BigOne schreef:Er is een akkoord maar niet hoe ze het gaan betalen!
Dat het financiële plaatje nog niet gepubliceerd is betekent niet dat er geen akkoord is over de financiën. Of bedoel je dat niet?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Klopt en dat is iets dat we vooral en zeker niet normaal moeten gaan vinden. Want wat ik mis is structurele zoektocht naar werkelijke oplossingen zodat het Milieu verbetert ipv accepteren en schouders ophalen. Kinderen spelen buiten, wroeten in de aarde etc etc.
Alleen andere eitjes eten lost het probleem op de korte termijn een beetje op. Dit gaat namelijk over onze leefomgeving die dus gewoon niet deugd. Dat gaateer en meer extra ziektes opleveren en economisch gezien zal dit een enorm appel gaan doen op onze gezondheidszorg. Denk aan de kinderen.
996981 schreef:BigOne schreef:Er is een akkoord maar niet hoe ze het gaan betalen!
Dat het financiële plaatje nog niet gepubliceerd is betekent niet dat er geen akkoord is over de financiën. Of bedoel je dat niet?
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Klopt en dat is iets dat we vooral en zeker niet normaal moeten gaan vinden. Want wat ik mis is structurele zoektocht naar werkelijke oplossingen zodat het Milieu verbetert ipv accepteren en schouders ophalen. Kinderen spelen buiten, wroeten in de aarde etc etc.
Alleen andere eitjes eten lost het probleem op de korte termijn een beetje op. Dit gaat namelijk over onze leefomgeving die dus gewoon niet deugd. Dat gaateer en meer extra ziektes opleveren en economisch gezien zal dit een enorm appel gaan doen op onze gezondheidszorg. Denk aan de kinderen.
Helaas leert het verleden dat de meeste mensen het uiteindelijk schouderophalend normaal gaan vinden. En de veroorzakers komen er als vanpuds gewoon mee weg.
En hoe zit dit dan met alle gangbare landbouw? Daar zit toch ook PFAS in zou je zeggen.
nps schreef:Klopt ook helemaal. Maar er is toch een substantieel deel van de Nederlandse bevolking die écht kiest voor deze retoriek, en daarbij krijg je afbraak van de democratie, rechtsstaat en onderwijs gratis kado. En niet alleen in Nederland trouwens, want populisme en extreemrechts is in Europa gegroeid. Ik vind dat toch fascinerend (en een beetje eng), want mensen worden alleen maar ontevredener - ook deze partijen brengen ze niet waar ze op hopen.
Benzz schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... t-coalitie
Hier wat meer info. Lagere inkomens gaan erop vooruit, midden en hogere gaan er op achteruit. En de bouw blijft stilliggen. Nou wat positief zeg.....
Benzz schreef:https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... t-coalitie
Hier wat meer info. Lagere inkomens gaan erop vooruit, midden en hogere gaan er op achteruit. En de bouw blijft stilliggen. Nou wat positief zeg.....
Citaat:Maar dit moet wel allemaal betaald worden. Daarover hoor je ze vandaag minder. Om de plannen te bekostigen, gaat iedereen iets meer belasting betalen, zeggen Haagse ingewijden tegen RTL Nieuws. Zo gaat er een streep door de jaarlijkse verhoging van een aantal belastingkortingen, zoals de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Daarmee wil het kabinet, volgens ingewijden, 1,3 miljard ophalen.Lang verhaal kort: je betaalt met deze nieuwe plannen meer inkomstenbelasting. Nadelig dus voor de portemonnee.
De btw-verhoging ter waarde van 1,2 miljard euro op cultuur, sport en media gaat definitief niet door. Dat geld wordt gevonden bij de inkomstenbelasting. En ten slotte wordt er nog wat bezuinigd op het ministerie van Volksgezondheid.
juval schreef:je kan overal over negatief over zijn. Maar ik vind het wel positief dat lagere inkomens erop vooruit gaan.
karuna schreef:Met wat de "positieve" dingen nu bekend zijn vrees ik voor de nasmaak. Btw op sport is weg maar wat komt er voor terug? De korting op de brandstof er alsnog af? Btw op voedsel omhoog? Ik vertrouw er niks op. En vind het uitermate ergerlijk dat ze de negatieve gevolgen morgen pas willen bekend maken,
De rtl link geeft bij mij verder geen uitleg.