Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Maar wat Omtzigt dan wel wilde doen aan de bestaanszekerheid is erg onduidelijk.
Ann schreef:Had hij dan nog weken moeten doorgaan met overleggen, terwijl het nu vrij duidelijk is dat hij er met deze partijen en op deze manier niet uit gaat komen?
pien_2010 schreef:Ann schreef:De plannen van de andere 3 partijen zijn financieel gezien niet realistisch en Omtzigt wil zijn achterban geen loze beloften doen (in tegenstelling tot die andere 3 partijen). De overheidsfinanciën staan er slechter voor dan verwacht, zo lees ik het tenminste.
Klopt , dat zei hij op TV
Elisa2 schreef:Maar als het om stikstof gaat is het toch stom om de ene stikstofuitstoot met de ander te vervangen? of gaat het niet echt om stikstof?
Elisa2 schreef:Bodemkwaliteit gaat toch helemaal achteruit als je er huizen opbouwt met straten en bestrating?![]()
De logica ontgaat mij in deze.
Elisa2 schreef:Bodemkwaliteit gaat toch helemaal achteruit als je er huizen opbouwt met straten en bestrating?![]()
pien_2010 schreef:Elisa2 schreef:Bodemkwaliteit gaat toch helemaal achteruit als je er huizen opbouwt met straten en bestrating?![]()
-knip-
Over de woningbouw in relatie tot stikstof crisis blijkt de stikstof uitstoot vooral het gevolg te zijn van het werk verkeer en de activiteiten nodig om de woning te bouwen.
https://www.tiqit.nl/blog/emissiemeting ... reloaded=1
Dus op de lange termijn is het vele male minder ingrijpend voor de bodem en haar omringende natuur dan het ouderwetse boeren ( dus biologisch boeren uitgesloten)..
Raineri schreef:pien_2010 schreef:Heb je mijn post met links gelezen Raineri? Dat is toch echt een antwoord op de vraag.
Ja! Sorry was nog aan het tikken.
journee schreef:Er wordt hier in het topic gesproken over regulier boeren terwijl het artikel van Pien over de intensieve veehouderij gaat. Dat is nogal een verschil. De reguliere boeren met landbouw, melkkoeien, graasvee (schapen en koeien) zijn echt niet zo extreem vervuilend, als dieren grotendeels op het land lopen. Belangrijk is wel dat het aantal dieren per boer in verhouding is met het aantal hectaren wat de boer bezit. En eigenlijk is dat hoe het zou moeten zijn: dieren weer op het land, en ook hooi/kuil en voedermais van eigen land. Ofwel een 'normaal' boerenbedrijf.
Intensieve veehouderij, waar varkens en kippen massaal 24 uur per dag in een grote schuur worden gehouden is wat mij betreft een heel ander soort bedrijf. Hoewel het grote bedrijven betreft qua aantal dieren, is dit in verhouding maar een beperkt aantal, minder dan 10%, van de agrarische bedrijven. Een nuance hierin zou naar mijn mening op zijn plaats zijn.