Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:33

Vivian__ schreef:
Wat ik me afvraag, waarom maken die mensen allemaal foto's? :o voor op fb? Twitter? Wat wil je in hemelsnaam met een foto....? Ik vind het een beetje vreemd...

Dat vroeg ik me ook af...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:33

Inderdaad.. waarom foto's maken van een rouwstoet.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:34

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:35

Ik word een beetje naar van alle mensen langs de weg, opzich mooi om te zien dat er zo veel mensen 'mee leven'. Maar ik snap nooit zo goed waarom je daar zou gaan staan, al helemaal niet met je jonge kinderen en camera in de aanslag. Waarom zou je dit op de foto willen zetten of willen filmen? Voor op facebook, lijkt me niet dat je dit graag nog een keer terug wilt zien.

Ik vind het op tv ontzettend indrukwekkend en ontroerend, maar ik heb nou niet de behoefte om langs de weg te gaan staan.

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:37

Op de foto zetten snap ik ook niet helemaal, maar ik zou uit respect ook mijn auto aan de kant zetten.

vuurneon

Waarom wel de foto van een man met zijn vlag en niet van de rouwstoet? Kan ook van nieuwswaarde zijn natuurlijk. Of voor persoonlijke verwerking. Je weet het niet.

Mijn schoonzus vond het nodig om foto's van haar oma te nemen na haar dood, is niet mijn ding maar goed... Ieder zijn/haar manier van omgaan met de dood.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-07-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Ik werd zelf wel heel erg emotioneel, toen ik al die rouwauto's zag op foto's.....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:38

DewiRox schreef:
Ik word een beetje naar van alle mensen langs de weg, opzich mooi om te zien dat er zo veel mensen 'mee leven'. Maar ik snap nooit zo goed waarom je daar zou gaan staan, al helemaal niet met je jonge kinderen en camera in de aanslag. Waarom zou je dit op de foto willen zetten of willen filmen? Voor op facebook, lijkt me niet dat je dit graag nog een keer terug wilt zien.

Ik vind het op tv ontzettend indrukwekkend en ontroerend, maar ik heb nou niet de behoefte om langs de weg te gaan staan.

Er kan ook familie, vrienden, bekenden tussen staan he, soort verwerking misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:38

Vivian__ schreef:
dees_daan schreef:

Voor zichzelf denk ik..
Het ziet er gewoon heel indrukwekkend uit.

Ja maar ga je daar thuis dan nog naar kijken of wat dan ook? Is toch een beetje vreemd?

Ik vind het niet vreemd maar dat kan aan mij liggen.
Het is zo indrukwekkend en eigenlijk onwerkelijk vind ik dat ik me voor kan stellen dat je er een foto van maakt.
Eigenlijk vind ik de stoet heel 'mooi' om te zien.
Er zullen vast mensen tussen zitten die de foto's op fb zetten met het kijk ik was erbij idee, maar ik denk dat er ook veel mensen zijn die een foto voor zichzelf maken.
En het later terugkijken vreemd? Je kijkt nu toch ook naar de televisie? Is dat dan niet vreemd?
Ik snap dus wel dat mensen een foto voor zichzelf maken, op fb zetten zou ik dan weer niet nodig vinden.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:40

En dan mensen op die bruggen met spandoeken met "home" erop ;(

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:40

Ik denk niet echt dat er familie of vrienden zouden staan, die zullen vast op een andere manier in 'contact' worden gebracht met de slachtoffers.

Maar misschien zit ik fout hoor, ik vind het alleen niks. Mensen hoeven natuurlijk niet te zijn als ik en hebben alle recht er te gaan staan.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:42

DewiRox schreef:
Ik denk niet echt dat er familie of vrienden zouden staan, die zullen vast op een andere manier in 'contact' worden gebracht met de slachtoffers.

Maar misschien zit ik fout hoor, ik vind het alleen niks. Mensen hoeven natuurlijk niet te zijn als ik en hebben alle recht er te gaan staan.

