Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:40

Hypocriete mensen, daar houd ik ook niet van. Niemand denk ik. Dat is niet aan links, rechts of het midden voorbehouden.

En dat er van alles gebeurd zonder onze directe goedkeuring vind ik niet zo gek, dat kost namelijk ook klauwen vol met geld om iedere keer weer een referendum te organiseren.
Je kiest eens in de vier jaar een Tweede Kamer, daarmee geef je deze mensen jouw stem en de verantwoordelijkheid om op een goede manier hiermee om te gaan. En dan kan het u eenmaal niet zo zijn dat alles zo gaat als je wilt. Dat zal ook straks zo zijn wanneer de onderhandelingen tussen VVD, CDA en de PVV afgerond zijn en het een feit is dat we zo'n regering krijgen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:44

@Waves:Ik hoef dat niet uit te leggen, leg maar eens uit wat die fundamenteel andere oplossing van de andere partijen ons opgeleverd heeft.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:45

sarabande schreef:
Michel123 schreef:

Maar wel allebei rechts. Zo heet dat nu eenmaal.

Wilders heeft er alles aan gedaan, met zijn valse beloftes die niet betaald kunnen worden, om niet onder een rechtse noemer te willen vallen. Gezien het feir dat hij zelfs in de fractie van de VVD ultra rechts was en zeker niet sociaal voelend, is dat een doorzichtige verkiezingsstunt, helaas zijn veel mensen daar in getrapt.
Maar goed die merken dat wel binnenkort.

Niet al zijn beloftes waren vals. Hij heeft zijn achterban beloofd dat de PVDA of Groen Links niet in het kabinet zouden komen, en daar heeft hij zich perfect aan gehouden. Dat is misschien wel de grootste winst van Wilders....links buiten de deur houden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:47

Nou, ik ben het niet eens met hoe het CDA en de PvdA de zorg hebben laten afbrokkelen de laatste jaren. Ik zie Wilders daar geen oplossing voor bieden, integendeel.

Daarnaast is het zo dat wij al jaren het meest strenge immigratiebeleid van Europa voeren. Daarom snap ik niet zo goed waar de politieke partijen gefaald hebben in jouw ogen?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:49

@jan: Waarom is dat de grootste winst van Wilders? Ik zou als stemmer liever iets inhoudelijks zien (bijvoorbeeld dat er niet op zorg bezuinigd wordt) dan zoiets als dit. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:51

jantergouw schreef:
Niet al zijn beloftes waren vals. Hij heeft zijn achterban beloofd dat de PVDA of Groen Links niet in het kabinet zouden komen, en daar heeft hij zich perfect aan gehouden. Dat is misschien wel de grootste winst van Wilders....links buiten de deur houden.

Daar heb je helemaal gelijk in :j De ene belofte is nou eenmaal meer waard dan de andere toch?
Als een vriendin komt klagen dat haar man vreemd gaat met zijn secretaresse zeg ik ook altijd: "maar hij doet toch de afwas zoals ie belooft heeft!" :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:53

Krips schreef:
Michel123 schreef:

De kopvoddentax is inderdaad een stevige misser. Maar ik ben het ook niet met álles eens wat Wilders zegt.
Verder ben ik het niet met je eens dat de linkse partijen gefundeerd op de PVV schieten. Daar is niks gefundeerd aan, ze gaan vrijwel volledig voorbij aan het PVV-partijprogramma, en ze lichten er constant één punt uit, namelijk de afkeer van de islam.
Steeds begint Wilders weer over andere problemen in de samenleving, maar dan beginnen de linkse lijsttrekkers meteen wéér over de islam. Ze zijn er doelbewust mee bezig om de PVV weg te zetten als één-issue-partij. En dat is in mijn ogen niet echt een gefundeerde strategie, vrij onvolwassen zelfs.

