Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:49

Sharon89 schreef:
Ik vind het wel terecht dat het afgelast is! Maar zoals sommige plekken zoals amsterdam, vind ik het ook wel weer oke dat ze door zijn gegaan, want heel veel mensen daar kwamen van ver, en die wisten nog niet eens wat er gebeurd was! En ook daarbij, als ze alle mensen naar huis hadden gestuurd was er een grote chaos geweest!
In Arnhem was het vuurwerk afgelast!

Ik denk dat het zelfs heel goed is geweest dat ze het in Amsterdam niet hebben afgelast. Inderdaad veel mensen uit het hele land en ik denk dat de sfeer daar wel eens plotseling volledig zou kunnen zijn omgeslagen als al dat volk halsoverkop naar huis zou worden gestuurd.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:54

Afgelasten is wel terecht. Het ging toch om een aanslag op de vrouw waar het feestje voor was.

Het is wel heel vervelend voor de organisaties die weken werk voor niets deden en met een financiële domper achterblijven. Denk aan al dat onverkochte bier, tenten voor niets gehuurd, artiesten die wel betaald moeten worden etc.etc.

SanderD

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:00

Het is zeker vervelend, maar meer dan terecht. Ik kan me niet indenken dat überhaupt iemand nog zin heeft gehad om door te feesten, tenzij je niet op de hoogte van de aanslag was. :oo

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:00

Ik vloog op koninginnedag terug van vakantie vanuit Barcelona, in het vliegtuig werd er door de stewardessen gemeld dat er een aanslag was geweest in Apeldoorn, dat was écht even schrikken :oo de naald staat namelijk op geen 500 meter van mijn huis staat :oo
en ja, de kans op gewonde bekenden is dat vrij groot. Eenmaal op schiphol meteen iedereen gebeld en gelukkig waren al mijn kennissen ok, maar toch was het geen leuk einde van het tripje :(
Gisteravond kwam er nog een politiemotor langzaam door de straat rijden, ze zijn dus wel écht serieus bezig met een onderzoek :)

Waar ik me alleen wel een beetje aan kan ergeren zijn de kreten als: "Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn!" Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenover staan...
In mijn ogen had dit net zo goed op Prinsjesdag of noem maar iets kunnen gebeuren, een drama is het zeker, maar om nou nooit meer lekker te feesten op Koninginnedag...nee, ik denk ook niet dat de slachtoffers dat gewild hadden... Een herdenking is zeker op z'n plaats en volgend jaar mag er best bij stil gestaan worden, maar een aanslag/ongeluk/ramp als deze is nooit helemaal te voorkomen. ..

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:02

Nee, ik snap ook niet dat iemand zoiets doet..
Alleen ik vind het jammer dat die dood is hij had zn straf
lekker uit moeten zitten..
Laatst bijgewerkt door kiimmiie op 02-05-09 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:02

beetje rare reactie,vind je niet?

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:03

die is flauw..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:03

30 april zal nooit meer een fijne dag zijn voor alle betrokkenen en nabestaanden.

ik persoonlijk als buitenstaander zal er volgend jaar hooguit even op terug kijken maar echt niet meer mee zitten.
zelfde als met 11 september ook een zwarte dag destijds maar sta er echt niet meer bij stil.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:04

kiimmiie schreef:
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd

Inderdaad.. Je weet niet hoeveel mensen je hier mee raakt..
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 02-05-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:09

beetje raar ook dat die reactie nu ineens weg is?
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 02-05-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:09

@Marieke; er zal vast wel weer gefeest worden (en dat moet ook, het is zo'n mooie traditie), maar wat men denk ik bedoelt is dat nu waarschijnlijk grondig naar de manier wordt gekeken, waarop de Koninklijke familie Koninginnedag in de toekomst gaat vieren. Nog altijd zo 'open', of gaan we de amerikaanse kant op?

@Kimmie: die heb ik al voorbij horen komen, echt not done. Zeg dat maar eens tegen de ooggetuigen. %)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:11

Snoevie schreef:
beetje raar ook dat die reactie nu ineens weg is?

