Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:07

Waarschijnlijk moet je wel eerst iets doen om het strafbaar te maken. Gewoon op straat staan is niet verboden. Dat is juist de pest hiermee. Zie ik de post van Cer. Onder het mom van we doen toch niets kun je toch een soort druk/dreiging uitvoeren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:01

precies, ze 'doen' toch niets??? dus dat maakt het goed.

Afgelopen tijd zijn duizenden woonadressen van veehouders via een WOB verzoek opgevraagd, om evt openbaar te maken. Dat kan en mag allemaal in Nederland. De boerengezinnen vatten dit ook persoonlijk op en zijn bang voor acties van dierenactivisten... maar het kan en mag allemaal.

Heel triest dit. Goed van Kaag dat ze aangifte doet, ik hoop dat er iets verandert!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:20

De dansleraar geeft zelf als excuus "het adres stond al op internet, dus ik doe niets verkeerd"..
Wellicht dat ze het kunnen koppelen aan bepaalde tweets, maar ik geef het weinig kans.. (maar goed, ik heb er ook geen verstand van, mijn ervaring is dat mensen vrij veel mogen, zolang ze je niet fysiek aanraken)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:36

De inhoud van de tweet was sowieso nogal giftig: gezien haar banden met terroristische organisaties wilde hij weten op wiens naam de hypotheek rust.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:48

mysa schreef:
De inhoud van de tweet was sowieso nogal giftig: gezien haar banden met terroristische organisaties wilde hij weten op wiens naam de hypotheek rust.

Die banden zijn er niet. Laten we (ook al is dat niet jouw bedoeling maar dan had het tussen haakjes als citrate moeten staan) stoppen met dit soort nare denkbeelden als een soort waarheid neer te pennen want dat voedt alleen maar het venijn jegens haar en haar familie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:53

Afbeelding

Pien sorry maar rook en vuur

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:00

Echwel schreef:
[ [url=m/spL1b5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pien sorry maar rook en vuur

Kaag notabene heeft de subsidie stop gezet. Het feit dat haar man een palestijn is maakt haar en hem nog geen terrorist.
Dus bij een organisatie was rook, Kaag mot dat niet en heeft de subsidiestekker eruit getrokken. Dus hoezo haar blamen.....bizar......

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:03

Ze heeft onder druk het stopgezet, ze is niet brandschoon Pien, al zou jij wel graag willen..
We mogen dus iedereen van de regering blamen behalve Kaag volgens jou...
En haar man was goede vriend en vertrouweling van Arafat, herrinner je die nog..

Dus doe niet alsof ze echt van niks wist...

Maar laat verder maar, jij ziet haar als brandschoon

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:10

Echwel schreef:
Ze heeft onder druk het stopgezet, ze is niet brandschoon Pien, al zou jij wel graag willen..
En haar man was goede vriend en vertrouweling van Arafat, herrinner je die nog..

Echwel ik ga nu fietsen en al eerder heb ik in dit topic veel feiten over Kaag geplaatst waaruit blijkt dat het toch een tikkie anders ligt. Ik duik er later (misschien vandaag nog) weer eens in.
Wel was haar man tandarts en vanuit die hoedanigheid behandelde hij mensen dus ook vd PLO. En Arafat ken ik natuurlijk zeker wel.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:19

pien_2010 schreef:
mysa schreef:

Die banden zijn er niet. Laten we (ook al is dat niet jouw bedoeling maar dan had het tussen haakjes als citrate moeten staan) stoppen met dit soort nare denkbeelden als een soort waarheid neer te pennen want dat voedt alleen maar het venijn jegens haar en haar familie.

Ik citeerde WE, inderdaad niet duidelijk gedaan, excuses.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:38

Echwel schreef:

Echwel ik laat het dus niet. Want daarmee suggereer je, twee zaken nl 1. Kaag is niet brandschoon en 2. Dat ik dat niet wil zien.

Dit heb ik weer gevonden en lijkt me wel gepast als reactie daar dit gaat over Kaag en de uitnodiging van de Joodse organisatie CIDI . Ik heb de inhoud van dit artikel ook zo in mijn herinnering als het gaat om mijn beeldvorming zowel over Kaag als haar man als de opinie van CIDI. Vandaar dat ik reageer en jouw zinnetje dat zij niet brandschoon zou zijn weerleg als onwaar. Het zou wel eens kunnen zijn dat Kaag juist omdat ze als Nederlandse is geboren (wij zijn altijd erg pro Israël geweest vroeger van oudsher af aan) én haar huwelijk met haar man→ juist deze buitengewoon gecompliceerde kwestie wat genuanceerder kan bekijken en begrip kan opbrengen voor de uiteenlopende standpunten...

https://www.ad.nl/politiek/kou-lijkt-ui ... ~a83cf494/

Daarin valt te lezen en quote paar alinea's
Citaat:
Kou lijkt uit de lucht tussen Kaag en Joodse organisatie

Door haar huwelijk met een Palestijn had minister Sigrid Kaag de ‘schijn tegen’ dat ze wel genoeg zou opkomen voor Joden, vond organisatie CIDI. Een bijeenkomst vandaag moest het wantrouwen wegnemen. Maar er kwam opnieuw gedoe.
Over dat nieuwe gedoe kun je zelf lezen

Citaat:
Door haar huwelijk met een Palestijn klonken nog voor de beëdiging veroordelende woorden. Kaag zou een ‘Palestijnenvriendje’ zijn, de ‘schijn tegen’ hebben dat ze ook voor de Joodse gemeenschap zou kunnen opkomen. Zeker omdat haar man ooit onderminister was van PLO-leider Arafat.

