Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:27

pien_2010 schreef:
Zonet buitenhof gezien gepresenteerd door Twan Huys. Ik vind dat zo'n fijne journalist. Hij had een mooi gemêleerd gezelschap. De woordvoerder van Trump die na 11 dagen is ontslagen, iemand die super blij was met overwinning van Biden, een vrouw die kei hard geknokt had voor Trump de laatste weken, en twee mensen die op Trump gestemd hadden 4 jaar geleden waarvan een nu op Biden had gestempt (ook al is hij nog steeds Republikein) en een iemand die zich niet uitliet over op wie hij gestemd had dat alles te maken had met de organisatie die hij vertegenwoordigt.

Dat is toch niet echt een gemeleerd gezelschap? Of in elk geval een gezelschap met nogal een Trump-achtige bias terwijl de helft van het land nooit op Republikeinen (laat staan Trump) heeft gestemd, nooit op Trump heeft willen stemmen.

Waarom niet een paar mensen die heel hard hebben gewerkt aan het toegankelijk maken van stemmen vanuit de Democraten, en mensen die vanuit hun fatsoen altijd al behoudend Democraten hebben gestemd, en een paar activistische jongeren die keihard proberen om de belangen van jongeren en meer progressiviteit voor het voetlicht te krijgen binnen de Democraten?
Er is een wereld buiten Trump en het zou toch wel fijn zijn als de media daar ook weer wat oog voor krijgt. Want ook dat zijn best wel veel mensen.

Magrathea

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:43

Net gelezen: Bidens Duitse herder Major wordt de eerste geadopteerde hond in het witte huis ooit <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:44

Het Trump team roept op om geld te doneren voor rechtszaken en in de kleine lettertjes staat dat 60% zal worden besteed aan het afbetalen van schulden voor de verkiezingscampagne. Dat geeft toch een beeld van faillissement van Trump. Wanneer je zo graag herkozen wil worden betaal je toch uit eigen zak bij ?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:46

Wat een merkwaardige observatie n.a.v. Piens post, Shadow. De aanhangers van de Democraten waren en zijn volop in het nieuws, of mis ik iets? De media, zowel in de VS als hier, waren en zijn in meerderheid behoorlijk kritisch tot ronduit anti-Trump, dus dat geluid kreeg en krijgt alle ruimte.

Die Buitenhof-uitzending lijkt me júist de moeite waard omdat er naast Biden-stemmers ook Trumpstemmers aan het woord komen. Alleen maar Democraten horen zeggen hoe opgelucht ze zijn over de uitslag en wat zij vinden dat er moet veranderen, vind ik momenteel weinig toevoegen. Die 'wereld buiten Trump' komt nu al overal al aan het woord, het is juist belangrijk om ook naar de Trumpstemmers te blijven luisteren, om hun drijfveren te begrijpen en hun teleurstelling te onderkennen.

Askja

bigone schreef:
Het Trump team roept op om geld te doneren voor rechtszaken en in de kleine lettertjes staat dat 60% zal worden besteed aan het afbetalen van schulden voor de verkiezingscampagne. Dat geeft toch een beeld van faillissement van Trump. Wanneer je zo graag herkozen wil worden betaal je toch uit eigen zak bij ?

Interessant, heb je hier een bron bij?

Foaly

Magrathea schreef:
Net gelezen: Bidens Duitse herder Major wordt de eerste geadopteerde hond in het witte huis ooit <3

Vond het ergens ook wel treffend dat Trump de eerste president is die geen huisdier had in het Witte Huis. Het is toch een stukje menselijkheid oid wat je meeneemt, en het zegt wel iets over het feit dat hij dat blijkbaar niet nodig vond. Zelfs als je niet van honden of katten houdt, wat voor moeite is het om in elk geval te doen alsof :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:48

Foaly schreef:
Magrathea schreef:

Vond het ergens ook wel treffend dat Trump de eerste president is die geen huisdier had in het Witte Huis. Het is toch een stukje menselijkheid oid wat je meeneemt, en het zegt wel iets over het feit dat hij dat blijkbaar niet nodig vond. Zelfs als je niet van honden of katten houdt, wat voor moeite is het om in elk geval te doen alsof :+

Joh, geen hond die bij hem wil wonen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:49

Niobe schreef:
Foaly schreef:

Joh, geen hond die bij hem wil wonen

_O- moest hier heel gemeen toch even om grinniken :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:50

Askja schreef:
Wat een merkwaardige observatie n.a.v. Piens post, Shadow. De aanhangers van de Democraten waren en zijn volop in het nieuws, of mis ik iets? De media, zowel in de VS als hier, waren en zijn in meerderheid behoorlijk kritisch tot ronduit anti-Trump, dus dat geluid kreeg en krijgt alle ruimte.