In de lijsttrekkers debatten waren het juist de andere partijen die Wilders vroegen iets anders over zijn partijprogramma te vertellen dat wat zijn visie is op de Islam. Dat kan ik me vooral nog goed herrinneren uit het debat van RTL over de economie.

De manier waarop de Islam wordt bestempeld. En de gevolgen voor de Islam in het partijprogramma blijft ook het punt van tegenstand. Op dat vlak zijn ze het absoluut niet met elkaar eens. Natuurlijk zal dan daarover gesproken worden. Gefundeerd, daarmee wil ik zeggen dat de partijen argumenten hebben, geldige argumenten, waarom ze zich tegen de PVV keren. Bovendien hebben partijen al meerdere keren gevraagd naar het financiele beleid van de PVV en hoe hij dat wil uitvoeren.

Bovendien speelt hier denk ik ook de rol van de media in.

Weet je wat het rare is, Krips. Als je ziet wat er allemaal aan het gebeuren is in Europa met de problemen van de Islam en anti Islam partijen die overal opgericht worden en grote groepen kiezers achter zich krijgen, dan is het onbegrijpelijk dat nog steeds links net doe alsof het allemaal wel meevalt met de problemen en mettertijd zichzelf wel oplossen. Als het nou alleen Wilders was, dan zou ik zeggen dat hij een visie had die niet gedeeld wordt, maar afgelopen nacht heet de Zweedse PVV ook voor het eerst in de geschiedenis 20 zetels gehaald en is in het parlement gekomen. Bijna alle grote steden in Europa hebben allemaal dezelfde problemen met dezelfde Islamitische straatschoften die de buurten onveilig maken. En de goeie Moslims staan er bij en kijken er naar, maar ze doen er niks aan en zelden hoor je een afkeurend geluid uit dat kamp.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:58

Michel123 schreef:
Daarnaast is de PvdA vast van plan het kabinet "Rutte 1", consequent "Wilders 1" te gaan noemen.
Erg volwassen gedrag, hoor.

Mijn voorstel is dan om de PVDA De Partij Van Ad Melkert te noemen. Om de partij weer een gezicht te geven.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:00

@jantergouw: Het gaat in Zweden om 20 van de in totaal 349 zetels, dat is ietsje anders dan bij ons. Maar goed, het zijn er 20. De Zweedse PVV is van oorsprong een neo-nazistische partij.

Heb je bronnen die jouw uitspraak "de de goeie Moslims staan er bij en kijken er naar, maar ze doen er niks aan en zelden hoor je een afkeurend geluid uit dat kamp." onderbouwen? Of is dit je eigen ervaring of mening? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 13:06

janderegelaa schreef:
Het wordt bevestigd in dat stuk hoor. Niets suggestie.

Precies. En weet je wat het allerleukste is? Straks gaat er gestemd moeten worden over allerlei Europese zaken. De PVV zal steevast tegen stemmen want die voelen helemaal niks voor al die Europese regels. Om dus steun te krijgen, moeten VVD en CDA hulp gaan krijgen van links in de vorm van PVDA of Groen Links, D66 en CU. Dat is dan de kans om het kabinet naar huis te sturen, maar wel ten koste van Europese wetgeving. Wilders zal dat soort dagen zich rotlachen. Het is win-win. Stemt links in, dan laten ze dus hun zo graag gewilde kans lopen om dit kabinet te tackelen. Stemmen ze niet in, dan heeft Wilders ook zijn zin, want nieuwe Europese wetgeving wordt dan afgewezen.
Wedden dat links met hun grote mond toch eieren gaan kiezen voor hun geld, en gaan instemmen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:07

Michel123 schreef:
Daarnaast is de PvdA vast van plan het kabinet "Rutte 1", consequent "Wilders 1" te gaan noemen.
Erg volwassen gedrag, hoor.

