Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:41

Dit is al petitie nr zoveel. Ik denk niet dat petities iets gaan doen. Ik heb mijn hoop vooral gericht op mensen zoals Harold Zoet, en stichting Wij(s) met Wolven. En laat vooral naar buiten komen dat er de laatste week al verschillende aanvallen binnen wolfwerende rasters zijn geweest.

Dat filmpje van de wolf die zelfs met prooi met gemak over zo'n raster hupt ( ook al staat daar geen stroom op) toont toch wel aan dat je je dieren haast in een onneembare vesting moet zetten om ze veilig te houden.

DubbelFun

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:22

Interessant filmpje. Op een bepaald moment zie je de wolf de intentie lijken te hebben om zijn prooi eerst neer te leggen om beter te kunnen springen, maar bedenkt zich.
Hoelang zou het duren voor ze er achter komen dat ze eerst de prooi over het hek kunnen laten vallen en er dan makkelijker achteraan kunnen springen ??

Verder vind ik het wel vreemd dat de prooi zo netjes in stukken is ?? 8-)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 10:34

Die boswachter kent blijkbaar ingeval van aangereden en dode wolven de dieren exact uit elkaar, maar bij het zien van het filmpje kan hij niet zeggen of het telkens de zelfde wolf is of niet….

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:52

tienus63 schreef:
Die boswachter kent blijkbaar ingeval van aangereden en dode wolven de dieren exact uit elkaar, maar bij het zien van het filmpje kan hij niet zeggen of het telkens de zelfde wolf is of niet….

Wat als: een dood dier heeft een chip…. ? Of zeg ik nu iets heel raars.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:15

tienus63 schreef:
Goudjakhals gezien bij Vinkega Frl
Citaat:
Steggerda/Vinkega Friesland
25-11-2024
We hebben een goudjakhals gezien toen we onder weg waren
tijd 21:10
Plaats grens stegeda vinkega
Het was er 1 50 meter van de weg
Is met warmte kijker gezien.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ Afbeelding ]

.
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/12CfXy ... tid=WC7FNe

Worden deze al veel gezien? behalve voor kippen of katten zijn deze niet gevaarlijk volgens mij

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 12:46

jawel, een goudjakhals kan ook schapen pakken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:09

vilheide schreef:
tienus63 schreef:
Om je naam erbij te zetten, moet je wel vakje aanvinken dat je naam zichtbaar mag zijn.

Uiteraard zowel gisteren als zojuist gedaan. Maar ook nu zie ik mijn naam niet in de lijst. Al een paar keer de site vernieuwd maar geen naam. Vreemd te noemen.

Je moet je ondertekening nog bevestigen. Daar krijg je een bericht van via je mail.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:19

jibberjabber schreef:
tienus63 schreef:

Wat als: een dood dier heeft een chip…. ? Of zeg ik nu iets heel raars.

Gezenderde wolven is mogelijk. Gechipt niet tenzij ze in gevangenschap geboren zijn. Ik geloof niet dat er 1 iemand is die zich vrijwillig aan meld om wolven pups te chippen. Dat kan niet op afstand namelijk. ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:32

DubbelFun schreef:
Verder vind ik het wel vreemd dat de prooi zo netjes in stukken is ?? 8-)

Dat viel mij ook op ja.
Je zou hompen vlees met flarden er aan verwachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:15

Misschien wordt valwild in stukken gesneden, zodat de ouderdieren het gemakkelijker mee kunnen nemen naar de jongen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:20

Babootje schreef:
vilheide schreef:

Om je naam erbij te zetten, moet je wel vakje aanvinken dat je naam zichtbaar mag zijn.

Uiteraard zowel gisteren als zojuist gedaan. Maar ook nu zie ik mijn naam niet in de lijst. Al een paar keer de site vernieuwd maar geen naam. Vreemd te noemen.

Je moet je ondertekening nog bevestigen. Daar krijg je een bericht van via je mail.[/quote]
Allemaal gedaan. Ik kom ook op de juiste pagina uit nadat ik op de link heb geklikt in de bevestigingsmail.

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:29

Petitie getekend.

In dat filmpje zijn het toch duidelijk twee wolven? In ieder geval..die ene lijkt me valwild of geschoten wild..die kop.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:50

Aanval Beilervaart Dr vandaag
Citaat:
26 november 2024/Beilervaart/Beilen/Drenthe
Aanval op schapen
1 schaap gedood
Eigenaar veel sterkte

Afbeelding
[/spoiler]
Afbeelding[/spoiler]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/1261qMD843Y/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:54

Zichtmelding Posterholt L, gistermiddag. Met twijfel, maar ik kopieer het omdat het nieuw gebied zou kunnen zijn waar wolf zich vestigt.
Citaat:
Posterholt Limburg
25-11-2024
Iets voor 12.00 uur

Mogelijk een wolf gezien thv de scheidingsweg/ bakhuisweg in Posterholt.

Betrouwbaarheid laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1GhBwmneDG/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:57

Als dit verhaal juist is, is precies hetgeen de makers van de podcast Geleidewolf bang voor zijn.

