Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:37

WinSel schreef:
weet iemand waar jij een condeleance ( schrijf je dat zo :? ) op internet kan achterlaten

Ikima, ja dat hoorde ik net ook... Vreselijk

http://www.condoleanceregister.com/

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:37

bedankt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:38

wat ik hoorde is dat die man z'n baan en huis kwijt was, op konininnedag....kan me dan goed voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten.... dit is natuurlijk geen oplossing, maar het was denk ik niet direct bedoeld om Bea om zeep te helpen, maar het is wel een oogopener hoe kwetsbaar iemand tegenwoordig is... Ik ben het wel een beetje met slimmerik eens, door alle aandacht zijn er alleen maar meer die op het 'idee' komen...net als alle overvallen laatst in treinen en bussen, er was 1 idioot en opeens gebeurde het overal..stom is dat.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:39

Lydia_ schreef:
kiimmiie schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd

Inderdaad.. Je weet niet hoeveel mensen je hier mee raakt..

Ik werk bij Centraal Beheer en ik zal je vertellen dat deze "grap" door niemand op prijs wordt gesteld! Ga je schamen!! Alsof wij ooit geintjes maken met zulke serieuze incidenten, Bah!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 02-05-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anoniem

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:41

Wta flauw zeg om die opmerking van Kiimmiie steeds te quoten lezen jullie wel? Ze heeft die opmerking namelijk al weggehaald.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:42

Ik zag op teletekst dat ze die leus nu ook aan gaan passen en niet meer zullen gebruiken, omdat het nu een andere lading heeft gekregen.

Ik moet zeggen dat ik dat heel netjes vind voor zo'n groot bedrijf, waarbij die spreuk zo enorm bekend is.

Erg goed!

_Margot_

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:43

vind ik ook wel netjes van het bedrijf :j

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:44

Toch vind ik dat ver gezocht. Ik had namelijk die 2 nog niet aan elkaar gelinkt. Het zijn voor mij echt los staande dingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:45

Snap eigenlijk niet waarom ze de uitspraak niet meer zouden gebruiken. Verwerken moet je doen, niet alles wegstoppen dat er maar een beetje naar verwijst.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:46

katiavl schreef:
Snap eigenlijk niet waarom ze de uitspraak niet meer zouden gebruiken. Verwerken moet je doen, niet alles wegstoppen dat er maar een beetje naar verwijst.

Nee, maar ik snap toch wel weer dat ze die leus niet meer gebruiken. Is voor nabestaanden e.d. ook best confronterend om dat iedere keer weer te horen, want je denkt er toch telkens aan als je de leus hoort.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:46

Zwaar overdreven als ze hun kenmerk daarvoor aan gaan passen.

Apeldoorn dan maar meteen van de kaart halen?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:50

Kom op zeg! Ik vind het ook erg overdreven om te zeggen dat koninginnedag nooit meer hetzelfde zou zijn enzovoorts, dat kun je ook lezen in de eerdere reacties die ik heb geschreven hier.

Maar die spreuk heeft alles met Apeldoorn te maken! En dat zou heeeeel veel mensen terug laten denken aan wat er afgelopen donderdag gebeurd is. Dat vind ik dan weer niet overdreven, ik heb er respect voor dat CB dat doet!

En verwerken moet je ook zeker doen! Maar deze leus wijst wel heel erg letterlijk naar zo'n groot ongeluk (want dat is het in feite) en dat is ook alles waar die leus voor die tijd voor gestaan heeft, bij een probleempje: Even Apeldoorn bellen!
Ik kan me in ieder geval wel heel goed voorstellen waarom ze dit doen.
Laatst bijgewerkt door Sannessep op 02-05-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:51

Inderdaad slimmerik.
Elke plaats waar erge dingen gebeuren maar een andere naam geven?
Net wat Katiavl al aangeeft. Verwerken, niet verstoppen.
Bij Die leus van apeldoorn bellen denk ik aan die maatschappij, niet aan dit trieste voorval.
Dat is toevallig in apeldoorn gebeurd, maar heeft er verder niets mee te maken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:52

Laten we het zo zeggen.... Ik heb gisterenavond tot 20.00u gewerkt op CB in Leeuwarden, en er is nog niks over naar buiten of binnen gebracht! Pure speculatie dus!