Vind ik niet raar, wel raar vind ik dat de quote ervan met reactie niet weg is.
Erg ongepaste opmerking van die persoon, zeker in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 02-05-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:12

ja maar dan had er toch beter iets bij kunnen staan van: excuus voor de opmerking?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:14

Ik snap wel dat ze zeggen dat koninginnendag nooit meer hetzelfde zou worden.
Ten eerste zal het zeker voor de nabestaanden altijd een pijnlijke dag zijn en ik kan me ook heel goed voorstellen dat koningin Beatrix + familie zich niet meer geheel veilig zal voelen. Het was toch op hun gericht en dat is wel heel erg eng. Er hoeft zich maar 1 gek aangesproken te voelen door deze actie om het 'beter' te doen. Klinkt misschien raar, maar ik denk toch dat dit soort acties andere zieke geesten ook aansporen..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:23

nee ok, zo kan ik het ook wel inzien :) ik dacht alleen aan het idee van een sombere koninginnedag..maar toch best 'raar' dat het nu 'pas' gebeurd, als je bedenkt hoe open ons Koninklijk huis is, geeft wel weer aan hoe geliefd ze zijn bij de meeste mensen ;) niet elke politicus moet proberen om in een open bus zo een stad in te gaan kuch...wilders...kuch O:)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:25

tja het is triest eigenlijk dat er politici zijn(wilders dus bv ;) ) die beveiligd op pad moeten.
maar onze bea nu dus ook...........

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:32

Snoevie, De Koningin gaat altijd met beveiliging op pad dus dat slaat eigenlijk nergens op. Niemand heeft er op gerekend dat er een idioot dwars door hekken en mensen zou rijden, daar helpt geen cordon beveiligingsmannen tegen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:33

Sander_ schreef:
Het is zeker vervelend, maar meer dan terecht. Ik kan me niet indenken dat überhaupt iemand nog zin heeft gehad om door te feesten, tenzij je niet op de hoogte van de aanslag was. :oo

Wat moet jij dan vaak zitten huilen. :oo In Israël,Iran etc. zijn dergelijke aanslagen aan de orde van de dag. Mensen interesseren het amper.

Mijn kinderen hadden 's avonds graag gefeest. :j En dat had van mij gemogen hoor. Degenen die ècht aangeslagen waren konden toch gewoon thuis blijven?

10 jaar geleden is mijn vriendin door een ongeluk haar man en twee kinderen en de man van haar vriendin met de twee kinderen in 1 klap verloren. Er was buiten ons eigen dorp geen mens die er om treurde hoor.

Ik vind het veel te veel aandacht voor 1 zo'n idioot. Het brengt mensen in dezelfde gemoedstoestand bijna op 'n idee.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:34

Ikima schreef:
Snoevie, De Koningin gaat altijd met beveiliging op pad dus dat slaat eigenlijk nergens op. Niemand heeft er op gerekend dat er een idioot dwars door hekken en mensen zou rijden, daar helpt geen cordon beveiligingsmannen tegen.

sorry dat is waar,maar dan kan je misschien wel anders reageren.
ik bedoelde eigenlijk dat het nu zo pijnlijk duidelijk is geworden.

Ikima

Net hoor ik op tv dat er sporen van canabis in het bloed van de dader is gevonden.

WinSel

weet iemand waar jij een condeleance ( schrijf je dat zo :? ) op internet kan achterlaten

Ikima, ja dat hoorde ik net ook... Vreselijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:36

Ikima schreef:
Net hoor ik op tv dat er sporen van canabis in het bloed van de dader is gevonden.

Stond vanmorgen al in de krant... canabis is minder schadelijk als twee glazen bier volgens mij....

Anoniem

dat kan ook van weken terug zijn heb ik gehoord

Anoniem

Ikima schreef:

Ja alleen is het niet duidelijk heolang dat al in zijn bloed zit, kan ook van een paar dagen/weken geleden zijn geweest.

Lydia_

slimmerik schreef:
Sander_ schreef:

Wat moet jij dan vaak zitten huilen. :oo In Israël,Iran etc. zijn dergelijke aanslagen aan de orde van de dag. Mensen interesseren het amper.

Ik vind het veel te veel aandacht voor 1 zo'n idioot. Het brengt mensen in dezelfde gemoedstoestand bijna op 'n idee.....

Ik had zelf ook totaal geen zin meer om ook nog maar iets te doen na de beelden, het angst dat mijn zus tussen de slachtoffers stond, etc. Wat er in Israël enzovoort allemaal gebeurd is ook heel erg, maar dit tast wel een gevoel van veiligheid bij mij aan. Het gebeurde in ons landje, (dicht bij mijn woonplaats), nee ik had totaal geen zin meer om iets te doen.