Zichtmelding Scherpenzeel Gld, eergisteren.
Citaat:
Scherpenzeel Gelderland
24-11-2024
Avond

Afgelopen zondagavond is een wolf gesignaleerd op de Kruising Burg. Heijsingel, Oudebarneveldseweg, Voorposten te Scherpenzeel (gld) daar liep op dat moment een man met zijn geleidehond. De man zelf voelde aan zijn hond dat er wel wat aan de hand was, maar kan zelf niet zien wat. Gelukkig was er een omstander die ook daar liep en waarschuwde de man om op te passen omdat er een wolf op een afstand aan kwam. De geleidehond heeft overigens zijn baas goed duidelijk gemaakt dat er wat aan de hand was. Uiteindelijk is de Wolf weggelopen.

Een doorgestuurd bericht uit een buurtapp dus daarom betrouwbaarheid laag.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15SaSe2LWR/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:58

Zichtmelding Doorn U gisteren door fietsster.
Citaat:
Doorn Utrecht
25-11-2024
10.10 uur

Wolf gezien thv de achterweg in Doorn. Het dier stond in de berm naast de weg waar mijn dochter fietste en bleef rustig staan kijken toen zijn langskwam. Dit was gister rond 10.10 uur.

Betrouwbaarheid hoog

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/14fnbwLP5T/?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:59

Ja, echt bizar! Gewoon tussen de huizen. Ben benieuwd wanneer ik er een tegenkom in Scherpenzeel tijdens m’n pauzerondje.

Ik was gevraagd een stuk te schrijven voor bokt over hoe ik me voel door de wolven t.o.v. mn dieren. Stuk ingeleverd, maar denk dat de waarheid wellicht te heftig is om te publiceren ofzo, want na overleg is toch besloten er geen onderwerp aan te wijden. En zo blijven we alles maar in de doofpot stoppen. Als we het negeren is het er niet….kennelijk……

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:03

Dat meen je niet?! Ik zou zelf een topic openen als ik jou was, met ditzelfde schrijven erboven

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:04

Heel bijzonder Mychoice |(

Want we mogen wel weten hoe paarden verongelukken in frankrijk maar hier van dichtbij kan natuurlijk niet verteld door ervaringen

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:04

Dieuwke_ schreef:
Dat meen je niet?! Ik zou zelf een topic openen als ik jou was, met ditzelfde schrijven erboven

Grote kans dat die eraf gegooid wordt dan. Ik ga er eens over nadenken dat te doen :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 16:10

Heel vreemd dar ze het niet willen plaatsen. Heel veel mensen denken dat het allemaal wel los loopt.
Misschien heeft het niet plaatsen te maken met de adverteerders van Bokt? Als beheer wel bepaalde info deelt dat adverteerders dan weglopen.

Ik luisterde vanochtend deel 14 van Geleidewolf.
Daar is een boer aan het woord die van huis geen boer is, opgegroeid in de stad en door zijn studie is hij boer geworden.
Hij zei treffende zin, iedereen die opgegroeid is in de stad meent dat iedere snipper groen beschermd moet worden. Want er is zo weinig groen en natuur.

@anca, nieuws over dat paard, Charly in Duitsland is ook nog steeds niet geplaatst. Inmiddels heeft st Georg er een artikel aan gewijd.

https://www.st-georg.de/news/pferde-und ... eis-celle/

Tevens heeft het in diverse Duitse kranten gestaan.
Bokt plaatst het niet onder het mom van copyright

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:16

Dieuwke_ schreef:

Dit zou ik ook doen, al is het maar om een statement te maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:17

tienus63 schreef:
Als dit verhaal juist is, is precies hetgeen de makers van de podcast Geleidewolf bang voor zijn.

Zichtmelding Scherpenzeel Gld, eergisteren.
Citaat:
Scherpenzeel Gelderland
24-11-2024
Avond

Afgelopen zondagavond is een wolf gesignaleerd op de Kruising Burg. Heijsingel, Oudebarneveldseweg, Voorposten te Scherpenzeel (gld) daar liep op dat moment een man met zijn geleidehond. De man zelf voelde aan zijn hond dat er wel wat aan de hand was, maar kan zelf niet zien wat. Gelukkig was er een omstander die ook daar liep en waarschuwde de man om op te passen omdat er een wolf op een afstand aan kwam. De geleidehond heeft overigens zijn baas goed duidelijk gemaakt dat er wat aan de hand was. Uiteindelijk is de Wolf weggelopen.

Een doorgestuurd bericht uit een buurtapp dus daarom betrouwbaarheid laag.

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15SaSe2LWR/?

Echt bizar zo tussen de woonwijken daar. Is een dorp verder dan waar ik woon. Ik wandel nog wel op de paden buitenaf ook in het donker maar ik ga niet meer in m'n eentje.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:19

anca schreef:
Heel bijzonder Mychoice |(

Want we mogen wel weten hoe paarden verongelukken in frankrijk maar hier van dichtbij kan natuurlijk niet verteld door ervaringen

Precies dat. Maar dat is een blog, gebracht als nieuws. Misschien moet je dat gewoon doen MyChoice, met koeienletters blog ervoor zetten. Dan mag je alles schrijven blijkbaar :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:29

Ok, ok! Ik ben overgehaald :-)