Hij was trouwens heel ergens anders verzekerd en ik benijd de mensen daar niet, je zal zo'n schade maar op je bureau krijgen! Afschuwelijk!

Daarbij, als Kiiimmiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet gequote had willen worden, dan had ze even moeten nadenken voordat ze "grappig" wilde zijn.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:53

amondi schreef:
Laten we het zo zeggen.... Ik heb gisterenavond tot 20.00u gewerkt op CB in Leeuwarden, en er is nog niks over naar buiten of binnen gebracht! Pure speculatie dus!

Hij was trouwens heel ergens anders verzekerd en ik benijd de mensen daar niet, je zal zo'n schade maar op je bureau krijgen! Afschuwelijk!

Daarbij, als Kiiimmiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee niet gequote had willen worden, dan had ze even moeten nadenken voordat ze "grappig" wilde zijn.

???? stond gewoon op teletekst hoor, in Apeldoorn... niks speculatie

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:54

Er is zelfs een hyve om de slachtoffers te steunen... Dat vind ik wel heel ver gaan..
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 02-05-09 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:55

Froexiie schreef:
katiavl schreef:

Nee, maar ik snap toch wel weer dat ze die leus niet meer gebruiken. Is voor nabestaanden e.d. ook best confronterend om dat iedere keer weer te horen, want je denkt er toch telkens aan als je de leus hoort.

Onzin, we zijn 6 goede vrienden op vakantie in Oostenrijk verloren.... Ik associeer dit ècht niet met wintersport hoor. Hoogstens de melding van lawinegevaar....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:57

Dit staat op trouw.nl:

Centraal Beheer beraadt zich op slogan
APELDOORN (ANP) - Verzekeraar Centraal Beheer beraadt zich op zijn beroemde reclameslogan 'Even Apeldoorn Bellen'. De leus heeft door het drama van Koninginnedag een nieuwe lading gekregen.

De verzekeraar heeft de lopende campagne per direct stopgezet en overweegt de slogan ook in de toekomst niet meer te gebruiken.

Een woordvoerder heeft een verhaal daarover in dagblad De Stentor zaterdag bevestigd. De succesvolle reclamecampagne loopt inmiddels bijna een kwart eeuw. Daarmee is Even Apeldoorn Bellen de langstlopende campagne ooit op deNederlandse televisie. In de reeks werden meer dan vijftig filmpjes gemaakt waarin mensen in penibele situaties belanden, waardoor er uiteindelijk een verzekeraar aan te pas moet komen. In één van de laatste filmpjes dreigt een parachutist op Koninginnedag op het hoofd van de majesteit te belanden.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:59

slimmerik schreef:
Onzin, we zijn 6 goede vrienden op vakantie in Oostenrijk verloren.... Ik associeer dit ècht niet met wintersport hoor. Hoogstens de melding van lawinegevaar....

Kom op. Dat is echt geen vergelijking hoor. Inderdaad wat je zegt, van die melding voor lawinegevaar bijvoorbeeld. Dat komt wel in de buurt van een vergelijking.

Wat erg overigens :oo sorry. Ik ga met kerst met een paar vrienden naar Oostenrijk.... Ik moet er niet aan denken...

Oke, en ik kan niet lezen, want er staat 'denkt erover om leus aan te passen'. Mijn excuus.
Laatst bijgewerkt door Sannessep op 02-05-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:00

Sannessep schreef:
Dit staat op trouw.nl:

Centraal Beheer beraadt zich op slogan
APELDOORN (ANP) - Verzekeraar Centraal Beheer beraadt zich op zijn beroemde reclameslogan 'Even Apeldoorn Bellen'. De leus heeft door het drama van Koninginnedag een nieuwe lading gekregen.

