Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:34

Spijker op zijn kop..mooie samenvatting van dit topic..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:11

Sammie schreef:
gohya schreef:
ik hoorde dat als je niet gaat stemmen,jou stem naar de hoogst gëeindigde partij gaat,maar weer iemand anders zegt van niet.
Dat zou niet helemaal eerlijk zijn... :)

Citaat:
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.

Citaat:
Je niet uitgebrachte stem wordt naar rato van het aantal wel uitgebrachte stemmen verdeeld en de blanco/ongeldige stem doet niet mee, behalve in het bepalen van het opkomstpercentage.

Zie ook: http://www.jeugdwerkzuidplas.nl/nieuws/ ... t-je-stem/

Beter wel stemmen en dan blanco stemmen dan niet stemmen en niet gaan. Dan stem je nl. stiekem op álle partijen.

Thnx! helemaal duidelijk nu. 8-)

Desiree

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:37

Al zou Nederland islamiseren.... moslims zijn niet anders dan christen. Het zijn gewoon mensen. En wat doen die met toename van welvaart, waarvan sprake is in Nederland? Het geloof loslaten.
Een mens gelooft toch het meest als het slecht gaat. Als het goed gaat, heeft de mens god niet meer nodig.
Op zich is dat best hoopgevend. En het kan ook een nadeel zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:56

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:09

Blue_Eyes schreef:

Interessant stukje, dankjewel.

Citaat:
Volgens de VN-kinderorganisatie Unicef maken vrouwen en kinderen nu zestig procent uit van alle vluchtelingen die zich bij de Grieks-Macedonische grens melden.

Gaan we daar wel lief tegen zijn, of verzinnen we wel weer wat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:11

komt de gezinshereniging nu al op gang?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:12

Ik hoop het wel voor ze, gun alle families een veilig tehuis. Jij niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:13

Pim kon ik naar luisteren, dat vond ik een interessante man :j Zegt niet dat ik het met hem eens was.
Geert luister ik niet eens naar, ben echt allergisch voor die man en door hem weiger ik ook me überhaupt te verdiepen in de standpunten van de pvv.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:13

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dat ben ik met je eens, 100x liever Pim Fortuyn dan Geert Wilders.

Pim had anders ook een ongezouten meningen over lastige Marokkanen....Was jij het dan daar mee eens?

Ik zal het even met een linkje onderbouwen en de bron geven :+

https://www.youtube.com/watch?v=deTKmGGZPWc

nog een stukje...aangezien dit redelijk positief is kun je er van uitgaan dat het de waarheid is en geen riooljournalistiek betreft :+

http://www.joop.nl/opinies/duitse-arts- ... oe-in-azcs

Nee, ik was het ook niet met Fortuyn eens. Maar hij was wel minder gek dan Wilders, die zie ik wel als gevaarlijk.

Wat betreft je tweede link: die had ik eerder vandaag al geplaatst.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:18

Mixje90 schreef:

uiteraard...zeker de uitgemergelde mensen die nog in Syrie zitten en daar niet weg kunnen komen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:20

geerke schreef:
Mixje90 schreef:

uiteraard...zeker de uitgemergelde mensen die nog in Syrie zitten en daar niet weg kunnen komen.

Klopt, jammer dat er mensen zijn die er niet makkelijk weg kunnen. Maar gelukkig zijn er genoeg uitgemergelde mensen die het wel lukt, zie je laatste linkje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:46

LadyMadonna schreef:
Pim kon ik naar luisteren, dat vond ik een interessante man :j Zegt niet dat ik het met hem eens was.
Geert luister ik niet eens naar, ben echt allergisch voor die man en door hem weiger ik ook me überhaupt te verdiepen in de standpunten van de pvv.

