Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:49

Liezel1 schreef:
Pubelia:
http://www.nu.nl/algemeen/1958163/verda ... etsel.html

edit: het eerste wat mij te binnen schoot was, "Als hij overleden is aan hersenletsel, in hoeverre mag je dan blindelings uitgaan van zijn eerste woorden, nl de bekentenis?"

thnx, zover was ik nog niet ;)

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:51

Ik snap ook dat dit echt heel heftig is, ook al kan ik me het moeilijk voorstellen. De reacties van de mensen die erbij waren begrijp ik ook zeker wel, maar van de mensen die het slechts op de tv gezien hebben...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:52

Hersenletsel is een erg groot begrip. Daarnaast kan het ook zijn dat de mate van hevigheid van het letsel opgelopen is.
Hersenen die op gaan zwellen (ofzo) zijn net na het ongeval nog niet zo groot bv dan wanneer het langer duurt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:56

Fijn dat de verzekeraar daar zo over denkt.
Ook al komen de mensen niet terug ze hoeven zich de eerste tijd niet druk hoeven te maken om geld en dat moet heel fijn zijn om alles rustig te kunnen verwerken.

Log net even in bij Youtube en de meest bekeken filmpjes zijn op dit moment allemaal over Apeldoorn echt bizar.

Polivy

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:22

Het neemt inderdaad een zorg weg voor deze mensen.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:39

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:42

Dat vind ik erg aardig van ze, maar ja, we wisten al wel dat we een leuke koningin en prins en prinses hebben toch? :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:48

Polivy schreef:
Ik wou nog even zeggen dat ik het verschrikkelijk vind hoe mensen kunnen zeggen dat die bloemen NATUURLIJK niet voor de overleden bestuurder zijn. Ik vind het idioot dat bloemen voor deze overleden man voor het huis zijn weggehaald en maar voor zijn deur worden gelegd. Ik denk dat het een heel trieste persoon is geweest die in de war is geweest en vergeet niet: elk mensenleven is er één. Het zijne was niet minder waard dan dat van een ander. Zijn familie heeft er ook heel veel verdriet van en er mag best ook respect geuit worden naar deze mensen, zoals bv in een bos bloemen.

Spring nou niet als een dolleman op mijn bericht en zeg dat ik het niet begrijp, want ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is en betreur het dat het heeft moeten gebeuren en dat het zoveel slachtoffers heeft geëist, maar ik dacht dat wij in een beschaafde wereld leven waarin niet alleen vanuit het oergevoel en instinct wordt gehandeld en gesproken. Ik hoop dat het sommige mensen gewoon even bewust maakt dat er meerdere kanten aan zoiets zitten en het ook voor de familie van deze meneer een grote tragedie is.

zoveel begrip en medeleven als jij hem geeft verdient hij in mijn ogen echt niet.
ik heb op zich respect voor je mening hoor,maar om zijn leven gelijk te stellen aan dat van ieder ander(de slachtoffers)nee dat gaat me te ver.

ik vind het wel erg triest voor zijn familie.

nogmaals knap van je dat jij er wel zo over kan en wil denken,dus even voor de duidelijkheid; mijn bericht is niet uit een kwaad oogpunt geschreven(dus ook mij graag niet bespringen als een dolleman :o )

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:50

snoevie ben het helemaal met je eens :j
en er lagen nog heel weinig bloemen bij de naald :=
zouden ze misschien die bloemen bij de rest hebben gelegd ofzo...
al voordat ik bij dat kruispunt was toen ik in de bus zat kreeg ik echt een knoop in mn maag :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:51

Ik ben het wel met Snoevie eens.....Ik las het stuk van Polivy eerlijk gezegd vol verbazing,
ieder zijn mening natuurlijk. Maar ik heb geen enkel berouw voor de dader ik blijf van menign dat er ook andere manier zijn geweest om aan zijn einde te komen of het zelfs mss op te lossen doro erover te praten.
Maar om hier nu allemaal onschuldige burgers in mee te nemen, nee dat verdient bij mij geen enkel teken van medeleven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:51

Aangezien er nog geen enkele duidelijkheid is over het motief vind ik niet dat daar al over geoordeeld kan worden.
Je weet nooit wat er er allemaal heeft gespeeld en sommige omstandigheden maken van een fatsoenlijk mens een wilde gek dus laten we daar aub geen uitspraken over doen.