Eens! Je opmerkingen over "bruin kabinet" vond ik ook al zo sterk. Net als "linkse kerk" theedrinkers, knuffelaars etc. Allemaal hele leuke woordspelingen enzo maar het draagt niet bij aan een normale, volwassen politiek waar we met zijn alleen veel geld voor betalen.
Ben blij dat we het met elkaar eens zijn! :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:15

Citaat:
Even over het artikel dat Nicolletje als link plaatst. Ik ben het eens met het feit dat er altijd een open discussie moet zijn over alles. Vrijheid van meningsuiting is echter geen vrijbrief om te discrimineren en te generaliseren. En dat is waar het volgens mij fout gaat. De discussie over de Islam is er wel eentje die vaak gevoerd wordt op basis van emoties. En daar gaat het verkeerd. Ik ben zelf ook neutraal als het gaat om de Islam. Ik ben niet voor of tegen. En ik vind het interessant om discussies te voeren over de rol van geloof in een samenleving etc. Het moedwillig zwart maken van een bevolkingsgroep keur ik echter ten alle tijden af. Ik denk dat niemand vind dat de mond gesnoerd moet worden over dit onderwerp. Maar het is hypocriet om te zeggen dat de Islam haar denkbeelden oplegd en er geen discussie gevoerd kan worden daarmee, als de Islam-tegenstanders wel constant de Islam voor een gewelddadige godsdienst mogen uitmaken.

Volgens mij legt de Islam niemand denkbeelden op, maar er zijn altijd mensen die fanatieker zijn dan de ander. Als ik nu zie wat er in het Katholieke geloof gebeurd.....daar veroordelen we toch ook niet alle Katholieke leiders om?[/quote]

Ik denk ook niet dat de Islam denkbeelden oplegt. Dat zeg ik ook niet in mijn post. :) Even dat dat duidelijk is.[/quote]
Dat was ook niet van jou, maar van Nicolletje

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 13:17

Alet74 schreef:
@jan: Waarom is dat de grootste winst van Wilders? Ik zou als stemmer liever iets inhoudelijks zien (bijvoorbeeld dat er niet op zorg bezuinigd wordt) dan zoiets als dit. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.

Omdat links meer van hetzelfde van de afgelopen jaren zou betekenen. Altijd komen ze weer met hun favoriete multi culti knuffel projectje op de proppen. Dat het compleet mislukt is, en zelfs de reden van onze maatschappelijke en politieke crisis is, doet ze blijkbaar niet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 13:24

Alet74 schreef:
@jantergouw: Het gaat in Zweden om 20 van de in totaal 349 zetels, dat is ietsje anders dan bij ons. Maar goed, het zijn er 20. De Zweedse PVV is van oorsprong een neo-nazistische partij.

Heb je bronnen die jouw uitspraak "de de goeie Moslims staan er bij en kijken er naar, maar ze doen er niks aan en zelden hoor je een afkeurend geluid uit dat kamp." onderbouwen? Of is dit je eigen ervaring of mening? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.

Ze hebben de kiesdrempel gehaald en forceren de andere partijen nu tot compromissen en oplossing , die ze anders nooit gedaan zouden hebben
Maar vind jij het niet opmerkelijk dat in steeds meer landen dit fenomeen de kop opsteekt? Overal debiele mensen die door een of ander virus besmet zijn? Of zou er daadwerkelijk een groter probleem zijn dan links toe wil geven?

Ik lees niks, hoor niks en zie niks van tegengeluiden. Wat ik wel zie is af en toe een figuur als Markouch of Hirsi Ali die er wat van zeggen. Steevast worden ze dan ook uitgemaakt voor landverraders door hun land- en geloofsgenoten. De rest houdt de mond dicht.

