journee schreef:En hier het artikel naar het oorspronkelijke interview. Waardoor je ook duidelijk kunt zien dat het verhaal toch 'enigszins' uit zijn verband getrokken is. P
https://www.ynetnews.com/article/s1hdxem81gWaar ook de redenen worden uitgelegd voor het feit dat er geen aanklachten zijn. Omdat er chaos was, prioriteit lag bij de overlevende en de gevonden lichamen die ontkleed, bebloed en verminkt gevonden zijn allemaal behoren aan vermoorde meisjes en vrouwen. Verder denk de aanklaagster dat vervolging door het gebrek aan levende slachtoffers en forensisch materiaal om deze reden onhoudbaar is en pleit daarom voor algemene vervolging op alle daders van 7 oktober.
Nooit gehoord van het "innocent until proven guilty" principe, of geldt dat niet voor Palestijnen? Je moet me niet vertellen, met Israël die overal drones en spionnen heeft, die zijn vijanden wereldwijd kan gaan opblazen, van de tallozen uren filmpjes en beeldmateriaal die beschikbaar zijn op 7 oktober, dat ze dan in hun eigen achtertuin helemaal NIETS konden vinden? Ze geven er nu natuurlijk zo'n draai aan om hun leugens af te schermen, maar toen de VN voorstelde om mee te helpen zoeken naar slachtoffers, kregen ze weer een nee, vooral omdat er wel degelijk bewezen verkrachtingszaken zijn tegen het IDF.
Maar we dwalen meer en meer af van de kern van de zaak: HET MOET NU ECHT GAAN STOPPEN ! Anders kan ik heel goed begrijpen dat die radicalisering waarvoor Bulck zo'n schrik heeft, er echt gaat komen. Maandag bij het protest in Brussel had ik ook plots zo'n immense woede in mij, ik had zo iets van "gasten, stop met intifada en revolution te roepen, maar begin eraan". (Gelukkig was dat gevoel eenmalig, donderdag voelde ik me al anders, al voelen die protesten al niet meer zo feestelijk als ze eruit zien). Als een te brave mens als ik (dat hoor ik toch vaak rondom mij) al zo gaat denken, wat moet het dan zijn voor die mensen die hetzelfde bloed door hun aderen stromen hebben als de slachtoffers?
Gelukkig komen er ook meer en meer gerechtelijke acties: een twintigtal landen (waaronder Spanje en Ierland) zullen volgende week vergaderen over sancties tegen Israël, en de Belgische regering wordt voor de rechter gedaagd voor zijn medeplichtigheid. Dat neemt al wat van de machteloosheid en de frustratie weg, het feit dat er effectief IETS gebeurt.