Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:32

geerke schreef:
Mixje90 schreef:
Wilders geeft ons de keus: hij wordt premier of er komt een PVV-opstand.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationa ... spartanntp

Wat een suggestief stukje...met 6 andere rascistische partijen

Klopt, dat artikel verwoordt het erg simplistisch. Het zijn allen nationalistische partijen, waarvan enkele met racistische en facistische grondslag.

Goed gespot :j Zou goed zijn als iedereen (die hier deelneemt aan de discussie) zijn bronnen, of die van een ander :D kritisch bekijkt +:)+

Voor de liefhebbers en/of hoeders van Nederlandse cultuur: de correcte spelling van racisme/racistisch is zonder s voor de c -:)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:45

geerke schreef:
Eigelijk zou je er wel iets meer over moeten weten om er iets van te vinden....schreef een hersenloze aanhanger

:') +:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:51

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:18

Sammie schreef:
VVD heeft al eens met pvv geprobeerd.. Onder Rutte gebeurt dat geen tweede keer.

Dat wás toen onder Rutte,samen met de PvdA en CDA.
PVV zou ondertekenen,maar trok zich toen terug.
Aangezien de VVD flink is gezakt zie ik Rutte echt wel samen werken met de PVV.
Maar PVV zegt niet met de VVD samen te willen werken.

purny

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:23

Ik denk dat VVD eerst een aantal eisen gaat stellen. Vind de uitspraak van Wilders overkomen als chantage

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:10

]
Mixje90 schreef:
Wilders geeft ons de keus: hij wordt premier of er komt een PVV-opstand.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationa ... spartanntp

Wat een suggestief stukje...met 6 andere rascistische partijen[/quote]
Klopt, dat kel verwoordt het erg simplistisch. Het zijn allen nationalistische partijen, waarvan enkele met racistische en facistische grondslag.

Goed gespot :j Zou goed zijn als iedereen (die hier deelneemt aan de discussie) zijn bronnen, of die van een ander :D kritisch bekijkt +:)+

Voor de liefhebbers en/of hoeders van Nederlandse cultuur: de correcte spelling van racisme/racistisch is zonder s voor de c -:)[/quote]
Oke...racisme dus....tja,laag opgeleid,blond,tokkie en ook nog Wilders stemmer,dus wat wil je

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:27

gohya schreef:
Dat heb ik ook gezien Tcm,dat was bij Brandpunt.Er werd ook verteld dat Turkije het geld helemaal niet gebruikt voor de opvang v.d. Vluchtelingen.Die Erdogan steekt mooi alles in eigen zak.

Erdogan wil een nieuw Ottomaans rijk, incl. dus nieuwe grenzen (stukken Syrië en Irak o.a.) en veel geld om dat te financieren op welke manier dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:31

Naar aanleiding van dit topic, heb ik gisteren terug contact gezocht met een gewezen vriendin, moslima, die mij vorig jaa rop fb plots de huid vol schold, omdat ik mijn visie gaf over een politieke uitspraak. Ik wou nu eindelijk wel eens weten wat ik nu fout gedaan had. Blijkt nu dat mijn comment destijds bij haar een bom deed barsten, omdat toen op dat moment haar emmertje vol zat (wist ik veel zo achter mijn schermpje). Ze geeft aan dat ze zo bang en verdrietig is door alles wat er nu gebeurd. Het doet haar pijn, dat zij en haar familie, die zich perfect integreerden in ons land, nu met de nek aangekeken worden. Haar ouders hebben hun kinderen steeds opgevoed met de boodschap dat ze dankbaar moeten zijn voor de kansen die België hen gaf. En nu worden ook zij verwijtend aangekeken. Haar moeder slaapt 's nachts niet meer, is bang dat er met haar zonen iets gebeurd. 1 van haar zonen zat ooit in de klas met de voormalige leider van sharia4belgium en weet wat voor gekken die bende zijn. Ze verzetten zich allen tegen het gedachtegoed van IS en zijn zelf bang voor die organisatie en toch worden ze op 1 hoop gegooid.

Komaan zeg, waar zijn we mee bezig als deze groep mensen moeten lijden en wat enkelingen uitsteken? Tussen mij en mijn vriendin is de lucht nu wel geklaard, gelukkig maar. Maar waarom is het zo moeilijk om met mensen in dialoog te gaan?

