Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:09

Mariska_28 schreef:
Ik denk dat je nu Trump zijn legal team te laag inschat Shadow.. Natuurlijk weten zij en Trump ook hoe het systeem werkt..

Daar heb ik eigenlijk niets van gemerkt de afgelopen 4 jaar. Als er iets is wat hun eigen agenda in de weg zat was het grandioze incompetentie.

(Maar ik snap ook echt niet waarom we niet wat lessen zouden leren uit alles wat er al lang al bekend is over hoe beeldvorming en beinvloeding werken. Alsof niemand daar nog naar heeft gekeken. Maar er is na WOII echt heel erg veel onderzocht en nagedacht over hoe dat werkt - en vervolgens lijken we niets meer met die kennis te doen.)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:16

Jeetje Shadow wat een vreemde reactie o het filmpje, deze man legde gewoon uit hoe het systeen in VS in elkaar zit, hij brengt Trump echt niet op ideeën die het legal team van Trump niet al zelf bedacht had.

Wat deze man vertelt is precies wat er nu gebeurt.
Trump claimt overwinning, doet geen concessie, vecht het overal aan.

Ik durf er donder op te zetten dat de republikeinen hun eigen kiesmannen zullen sturen en de hele zaak dan voor Congres komt. Dan zullen de Staten mogen kiezen, 1 stem per staat, er zijn meer rode staten dan blauwe staten, dus de kans is groot dat Trump dan toch nog 4 jaar mag blijven zitten.

Dit is geen nieuw nieuws, ik had het al eerder uitgelegd gekregen, alleen toen begreep ik het systeem nog niet helemaal. Bovenstaand filmpje legt het goed en duidelijk uit.

Trump zei in 2016 al dat hij de uitslag alleen zou accepteren als hij zou winnen en deze ronde heeft hij ook weer meerdere malen aangegeven zich niet bij een verlies neer te leggen.

Ik ben echt bang dat dit de manier is dat Trump denkt te kunnen blijven zitten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:21

Daphara schreef:
Ik durf er donder op te zetten dat de republikeinen hun eigen kiesmannen zullen sturen en de hele zaak dan voor Congres komt. Dan zullen de Staten mogen kiezen, 1 stem per staat, er zijn meer rode staten dan blauwe staten, dus de kans is groot dat Trump dan toch nog 4 jaar mag blijven zitten.

En toch ben ik daar niet zo bang voor. De hele wereld kijkt mee Biden wordt door iedereen gefeliciteerd en geaccepteerd als president-elect. Als de Republikeinen nu dit soort stunts uit willen halen om toch Trump nog in het Witte Huis te houden, ontketenen ze niet alleen een burgeroorlog in eigen land, maar gaan ze ook op het wereldtoneel af als een gieter. Ik denk (hoop) dat ze het niet zover zullen laten komen, nog even los van het feit dat er genoeg partijkopstukken zijn die Trump liever vandaag dan morgen zien verdwijnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:24

Daphara schreef:
Jeetje Shadow wat een vreemde reactie o het filmpje, deze man legde gewoon uit hoe het systeen in VS in elkaar zit, hij brengt Trump echt niet op ideeën die het legal team van Trump niet al zelf bedacht had.

Dat iedereen dat zo precies weet... Waar baseer je dat op?

Citaat:
Trump zei in 2016 al dat hij de uitslag alleen zou accepteren als hij zou winnen en deze ronde heeft hij ook weer meerdere malen aangegeven zich niet bij een verlies neer te leggen.

Dat was duidelijk! Maar de oplossing is dan om (in redelijk veilige kring) te bekijken welke mogelijkheden er zijn en die zoveel mogelijk af te dichten, maar vervolgens in je publieke communicatie niet alle details uit de doeken te doen.

Als er veiligheidsonderzoek gedaan wordt en je weet dat er risico's zijn, dan bespreek je die risico's waar mogelijk ook eerst met mensen zonder de publieke aandacht, omdat het geen uitnodiging hoeft te zijn om het ook expres te proberen. (Daar waar mensen wel naar buiten treden met details is dat vaak omdat de iets beslotenere weg niet is gelukt. Het is niet de normale manier.)

Citaat:

En dat is een deel van het probleem: mensen geloven nu ietsjes meer dan eerst dat hij kan blijven zitten, en omdat democratie iets is dat vooral bestaat uit wat wij ons voor kunnen stellen, wordt de mogelijkheid dat het ook zo gaat vergroot.

