Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:12

amondi schreef:
Laten we het zo zeggen.... Ik heb gisterenavond tot 20.00u gewerkt op CB in Leeuwarden, en er is nog niks over naar buiten of binnen gebracht! Pure speculatie dus!.

Ik weet niet wat voor werk jij daar doet maar dit is toch echt op het nieuws geweest ;)

Wat mij betrefd hadden ze de slogan niet aan hoeven te passen, dagelijks gebeuren er rampen en daar worden altidj wel grapjes over gemaakt en moppen schieten als paddenstoelen uit de grond.
Ben het wel met Slimmerik eens dat dit nog wel eens negatieve manier van publiciteit is.
Zieltjes winnen, ben blij dat ik daar niet verzekerd ben!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:13

De slogan ‘I Amsterdam' ook maar verbieden? Amsterdam linkt aan de bijlmer ramp.

Anoniem

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:18

En T kruidvat, omdat er toen een ongeluk is gebeurd in Enschede met vuurwerk.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:19

I Amsterdam is niet vergelijkbaar met even Apeldoorn bellen, waarbij in de spots en advertenties altijd de associatie met een ramp/ongeluk werd gelegd. Zelfs nu weer rondom Koninginnedag met een parachutist die op de Koningin zou landen. Het gaat dus niet zozeer om die slogan alleen maar om de totale campagne die in combinatie met de slogan niet meer bruikbaar is. Dan kan je beter switchen naar een heel ander concept. Daar kan dan best het woord Apeldoorn weer in voorkomen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:20

Chiqa, sorry, maar die vergelijking slaat nergens op.
Je bent verzekerd voor schade, en hoe de schade-afwikkeling van CB is, heeft geen fluit te maken met wat jij nu zegt.
"Ben blij dat ik daar niet verzekerd ben" slaat naar mijn idee dus kant noch wal....

CB heeft tot donderdag nog een reclame op tv gehad die inderdaad gelinkt kan worden aan Koninginnedag....

Het is op het nieuws geweest, maar intern is hierover nog niets bekend gemaakt in die zin, dat ze er nog geen beslissing is genomen.

CB is een verzekering die anticipeert.... Dat zij dit nú al overwegen heeft meer te maken met het feit dat ze willen voorkomen dat iemand hier wat van zeggen (in de trant "die reclame kan écht niet meer") en dat heel NL daar weer blij als een kudde schapen achteraan loopt.
Ik vind het meer verantwoordlijkheidsgevoel van de verzekeraar dan specifieke publiciteit zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:21

I Amsterdam en Kruidvat vind ik volledig losstaand. I Amsterdam is een campagne van de gemeente zelf en heeft nul associaties met vervelende gebeurtenissen in de stad. Wat [***] betreft is er een wezenlijk verschil tussen kruid(en) en kruit en mist bovendien alle associatie met een enkele stad.

Dat beiden in tegenstelling tot Achmea, waar "pech" en "ongeluk" wordt geassocieerd met de stad waar de verzekeraar gevestigd is. "Apeldoorn bellen" staat gelijk aan "poedersuiker er is iets ergs gebeurd".

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:24

Ik sluit me volledig op de laatste drie reacties aan! Dat is precies wat ik bedoelde.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:24

ik moet zeggen dat ik verder geen moeite heb met de slogan van CB,maar alleen met het feit dat die hier zo flauw door iemand hier geplaatst werd(ok en later weer weggehaald)

dat ze m willen veranderen zou voor mij geen reden zijn om er geen verzekering meer te willen,dat gaat imo wel wat ver

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:25

HenrietteM, wat voor voorbeeld ook.
Ik vind het te ver gezocht. Net als de negerzoen die niet meer mag en de zwartepiet waar elk jaar discussie over is.
Mensen moeten soms gewoon niet zo moeilijk doen.
Als die slogan nu kwam NA dit trieste gebeuren, maar het bestaat al bijna 25 jaar.
Mensen leer verwerken, leer dingen los te zien van elkaar. Niet alles te zwaar opnemen.
Overal gebeuren rot dingen en heel vaak door toe doen van andere. Maar de wereld draait door.
Nee nog lang niet voor de slachtoffers, maar heel nederland die dan over een slogan gaat vallen?? Die hebben een schop onder de reet nodig.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:26

Sommigen kunnen wel erg overdrijven hoor, vergelijkingen erbij halen die nogal ver gezocht zijn.
Nu ligt die reclameslogan erg gevoelig en zou het alleen maar netjes van CB zijn als ze deze niet meer uitzenden, misschien over een poosje wel weer.
Het kan ook nu de tijd zijn om wat anders te bedenken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:27

Ik vind het wel goed dat ze die reclames momenteel niet uitzenden... wel zo respectvol naar de slachtoffers en nabestaanden toe..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:27

Liezel1 schreef:
Ik vind het meer verantwoordlijkheidsgevoel van de verzekeraar dan specifieke publiciteit zoeken.