Ik ben ook geen fan van Geert en zijn aanhangers. De meeste aanhangers van Geert zijn hersenloos...
Toevallig vandaag nog een lichte discussie gehad naar aanleiding van de verkiezingen in de VS. Toen ik over Geert begon was meneer ineens verdwenen. Meneer had z'n Facebook volstaan met walgelijke reacties op filmpjes over de vluchtelingen...
Ik meen dat Geert ooit zich ook hard heeft gemaakt voor de zorg, maar het uiteindelijk teruggedraaid heeft?
Precieze standpunten weet ik niet eens meer, kun je nagaan hoeveel interesse ik heb in deze man :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:57

Eigelijk zou je er wel iets meer over moeten weten om er iets van te vinden....schreef een hersenloze aanhanger

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:10

geerke schreef:
Eigelijk zou je er wel iets meer over moeten weten om er iets van te vinden....schreef een hersenloze aanhanger

Meh, zoals ze in Duitsland zeggen: oneliner hin, oneliner her......en ja, Purny heeft gelijk: die terugtrekker op het zorgdossier heeft inderdaad plaats gevonden. Wordt Geert eens een keer concreet gaat het mis....

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 01:00

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 04:01

Ik heb nog nooit op Wilders gestemd. Maar deze hersenloze gaat dat volgende keer wel doen.
Puur om een statement te maken.
Met blanco stemmen maak ik niet duidelijk welk statement. met Wilders stemmen verwacht ik van wel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:01

Nee, dat is een goed plan...

Ik heb een sterke mening over Wilders, hij heeft ook wek goede ideëen, maar de meeste plannen van onze geblondeerde Indo vind ik niet kunnen.
En dan de democratie waar zo hard voor is gevochten gebruiken om een statement te maken...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:13

Gisteren vertelde in een documentaire een syrische vrouw waarvan haar broer was verdronken en zij gestrand in Turkije, dat meteen terugsturen met bootje naar Turkije zij juist toejuigt, zodat de mensensmokkelaars geen markt meer krijgen...shocking dat de politie en overheid totaal niets doet aan de mensensmokkelmafia en dat de handelaren vrolijk op straat nepzwemvesten verkopen, de goudhandelaren vrolijk al het goud inwisselen tegen woekerprijzen..

Er dus miljoenen worden verdiend in de dorpen en steden aan de kust door de plaatselijke bevolking en dagelijks de lijken gewoon zien binnen komen, zonder enige wroeging...heel bizar...en de bevolking die zich daar wel druk om maakt gewoon duidelijk is dat de regering helemaal niks met de miljoenen doet die ze krijgen....lachend zegt men tja dit is Turkije...

Een enorme boost voor de economie die mensenhandel..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:41

Mixje90 schreef:
Wilders geeft ons de keus: hij wordt premier of er komt een PVV-opstand.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationa ... spartanntp

Wilders zal nooit MP worden,hij zal nooit 76 zetels halen in zijn eentje,en niemand wil met hem regeren.Althans dat zeggen ze ze steeds,maar de VVD zie ik wel van mening veranderen.
Juist dat punt v.d. Zorg toen,dat was mijn reden om niet meer op hem te stemmen.

Dat heb ik ook gezien Tcm,dat was bij Brandpunt.Er werd ook verteld dat Turkije het geld helemaal niet gebruikt voor de opvang v.d. Vluchtelingen.Die Erdogan steekt mooi alles in eigen zak.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:48

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:57

Vreemd eigelijk dat je rascistisch word genoemd als je nationalistisch bent en geen rascisten wilt binnenhalen...die niet van homos houden,vrouwen niet voor vol aanzien en joden het liefst vernietigen....neeee,ze zijn niet allemaal zo,maar er zitten er redelijk wat tussen,zelfs de derde generatie marokkanen.Die niet meer genoemd mag worden want het zijn geen vluchtelingen.Het gaat mij meer om onaangepast gedrag,en dan maakt het mij niet zo heel veel uit of het nou een hooligan kaaskop is,een marokkaan of een syrieer

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:57

Gohya, ook al lang bekend dat de vluchtelingen daar op straat zwerven zonder enige hulp..hij wilde extra geld voor betere opvang, maar er gebeurd niks. Eu doet ook niks..het hele gedoe is een geldmachine geworden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:00

Geerke, niet zo racistisch! Het zijn mensen en wij hebben een democratie, ook voor deze mensen een warm plekje in Nederland, nederlanders moeten niet zo zeuren maar zich aanpassen.. ;)
Het benoemen maakt je ongeliefd. Of zoals gisteren ook al weer te zien was, een tokkie.. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:02

VVD heeft al eens met pvv geprobeerd.. Onder Rutte gebeurt dat geen tweede keer.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:05

Wilders is geen leider en zal dat nooit worden...en nooit willen.