Die Buitenhof-uitzending lijkt me júist de moeite waard omdat er naast Biden-stemmers ook Trumpstemmers aan het woord komen. Alleen maar Democraten horen zeggen hoe opgelucht ze zijn over de uitslag en wat zij vinden dat er moet veranderen, vind ik momenteel weinig toevoegen. Die 'wereld buiten Trump' komt nu al overal al aan het woord, het is juist belangrijk om ook naar de Trumpstemmers te blijven luisteren, om hun drijfveren te begrijpen en hun teleurstelling te onderkennen.

Dank je wel. Ik denk er ook zo over maar wist niet hoe ik het moest verwoorden. Jij hebt het perfect verwoord, vind ik.
Tevens heeft bijna de helft vd kiezers op Trump gestemd. Hun stem en wat ze ermee willen uiten zal zeker gehoord moeten worden.
Er werd zelfs verwacht dat Biden om die reden ook Republikeinen gaat aanstellen en dat hij ook moeite moet doen om de linker vleugel vd democratische partij tevreden te stellen. Heel moeilijk is de situatie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:54

Foaly schreef:
Magrathea schreef:

Goh nu je het zegt, dat is inderdaad zo.
En inderdaad heel tekenend.

Ik hoop dat de Bidens terloops ook een beetje een ambassadeur kunnen zijn voor adoptiehonden :j Er worden zoveel honden afgemaakt daar omdat er gewoon geen huisje voor ze is, niet normaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:00

Hier nog iemand die ondanks dat ze zielsveel van huisdieren houdt ze niet heeft. Ik vind dat geen enkele maatstaf eerlijk gezegd.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:12

pien_2010 schreef:
Hier nog iemand die ondanks dat ze zielsveel van huisdieren houdt ze niet heeft. Ik vind dat geen enkele maatstaf eerlijk gezegd.

Precies, een president is druk en een dier heeft veel aandacht nodig. Ik zie doodgraag honden (en beschouw die van mijn ouders mee als de mijne), maar het past niet in mijn levensstijl. Als je dan als president een hond neemt kan je natuurlijk terugvallen op personeel voor de zorg, maar dat is toch maar een vertoning en wat gebeurt er dan na je termijn? Zo'n dier wordt hopelijk ouder dan 4/8 jaar.

Dus het is geen maatstaf inderdaad. Misschien kan je wel kijken naar iemand zijn/haar attitude naar dieren toe en wat dat zegt over de persoonlijkheid, maar daarvan weet ik weinig over Trump. Schoot die ook geen safaridieren ofzoiets?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:13

Als iemand geen huisdier heeft hoeft dat niet per-sé veelzeggend te zijn, maar als iemand het wel heeft dan is dat toch een zorgzaam / zachtaardig stukje ofzo vind ik :)

Ja klopt, Jim Carrey speelt al een poosje Biden bij SNL. Dame die Harris speelt doet het ook super leuk, er is ook een grappig stukje waarbij ze vertelt hoe Biden haar gevraagd heeft om zijn running mate te worden :)) De uitzending van een week of 3 geleden was dat geloof ik.

Klinkt als een goede tip Pien, van Buitenhof. Bedankt :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:16

Het is ook niet de enige maatstaf, natuurlijk. Maar het past wel in het hele plaatje. En daarnaast zie ik Trump ook niet met een hond spelen, of een bal gooien, wat ik bij andere presidenten wel kon zien. Even dat presidents/zakenmanimago loslaten, loskomen uit de hogedrukwereld en even bezig zijn met iets dat jou alleen maar ziet als baasje, en niet als wereldleider. Ik denk dat dat, zeker op zo'n hoge positie, enorm belangrijk is.

