Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Nicolletje,
Jij draait alles heel vaak om.
Electra63 schreef:En als je met een laag/klein of minimuminkomen VVD stemt, ben je in mijn ogen niet goed bezig.
Electra63 schreef:Nicolletje,
Jij draait alles heel vaak om.
Als ik zeg dat er in mijn wijk niets bijzonders gebeurt, dan antwoord jij: mensen doen vaak geen aangifte.
Dat is fijn discussiëren met jou.
Dit topic gaat over de PVV-stemmer.
De meeste hier voelen zich aangevallen en onterecht bestempeld worden als rascist e.d.
Maar er wordt nooit ergens anders over gesproken dan de moslim, de islam, de islamisering etc.
Ben jij blij, straks met een rechts kabinet, als je meer voor zorg/pensioen moet betalen? Als je sneller ontslagen kan worden en maar kort WW ontvangt? Etc.
Zo ja, dan kan je inderdaad blij zijn met dit rechtste kabinet.
Edit: En Geert heeft toch bijv. de 65-regeling ingeleverd voor de macht?
Is daar iets van gelogen?
Nicolletje schreef:Ik heb trouwens ook geen last van moslimmensen, ik heb er last van hoe wij (vanuit de overheid) onze verworvendheden en gelijkheid en seculiriteit (is dat een woord??) overboord kieperen om een bepaalde groep moslims maar te ontzien en nog vele andere dingen die nu gebeuren.
Het is niet de moslim die je verantwoordelijk moet stellen hiervoor, als jij moslim zou zijn zou je hetzelfde doen denk ik, het is Nederland die hand in eigen boezem moet steken hiervoor.Electra63 schreef:En als je met een laag/klein of minimuminkomen VVD stemt, ben je in mijn ogen niet goed bezig.
Dat bepaal jij toch ook niet voor mij? Trouwens ik zeg alleen, als er nu weer verkiezingen komen, stem ik misschien wel VVD.
Michel123 schreef:Ik vind het dus inderdaad zeer onterecht dat ik als PVV stemmer wordt bestempeld als rascist. Want ik ben dat namelijk absoluut niet.
Als belasting betalende, hard werkende Nederlander mag ik toch best van allochtonen verwachten dat zij zich aanpassen aan onze normen en waarden, dat zij zich gedragen zoals het hoort, dat zij zich inspannen om betaalde arbeid te vinden, en dat zij zich aan de wet houden ?
Dat mag ik toch zeker wel verwachten ?
En ik mag ook verwachten dat onze overheid optreedt, als een allochtoon zich niet aanpast. Net zoals ik van de overheid mag vewachten dat ik aangepakt wordt als ik mij niet aan de wet hou.
En dat is dus het punt : de overheid doet al jaren niet wat ik ervan mag verwachten.
Electra63 schreef:Michel123, dat er niet over de andere standpunten van de PVV hier wordt gesproken klopt niet.
In het begin van deze topics is herhaaldelijk gevraagd hoe de PVV bepaalde plannen gaat waarmaken en of er niet sprake van is dat bepaalde kiezers terleurgesteld zullen zijn als ze straks de bezuinigingen in hun portemonnee zullen voelen.
Krips schreef:Ik vind het juist wonderbaarlijk dat onze grondbeginselen, als vrijheid van geloof en geweten en gelijkheid voor iedereen overboord wordt gegooit uit angst voor de Islam. uitspraken die normaal niet getolereerd zouden worden wanneer ze zouden gaan over negers, joden of bijvoorbeeld homo's zijn ineens normaal wanneer het over Islamieten gaat. Zelfs in de politiek mogen er zulke uitspraken gedaan worden. Daar schrik ik juist van.
janderegelaa schreef:Electra63 schreef:Michel123, dat er niet over de andere standpunten van de PVV hier wordt gesproken klopt niet.
In het begin van deze topics is herhaaldelijk gevraagd hoe de PVV bepaalde plannen gaat waarmaken en of er niet sprake van is dat bepaalde kiezers terleurgesteld zullen zijn als ze straks de bezuinigingen in hun portemonnee zullen voelen.
Het klopt wel, maar iedere keer als er over een ander punt van de PVV gesproken wordt roepen de anti- PVV-ers direct dat wat hij wil financieel niet kan. Tja, dan zijn we snel uitgesproken natuurlijk.
sarabande schreef:Strengere straffen, meer blauw op straat, dat is niet voorbehouden aan de PVV, dat wil iedereen. Maar daar moeten mensen en geld voor zijn, die onbelangrijke details schijnen nog al eens te worden vergeten.
Electra63 schreef:Jandereglaar, maar dan kan jij toch aangeven hoe de PVV dat dan wel kan waarmaken?
Maar, nu je er toch bent, hoe zit het met mijn postcode?
Jij hebt het speciaal aan mij gevraagd, dus ik verwacht dan wel een antwoord. Ik geeft mijn postcode niet voor niets.
Nicolletje schreef:Krips schreef:Ik vind het juist wonderbaarlijk dat onze grondbeginselen, als vrijheid van geloof en geweten en gelijkheid voor iedereen overboord wordt gegooit uit angst voor de Islam. uitspraken die normaal niet getolereerd zouden worden wanneer ze zouden gaan over negers, joden of bijvoorbeeld homo's zijn ineens normaal wanneer het over Islamieten gaat. Zelfs in de politiek mogen er zulke uitspraken gedaan worden. Daar schrik ik juist van.
het is een beetje jammer inderdaad dat het beestje niet gewoon bij de naam genoemd schijnt te kunnen worden zonder harde teksten.
Blijkbaar werkt dat niet, denk ik dan.
janderegelaa schreef:Electra63 schreef:Jandereglaar, maar dan kan jij toch aangeven hoe de PVV dat dan wel kan waarmaken?
Maar, nu je er toch bent, hoe zit het met mijn postcode?
Jij hebt het speciaal aan mij gevraagd, dus ik verwacht dan wel een antwoord. Ik geeft mijn postcode niet voor niets.
Ik heb je geantwoord over je postcode, lees maar terug.
janderegelaa schreef:sarabande schreef:Strengere straffen, meer blauw op straat, dat is niet voorbehouden aan de PVV, dat wil iedereen. Maar daar moeten mensen en geld voor zijn, die onbelangrijke details schijnen nog al eens te worden vergeten.
En zoals je ziet Electra, wordt mijn punt door de tegenstanders direct roepen dat het niet betaalbaar is meteen bevestigd door Sarabande.
Electra63 schreef:Jandereglaar, maar dan kan jij toch aangeven hoe de PVV dat dan wel kan waarmaken?