steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:47

Maar de maatregel is toch helemaal niet voor 4 maanden? Gaat volgend jaar gewoon door.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:11

Kinke schreef:
Maar de maatregel is toch helemaal niet voor 4 maanden? Gaat volgend jaar gewoon door.

Klopt. Vanaf 1 september zal de doorgedrukte maatregel gaan gelden, waarvoor 0 draagvlak aanwezig is in de sector. Daarom is er een marge ingecalculeerd om het niet-naleven van de maatregel op te vangen. De ambities zijn om vanaf 1 januari met een zogenaamde 'door de sector gedragen' voermaatregel verder te gaan.

Aan humor in elk geval geen gebrek bij LNV :+
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 11-08-20 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:15

ik kan er niet om lachen... :\ .. zal wel aan mijn gevoel voor humor liggen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:21

nou...haha.....not

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:35

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:39

8)7

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:27

Voor het geval je broek nog niet allang was afgezakt: de soap gaat nog even verder. De arrogantie binnen het LNV druipt er vanaf. Sinds wanneer is een gesprek één- ipv tweerichtingsverkeer? En sinds wanneer mag men het nadien niet over de totale inhoud van een gesprek hebben, behalve op de manier waarop 1 partij uit het 'gesprek' de boel vastlegt?

Wees dan eerlijk en zeg niet 18 (!) keer dat je met STAF en Stikstofclaim in gesprek gaat, maar dat je een monoloog wilt houden tegenover de sector en dat transparantie toch niet helemaal je ding is. Zelden maak ik iemand voor leugenaar uit, maar minister Schouten doet haar best er één te worden.

Citaat:
STAF en Stikstofclaim lazen tot hun verrassing in de Kamerstukken die minister Schouten gisteren verzond, dat zij op 12 augustus in Den Haag worden verwacht voor een gesprek met het ministerie van LNV. De minister weet heel goed dat er geen overeenstemming is voor het gesprek, vanwege de sterk beperkende randvoorwaarden die LNV stelt aan het gesprek.

Citaat:
Die voorwaarden komen er in het kort op neer dat LNV een technische toelichting geeft, zonder dat vertegenwoordigers van de stichting daarover het gesprek mogen aangaan.

Citaat:
Over wat er ten gehore wordt gebracht, mag vervolgens niet worden gecommuniceerd door de stichtingen. LNV wil zaken vastleggen in een verslag en alleen dat verslag mag worden gedeeld.

www.stichtingagrifacts.nl

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:42

wat een dictatuur

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:58

ik wil als meelezen even Tiepfoudt bedanken, dankzij jou lees ik zaken die niet in de mainstream media worden gedeeld en dat vind ik enorm waardevol :)

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:16

@ruitje: heel graag gedaan!

Uiterst vreemd vind ik het dat LNV hier niet op reageert. De maatregel gaat verdorie over 2 weken in, zonder controleerbare onderbouwing.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:14

Heeft iemand van jullie Zomergasten gekeken afgelopen zondag? Ik wil het nog terugkijken, als het tenminste de moeite is :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:33

juval schreef:
maar dat zijn toch ALLE maatregelen die worden genomen... administratief.. net als alle zgn problemen (stikstof, fosfaat, pfas .. )

Het is natuurlijk heel vervelend allemaal, maar dit soort uitspraken lijken me niet echt productief... Natuurlijk bestaan die problemen niet alleen op papier.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:44

Niet gekeken Tiepfoudt, ik kan dat ge 'ehhh' niet meer aanhoren. De reacties erop zijn wisselend

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:36

ik heb niet gekeken, misschien ga ik nog terugkijken. Wat ik ervan heb gehoord deed ze het wel goed (om stemmen te trekken).

baileymix, je hebt gelijk, totaal niet productief. sorry.