HorseTimeXL

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:44

maar denken jullie echt dat er nog een reeële mogelijkheid is dat trump blijft zitten? Wordt daar best wat onrustig van :oo

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:47

HorseTimeXL schreef:
maar denken jullie echt dat er nog een reeële mogelijkheid is dat trump blijft zitten? Wordt daar best wat onrustig van :oo

Nee alleen Trump denkt dat misschien..

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:52

Daphara schreef:

Dit is geen nieuw nieuws, ik had het al eerder uitgelegd gekregen, alleen toen begreep ik het systeem nog niet helemaal. Bovenstaand filmpje legt het goed en duidelijk uit.

Alleen is er op dit moment geen enkele aanwijzing dat de republikeinse partij hem hierbij gaat steunen en zonder die steun komt hij nergens. Sterker nog, ze geven duidelijk aan dat ze in tegenstelling tot Trump accepteren dat Biden president wordt omdat hij met een meerderheid gekozen is. Op het moment dat ze de kans krijgen om die meerderheid om te draaien door hertellingen en rechtszaken, dan zullen ze die kans echt wel grijpen. Maar aangezien nog geen enkele zichzelf respecterende rechtsgeleerde dat een reële kans geeft, gaan ze straks gewoon mee en helpen ze als het nodig is om Trump uit het Witte Huis te zetten.

Het filmpje is dus vooral een what if scenario met uiteindelijk weinig grond in de werkelijkheid van dit moment.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:05

Las dat Biden ook in Georgia verder is uitgelopen. Dat geeft mij ergens ook een 'fijn' gevoel. Als hij ook bij die andere grotere staten wint, ja wat kan Trump dan nog. Gaat die dan iedere staat beschuldigen van fraude.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:11

Trump beweert dat hij in elke staat heeft gewonnen. Er is geen 1 staat voor Biden

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:16

_lautje_ schreef:
Trump beweert dat hij in elke staat heeft gewonnen. Er is geen 1 staat voor Biden

Die man is echt niet goed :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:19

ben me wat aan het verdiepen in Jill Biden, dat wordt ook wel een mooie first lady. Ze lijkt me heel erg betrokken. Is altijd blijven les geven in 'slechts' community collages, zelfs toen Biden Vice President was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:48

Daphara schreef:

Volgens mij is dat ook wat ze vanochtend zeiden in Buitenhof, alleen vroegen ze zich af, of het hem op die manier zal lukken. Er werd door verschillende mensen aangegeven dat ze verwachten dat Trum het wel gaat proberen om op die manier nog president te kunnen blijven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:02

_lautje_ schreef:

Echt? :') Zelfs een democratisch bolwerk als Californië? Dan heb je echt ze niet meer op een rijtje zeg.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:04

pien_2010 schreef:
Daphara schreef:

Volgens mij is dat ook wat ze vanochtend zeiden in Buitenhof, alleen vroegen ze zich af, of het hem op die manier zal lukken. Er werd door verschillende mensen aangegeven dat ze verwachten dat Trum het wel gaat proberen om op die manier nog president te kunnen blijven.

Precies, het is echt geen uit de lucht gegrepen idee, het zijn ook niet de congresleden die stemmen dan of de kiesmannen. Er komt 1 stem per staat en die stem zal naar alle waarschijnlijkheid in de “kleur” van die staat uitgebracht worden. Trump heeft meer Staten dan Biden.

Ik lees dat veel mensen het wegwuiven, maar dit is een legale manier voor Trump om te blijven zitten.
Dat is de reden dat de verliezende partij normaal een concessie speech geeft VOORDAT de president elect een overwinningsspeech geeft, deze man legt dat heel fijn uit.

Trump weigert concessie, trump gaat naar de rechtbanken, volgende stap is dat Trump zijn eigen kiesmannen gaat sturen, zodat er geen president verkozen kan worden, dan komt het voor het congres en dan acht ik de kans heel klein dat Staten hun stem niet zullen uitbrengen zoals de kleur van hun staat, wat dus betekend dat Trump kan blijven zitten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:05

Magrathea schreef:
_lautje_ schreef:

Echt? :') Zelfs een democratisch bolwerk als Californië? Dan heb je echt ze niet meer op een rijtje zeg.

