Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Opvoeding en ik durf te gokken dat er ook wat psychische "stoornissen" zijn. Tenminste, ergens "hoop" ik dat want ik hoop dat een mens met een gemiddeld functionerend brein niet in staat is tot dit type gedrag.
En indien dat inderdaad zo zou zijn is het ergens ook wel een beetje sneu dat niemand hem tegen zichzelf beschermd en dat niemand hem helpt. Want dan is het voor hem ook echt geen pretje in de wereld. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Trump echt gelukkig is... Nu kan dat aan mij liggen. Maar het lijkt allemaal zo "leeg".
Ayasha schreef:SinneJ Ik plak nergens een label. Ik zeg enkel dat ik vermoed/hoop dat daar toch ook iets meer aan de basis ligt dan enkel opvoeding puur omdat ik hoop dat dit niet een "normale ontwikkeling" is van een mens.
bigone schreef:Ik vermoed dat hij zich niet laat helpen, zijn schoonzoon heeft geprobeerd om hem de nederlaag te erkennen maar hij doet er niets op uit. Je geest kan rare dingen doen en hij heeft inmiddels zo veel leugens verteld en zich omgeven met kontenkruipers en hielenlikkers dat voor alles wat hij doet word geklapt.
Citaat:pien: psychopatie sowieso niet gezien dat zich kenmerkt door "koude en beheerste gedragingen". Als je hem van iets niet kan beschuldigen is het zelfbeheersing.
HorseTimeXL schreef:Wat ik als mens maar ook hulpverlener interessant vond en vind en wat zo maar ook bij de trump achterban kan zijn. Is dat experiment van the wave en die Welle. In Duits en Amerika verfilmd. Waar bij een leraar wilde kijken hoe ver je oid kan gaan in het opzetten van een groep met bepaalde idealen door bijvoorbeeld van alles te beloven en hoe groepsdruk dit nog meer stimuleerd. Dit experiment is echt gebeurd in Amerika geloof ik, om dat proces van Hitler te begrijpen snappen. En het is daadwerkelijk ook echt gebeurd dat toen de betreffende leraar zag dat het volledig uit de hand liep er 1 of leerlingen zijn geweest die zelfmoord pleegde omdat ze niet konden dealen met het feit dat wat hem deed geloven er niet meer was.