Zoals een wijs gezegde zegt: Zwijgen is instemmen

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:25

Het lijkt wel alsof mijn posts niet gelezen worden. Dat jij een andere visie hebt over onze multiculturele samenleving. En dat jij die problemen die deze soms met zich meebrengt anders wil oplossen dan andere partijen wil niet zeggen dat zij geen oplossingen hebben voor het probleem. Het zijn alleen niet de standpunten die in jou straatje passen. Bestaat er wel goed en fout? Waarom moet alles altijd zo zwart-wit bekeken worden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:26

jantergouw schreef:
Omdat links meer van hetzelfde van de afgelopen jaren zou betekenen. Altijd komen ze weer met hun favoriete multi culti knuffel projectje op de proppen. Dat het compleet mislukt is, en zelfs de reden van onze maatschappelijke en politieke crisis is, doet ze blijkbaar niet.

Je bedoelt de inburgeringswet van Verdonk (toen VVD) die nog steeds gewoon in praktijk is?

Ik deel volledig je mening dat dit een mislukking is :) Als je dat tenminste met "het" bedoelt want dat wordt niet helemaal duidelijk, maar aangezien er geen links kabinet is geweest de afgelopen decennia ga ik er maar even vanuit dat je gewoon de huidige wetgeving bedoelt.

Dat het mogelijke mislukken van "het" ook een reden is van een "maatschappelijke en politieke crisis" vraag ik me af, je presenteert het als een feit (heb ik op getemd, want erg onnauwkeurig) maar dat is het natuurlijk niet, het is jouw mening. Wat uiteraard mag, vrijheid van meningsuiting immers :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:36

@Waves: ik wacht nog steeds op de fundamentele oplossingen van die andere partijen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 13:39

Waves schreef:
jantergouw schreef:

Je bedoelt de inburgeringswet van Verdonk (toen VVD) die nog steeds gewoon in praktijk is?

Ik deel volledig je mening dat dit een mislukking is :) Als je dat tenminste met "het" bedoelt want dat wordt niet helemaal duidelijk, maar aangezien er geen links kabinet is geweest de afgelopen decennia ga ik er maar even vanuit dat je gewoon de huidige wetgeving bedoelt.

Dat het mogelijke mislukken van "het" ook een reden is van een "maatschappelijke en politieke crisis" vraag ik me af, je presenteert het als een feit (heb ik op getemd, want erg onnauwkeurig) maar dat is het natuurlijk niet, het is jouw mening. Wat uiteraard mag, vrijheid van meningsuiting immers :)

Die inburgeringswet bedoelde ik precies. Dezelfde wet die ook vele sancties en straffen kende, maar door links werden die er vakkundig uitgesloopt. Daardoor werden het alleen nog maar verplichtingen zonder straf mogelijkheden. Op die manier werkt geen enkele wet.

dan heb je toch fout getemd, want de enige reden dat onze maatschappij momenteel verdeeld is, is het immigratiestandpunt. Het heeft de partijen verdeeld in twee kampen en ook de maatschappij. Mij benieuwd wat ze met die tem doen, maar ik heb weinig hoop voor je.
Je kent dat verhaaltje toch van The Guard Who Cried Wave Once Too Often? _O-

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:59

jantergouw schreef:
Je kent dat verhaaltje toch van The Guard Who Cried Wave Once Too Often? _O-

Och, ik zit hier al jaren en had nog nooit, nul keer dus, getemd. Ik deed het recent voor het eerst toen een of andere nitwit een infantiele persoonlijke aanval deed en daar mee door bleef gaan.
Daar werd ook niet op gereageerd dus het maakt hier op bokt helemaal niet uit of je nou wel of geen wolf cried (zo ken ik hem) :) Maar bedankt dat je zo begaan bent met mijn welzijn :)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:03

Blijkbaar is er met deze discussie een gevoelige snaar geraakt, want we zijn nu al op pagina 177.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:43

jantergouw schreef:
Alet74 schreef:

Ze hebben de kiesdrempel gehaald en forceren de andere partijen nu tot compromissen en oplossing , die ze anders nooit gedaan zouden hebben
Maar vind jij het niet opmerkelijk dat in steeds meer landen dit fenomeen de kop opsteekt? Overal debiele mensen die door een of ander virus besmet zijn? Of zou er daadwerkelijk een groter probleem zijn dan links toe wil geven?

