Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:29

Het gaat om het punt wat ik probeer te maken, of t nou voetbal is of midgetgolf maakt niet uit :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:35

Tcm62 schreef:
Ook dit zal wel niet waar zijn....onze toekomst die ook hun kroost zo gaan opvoeden, maar dat is demoniseren, toch?

http://www.nrc.nl/next/2016/02/02/juf-w ... en-1587600

Misschien kun je antwoorden op de vraag waarom je zegt dat allochtonen per definitie geen eerlijk bestaan opgebouwd hebben tenzij het een uitzondering is......

Tcm62 schreef:
de allochtoon die wel een eerlijk bestaan heeft oogebouwd

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:39

Electra63 schreef:
Ik kan je verzekeren dat ik iedere dag de krant lees en als ik vrij ben, soms meerdere.
Daarbij kijk ik het nieuws en regelmatig actualiteitenprogramma's. Zelfs Powned zie ik af en toe. :D

Maar ik lees de artikelen wel helemaal, niet alleen de koppen ;)

Mooi, geweldig, zullen vast ook allemaal niet waar zijn.

Maar ga er eens 10 jaar tussen wonen....ja? Regelmatig met groepjes bedreigd worden, ja? Lekker als het al donker is in je eentje bij de tramhalte om naar huis te gaan, ja? Loop eens in het donker alleen in je wijk en wat voel je dan in je kruis, ja? Zet je auto neer en kijk eens hoe hij de volgende dag er uit ziet, ja? Je familie die niet meer durft te komen, ja?
Ia allemaal niet waar...ook niet wat mij werd toegeroepen in volle haat, minachting en bovenal hun lol dat ik moest werken voor hun en zij van mijn belastingcenten lekker konden leven en dar zij alles gingen overnemen omdat wij hollanders dom zijn! Allemaal niet waar!! Verzonnen..laten we niet praten over de vele straatroven, tasjesrukkerij bij oudjes, woninginbraken in mijn wijk....allemaal niet waar...

Nee zo niet waar dat het een onleefbare situatie werd...allemaal niet waar...

Lees het krantenartikel uit het nrc maar eens, een krant met riooljournalistiek??? Ook niet waar...maar zo wordt er gedacht, uit naam van de koran...heeft niks meer met het wonen in Nderland te maken en al helemaal niks met demoniseren..zo een mooi woord dat het steeds wordt herhaald..

Deze jongeren krijgen zelfs hoger punten dan hun blanke klasgenoten om te zorgen dat ze op school blijven, vast ook niet waar, ik zal die jeugd over die leugen eens aanspreken..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:44

Mixje90 schreef:
Tcm62 schreef:
Ook dit zal wel niet waar zijn....onze toekomst die ook hun kroost zo gaan opvoeden, maar dat is demoniseren, toch?

Misschien kun je antwoorden op de vraag waarom je zegt dat allochtonen per definitie geen eerlijk bestaan opgebouwd hebben tenzij het een uitzondering is......

Tcm62 schreef:
de allochtoon die wel een eerlijk bestaan heeft oogebouwd

Snap niet waarom je beide berichten samenvoegt..je zult het wel,niet hebben gelezen...

rare vorm van interpretern heb jij...? Is meer een vorm van zuigen en rellen om alles zo te draaien dat het een andere route neemt...

Misschien kun je hier ook uit opmaken dat er ook allochtonen zijn die wel hun best doen? Heb jij wel eens in het buitenland gewoond? Weet je hoe het als buitenlander in het buitenland toegaat? Ga je je zo opstellen als onze kersverse migranten, is het exit...waarom hebben zij een hand boven het hoofd verdiend volgens jouw?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:00

Tcm62 schreef:
Snap niet waarom je beide berichten samenvoegt..je zult het wel,niet hebben gelezen...

rare vorm van interpretern heb jij...? Is meer een vorm van zuigen en rellen om alles zo te draaien dat het een andere route neemt...

Misschien kun je hier ook uit opmaken dat er ook allochtonen zijn die wel hun best doen? Heb jij wel eens in het buitenland gewoond? Weet je hoe het als buitenlander in het buitenland toegaat? Ga je je zo opstellen als onze kersverse migranten, is het exit...waarom hebben zij een hand boven het hoofd verdiend volgens jouw?

Heeft niets met zuigen en rellen te maken. Als jij vind dat je zomaar kan zeggen dat een Allochtoon geen eerlijk bestaan heeft opgebouwd tenzij het een uitzondering is en iedereen dat maar vergeet, dan denk ik dat je je daarin vergist.
Je bevestigd het nu alweer door te zeggen dat er ook allochtonen zijn die wel hun best doen. Integenstelling tot?

