Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Michel123 schreef:
Maar wel allebei rechts. Zo heet dat nu eenmaal.
Wilders heeft er alles aan gedaan, met zijn valse beloftes die niet betaald kunnen worden, om niet onder een rechtse noemer te willen vallen. Gezien het feir dat hij zelfs in de fractie van de VVD ultra rechts was en zeker niet sociaal voelend, is dat een doorzichtige verkiezingsstunt, helaas zijn veel mensen daar in getrapt.
Maar goed die merken dat wel binnenkort.
jantergouw schreef:Niet al zijn beloftes waren vals. Hij heeft zijn achterban beloofd dat de PVDA of Groen Links niet in het kabinet zouden komen, en daar heeft hij zich perfect aan gehouden. Dat is misschien wel de grootste winst van Wilders....links buiten de deur houden.
Krips schreef:Michel123 schreef:
De kopvoddentax is inderdaad een stevige misser. Maar ik ben het ook niet met álles eens wat Wilders zegt.
Verder ben ik het niet met je eens dat de linkse partijen gefundeerd op de PVV schieten. Daar is niks gefundeerd aan, ze gaan vrijwel volledig voorbij aan het PVV-partijprogramma, en ze lichten er constant één punt uit, namelijk de afkeer van de islam.
Steeds begint Wilders weer over andere problemen in de samenleving, maar dan beginnen de linkse lijsttrekkers meteen wéér over de islam. Ze zijn er doelbewust mee bezig om de PVV weg te zetten als één-issue-partij. En dat is in mijn ogen niet echt een gefundeerde strategie, vrij onvolwassen zelfs.
In de lijsttrekkers debatten waren het juist de andere partijen die Wilders vroegen iets anders over zijn partijprogramma te vertellen dat wat zijn visie is op de Islam. Dat kan ik me vooral nog goed herrinneren uit het debat van RTL over de economie.
De manier waarop de Islam wordt bestempeld. En de gevolgen voor de Islam in het partijprogramma blijft ook het punt van tegenstand. Op dat vlak zijn ze het absoluut niet met elkaar eens. Natuurlijk zal dan daarover gesproken worden. Gefundeerd, daarmee wil ik zeggen dat de partijen argumenten hebben, geldige argumenten, waarom ze zich tegen de PVV keren. Bovendien hebben partijen al meerdere keren gevraagd naar het financiele beleid van de PVV en hoe hij dat wil uitvoeren.
Bovendien speelt hier denk ik ook de rol van de media in.
janderegelaa schreef:Het wordt bevestigd in dat stuk hoor. Niets suggestie.
Michel123 schreef:Daarnaast is de PvdA vast van plan het kabinet "Rutte 1", consequent "Wilders 1" te gaan noemen.
Erg volwassen gedrag, hoor.
Citaat:Even over het artikel dat Nicolletje als link plaatst. Ik ben het eens met het feit dat er altijd een open discussie moet zijn over alles. Vrijheid van meningsuiting is echter geen vrijbrief om te discrimineren en te generaliseren. En dat is waar het volgens mij fout gaat. De discussie over de Islam is er wel eentje die vaak gevoerd wordt op basis van emoties. En daar gaat het verkeerd. Ik ben zelf ook neutraal als het gaat om de Islam. Ik ben niet voor of tegen. En ik vind het interessant om discussies te voeren over de rol van geloof in een samenleving etc. Het moedwillig zwart maken van een bevolkingsgroep keur ik echter ten alle tijden af. Ik denk dat niemand vind dat de mond gesnoerd moet worden over dit onderwerp. Maar het is hypocriet om te zeggen dat de Islam haar denkbeelden oplegd en er geen discussie gevoerd kan worden daarmee, als de Islam-tegenstanders wel constant de Islam voor een gewelddadige godsdienst mogen uitmaken.
Alet74 schreef:@jan: Waarom is dat de grootste winst van Wilders? Ik zou als stemmer liever iets inhoudelijks zien (bijvoorbeeld dat er niet op zorg bezuinigd wordt) dan zoiets als dit. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.
Alet74 schreef:@jantergouw: Het gaat in Zweden om 20 van de in totaal 349 zetels, dat is ietsje anders dan bij ons. Maar goed, het zijn er 20. De Zweedse PVV is van oorsprong een neo-nazistische partij.
Heb je bronnen die jouw uitspraak "de de goeie Moslims staan er bij en kijken er naar, maar ze doen er niks aan en zelden hoor je een afkeurend geluid uit dat kamp." onderbouwen? Of is dit je eigen ervaring of mening? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
jantergouw schreef:Omdat links meer van hetzelfde van de afgelopen jaren zou betekenen. Altijd komen ze weer met hun favoriete multi culti knuffel projectje op de proppen. Dat het compleet mislukt is, en zelfs de reden van onze maatschappelijke en politieke crisis is, doet ze blijkbaar niet.
Waves schreef:jantergouw schreef:Omdat links meer van hetzelfde van de afgelopen jaren zou betekenen. Altijd komen ze weer met hun favoriete multi culti knuffel projectje op de proppen. Dat het compleet mislukt is, en zelfs de reden van onze maatschappelijke en politieke crisis is, doet ze blijkbaar niet.
Je bedoelt de inburgeringswet van Verdonk (toen VVD) die nog steeds gewoon in praktijk is?
Ik deel volledig je mening dat dit een mislukking isAls je dat tenminste met "het" bedoelt want dat wordt niet helemaal duidelijk, maar aangezien er geen links kabinet is geweest de afgelopen decennia ga ik er maar even vanuit dat je gewoon de huidige wetgeving bedoelt.
Dat het mogelijke mislukken van "het" ook een reden is van een "maatschappelijke en politieke crisis" vraag ik me af, je presenteert het als een feit (heb ik op getemd, want erg onnauwkeurig) maar dat is het natuurlijk niet, het is jouw mening. Wat uiteraard mag, vrijheid van meningsuiting immers
jantergouw schreef:Je kent dat verhaaltje toch van The Guard Who Cried Wave Once Too Often?
jantergouw schreef:Alet74 schreef:@jantergouw: Het gaat in Zweden om 20 van de in totaal 349 zetels, dat is ietsje anders dan bij ons. Maar goed, het zijn er 20. De Zweedse PVV is van oorsprong een neo-nazistische partij.
Heb je bronnen die jouw uitspraak "de de goeie Moslims staan er bij en kijken er naar, maar ze doen er niks aan en zelden hoor je een afkeurend geluid uit dat kamp." onderbouwen? Of is dit je eigen ervaring of mening? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Ze hebben de kiesdrempel gehaald en forceren de andere partijen nu tot compromissen en oplossing , die ze anders nooit gedaan zouden hebben
Maar vind jij het niet opmerkelijk dat in steeds meer landen dit fenomeen de kop opsteekt? Overal debiele mensen die door een of ander virus besmet zijn? Of zou er daadwerkelijk een groter probleem zijn dan links toe wil geven?
Ik lees niks, hoor niks en zie niks van tegengeluiden. Wat ik wel zie is af en toe een figuur als Markouch of Hirsi Ali die er wat van zeggen. Steevast worden ze dan ook uitgemaakt voor landverraders door hun land- en geloofsgenoten. De rest houdt de mond dicht.
Zoals een wijs gezegde zegt: Zwijgen is instemmen
Electra63 schreef:Maar daar lees ik hier zelden iets over.