En wat ik zeg, ook al wil je zelf geen huisdieren of heb je er geen tijd voor. Je kunt vast wel iemand van de Secret Service aankijken of iemand aanstellen om voor het beest te zorgen als er niemand kijkt :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:17

Ik moet zeggen dat de dag dat er niet een presidentiële hond maar een kat in het witte huis komt dat wel echt hilarisch kan worden _O-

Persconferentie in de rozentuin. Heel serieus onderwerp. Kat springt op lessenaar en begint zichzelf te wassen. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:20

Socks was er toch al bij Clinton :)

Overigens ben ik de enige die moet fronsen bij "geadopteerde hond"...?
Hoe moet je dat zien? Over het algemeen is bijna elke hond toch geadopteerd :=

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:20

pmarena schreef:
Socks was er toch al bij Clinton :)

Overigens ben ik de enige die moet fronsen bij "geadopteerde hond"...?
Hoe moet je dat zien? Over het algemeen is bijna elke hond toch geadopteerd :=

Nee hoor, meeste honden zijn nog steeds gekocht (en als dat bij een goede fokker is, is dat niet per se een bezwaar).

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:24

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:30

Ik vind het eigenlijk bij een Amerikaanse president horen dat ze kunnen paardrijden, dat heeft meer een écht Amerikaanse uitstraling dan het hebben van huisdieren.

Even gegoogled en toen kwam ik op dit artikel:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... 67619.html

Citaat:
Paarden zijn onlosmakelijk verbonden met de Verenigde Staten. President Obama hebben we niet veel in het zadel gezien maar de presidenten Reagan, Bush en Clinton hielden ook wel van een ritje te paard.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:32

Kan ik deze kerel ook mijn loterij nummers in laten vullen?
Gepost in oktober en precies wat er nu gebeurt. Trump kan president blijven als hij het zo zou uitspelen en het lijkt er wel heel erg op dat hij deze weg gaat kiezen.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:36

Askja schreef:

Door het kiezen voor Biden zijn de onderliggende oorzaken voor de opkomst van Trump (en wat dat betreft hier in Europa en Nederland, de Brexit en de opkomst van de PVV en de FvD) niet opgelost. Je kan doen alsof die mensen er niet zijn en ze geen podium geven en vooral de tegenstanders het woord geven. Maar dan kan je erop wachten dat de wal het schip keert en dat de problemen onoplosbaar groot geworden zijn.
Als Biden van zijn presidentschap een succes zal willen maken, dan zal hij ook en vooral aandacht moeten schenken aan de oorzaken van het Trumpisme en een begin maken met het wegnemen daarvan. En dat zal een hele moeilijke taak worden, want dan praat je over het aanpakken van het neoliberalisme en economisch gezien zijn zowel de democraten als de republikeinen neoliberaal en dat betekent een eindeloos en bijna niet te winnen gevecht met beide zijden van het congres.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:50

Foaly schreef:
Bush had ook een kat :j

Ik heb nu de wikipagina over presidentiele huisdieren voor me, en sommigen gingen echt helemaal los. Tot alligators aan toe _O-

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_pets

_O- _O-

Polly (or "Poll") – grey parrot, learned to swear (later attended Jackson's funeral but had to be removed due to loud and persistent profanity).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:52

Wat een vreemd filmpje. Ten eerste lijkt het me dus geen goed idee om openlijk en nadrukkelijk te vertellen hoe men een democratie kan ondermijnen en hoe het de concession is die dat mogelijk maakt. (Dat is niet zo.)

Ten tweede: een van de manieren waarop een democratie werkt is niet omdat het een strict hierarchisch principe is, maar ook omdat iedereen beslist wie de president is. Je ziet een deel van dat effect nu al: de tv-netwerken, die toch vrij ver zijn gegaan in het steeds maar weer accepteren van alle leugens, alle gewelddadige oproepen en alle onzin van het Witte Huis hebben Trump gewoon weggedraaid.

Als iedereen die orders krijgt die orders gewoon negeert en vervolgens naar Bider kijkt hoe het echt zit... is Trump geen president meer. Het zijn uiteindelijk de mensen die de democratie maken. De wetten en grondwetten zijn belangrijk, ze zijn ook sterk, maar nog sterker is dat wat we gezamelijk doen.