Ik hoor gelukkig steeds meer berichten dat de voermaatregel van tafel zou gaan. ivm de droogte...
ben wel benieuwd wat ze daarna weer zullen bedenken. hoop dat ze ons voorlopig even gewoon met rust laten en ons vak laten uitoefenen.

komende week kuilen, en dan zien dat de mest voor 1 sept op het land ligt... hoop dat het dus onder de 20 graden blijft.
geboortegolf hier, gister 3 kalfjes geboren, en er staan er nog 2 op springen.. koeien hebben denk ik op minder heet weer gewacht :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:23

Nou, die maatregel is van tafel, gelukkig maar!

Overigens sta ik (denk ik) aan de totaal andere kant dan de (meeste) boeren, maar van deze maatregel zakte ook mijn broek af...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:46

BaileyMix schreef:

Overigens sta ik (denk ik) aan de totaal andere kant dan de (meeste) boeren, maar van deze maatregel zakte ook mijn broek af...

inderdaad heel fijn *\o/*
maar toch, pessimist als ik ben.. wat zou de volgende maatregel zijn? ik juich nog maar niet te hard. linksom of rechtsom zullen we toch de 'zwarte piet' wel weer krijgen..
(foute woordkeuze :') ik weet het)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:19

juval schreef:
BaileyMix schreef:

inderdaad heel fijn *\o/*
maar toch, pessimist als ik ben.. wat zou de volgende maatregel zijn? ik juich nog maar niet te hard. linksom of rechtsom zullen we toch de 'zwarte piet' wel weer krijgen..
(foute woordkeuze :') ik weet het)

Tja, maatregelen zijn nou eenmaal nodig... Dus ja, aanpassen gaat nodig zijn. Verandering hoeft niet slecht te zijn!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:28

laat ze eerst de vervuilers maar aanpakken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:30

Als er mensen zijn die al steeds aanpassen en inventief zijn zijn het de boeren juist wel.

Maar wanneer gaan we eens kijken voor vliegen voor plezier? Industrie en scheepvaart?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:06

BaileyMix schreef:
Tja, maatregelen zijn nou eenmaal nodig... Dus ja, aanpassen gaat nodig zijn. Verandering hoeft niet slecht te zijn!

Zijn er al maatregelen bedacht en uitgewerkt voor de sectoren die de andere helft van het stikstofprobleem veroorzaken: verkeer, luchtvaart en industrie? Waarschijnlijk wel toch, aangezien we graag met zijn allen roeptoeteren dat iedereen zal moeten bijdragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:24

Nou ja Tiepfoudt, hoe kom je daar nou bij?
De agrarische sector heeft de laatste jaren helemaaaaaaal geen positieve bijdrages geleverd, dit in tegenstelling tot verkeer/industrie/luchtvaart ;) :+ }:0

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:11

Tiepfoudt schreef:
BaileyMix schreef:

Zijn er al maatregelen bedacht en uitgewerkt voor de sectoren die de andere helft van het stikstofprobleem veroorzaken: verkeer, luchtvaart en industrie? Waarschijnlijk wel toch, aangezien we graag met zijn allen roeptoeteren dat iedereen zal moeten bijdragen.

Ik hoop met je mee hoor. Alle vervuilers moeten gaan bijdragen. Breek me de bek niet open over de luchtvaart...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:47

Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat jullie (de veehouders die hier reageren) als oplossing zien. Hoe ziet voor jullie de komende jaren er idealiter uit?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:52

BaileyMix schreef:
Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat jullie (de veehouders die hier reageren) als oplossing zien. Hoe ziet voor jullie de komende jaren er idealiter uit?

Laat men eens beginnen met eerlijke cijfers..maar dat kan niet want daarvoor is de lobby vanuit andere sectoren te sterk en de ecenomie te belangrijk.(oh ja, en de toekomstig banen van onze ministers)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:22

tja zolang schiphol meer vluchten uitvoert (en dat verschil is echt heel groot) dan dat ze vergunning voor hebben is het sowieso toch scheef? ik vind dat het sowieso niet uit 1 sector gehaald moet worden, het zijn altijd de boeren die het gedaan hebben dat klopt gewoon niet! Ik denk dat heel veel mensen echt wel ervaren hebben hoeveel schoner de lucht was toen schiphol zo goed als plat lag