Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Jij en ik weten beide dat je laatste alinea betrekking heeft op een heel ander topic, echt uitermate laag om zo'n sneer uit te spreken.
![]()
![]()
Ailill schreef:En nu weet je opeens van niets, grow some balls. Plaats dan ook niet zo'n opmerking, lager dan zo'n opmerking kan bijna niet, en dat weet je heel goed.
Bij deze ben je dan ook al mijn respect kwijt (niet dat dit jou ook maar iets doet).
Mariska_28 schreef:Klopt, maar ik las toevallig net dat het wel raadzaam is, iets met een goede sfeer (behouden), dus ik geef het weinig kans deze ronde.Om maar weer even ontopic te gaan.. Trump hoeft geen nederlaag toespraak te houden toch? Als alles rond is, en de kiesmannen zijn gekozen dan is het uitgespeeld toch?
Ailill schreef:Mariska_28 schreef:Klopt, maar ik las toevallig net dat het wel raadzaam is, iets met een goede sfeer (behouden), dus ik geef het weinig kans deze ronde.Om maar weer even ontopic te gaan.. Trump hoeft geen nederlaag toespraak te houden toch? Als alles rond is, en de kiesmannen zijn gekozen dan is het uitgespeeld toch?
Ailill schreef:Mariska_28 schreef:Klopt, maar ik las toevallig net dat het wel raadzaam is, iets met een goede sfeer (behouden), dus ik geef het weinig kans deze ronde.Om maar weer even ontopic te gaan.. Trump hoeft geen nederlaag toespraak te houden toch? Als alles rond is, en de kiesmannen zijn gekozen dan is het uitgespeeld toch?
Ayasha schreef:Dit inderdaad, als je bijv. kijkt naar die van Obama of voorgangers, is het eigenlijk om de verliezende partij toch moed in te spreken vanuit hun leider, een brug te slaan naar het andere kamp, in dit geval de Democraten. Dat zie ik Trump niet zo snel doen.Dat niet denk ik, maar dat maakt wel dat de "overgave" van de rol waarschijnlijk niet zo soepel gaat verlopen.
HorseTimeXL schreef:bigone schreef:Hoe erger Trump de boel op de spits gaat drijven hoe meer Republikeinse partij hopelijk afstand van hem neemt.
Ja klopt inderdaad. Ik las op NOS dat ze zelfs een telefoon lijn hebben opgezet waar mensen fraude konden aangeven, maar dat de lijn nu vooral gebruikt wordt voor grappen
Mariska_28 schreef:Ailill schreef:Klopt, maar ik las toevallig net dat het wel raadzaam is, iets met een goede sfeer (behouden), dus ik geef het weinig kans deze ronde.
Hoe bedoel je dit? Als Trump zijn nederlaag niet erkent dan heeft dit effect op het kiesmannen aanwijzen?
Citaat:Of Trump zijn verlies accepteert, maakt bestuurlijk niets uit
Dat president Trump de uitslag van de presidentsverkiezingen (nog) niet heeft geaccepteerd met een verliezerstoespraak, is wellicht onsportief te noemen, maar leidt niet tot bestuurlijke problemen. "Een nederlaagspeech is de norm, maar geen verplicht", legt politiek analist Julian Zelizer uit op CNN. "Er zitten geen consequenties aan als hij dat niet doet."
De zogeheten concession speech was bij eerdere verliezend kandidaten een vanzelfsprekendheid om het land te verenigen, vervolgt hij. "Het zou nuttig doen als Trump dat ook zou doen. Gewoon verdergaan is niet altijd het beste pad."
De huidig president heeft alleen nog via Twitter en een persverklaring op zijn verlies gereageerd. In beide zei hij niets nieuws, maar bleef hij net als de afgelopen dagen ongefundeerd beweren dat de verkiezingen 'frauduleus' waren gelopen en dat hij eigenlijk de winnaar was. Voor beide claims is echter geen enkel bewijs.
Arabesk schreef:Het is te hopen dat de republikeinen nu heel goed gaan nadenken hoe ze gaan voorkomen dat er ooit nog zo'n idioot in hun kringen naar boven komt drijven.
Loretta schreef:Ik ken persoonlijk in mijn omgeving vershillende PVV stemmers. de ironie is juist dat als ze zich zouden verdiepen in de politiek ze erachter zouden komen dat hun belangen veel beter gediend zouden zijn bij totaal andere partijen.
Rinske schreef:Jessix schreef:Emotie en in dit geval empathie kun je ook voelen voor andere mensen. Dat hoeft je niet te raken en je hoeft ze niet te kennen. Ik heb dat voor mensen over de hele wereld die het moeilijk hebben en die hun verhaal delen. Die mensen heb je ook in Amerika en mijn hart gaat naar hun uit. Nu voel ik blijdschap voor hun omdat ze weer hoop hebben.
Dit inderdaad. Het hele probleem tegenwoordig is dat mensen amper verder kijken dan hun eigen voordeur. Dat alleen iets er toe doet als het je persoonlijk raakt. Zo werkt het niet, alles loopt door elkaar heen, en acties van anderen hebben vaak consequenties voor veel mensen. En vooral als het om wereldmachten gaat, dan raak je met je acties niet alleen mensen in je eigen land.