Ik denk dat er ook vast veel mensen hebben gestaan, die uit hetzelfde dorp/stad kwamen van de slachtoffers, maar wel een mooi gebaar voor de slachtoffers, dat iedereen op de brug staat...en zo meeleeft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:44

Op RTL zeiden ze net 'Er zonder woorden er zijn.' En ik denk dat dat wel heel mooi beschrijft wat je nu ziet, zóveel mensen die er zijn. En natuurlijk zijn er een hoop mensen die 'gewoon gaan kijken' maar dat geeft toch ook niet? Ze zijn er.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:44

Ik schakelde net weer in op de livestream en dacht eerst dat er struiken op de viaducten stonden. Wat een boel mensen!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:49

Ik vind inderdaad de gedachten en het idee van 'er zijn' erg mooi, het zien van zo veel mensen. Maar als ze dan dichtbij filmen zie je meer dan de helft met een camera/telefoon, dat staat me gewoon een beetje tegen. Het idee dat dat er ook mensen staan om te kunnen zeggen/laten zien dat ze er geweest zijn.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:50

Deijs schreef:
Vond ik ook! Rutte peerde hem gauw, misselijke vent.

Wat een misselijke reactie.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:51

CNN-presentator onder indruk:

Extraordinary images of crash victims being received with dignity in the Netherlands. Thousands line the highway to bear witness.
— Anderson Cooper (@andersoncooper) 23-07-2014, 18:20:04

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:52

Volgens mij snappen sommige mensen de taak die Rutte op zn schouders gekregen heeft niet helemaal..

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:53

Voor de mensen die de aankomst toch nog graag willen zien heb ik even de aankomsten op youtube gezet. Met op het einde de dom in Utrecht.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:53

Ik durf eerlijk (hoewel politiek altijd 'gevaarlijk' is lol) toe te geven dat ik geen fan ben van ons kabinet, van de lijn die ze tot nu toe hebben aangehouden, beslissingen die genomen zijn enz.
Echter in deze situatie vind ik dat ze zeer zeker goed handelen, de prioriteiten stellen, op gepaste wijze alles organiseren en voor zover mogelijk iedereen op de hoogte houden van alles, niet meegaan in speculaties voor de eerste prioriteiten (nabestaanden thuisbrengen/identificeren, onderzoek instellen) zijn afgehandeld enz.
Ik vind Rutte hierin netjes en gepast overkomen, Timmermans heeft indruk gemaakt

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:54

Deijs schreef:
Vond ik ook! Rutte peerde hem gauw, misselijke vent.

Koning en Koningin waren al weg voordat premier Rutte weg ging. Ook misselijke mensen dan maar?
@Anemiek 80: Mooi verwoord.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 23-07-14 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:55

Annemiek80 schreef:
Ik durf eerlijk (hoewel politiek altijd 'gevaarlijk' is lol) toe te geven dat ik geen fan ben van ons kabinet, van de lijn die ze tot nu toe hebben aangehouden, beslissingen die genomen zijn enz.
Echter in deze situatie vind ik dat ze zeer zeker goed handelen, de prioriteiten stellen, op gepaste wijze alles organiseren en voor zover mogelijk iedereen op de hoogte houden van alles, niet meegaan in speculaties voor de eerste prioriteiten (nabestaanden thuisbrengen/identificeren, onderzoek instellen) zijn afgehandeld enz.
Ik vind Rutte hierin netjes en gepast overkomen, Timmermans heeft indruk gemaakt

_O_ Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:56

Santigo_ schreef:
Annemiek80 schreef:

_O_ Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ik denk dat Rutte het uiterste heeft gegeven, en meer dan zijn best heeft gedaan, reken maar dat het voor hem ook een gigantische klap is geweest, deze ramp. Hij is tijdens zijn vakantie zo snel mogelijk teruggekomen, om dingen te regelen, dat mogen we niet vergeten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:57

Kan je allemaal wel tegen staan dat er mensen foto's e.d staan te nemen langs de kant van de weg maar hier zitten anders ook aardig wat sensatie bakken tussen op dit topic zég!! opmerkingen als ,,zal wel vies ruiken bij die kisten in de buurt,, enz..enz... Wie zit daar nu op te wachten? En om over dat domme gespeculeer van velen ook maar niet te spreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:58

Ik stoor me wel een beetje aan de mensen die op de weg lopen..
Blijf achter de vangrail of in de berm, wat voor nut heeft het om op de weg te gaan staan?