Het artikel heb ik gelezen, maar heb jij ook het stukje over de "witte" school gelezen? Of is het alleen belangrijk om de negatieve dingen tegenover de allochtonen eruit te halen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:03

Jolandaa_ schreef:
Heeft Beatrix niet nog een on opgeknapt paleis staat waar ze in kunnen? Kunnen er ook een hoop in gehuisvest te worden.. Plek zat, en niemand in de weg. Want iedereen wil ze helpen maar niet naast ons..

Mss omdat onlangs in t nieuws stond dat er een hele tijd terug al afgesproken is dat er geen opvang gerealiseerd zal worden in een wijk waar 'belangrijke mensen' wonen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:08

Jij bent de gene die voortdurend generaliseerd, heb je dat wel in de gaten? Hierdoor verstroopt de hele discussie..

Zodra er voortdurend weer op de foute groep gewezen wordt, schakel jij onmiddelijk over naar de versnelling van alle en generalisatie om de oren te kunnen gaan wassen..heeeeeel erg vermoeiend..maar kennelik,heb je zelf totaal niet in de gaten wat joiw aandeel in deze duscussie is, omdat je zo druk bezig bent om mij aan de ddoskist te nagelen..

Heel erg jammer, maar ik denk dat dat juist ook het Nederlandse trekje is, die vinger, die opvoedende vinger zonder te zien hoe arrogant dat wel niet is..

Want door jouw gegeneraliseer neem je nl wel de enorm grote foute groep mee in de aaiaai, zonder dat je dat zelf ook wilt..maar is ook niet makkelijk om nu nog kleur te bekken..je moet nl op jouw koers blijven vind je...

En nogmaals je leeftijd gezien, is dat logisch, je zit nog in je comfortzone en wellicht zal je dat altijd kunnen blijven..en mensen zoals jij hebben net te weinig aan den lijve ondervonden om een beslissing te kunnen nemen voor staatsbelang..net als de heren van de regering endaarom worden er ook geen beslissingen genomen in Nederland en komt het volk in opstand...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:08

aslo schreef:
Jolandaa_ schreef:
Heeft Beatrix niet nog een on opgeknapt paleis staat waar ze in kunnen? Kunnen er ook een hoop in gehuisvest te worden.. Plek zat, en niemand in de weg. Want iedereen wil ze helpen maar niet naast ons..

Mss omdat onlangs in t nieuws stond dat er een hele tijd terug al afgesproken is dat er geen opvang gerealiseerd zal worden in een wijk waar 'belangrijke mensen' wonen?

Wat is belangrijk voor wie?

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:13

Pleps hoort bij pleps, nu zijn de boeren de klos...de grote steden willen het niet meer, die zitten al vol met ellende...

Onbegrijpelijk, totaal onbegrijpelijk dat er nog dagelijk duizenden kinderen zoek raken en dat we wel heel erg bezig zijn om honderden jonge viriele kerels zo snel mogelijk onder te brengen..

Waar zijn de kimderopvangplaatsen? Misschien 1500 in Geldermalsen, zeker weten als ze dat complex daar voor hadden genomen, ze met open armen waren ontvangen, in de zeer kinderrijke biblebelt, maar nee moesten twintigers worden .

Waarom hoor ik niemand in dit topic daar toch over? Kennelijk vind men dat niet belangrijk!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:15

Jolandaa_ schreef:

Mss omdat onlangs in t nieuws stond dat er een hele tijd terug al afgesproken is dat er geen opvang gerealiseerd zal worden in een wijk waar 'belangrijke mensen' wonen?[/quote]

Wat is belangrijk voor wie?[/quote]

Met 'belangrijke mensen' doel ik op o.a. Rutte en consorten. Is dus cynisch bedoeld he :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:34

Tcm62 schreef:
Jij bent de gene die voortdurend generaliseerd, heb je dat wel in de gaten? Hierdoor verstroopt de hele discussie..

Zodra er voortdurend weer op de foute groep gewezen wordt, schakel jij onmiddelijk over naar de versnelling van alle en generalisatie om de oren te kunnen gaan wassen..heeeeeel erg vermoeiend..maar kennelik,heb je zelf totaal niet in de gaten wat joiw aandeel in deze duscussie is, omdat je zo druk bezig bent om mij aan de ddoskist te nagelen..

Heel erg jammer, maar ik denk dat dat juist ook het Nederlandse trekje is, die vinger, die opvoedende vinger zonder te zien hoe arrogant dat wel niet is..

Want door jouw gegeneraliseer neem je nl wel de enorm grote foute groep mee in de aaiaai, zonder dat je dat zelf ook wilt..maar is ook niet makkelijk om nu nog kleur te bekken..je moet nl op jouw koers blijven vind je...

En nogmaals je leeftijd gezien, is dat logisch, je zit nog in je comfortzone en wellicht zal je dat altijd kunnen blijven..en mensen zoals jij hebben net te weinig aan den lijve ondervonden om een beslissing te kunnen nemen voor staatsbelang..net als de heren van de regering endaarom worden er ook geen beslissingen genomen in Nederland en komt het volk in opstand...

Misschien kan je even aangeven tegen wie jij het hebt? Er is geen touw aan vast te knopen ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:57

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:

Misschien kan je even aangeven tegen wie jij het hebt? Er is geen touw aan vast te knopen ;)

Dat is toch duidelijk? ze heeft het tegen Mixje90.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:04

Tcm62 schreef:
Pleps hoort bij pleps, nu zijn de boeren de klos...de grote steden willen het niet meer, die zitten al vol met ellende...

Onbegrijpelijk, totaal onbegrijpelijk dat er nog dagelijk duizenden kinderen zoek raken en dat we wel heel erg bezig zijn om honderden jonge viriele kerels zo snel mogelijk onder te brengen..

Waar zijn de kimderopvangplaatsen? Misschien 1500 in Geldermalsen, zeker weten als ze dat complex daar voor hadden genomen, ze met open armen waren ontvangen, in de zeer kinderrijke biblebelt, maar nee moesten twintigers worden .

Waarom hoor ik niemand in dit topic daar toch over? Kennelijk vind men dat niet belangrijk!

Ik vind t wel belangrijk, heb dat heel in t begin van t topic al aangegeven. Vooralsnog alleen gezinnen en alleen reizende vrouwen/kinderen opvangen. De zeer grote meute jonge mannen, heeeeeeel goed screenen voordat er ook maar een kans bestaat dat ze toegelaten worden. Alles wat uit een niet oorlogsgebied komt direct retour. Een ieder die zich niet kan identificeren direct retour. Een ieder die, eenmaal toegelaten, zich niet gedraagt ook direct een enkeltje thuis.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:25

Ik hoorde op het nieuws [radio] dat er een hele hoop Eritrese asielzoekers worden terug gestuurd.
Maar daar is toch oorlog,daar gaat het echt slecht,is het echt gevaarlijk en deze mensen moeten terug!

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:50

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:05

gohya schreef:
Ik hoorde op het nieuws [radio] dat er een hele hoop Eritrese asielzoekers worden terug gestuurd.
Maar daar is toch oorlog,daar gaat het echt slecht,is het echt gevaarlijk en deze mensen moeten terug!

Mss hierom:
Tis er wel slecht, maar er is geen oorlog.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... -bang-land

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:11

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:17

Sammie schreef:

Wat me zou boeien (maar misschien verschijnt die info ook nog wel ergens) is:

Incidenten bij AZC vs aantal bewoners in die AZC's afgezet tegen incidenten in heel Nederland vs aantal inwoners Nederland.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:18

Cowboy55 schreef:
Sammie schreef:

Incidenten bij AZC vs aantal bewoners in die AZC's afgezet tegen incidenten in heel Nederland vs aantal inwoners Nederland.....

Die info ben ik van een aantal azc's tegengekomen, ga even proberen te zoeken maar weet niet meer precies om welke het nou ging dus wordt lastig ben ik bang..

Gevonden :) http://www.omroepwest.nl/nieuws/3046601 ... incidenten
Edit2: hier overigens ook nog het artikel van het NRC over hetzelfde AZC, waar ook cijfers bij staan over het aantal inwoners http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/01/2 ... er-1583409
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-16 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:21

Tcm62 schreef:

Ik vind je in het laatste stukje wel erg persoonlijk worden, niet zo netjes....

Maar vertel, waar generaliseer ik? Of is dit de zoveelste keer dat iemand dit zegt, maar het niet kan waar maken. Ik heb niet stiekem berichten zitten verwijderen oid, dus zo moeilijk moet dat toch niet zijn? Een quote aub?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:25

Blue_Eyes schreef:
Tcm62 schreef:

Demoniseren van wie? Want in het artikel staat juist heel duidelijk dat het niet alleen allochtone jongeren zijn die zo denken...

Verder zag ik onderstaand artikel. Intrigerend en pijnlijk vond ik het.

http://www.joop.nl/opinies/duitse-arts- ... oe-in-azcs

Wat een fijne arts! En ik kan me helemaal vinden in de column!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:31

Cowboy55 schreef:
Sammie schreef:

Vorige week werd in een artikel ook aangegeven, dat de 55 sexuele misdrijven gepleegd in AZC'S onderdeel zijn van de gemiddeld 10.000 sexuele misdrijven per jaar in Nederland. Ik praat hierbij de 55 misdrijven niet goed, maar het geeft wel de zwakke positie van de vrouw weer ten opzichte van de man in het algemeen.
Ik zit op mijn telefoon , ik zal later dit artikel eens opzoeken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:35

Emmaa_ schreef:
Die info ben ik van een aantal azc's tegengekomen, ga even proberen te zoeken maar weet niet meer precies om welke het nou ging dus wordt lastig ben ik bang..