Nou ja als alleen de stemmen voor hem geldig zijn, en ALLE stemmen voor Biden ongeldig... dan heeft hij inderdaad elke staat gewonnen ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:11

Zo zwart wit als je dit nu stelt Daphara is ook niet waar... Dat met de eigen kiesmannen is niet iets wat ze ''zomaar'' kunnen doen als de verkiezingen gewoon op de juiste manier gehouden zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:19

Het heeft inderdaad een vrij hoog 'Here's how Bernie can still win' gehalte, sorry :+

Ik snap dat het vervelend is dat Trump nog geen concession heeft gedaan. Maar niemand in dat rechtssysteem is erbij gebaat om dit zover te laten komen, om zo de democratie onderuit te schoffelen en het zo te draaien dat Trump blijft zitten. Ze weten echt wel wat voor signaal daarvan uit zal gaan, en er is niemand die daarin mee zal gaan. Dat durf ik best hardop te zeggen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:26

Daphara schreef:
Precies, het is echt geen uit de lucht gegrepen idee, het zijn ook niet de congresleden die stemmen dan of de kiesmannen. Er komt 1 stem per staat en die stem zal naar alle waarschijnlijkheid in de “kleur” van die staat uitgebracht worden. Trump heeft meer Staten dan Biden.

Ik lees dat veel mensen het wegwuiven, maar dit is een legale manier voor Trump om te blijven zitten.
Dat is de reden dat de verliezende partij normaal een concessie speech geeft VOORDAT de president elect een overwinningsspeech geeft, deze man legt dat heel fijn uit.

Trump weigert concessie, trump gaat naar de rechtbanken, volgende stap is dat Trump zijn eigen kiesmannen gaat sturen, zodat er geen president verkozen kan worden, dan komt het voor het congres en dan acht ik de kans heel klein dat Staten hun stem niet zullen uitbrengen zoals de kleur van hun staat, wat dus betekend dat Trump kan blijven zitten.

Dat je dit ziet als een reëel scenario getuigt van wel heel erg weinig vertrouwen in de Amerikaanse democratie en de instituties die die democratie dragen.
Het zodanig verdraaien van de procedure van benoemen van de president komt neer op een verkapte staatsgreep. Met heel veel fantasie zou je dit 'legaal' kunnen noemen, maar het heeft geen enkel precedent, in de verste verte niet, en daarbij, ik ga ervan uit dat er toch echt genoeg fatsoenlijke Republikeinen zijn die hier nooit in mee zullen gaan, omdat ze zich maar al te goed realiseren daarmee de Amerikaanse democratie om zeep te helpen. En omdat het hun eer te na is om op zo'n 'twisted' manier het Witte Huis te behouden.
Maar het zou volledig in Trumps straatje passen, in alle opzichten, dat weer wel.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:31

Askja schreef:
Daphara schreef:

Dat je dit ziet als een reëel scenario getuigt van wel heel erg weinig vertrouwen in de Amerikaanse democratie en de instituties die die democratie dragen.
Het zodanig verdraaien van de procedure van benoemen van de president komt neer op een verkapte staatsgreep. Met heel veel fantasie zou je dit 'legaal' kunnen noemen, maar het heeft geen enkel precedent, in de verste verte niet, en daarbij, ik ga ervan uit dat er toch echt genoeg fatsoenlijke Republikeinen zijn die hier nooit in mee zullen gaan, omdat ze zich maar al te goed realiseren daarmee de Amerikaanse democratie om zeep te helpen. En omdat het hun eer te na is om op zo'n 'twisted' manier het Witte Huis te behouden.
Maar het zou volledig in Trumps straatje passen, in alle opzichten, dat weer wel.

Nouja, als je ziet wat er de afgelopen 4 jaar is gebeurd, is het vertrouwen in de democratie wel weg. Na alles wat Trump gedaan heeft, is hij er elke keer mee weg gekomen. Toen er gestemd werd voor conviction van Trump bij de impeachment, stemde Mitt Romney, de enige van de republikeinse partij met ballen, voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:45

Nou ik denk dat je er best vanuit kan gaan dat men het daar zó ver nou ook weer niet laat komen hoor :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:48

pmarena schreef:
Nou ik denk dat je er best vanuit kan gaan dat men het daar zó ver nou ook weer niet laat komen hoor :=

Precies !!

Je moet er toch niet aan denken, dat deze sinaasappel dit voor elkaar krijgt.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:59

Nee dat niet, maar hem kennende (en zijn gekke familie) zal hij het wel proberen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:09

Als dat wel gebeurt dan is dat erger dan gewoon de verkiezingen verliezen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:45

Zelfs zn vrouw Melania geeft nu toe dat hij heeft verloren... en z'n schoonzoon drong er ook op aan dat ie z'n verlies moest erkennen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:50

Arabesk schreef:
Zelfs zn vrouw Melania geeft nu toe dat hij heeft verloren... en z'n schoonzoon drong er ook op aan dat ie z'n verlies moest erkennen.

Het lijkt me wel heel sterk dat hij hier uberhaupt voldoende steun voor krijgt. Maar het blijft natuurlijk een eng idee dat het kan.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 08-11-20 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt