Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:12

Nicolletje,
Jij draait alles heel vaak om.
Als ik zeg dat er in mijn wijk niets bijzonders gebeurt, dan antwoord jij: mensen doen vaak geen aangifte.
Dat is fijn discussiëren met jou.

Dit topic gaat over de PVV-stemmer.
De meeste hier voelen zich aangevallen en onterecht bestempeld worden als rascist e.d.
Maar er wordt nooit ergens anders over gesproken dan de moslim, de islam, de islamisering etc.

Ben jij blij, straks met een rechts kabinet, als je meer voor zorg/pensioen moet betalen? Als je sneller ontslagen kan worden en maar kort WW ontvangt? Etc.
Zo ja, dan kan je inderdaad blij zijn met dit rechtste kabinet.

Edit: En Geert heeft toch bijv. de 65-regeling ingeleverd voor de macht?
Is daar iets van gelogen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:24

Electra63 schreef:
Nicolletje,

Dat doen anderen ook, dat scheelt :)

Maar ik heb geen PVV gestemd.
Ik begrijp het niet zo. Is de optie alleen een links of paars kabinet 'goed' volgens jou? Dan is alles wat ik zeg niet goed, nee.

Ik ben niet blij met alle bezuinigingen en ik word daar als hardste door getroffen, maar ik hoop dat door zulke maatregelen het land zelf gezonder wordt, want wat ik persoonlijk bizar vind, is dat wij 1 van de rijkste, beste, gelukkigste enz. landen van de wereld zouden zijn, maar het zit vol met zieke mensen in de WIA, WAO, enz. en de zorgkosten kunnen we niet meer in bedwang houden.

Voor mij als individu zouden uitkeringen en alle sociale maatregelen behouden heel handig zijn, maar dat wil ik niet, ik wil niet zo leven dat er geen enkele of weinig motivatie is om dan maar te werken in dit land.
Ik werk nu voor minder dan een uitkering, trouwens, ik heb mijn (zw) uitkering... opgezegd. Ik had er geen zin meer in om bij het UWV te lopen, ik werkte liever, dan maar voor minder geld omdat ik fulltime niet aankon.

Van mij hoeven we nou ook weer niet helemaal naar het Amerikaanse model, maar ik vind dat er momenteel iets helemaal verkeerd gaat.

Als er nu verkiezingen zouden zijn zou ik VVD stemmen (Rutte dus) omdat ik gewoon geen enkele heil zie in het PvdA.
Van mij mag Wilders er ook best bij, ik heb daar geen problemen mee.
Ik had het alleen fijner gevonden als er een linkse partij ook bij was geweest om dit rechtse gedoe ook wat evenwicht te geven maar dat schijnt niet te kunnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:35

Eerlijk gezegd, denk ik, dat geen éne partij/kabinet nu goed is voor de gewone burger. Er moet immers bezuinigd worden door alle (economische) problemen en daar zullen mensen de dupe van worden.
Maar als ik de PVV (bijna) alleen maar hoor over de moslim-problemen, dan vraag ik me dus af of veel mensen daar straks blij mee zijn?
En als ik de mening hier lees van bijv. Jantergouw of Janesmith, dan vinden die het prima, dat de PVV bepaalde punten maar inlevert ten koste van de "oplossing van de problemen met de moslims".
Mijn mening is, dat de problemen die er zijn, helemaal niet opgelost kunnen worden door de standpunten van de PVV.

En ik word helemaal niet gepakt door het rechtse kabinet, maar ik ben voor solidariteit. De sterkste schouders mogen best wat meer dragen dan de zwakkere.
En als je met een laag/klein of minimuminkomen VVD stemt, ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Het zal mij een zorg zijn, dat er bezuinigd wordt op allerlei toeslagen/subsidies e.d. ik krijg toch niets.
Maar ik hoop dat de VVD/CDA/PVV-stemmers dan niet gaan klagen over hoe slecht zij het hebben.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:37

Ik vind het dus inderdaad zeer onterecht dat ik als PVV stemmer wordt bestempeld als rascist. Want ik ben dat namelijk absoluut niet.
Als belasting betalende, hard werkende Nederlander mag ik toch best van allochtonen verwachten dat zij zich aanpassen aan onze normen en waarden, dat zij zich gedragen zoals het hoort, dat zij zich inspannen om betaalde arbeid te vinden, en dat zij zich aan de wet houden ?
Dat mag ik toch zeker wel verwachten ?
En ik mag ook verwachten dat onze overheid optreedt, als een allochtoon zich niet aanpast. Net zoals ik van de overheid mag vewachten dat ik aangepakt wordt als ik mij niet aan de wet hou.
En dat is dus het punt : de overheid doet al jaren niet wat ik ervan mag verwachten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:38

Ik heb trouwens ook geen last van moslimmensen, ik heb er last van hoe wij (vanuit de overheid) onze verworvendheden en gelijkheid en seculiriteit (is dat een woord??) overboord kieperen om een bepaalde groep moslims maar te ontzien en nog vele andere dingen die nu gebeuren.

Het is niet de moslim die je verantwoordelijk moet stellen hiervoor, als jij moslim zou zijn zou je hetzelfde doen denk ik, het is Nederland die hand in eigen boezem moet steken hiervoor.

Electra63 schreef:
En als je met een laag/klein of minimuminkomen VVD stemt, ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Dat bepaal jij toch ook niet voor mij? Trouwens ik zeg alleen, als er nu weer verkiezingen komen, stem ik misschien wel VVD.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:40

Electra63 schreef:
Nicolletje,
Als ik zeg dat er in mijn wijk niets bijzonders gebeurt, dan antwoord jij: mensen doen vaak geen aangifte.
Dat is fijn discussiëren met jou.

Dit topic gaat over de PVV-stemmer.
De meeste hier voelen zich aangevallen en onterecht bestempeld worden als rascist e.d.
Maar er wordt nooit ergens anders over gesproken dan de moslim, de islam, de islamisering etc.

Ben jij blij, straks met een rechts kabinet, als je meer voor zorg/pensioen moet betalen? Als je sneller ontslagen kan worden en maar kort WW ontvangt? Etc.
Zo ja, dan kan je inderdaad blij zijn met dit rechtste kabinet.

Edit: En Geert heeft toch bijv. de 65-regeling ingeleverd voor de macht?
Is daar iets van gelogen?

Wilders zei dat hij er alles aan ging doen om het niet op 67 jaar te krijgen. En dat klopt

DEN HAAG – PVV en CDA staan in de onderhandelingen over een nieuw kabinet tegenover de VVD als het gaat over verhoging van de AOW-leeftijd.

PVV en CDA bepleiten –overeenkomstig een advies van de sociale partners– een verhoging van 65 naar 66 jaar. De VVD wil de AOW-leeftijd met twee jaar verhogen. Ingewijden bevestigen berichten hierover.

Het CDA wil de vakbonden en werkgevers niet bij voorbaat tegen zich in het harnas jagen en pleit daarom voor verhoging met een jaar. De PVV heeft er ook belang bij de AOW-leeftijd gering te verhogen. Wilders pleitte in de campagne voor handhaving van de AOW op 65 jaar. Overigens liet hij dit punt daags na de verkiezingen vallen om onderhandelingen over een rechts kabinet mogelijk te maken.

Het kabinet-Balkenende IV had in principe overeenstemming bereikt over verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar. De Kamer heeft er echter nog niet over besloten. Het onderwerp werd na de val van het kabinet controversieel verklaard.
bron:reformatorisch dagblad

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:41

Nicolletje schreef:
Ik heb trouwens ook geen last van moslimmensen, ik heb er last van hoe wij (vanuit de overheid) onze verworvendheden en gelijkheid en seculiriteit (is dat een woord??) overboord kieperen om een bepaalde groep moslims maar te ontzien en nog vele andere dingen die nu gebeuren.

Het is niet de moslim die je verantwoordelijk moet stellen hiervoor, als jij moslim zou zijn zou je hetzelfde doen denk ik, het is Nederland die hand in eigen boezem moet steken hiervoor.

Electra63 schreef:

Dat bepaal jij toch ook niet voor mij? Trouwens ik zeg alleen, als er nu weer verkiezingen komen, stem ik misschien wel VVD.