Gevonden :) http://www.omroepwest.nl/nieuws/3046601 ... incidenten

Kijk! Dank je! De Burgervader van Katwijk zou alleen de aantallen mensen nog met elkaar moeten verbinden. Dus ben ik effe gaan zoeken:

114 incidenten op 1200 inwoners van het tijdelijk AZC (althans, volgens omroep West, 16 oktober 2015)= 0,095 incident per AZC bewoner

versus

17.650 incidenten op 63.000 inwoners van Katwijk (bron: Katwijk.nl)= 0,28 incidenten per Katwijker.

Boeiend.

EDIT: nou zou je natuurlijk kunnen zeggen: alle incidenten in het AZC komen door asielzoekers, maar de incidenten in Katwijk kunnen ook veroorzaakt worden door toeristen/mensen van buiten Katwijk. Goed punt. Zal voor een deel ook zo zijn. Even rekenen: als van die 17.650 incidenten in Katwijk 11.650 ontsaan zijn door mensen van buiten Katwijk, dan score de Katwijkers net zo laag als de bewoners van het AZC: 6.000 incidenten gedeeld door 63.000 Katwijkers = 0,95.

Maar als 11.650 van de 17.650 incidenten in Katwijk ontstaan door mensen van buiten Katwijk zou ik de Burgemeester toch adviseren om minder toeristen en meer asielzoekers toe te laten..... :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:00

Tcm62 schreef:
Electra63 schreef:
Ik kan je verzekeren dat ik iedere dag de krant lees en als ik vrij ben, soms meerdere.
Daarbij kijk ik het nieuws en regelmatig actualiteitenprogramma's. Zelfs Powned zie ik af en toe. :D

Maar ik lees de artikelen wel helemaal, niet alleen de koppen ;)

Mooi, geweldig, zullen vast ook allemaal niet waar zijn.

Maar ga er eens 10 jaar tussen wonen....ja? Regelmatig met groepjes bedreigd worden, ja? Lekker als het al donker is in je eentje bij de tramhalte om naar huis te gaan, ja? Loop eens in het donker alleen in je wijk en wat voel je dan in je kruis, ja? Zet je auto neer en kijk eens hoe hij de volgende dag er uit ziet, ja? Je familie die niet meer durft te komen, ja?
Ia allemaal niet waar...ook niet wat mij werd toegeroepen in volle haat, minachting en bovenal hun lol dat ik moest werken voor hun en zij van mijn belastingcenten lekker konden leven en dar zij alles gingen overnemen omdat wij hollanders dom zijn! Allemaal niet waar!! Verzonnen..laten we niet praten over de vele straatroven, tasjesrukkerij bij oudjes, woninginbraken in mijn wijk....allemaal niet waar...

Nee zo niet waar dat het een onleefbare situatie werd...allemaal niet waar...

Lees het krantenartikel uit het nrc maar eens, een krant met riooljournalistiek??? Ook niet waar...maar zo wordt er gedacht, uit naam van de koran...heeft niks meer met het wonen in Nderland te maken en al helemaal niks met demoniseren..zo een mooi woord dat het steeds wordt herhaald..

Deze jongeren krijgen zelfs hoger punten dan hun blanke klasgenoten om te zorgen dat ze op school blijven, vast ook niet waar, ik zal die jeugd over die leugen eens aanspreken..

Ik kan wel blijven herhalen , ik werk en woon in Rotterdam. Ik herken jouw verhalen niet. Dit heeft niets met ontkenning te maken, maar de situatie in Nederland is niet zo slecht als jij schetst. Ieder misdrijf/bedreiging/overval is er 1 teveel, maar als je hier de berichten lees, kan je in Nederland niet meer veilig over straat, wordt Nederland geïslamiseerd en worden vrouwen massaal aangerand of verkracht. Enige nuance zou wel fijn zijn, maar helaas.....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:01

Tcm62 schreef:
Daar gaat het niet Geerke, het gaat erom om per definitie niet eens te zijn met jouw en mij en nog een paar anderen..en ik denk dat hij ook exht heel eerlijk niet snapt wat wij bedoelen..niet iedereen is in de zalige positie (geweest) om aan den lijve mee te maken en te ondergaan wat je steeds aanhaalt..die denken dat het fantasie is omdat ze zelf nooit dergelijke zaken hebben meegemaakt..

Het gooi kent dat nl niet...

Ho ho, ik heb jaren in Naarden gewoont en in Crailo zaten altijd asielzoekers in de oude kazerne...
Hier was overigens geen overlast van. Je zag ze buiten een beetje wandelen en meer niet. Maar dat was nog voor de stroom die nu op dreef is
Geen idee hoe het daar nu verder is.