Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Maar de maatregel is toch helemaal niet voor 4 maanden? Gaat volgend jaar gewoon door.
Citaat:In 2020 gaat het om een stikstofcursus.
Citaat:STAF en Stikstofclaim lazen tot hun verrassing in de Kamerstukken die minister Schouten gisteren verzond, dat zij op 12 augustus in Den Haag worden verwacht voor een gesprek met het ministerie van LNV. De minister weet heel goed dat er geen overeenstemming is voor het gesprek, vanwege de sterk beperkende randvoorwaarden die LNV stelt aan het gesprek.
Citaat:Die voorwaarden komen er in het kort op neer dat LNV een technische toelichting geeft, zonder dat vertegenwoordigers van de stichting daarover het gesprek mogen aangaan.
Citaat:Over wat er ten gehore wordt gebracht, mag vervolgens niet worden gecommuniceerd door de stichtingen. LNV wil zaken vastleggen in een verslag en alleen dat verslag mag worden gedeeld.
juval schreef:maar dat zijn toch ALLE maatregelen die worden genomen... administratief.. net als alle zgn problemen (stikstof, fosfaat, pfas .. )
BaileyMix schreef:Nou, die maatregel is van tafel, gelukkig maar!
Overigens sta ik (denk ik) aan de totaal andere kant dan de (meeste) boeren, maar van deze maatregel zakte ook mijn broek af...
juval schreef:BaileyMix schreef:Nou, die maatregel is van tafel, gelukkig maar!
Overigens sta ik (denk ik) aan de totaal andere kant dan de (meeste) boeren, maar van deze maatregel zakte ook mijn broek af...
inderdaad heel fijn![]()
maar toch, pessimist als ik ben.. wat zou de volgende maatregel zijn? ik juich nog maar niet te hard. linksom of rechtsom zullen we toch de 'zwarte piet' wel weer krijgen..
(foute woordkeuzeik weet het)
BaileyMix schreef:Tja, maatregelen zijn nou eenmaal nodig... Dus ja, aanpassen gaat nodig zijn. Verandering hoeft niet slecht te zijn!
Tiepfoudt schreef:BaileyMix schreef:Tja, maatregelen zijn nou eenmaal nodig... Dus ja, aanpassen gaat nodig zijn. Verandering hoeft niet slecht te zijn!
Zijn er al maatregelen bedacht en uitgewerkt voor de sectoren die de andere helft van het stikstofprobleem veroorzaken: verkeer, luchtvaart en industrie? Waarschijnlijk wel toch, aangezien we graag met zijn allen roeptoeteren dat iedereen zal moeten bijdragen.
BaileyMix schreef:Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat jullie (de veehouders die hier reageren) als oplossing zien. Hoe ziet voor jullie de komende jaren er idealiter uit?