Ik vind het juist wonderbaarlijk dat onze grondbeginselen, als vrijheid van geloof en geweten en gelijkheid voor iedereen overboord wordt gegooit uit angst voor de Islam. uitspraken die normaal niet getolereerd zouden worden wanneer ze zouden gaan over negers, joden of bijvoorbeeld homo's zijn ineens normaal wanneer het over Islamieten gaat. Zelfs in de politiek mogen er zulke uitspraken gedaan worden. Daar schrik ik juist van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:42

Maar Michel, denk jij dan dat allochten niet werken?
En wat is een allochtoon? Als je hier 3e generatie bent, ben je dan nog allochtoon?
En dat aanpassen aan onze waarden en normen vind ik helemaal een one-liner.
Wat zijn die normen dan wel?
Ik las een paar weken geleden hier ook zo'n kreet: aanpassen aan onze cultuur en 1 dag later opende die bokker een topic over een inval bij haar thuis door de politie?

Ik vind dat er geen onderscheid mag zijn bij criminaliteit.
Of ik nou beroofd word door een Marokkaan of door een Nederlander, het blijft K.U.T.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:43

Maarja, als ik met een laag/ klein inkomen PVV had gestemd (omdat het sociale beleid wel in mijn straatje had gepast) had het ook weer niet goed geweest blijkbaar.
Ik snap dat gewoon niet, dat een ander zegt wat je 'hoort' te stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:44

Michel123 schreef:
Ik vind het dus inderdaad zeer onterecht dat ik als PVV stemmer wordt bestempeld als rascist. Want ik ben dat namelijk absoluut niet.
Als belasting betalende, hard werkende Nederlander mag ik toch best van allochtonen verwachten dat zij zich aanpassen aan onze normen en waarden, dat zij zich gedragen zoals het hoort, dat zij zich inspannen om betaalde arbeid te vinden, en dat zij zich aan de wet houden ?
Dat mag ik toch zeker wel verwachten ?
En ik mag ook verwachten dat onze overheid optreedt, als een allochtoon zich niet aanpast. Net zoals ik van de overheid mag vewachten dat ik aangepakt wordt als ik mij niet aan de wet hou.
En dat is dus het punt : de overheid doet al jaren niet wat ik ervan mag verwachten.

A wordt jij er niet van beticht dat je racist bent, of je moet eigenlijk Wilders zijn
B dus je denkt dat de overheid nu gaat doen wat jij verwacht, terwijl de lijnen van die overheid zo log zijn dat voorlopig het al in gang gezette programma wordt afgewerkt.

Strengere straffen, meer blauw op straat, dat is niet voorbehouden aan de PVV, dat wil iedereen. Maar daar moeten mensen en geld voor zijn, die onbelangrijke details schijnen nog al eens te worden vergeten.

janderegelaa

Electra63 schreef:
Michel123, dat er niet over de andere standpunten van de PVV hier wordt gesproken klopt niet.
In het begin van deze topics is herhaaldelijk gevraagd hoe de PVV bepaalde plannen gaat waarmaken en of er niet sprake van is dat bepaalde kiezers terleurgesteld zullen zijn als ze straks de bezuinigingen in hun portemonnee zullen voelen.

Het klopt wel, maar iedere keer als er over een ander punt van de PVV gesproken wordt roepen de anti- PVV-ers direct dat wat hij wil financieel niet kan. Tja, dan zijn we snel uitgesproken natuurlijk.

Nic

Krips schreef:
Ik vind het juist wonderbaarlijk dat onze grondbeginselen, als vrijheid van geloof en geweten en gelijkheid voor iedereen overboord wordt gegooit uit angst voor de Islam. uitspraken die normaal niet getolereerd zouden worden wanneer ze zouden gaan over negers, joden of bijvoorbeeld homo's zijn ineens normaal wanneer het over Islamieten gaat. Zelfs in de politiek mogen er zulke uitspraken gedaan worden. Daar schrik ik juist van.

het is een beetje jammer inderdaad dat het beestje niet gewoon bij de naam genoemd schijnt te kunnen worden zonder harde teksten.
Blijkbaar werkt dat niet, denk ik dan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:46

Jandereglaar, maar dan kan jij toch aangeven hoe de PVV dat dan wel kan waarmaken?

Maar, nu je er toch bent, hoe zit het met mijn postcode?
Jij hebt het speciaal aan mij gevraagd, dus ik verwacht dan wel een antwoord. Ik geeft mijn postcode niet voor niets.

