mysa schreef:De bezetting is wat mij betreft illegaal en zwaar af te keuren.
Maar wat het zo moeilijk maakt is dat een groot deel van de Arabische wereld in het algemeen en de Palestijnse organisaties in het bijzonder, vinden dat Israël überhaupt geen bestaansrecht heeft.
En met dat laatste ben ik het helemaal niet eens en ik denk dat het ook datgene is wat de Israëlische regering drijft.
Maar wel hoog tijd voor een ander beleid. Hoe, geen idee.
Kan niet, als Israel een stap terug doet kost dat veel doden, zit teveel oud zeer over meerdere generaties en een religieus conflict waar je ook nooit van af zal komen (was al conflict tussen Mohammed en joodse groepen destijds). En de burgerbevolking daar heeft zonder Israel geen schoon drinkwater, etc. die zitten dus dubbel klem. Toen na WOII deze oplossing bedacht werd, is daar al niet goed over nagedacht, maar de palestijnen waren wegens slechte reputatie? ook al nergens welkom in het midden-oosten. En vervolgens een handige stroman om tegen Israel te stoken zonder zelf de bommen op de kop te krijgen. Er zijn alle partijen grove fouten aan te rekenen in dit hele verhaal waar inmiddels eigenlijk geen oplossing meer voor mogelijk is. En niet alleen omdat het om een stuk land gaat waar al sinds mensenheugenis om geknokt wordt door elk volk wat zich er wilde vestigen, altijd ten koste van wie er al woonde.
Is een animatiefilmpje over gemaakt aantal jaar geleden.
https://www.youtube.com/watch?v=-evIyrrjTTY