Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:De inhoud van de tweet was sowieso nogal giftig: gezien haar banden met terroristische organisaties wilde hij weten op wiens naam de hypotheek rust.
Echwel schreef:[ [url=m/spL1b5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pien sorry maar rook en vuur
Echwel schreef:Ze heeft onder druk het stopgezet, ze is niet brandschoon Pien, al zou jij wel graag willen..
We mogen dus iedereen van de regering blamen behalve Kaag volgens jou...
En haar man was goede vriend en vertrouweling van Arafat, herrinner je die nog..
Dus doe niet alsof ze echt van niks wist...
Maar laat verder maar, jij ziet haar als brandschoon
pien_2010 schreef:mysa schreef:De inhoud van de tweet was sowieso nogal giftig: gezien haar banden met terroristische organisaties wilde hij weten op wiens naam de hypotheek rust.
Die banden zijn er niet. Laten we (ook al is dat niet jouw bedoeling maar dan had het tussen haakjes als citrate moeten staan) stoppen met dit soort nare denkbeelden als een soort waarheid neer te pennen want dat voedt alleen maar het venijn jegens haar en haar familie.
Echwel schreef:Ze heeft onder druk het stopgezet, ze is niet brandschoon Pien, al zou jij wel graag willen..
En haar man was goede vriend en vertrouweling van Arafat, herrinner je die nog..
Over dat nieuwe gedoe kun je zelf lezenCitaat:Kou lijkt uit de lucht tussen Kaag en Joodse organisatie
Door haar huwelijk met een Palestijn had minister Sigrid Kaag de ‘schijn tegen’ dat ze wel genoeg zou opkomen voor Joden, vond organisatie CIDI. Een bijeenkomst vandaag moest het wantrouwen wegnemen. Maar er kwam opnieuw gedoe.
Citaat:Door haar huwelijk met een Palestijn klonken nog voor de beëdiging veroordelende woorden. Kaag zou een ‘Palestijnenvriendje’ zijn, de ‘schijn tegen’ hebben dat ze ook voor de Joodse gemeenschap zou kunnen opkomen. Zeker omdat haar man ooit onderminister was van PLO-leider Arafat.
Citaat:Eenmaal in functie kwamen er beschuldigingen bovenop dat Kaag uit privémotieven miljoenen zou hebben toebedeeld aan een Palestijnse vluchtelingenorganisatie. Het kabinet wees de insinuatie van de hand: dat geld ging er al tientallen jaren heen uit naam van de regering. Maar de imagoschade leek al geleden.
Citaat:Dus stond Kaag wel even te kijken toen er een uitnodiging van het CIDI op de mat viel. Daar was bovendien in te lezen dat een ‘deel van de CIDI-achterban’ een ‘zeker wantrouwen’ zou hebben ‘jegens haar persoon en haar ministerschap’. Kaag: ,,Een betere uitnodiging kun je natuurlijk niet ontvangen. Want daar wil ik wel over spreken’’.
Citaat:Toch: dat ze gewantrouwd werd vanwege haar Palestijnse man, had haar verbaasd. Waar de voormalig topdiplomaat ook woonde - van Israël tot Egypte, Jordanië tot Syrië, van Soedan tot Libanon- nergens was ze ‘zo behandeld’. Ook na ‘26 jaar huwelijk’ kan ze de komaf van haar man scheiden van hoe ze naar het Palestijns-Israëlisch conflict kijkt. ,,Ja, ik kan dat echt.’’
Citaat:En over haar wereldbeeld: ,,Ik zag ook berichten op Twitter dat ik moest bewijzen dat ik geen moslim ben. Nou, ik ben geen moslim. En mijn man is in de islam geboren, maar hij is al vele jaren atheïstisch.’’ Op de begrafenis van diens vader was zijn Israëlische jeugdvriend ‘de belangrijkste gast’. ,,Dat is mijn wereldbeeld: als mensen elkaar niet meer als mens zien, maar als de ander, krijg je verwijdering. Maar mijn streven is dialoog.”
Citaat:Ondanks de wrevel over de gastenlijst en de eerdere argwaan, lijkt de missie tot verzoening geslaagd, wat het CIDI betreft. Er klinkt luid applaus. ,,U heeft het wantrouwen weggenomen,’’ concludeert een medewerker tot slot.