Denk dat de boodschap in onderstaande link alles wel zegt.
https://www.facebook.com/SocialeSchoolH ... 31/?type=3

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:47

Ze worden door sommigen op 1 hoop gegooid! Niet generaliseren ;-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:54

tamary schreef:
gohya schreef:
Dat heb ik ook gezien Tcm,dat was bij Brandpunt.Er werd ook verteld dat Turkije het geld helemaal niet gebruikt voor de opvang v.d. Vluchtelingen.Die Erdogan steekt mooi alles in eigen zak.

Erdogan wil een nieuw Ottomaans rijk, incl. dus nieuwe grenzen (stukken Syrië en Irak o.a.) en veel geld om dat te financieren op welke manier dan ook.

Dat dus! en dat domme Europa denkt dat Erdogan echt het geld,die 3 Miljard, gaat gebruiken voor de opvang v.d. vluchtelingen daar.
Europa denkt alleen maar aan zichzelf,we geven de Turken een hoop geld,dan zijn wij van de vluchtelingen stroom af,want dan blijven ze mooi daar in Turkije.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:23

Tja Erdogan schijnt de IS la langere tijd te financieren door olie van hen te kopen, dus verbaasd me helemaal niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:32

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:39

Ja nou enorm..maar dan moet je brand roepen dan is de kans dat mensen reageren groter.
Ooit eens onderzoek naar geweest..
Hoefijzer maar Bels in je handtasje :D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:57

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:04

Wel interessant om te zien.. Dit is een filmpje van Homs, een Syrische stad die compleet verwoest is omdat het een belangrijke plek is geweest voor de strijd tussen het regime van Assad en de rebellen. Gewoon interessant om te zien, verder niets :)
https://www.facebook.com/Channel4News/v ... 2613721939

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:15

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:16

Emmaa_ schreef:
Wel interessant om te zien.. Dit is een filmpje van Homs, een Syrische stad die compleet verwoest is omdat het een belangrijke plek is geweest voor de strijd tussen het regime van Assad en de rebellen. Gewoon interessant om te zien, verder niets :)

Tja...dit is het beeld van oorlog...jammergenoeg

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:56

Maar de russen kijken nergens naar die openen hun ruim voor de bommen en ik denk stiekem ook om Assad zoveel mogelijk te helpen tegen zijn eigen volk.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:26

geerke schreef:
Oke...racisme dus....tja,laag opgeleid,blond,tokkie en ook nog Wilders stemmer,dus wat wil je

Waarom zo negatief? :\
Heb jij nog wel stemrecht in NL, trouwens? Jij woont toch in Frankrijk?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:34

Emmaa_ schreef:

Alles is kapot en ligt in puin,maar die Moskee in het midden mankeerd helemaal niks aan.
Hoe kan dit? Soort van 'geknipt' filmpje?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:35

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

Tja...dit is het beeld van oorlog...jammergenoeg

Hoeft niet geerke, Enschede zag er ook zo uit na die vuurwerk ontploffing. ;)
En een plaats in Turkije waar een aardbeving was,zag er ook zo uit, en waar de Tsunamie was in Srilanka ook al.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:21

geerke schreef:
Mixje90 schreef:
Russian Bombs Killed 'at Least Three Children a Day' Last Month in Syria

https://news.vice.com/article/russian-b ... h-in-syria

Hoeveel slachtoffers maakt IS dagelijks ?

Om niet te zwijgen over de "helden" van IS en overige terreur groepen die juist tussen de burgers (en dus kinderen) gaan zitten, om zich te verschuilen. Dat zijn degene die zorgen dat er een aanval komt waarbij burgers om komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:25

Wranglerbutt schreef:
geerke schreef:

Waarom zo negatief? :\
Heb jij nog wel stemrecht in NL, trouwens? Jij woont toch in Frankrijk?

ja hoor....ik blijf nederlander.Gaat per post,ik moet het wel aanvragen per digiD

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:27

Russian Bombs Killed 'at Least Three Children a Day' Last Month in Syria

https://news.vice.com/article/russian-b ... h-in-syria
[/quote]
Hoeveel slachtoffers maakt IS dagelijks ?[/quote]

Om niet te zwijgen over de "helden" van IS en overige terreur groepen die juist tussen de burgers (en dus kinderen) gaan zitten, om zich te verschuilen. Dat zijn degene die zorgen dat er een aanval komt waarbij burgers om komen.[/quote]

klopt als een bus....als ze dat niet zouden doen zouden er zeker minder burgerslachtoffers vallen ;)

Gohya@ :+ Dat schoot door mijn hoofd maar dacht dat het niet gepast was om op te schrijven :D