Daphara schreef:Jeetje Shadow wat een vreemde reactie o het filmpje, deze man legde gewoon uit hoe het systeen in VS in elkaar zit, hij brengt Trump echt niet op ideeën die het legal team van Trump niet al zelf bedacht had.
Wat deze man vertelt is precies wat er nu gebeurt.
Trump claimt overwinning, doet geen concessie, vecht het overal aan.
Ik durf er donder op te zetten dat de republikeinen hun eigen kiesmannen zullen sturen en de hele zaak dan voor Congres komt. Dan zullen de Staten mogen kiezen, 1 stem per staat, er zijn meer rode staten dan blauwe staten, dus de kans is groot dat Trump dan toch nog 4 jaar mag blijven zitten.
Dit is geen nieuw nieuws, ik had het al eerder uitgelegd gekregen, alleen toen begreep ik het systeem nog niet helemaal. Bovenstaand filmpje legt het goed en duidelijk uit.
Trump zei in 2016 al dat hij de uitslag alleen zou accepteren als hij zou winnen en deze ronde heeft hij ook weer meerdere malen aangegeven zich niet bij een verlies neer te leggen.
Ik ben echt bang dat dit de manier is dat Trump denkt te kunnen blijven zitten.
Alleen is er op dit moment geen enkele aanwijzing dat de republikeinse partij hem hierbij gaat steunen en zonder die steun komt hij nergens. Sterker nog, ze geven duidelijk aan dat ze in tegenstelling tot Trump accepteren dat Biden president wordt omdat hij met een meerderheid gekozen is. Op het moment dat ze de kans krijgen om die meerderheid om te draaien door hertellingen en rechtszaken, dan zullen ze die kans echt wel grijpen. Maar aangezien nog geen enkele zichzelf respecterende rechtsgeleerde dat een reële kans geeft, gaan ze straks gewoon mee en helpen ze als het nodig is om Trump uit het Witte Huis te zetten.
Het filmpje is dus vooral een what if scenario met uiteindelijk weinig grond in de werkelijkheid van dit moment.