Citaat:
Eenmaal in functie kwamen er beschuldigingen bovenop dat Kaag uit privémotieven miljoenen zou hebben toebedeeld aan een Palestijnse vluchtelingenorganisatie. Het kabinet wees de insinuatie van de hand: dat geld ging er al tientallen jaren heen uit naam van de regering. Maar de imagoschade leek al geleden.

Citaat:
Dus stond Kaag wel even te kijken toen er een uitnodiging van het CIDI op de mat viel. Daar was bovendien in te lezen dat een ‘deel van de CIDI-achterban’ een ‘zeker wantrouwen’ zou hebben ‘jegens haar persoon en haar ministerschap’. Kaag: ,,Een betere uitnodiging kun je natuurlijk niet ontvangen. Want daar wil ik wel over spreken’’.

Citaat:
Toch: dat ze gewantrouwd werd vanwege haar Palestijnse man, had haar verbaasd. Waar de voormalig topdiplomaat ook woonde - van Israël tot Egypte, Jordanië tot Syrië, van Soedan tot Libanon- nergens was ze ‘zo behandeld’. Ook na ‘26 jaar huwelijk’ kan ze de komaf van haar man scheiden van hoe ze naar het Palestijns-Israëlisch conflict kijkt. ,,Ja, ik kan dat echt.’’

Citaat:
En over haar wereldbeeld: ,,Ik zag ook berichten op Twitter dat ik moest bewijzen dat ik geen moslim ben. Nou, ik ben geen moslim. En mijn man is in de islam geboren, maar hij is al vele jaren atheïstisch.’’ Op de begrafenis van diens vader was zijn Israëlische jeugdvriend ‘de belangrijkste gast’. ,,Dat is mijn wereldbeeld: als mensen elkaar niet meer als mens zien, maar als de ander, krijg je verwijdering. Maar mijn streven is dialoog.”

Citaat:
Ondanks de wrevel over de gastenlijst en de eerdere argwaan, lijkt de missie tot verzoening geslaagd, wat het CIDI betreft. Er klinkt luid applaus. ,,U heeft het wantrouwen weggenomen,’’ concludeert een medewerker tot slot.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:45

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:42

Echwel schreef:

Ik vind deze pisting niet bepaald brandschoon.

Wat vind jij, Echwel, trouwens van de bezetting...?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:59

Ik vind het prima, geen moeilijkheden mee
Iedereen hoop ik op de juiste plaats en hoop dat er goede dingen gaan komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:54

Nog even nagedacht
Ik hoop dat Dilan Op justitie een verschil kan betekenen, uit 2 culturen komt zij.

Hoop dat Ernst, de mensen weer hoop kan gaan geven

Edit linkje

Nieuwe minister van Justitie Yesilgöz: uitspreken tegen intimidatie - https://nos.nl/l/2412551#UPDATE-container-58540030

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:26

Echwel schreef:
Ik vind het prima, geen moeilijkheden mee

... ik mag hopen dat dit niet is wat je vindt van de bezetting?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:34

Ik begrijp je niet helemaal

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:46

Echwel schreef:
Ik begrijp je niet helemaal

... in de posting van 17.42 vroeg ik jou wat je vond van de bezetting.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:48

Dat heb ik toch beantwoord..
Ik vind het prima, iedereen verdient een kans zich te bewijzen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:49

Ik denk de bezetting qua posten van ministers?

En niet de bezetting van een land.

Mooi wel, hoe het geschreven woord voor verwarring kan zorgen :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:50

Maar daar heb ik ook op geantwoord toch, of word ik seniel :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:40

Ik vind de beschuldigingen over Kaag omdat ze met een Palestijn getrouwd is weerzinwekkend.

Het is al vaak ontkracht, nooit zijn er bewijzen gevonden.
Het is bewust haar zwart maken.
Gevoed door bepaalde partijen die daar belang bij hebben.

En iedereen kan doen of haar neus bloedt, maar we weten natuurlijk precies wat Janneke bedoelt met "bezetting" en dat is niet de bezetting van ministersposten.

Daarbij vind ik dat D66, maar ook de PvdA over het algemeen goede bestuurders hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:58

Electra, de meeste waaronder ik, vinden het dermate ingewikkeld en ik vind het ook triest wat daar allemaal gebeurt dat ik ook doe of mijn neus bloedt, daar ik er mijn vingers niet aan wil branden, alhoewel Israël haar politiek goed door mij gevolgd wordt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:07

Het feit dat mw. Kaag een ministerspost 'bezet' (bekleedt), is volstrekt legaal.

De bezetting van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook zijn dit niet.
(Zowel schending van het internationale recht als veelvuldig en onbestraft schending van de mensenrechten.)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:34

De bezetting is wat mij betreft illegaal en zwaar af te keuren.

Maar wat het zo moeilijk maakt is dat een groot deel van de Arabische wereld in het algemeen en de Palestijnse organisaties in het bijzonder, vinden dat Israël überhaupt geen bestaansrecht heeft.

En met dat laatste ben ik het helemaal niet eens en ik denk dat het ook datgene is wat de Israëlische regering drijft.

Maar wel hoog tijd voor een ander beleid. Hoe, geen idee.