De verzekeraar heeft de lopende campagne per direct stopgezet en overweegt de slogan ook in de toekomst niet meer te gebruiken.

Een woordvoerder heeft een verhaal daarover in dagblad De Stentor zaterdag bevestigd. De succesvolle reclamecampagne loopt inmiddels bijna een kwart eeuw. Daarmee is Even Apeldoorn Bellen de langstlopende campagne ooit op deNederlandse televisie. In de reeks werden meer dan vijftig filmpjes gemaakt waarin mensen in penibele situaties belanden, waardoor er uiteindelijk een verzekeraar aan te pas moet komen. In één van de laatste filmpjes dreigt een parachutist op Koninginnedag op het hoofd van de majesteit te belanden.

En dit vind ik dus aandacht vragen op een negatieve manier voor je verzekeringsmaatschappij.... gewoon een verkapte vorm van reclame maken dus.

Wat voegt dit toe? Je kunt ook gewoon je mond houden. Bah.... blij dat ik er niet verzekerd ben.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:02

Nou, je kunt ook alles in een negatief daglicht zetten hoor. Ik zie dit wel als een actie uit respect voor wat er gebeurd is. En ik denk dat ik niet de enige zal zijn.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:06

kazary schreef:
Inderdaad slimmerik.
Elke plaats waar erge dingen gebeuren maar een andere naam geven?
Net wat Katiavl al aangeeft. Verwerken, niet verstoppen.
Bij Die leus van apeldoorn bellen denk ik aan die maatschappij, niet aan dit trieste voorval.
Dat is toevallig in apeldoorn gebeurd, maar heeft er verder niets mee te maken.

Hier wilde ik ook nog even wat op zeggen... Je zegt wel dat het 'toevallig' in Apeldoorn gebeurd is, en dat dat er verder niets mee te maken heeft... Maar ik weet zeker dat als je over een paar jaar mensen eens gaat vragen ernaar, dat IEDEREEN zou weten dat "het" in Apeldoorn toen gebeurd is. Ik denk wel dat mensen dat onthouden. En dus vind ik wel dat de naam Apeldoorn daar uiteindelijk mee te maken heeft.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:08

Ik vind het wel goed van CB dat ze deze campagne hebben stopgezet, tenslotte heeft het, buiten de slachtoffers en betrokkenen, ook de rest van Nederland getroffen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:11

Sannessep schreef:
Hier wilde ik ook nog even wat op zeggen... Je zegt wel dat het 'toevallig' in Apeldoorn gebeurd is, en dat dat er verder niets mee te maken heeft... Maar ik weet zeker dat als je over een paar jaar mensen eens gaat vragen ernaar, dat IEDEREEN zou weten dat "het" in Apeldoorn toen gebeurd is. Ik denk wel dat mensen dat onthouden. En dus vind ik wel dat de naam Apeldoorn daar uiteindelijk mee te maken heeft.

Tja, dan moet je als verzekeringsmaatschappij ook maar je telefoonnummer van 055- 579 8000 veranderen in het een of ander 0900 nummer want je blijft Apeldoorn anders bellen.....

Besef wel dat Achmea een hoop citymarketing voor Apeldoorn deed.... dat de stad hieronder extra zal lijden.... klinkt gek maar is/was wèl een stuk reclame voor Apeldoorn.

edit: laten we trouwens niet op de feiten vooruit lopen.... men neemt het in overweging. Dus tot op heden gewoon aandachttrekkerij !!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-05-09 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:11

slimmerik schreef:
Ikima schreef:
Net hoor ik op tv dat er sporen van canabis in het bloed van de dader is gevonden.

Stond vanmorgen al in de krant... canabis is minder schadelijk als twee glazen bier volgens mij....

Bovendien begreep ik dat die sporen tot twee weken oud konden zijn, dus meneer zat niet direct per definitie stoned achter het stuur ofzo.