Krips

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Michel123, dat er niet over de andere standpunten van de PVV hier wordt gesproken klopt niet.
In het begin van deze topics is herhaaldelijk gevraagd hoe de PVV bepaalde plannen gaat waarmaken en of er niet sprake van is dat bepaalde kiezers terleurgesteld zullen zijn als ze straks de bezuinigingen in hun portemonnee zullen voelen.

Het klopt wel, maar iedere keer als er over een ander punt van de PVV gesproken wordt roepen de anti- PVV-ers direct dat wat hij wil financieel niet kan. Tja, dan zijn we snel uitgesproken natuurlijk.

Het punt van een discussie is dan toch dat de ander zijn mening: dat het wel kan, beagumenteerd. Jij bent toch van mening dat het wel kan?
Electra was me al voor.

janderegelaa

sarabande schreef:
Strengere straffen, meer blauw op straat, dat is niet voorbehouden aan de PVV, dat wil iedereen. Maar daar moeten mensen en geld voor zijn, die onbelangrijke details schijnen nog al eens te worden vergeten.

En zoals je ziet Electra, wordt mijn punt door de tegenstanders direct roepen dat het niet betaalbaar is meteen bevestigd door Sarabande.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:47

Electra63 schreef:
Jandereglaar, maar dan kan jij toch aangeven hoe de PVV dat dan wel kan waarmaken?

Jij hebt het speciaal aan mij gevraagd, dus ik verwacht dan wel een antwoord. Ik geeft mijn postcode niet voor niets.

Ik heb je geantwoord over je postcode, lees maar terug.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:47

Nicolletje schreef:
Krips schreef:

het is een beetje jammer inderdaad dat het beestje niet gewoon bij de naam genoemd schijnt te kunnen worden zonder harde teksten.
Blijkbaar werkt dat niet, denk ik dan.

Hoezo zou het niet bij de naam genoemd kunnen worden zonder harde teksten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:49

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb je geantwoord over je postcode, lees maar terug.

Nee, dat is een nietszeggend antwoord.
Weken geleden hebben wij al een discussie over mijn wijk gehad.
Jij wist het allemaal beter. Dus kom op met die misdaadcijfers.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:50

Krips schreef:
Hoezo zou het niet bij de naam genoemd kunnen worden zonder harde teksten?

Geen idee, anders was het wel gebeurd, denk ik dan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:52

janderegelaa schreef:
sarabande schreef:

En zoals je ziet Electra, wordt mijn punt door de tegenstanders direct roepen dat het niet betaalbaar is meteen bevestigd door Sarabande.

Ik ben het eens met Sarabande.
Ik denk dat iedere partij meer veiligheid/blauw op straat wil.
Maar net als die 10.000 handen in de zorg erbij, dat is ook niet op korte termijn te realiseren.

Eerst moet er geld worden vrijgemaakt, dan moet er een opleiding gevolgd worden. We zijn zo een paar jaar verder.
En dan worden er waarschijnlijk meer bonnen uitgeschreven, om alles te bekostigen.
En het staat haaks op de plannen om te bezuinigen op het aantal ambtenaren.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:52

Electra63 schreef:

Je kunt toch de PVV begroting lezen? Daar staat het in. Je kunt het alleen natuurlijk niet eens zijn met bepaalde bezuinigingen. Net zoals ik het niet eens ben met bepaalde bezuiningen van sommige linkse partijen.

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:54

Maar de PVV heeft geen begroting, alleen populistische uitspraken en een bezuinig op migranten uit moslimlanden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:55

Ik heb de begroting gelezen, en ik denk dat Wilders de populaire maatregelen niet kan waarmaken met wat bezuinigingen op allochtonen, moskeeën, integratie e.d.
Bezuinigen op ambtenaren, maar wel 10.000 agenten erbij?
Dat staat haaks op elkaar, volgens mij.

Krips

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:02

Uit de doorberekeningen van het CBS bleek toch dat de begroting van de PVV en ik geloof de SP niet realistisch waren? Ik zal weer even googlen :P

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:05

En behalve dat het financieel vaak niet rond gebreid zal kunnen worden voor wat betreft de PVV-punten, heb je natuurlijk ook nog met wetgeving te maken. Dus of het allemaal wel zo gaat lukken met de PVV-punten... ik vraag het me ernstig af.

Klopt Krips, dat heb ik van het voorjaar ook gelezen.