Ik lees niks, hoor niks en zie niks van tegengeluiden. Wat ik wel zie is af en toe een figuur als Markouch of Hirsi Ali die er wat van zeggen. Steevast worden ze dan ook uitgemaakt voor landverraders door hun land- en geloofsgenoten. De rest houdt de mond dicht.

Zoals een wijs gezegde zegt: Zwijgen is instemmen

Ik vind dat ook heel opmerkelijk. Alsof debiele mensen door een virus besmet zijn. Zo zie ik dat ook helemaal! Misschien waait het wel weer over, laten we het hopen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:51

In mijn ogen is het gewoon zondebok-politiek. Het gaat economisch niet goed, laten we daar de moslim-immigranten maar eens de schuld van geven...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:01

Goh, het is weer gezellig hier.

Michel123, dat er niet over de andere standpunten van de PVV hier wordt gesproken klopt niet.
In het begin van deze topics is herhaaldelijk gevraagd hoe de PVV bepaalde plannen gaat waarmaken en of er niet sprake van is dat bepaalde kiezers terleurgesteld zullen zijn als ze straks de bezuinigingen in hun portemonnee zullen voelen.
Volgens de meeste PVV-aanhangers hier, maakt dat niet uit, als de PVV zijn zin maar krijgt mbt tot de immigratie/moslims e.d.
Voor mij is er dan maar 1 conclusie: een one-liner-partij.
Immer die 55+, die nooit last heeft van moslims, maar PVV gestemd heeft om het AOW-standpunt, komt van een oude kermis thuis.

Maar als jij over de andere standpunten van de PVV wilt praten, graag.
Ik vind ook dat zij goede standpunten hebben (al zijn die volgens sommigen links en niet rechts), zoals trouwens iedere partij.
En ik vind ook dat de PVV-stemmers de vrijheid van menngsuiting alleen omarmen mbt de moslims. Daar mag alles tegen en over gezegd worden, maar verder is de vrijheid ver te zoeken.

En ik vind het belachelijk dat sommigen hier het alleen maar hebben over hoe leuk het is dat de linkse kerk buitenspel wordt gezet en hoe leuk het is om andere partijen en/of kamerleden (figuurlijk) af te maken.
Ik heb liever dat er een goede regering is met een groot draagvlak om alle problemen in Nederland aan te pakken, en dan niet alleen m.b.t. de veiligheid/islam, maar vooral m.b.t. de economie, zorg, onderwijs etc.
Als je hier de quotes/links leest, dan heeft Nederland maar 1 probleem en dat is de Islam.
Ik woon in de stad, ik heb zelden/nooit last van moslims e.d.. maar ik heb er wel last van dat de zorg/pensioenen duurder/onbetaalbaar worden. Dat het slecht gaat met het onderwijs in Nederland. Afschaffen/verkorten van de WW e.d.
Maar daar lees ik hier zelden iets over.
Ik kan duurdere zorg betalen (maar ik baal er wel van), maar ik vraag met af of mensen met een minimuminkomen, die PVV hebben gestemd, straks ook nog blij zijn. Want als rechts straks hun vingers aflikken (volgens Rutte), dan vraag ik me af waar het sociale gezicht is van de PVV/CDA?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:02

PattyOosten schreef:
In mijn ogen is het gewoon zondebok-politiek. Het gaat economisch niet goed, laten we daar de moslim-immigranten maar eens de schuld van geven...

En dat hebben we eerder gezien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:06

Electra63 schreef:
Maar daar lees ik hier zelden iets over.

Volgens mij, omdat het topic hier niet over gaat. En die ene PVV'er die dan aan komt zetten met dingen uit de zorg of andere redenen waarom op de PVV is gestemd, is al weggehoond dat 'Geertje' dat toch lekker inlevert tegen macht.
Beetje moeilijk discussieren dan.