Als Trump niet uit het Witte Huis wil, en Joe Biden gaat (bij wijze van) in een tentje voor de deur wonen, dan is Trump geen president meer.

Maar daarnaast lijkt het me dus in het belang van iedereen om dan ook niet allemaal gedetailleerde scenario's uit te werken voor welke schade Trump nog zou kunnen doen. Als wat Van Jones schetst uitkomt is dat niet omdat hij helderziende is, maar omdat hij met zijn veelbekeken filmpje bijgedragen heeft aan het creeren van de ruimte ervoor. Buitengewoon onwenselijk en onverstandig.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:02

Ik denk dat je nu Trump zijn legal team te laag inschat Shadow.. Natuurlijk weten zij en Trump ook hoe het systeem werkt..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:04

Karl66 schreef:
Je kan doen alsof die mensen er niet zijn en ze geen podium geven en vooral de tegenstanders het woord geven.

Mensen die op Biden stemmen zijn helemaal geen 'tegenstanders'. Dat zijn hele normale mensen die een normaal functionerende overheid willen in een democratisch bestuurd land. En ze krijgen al jaren en jaren en jaren weinig aandacht omdat het zo lekker vonkt als je wappies en extremisten uitnodigt. DAT is de oorzaak van de Brexit en de PVV en de FvD en Trump die we echt nodig eens aan moeten pakken.

Laten we weer wat gewone mensen aan het woord. Met hun problemen en ook de frictie (want er is genoeg om te vertellen) maar zonder de hele tijd het platform te geven aan de destructie van extreemrechts. Kan echt hoor! Er zijn ook mensen die in arme wijken wonen en dingen te zeggen hebben over de sociale veiligheid en zich niet wenden tot de PVV. We vergeten haast want die mensen komen maar zelden aan het woord... maar ze zijn er. Laten we daar nu eens mee praten. Laten we die eens uitnodigen. En dat het dan geen vuurwerk wordt met lekker rellerige koppen en 2 weken aan #ophef, maar dat we juist eens kijken naar alles waar we het in grote lijnen over eens zijn, of waar er oprecht verbeteringen mogelijk zijn, of waar we het in grote lijnen allemaal moeilijk mee hebben.

We kunnen nog wel 20 jaar dezelfde flutverhalen blijven aanhoren, maar het enige wat we daarmee krijgen is meer rechtsextremisme. Laat dit nou een moment worden om daar weer wat van af te keren, en te kijken of we door het gesprek te normaliseren de mensen weer een beetje bij dat normale gesprek krijgen.

En dat betekent dus dat je in elk geval niet MEER Trump-stemmers dan niet-Trumpstemmers uitnodigt en dan zegt dat het zo'n gemeleerd beeld is.

Citaat:
Als Biden van zijn presidentschap een succes zal willen maken, dan zal hij ook en vooral aandacht moeten schenken aan de oorzaken van het Trumpisme en een begin maken met het wegnemen daarvan.

Media-invloed, kapitaal en racisme. Misschien moeten we niet verwachten dat hij in z'n eentje de hele wereld kan veranderen? Dat scheelt teleurstelling EN het scheelt wellicht iets in de gretigheid om straks weer een of andere totaalmalloot aan het roer te zetten 'want kijk nou dat Biden de oppergod niet was die alles wist op te lossen.'

Citaat:
En dat zal een hele moeilijke taak worden, want dan praat je over het aanpakken van het neoliberalisme en economisch gezien zijn zowel de democraten als de republikeinen neoliberaal

Ram 'm erin die frame hoor! Herhaling herhaling herhaling!
Maar nog maar eens het tegenwoord
- de Republikeinen als partij zijn niet meer neoliberaal maar hebben het hele concept van een democratische rechtstaat verworpen, met al hun pogingen om de democratie te saboteren. Dat is geen neoliberalisme meer, dat is daar ver voorbij.
- de Democraten zijn een heleboel stromingen die het samen niet eens zijn: er zijn sociaaldemocratische delen en mensen en er zijn neoliberale delen en mensen en daar zijn kritische kanttekeningen genoeg bij te zetten maar het is vooral heel gevarieerd.