Als ze verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan halen ze de reclame er stilzwijgend uit en gooien ze er geen persbericht over de media in.... Blijft imo verkapte reclame maken. Walgelijk en ik blijf blij dat ik er niet verzekerd ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:28

Presies, vrij kansloos om dan de slogan van CB op te doeken vanwege dit voorval heeft er namelijk niets mee te maken.
Ik ben blij dat ik daar niet zit met mijn verzekeringen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:29

ik vind dat nog wel meevallen,ik heb niet echt het idee dat er een mediage*le woordvoerder achter zit.

ik kan me daar niet zo druk om maken

maar wat mij betreft hadden ze de slogan niet op hoeven doeken

Anoniem

Ik bedenk me trouwens dat [***] jarenlang in de stijl van "I Amsterdam" de slogans "[***] kleurt de stad" en "Jij kleurt de stad" heeft gevoerd. Ik zit al even te zoeken of ik er achter kan komen in welke jaren dat zal zijn geweest. Zou me niks verbazen als die slogan er ten tijde van de vuurwerkramp al was, en ik geloof dat de slogan tot vorig jaar gebruikt is gebleven. Als je het dan over cru hebt...

Als die slogan teruggetrokken zou zijn geweest, had ik dat volledig begrepen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nóóit iemand over heb gehoord en het me zelf ook nu pas (9 jaar na dato) bedenk.

Liezel1

Nogmaals: wat heeft het naar buiten brengen van dit bericht, te maken met het inhoudelijke werk van CB? Niets.....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:31

Snoevie, volgensmij is de slogan nog niet opgedoekt, maar denken ze er over.
Maar van mij hoeft het niet. Het leven is soms gewoon poedersuiker, maar niet alles kan daardoor veranderen. En mag daardoor ook niet veranderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:32

Snoevie schreef:
maar wat mij betreft hadden ze de slogan niet op hoeven doeken

Ze hebben de slogan (nog) niet opgedoekt. Ze BERADEN zich er alleen maar over. DAT wilden ze alleen maar even laten weten in een persbericht.

Walgelijk toch? Is dan toch gewoon een verkapte reclame.... ff hun naam weer noemen.... geheel gratis !!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:33

sorry,sorry,je hebt gelijk!
ik zie er zelf weinig walgelijks in,eerlijk gezegd!
maar dat is persoonlijk

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:34

slimmerik schreef:
Liezel1 schreef:

Als ze verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan halen ze de reclame er stilzwijgend uit en gooien ze er geen persbericht over de media in.... Blijft imo verkapte reclame maken. Walgelijk en ik blijf blij dat ik er niet verzekerd ben.

Over overdreven gesproken... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:34

kazary schreef:
HenrietteM, wat voor voorbeeld ook.
Ik vind het te ver gezocht. Net als de negerzoen die niet meer mag en de zwartepiet waar elk jaar discussie over is.
Mensen moeten soms gewoon niet zo moeilijk doen.
Als die slogan nu kwam NA dit trieste gebeuren, maar het bestaat al bijna 25 jaar.
Mensen leer verwerken, leer dingen los te zien van elkaar. Niet alles te zwaar opnemen.
Overal gebeuren rot dingen en heel vaak door toe doen van andere. Maar de wereld draait door.
Nee nog lang niet voor de slachtoffers, maar heel nederland die dan over een slogan gaat vallen?? Die hebben een schop onder de reet nodig.

Helemaal mee eens. :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:36

Snoevie schreef:
sorry,sorry,je hebt gelijk!
ik zie er zelf weinig walgelijks in,eerlijk gezegd!
maar dat is persoonlijk

Ieder zijn idee erover inderdaad.... Maar ik vind het gebruik maken van dit ernstige ongeluk voor je verkapte campagne wèl walgelijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:37

Wat hadden ze dan volgens jou tegenover die Journalist moeten verklaren?

"Geen commentaar" of zo?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:40

amondi schreef:
Wat hadden ze dan volgens jou tegenover die Journalist moeten verklaren?

"Geen commentaar" of zo?

Zoiets bijvoorbeeld. Na koninginnedag is er zeker geen bijeenkomst op directieniveau geweest of zo. Iedereen is met vakantie. Dit is gewoon een gehaaide campagne imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:40

slimmerik schreef:
Ieder zijn idee erover inderdaad.... Maar ik vind het gebruik maken van dit ernstige ongeluk voor je verkapte campagne wèl walgelijk.

Is het ook, over de ruggen van een ander, letterlijk over lijken gaan, met als klap op de vuurpijl gratis reclame.
Ik weet niet of sommigen dat doorhebben maar zo te zien de reacties van oa Sannessep is dat niet echt het geval.
Als er geen haan naar had gekraait was er ook niets aan de hand geweest.