Edit; ik ben het dus niet met Snoevie eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:52

Toch had de koninklijke familie wel degelijk iets kunnen gebeuren vind ik hoor, iedereen zegt wel dat zo'n klein Suzuki'tje niks kan doen.. Maar vergeet niet dat ze 'los' op dat dak zaten, geen bescherming van muren/wanden, o.i.d. Sommige stonden misschien wel, als er dan met een flinke klap tegen die bus werd geknald, dan word je echt wel even alle kanten op geslingerd hoor. Bovendien, als die auto tegen de achterkant was gekomen, had de bus kunnen gaan draaien, een stukje dan wel, maar toch, om zijn eigen as. Grote kans dat er dan iemand was omgevallen van de koninklijke familie.. Of overboord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:54

Goh kreeg vandaag te horen, die man die op het krukje stond, is de buurman van een jongen die bij mij in de paardrij groep rijd.. die heeft heeul veel geluk gehad..

En innd snoevie ik ben het helemaal met je eens.. onschuldige mensne de dood injagen.. als je zelfmoord wilt plegen hang jezelf of, of rij tegen een boom.. of beter zoek hulp.. maar neem dan geen onschuldige mensen mee de dood in :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:13

Ellen__ schreef:
al voordat ik bij dat kruispunt was toen ik in de bus zat kreeg ik echt een knoop in mn maag :\

Wat ik ervan begreep hebben ze een ander monument ingericht als herdenkingsplaats omdat de Naald afgesloten was in verband met onderzoek.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:16

anneliesdj schreef:
Aangezien er nog geen enkele duidelijkheid is over het motief vind ik niet dat daar al over geoordeeld kan worden.
Je weet nooit wat er er allemaal heeft gespeeld en sommige omstandigheden maken van een fatsoenlijk mens een wilde gek dus laten we daar aub geen uitspraken over doen.

Edit; ik ben het dus niet met Snoevie eens.

oke,maar is dat dan een excuus voor wat er gebeurd is?
in mijn ogen is er niets wat deze ramp rechtvaardig

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:18

Nouks schreef:
Ellen__ schreef:

Wat ik ervan begreep hebben ze een ander monument ingericht als herdenkingsplaats omdat de Naald afgesloten was in verband met onderzoek.

ja klopt de meeste bloemen liggen bij dat monument aan de overkant maar bij de naald lagen gister ook veel bloemen maar vandaag bijna niks meer :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:30

Mensen kunnen daar ook gewoon bloemen leggen om een groter geheel, bv de betekenis dat het daar begon, voor de ouders... Het moet niet perse voor de dader zijn.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:35

katiavl schreef:
Mensen kunnen daar ook gewoon bloemen leggen om een groter geheel, bv de betekenis dat het daar begon, voor de ouders... Het moet niet perse voor de dader zijn.

De bloemen zijn bewust bij de Naald weggehaald en aan de overkant gelegd. Er kwamen te veel reacties dat ze niet bij de Naald horen te liggen. Ik snap dat mensen hier misschien anders over denken, maar het is lastig om iedereen hier in tegemoet te komen denk ik.
Er liggen bij het Canada monument wel heel erg veel bloemen en zelfs grote boeketten/kranzen. Je ruikt het van een afstand al. Ik vond het erg indrukwekkend. Ik heb ook niet ervaren dat mensen er heen gaan als ramptoerist, maar voor veel mensen heeft het met een stukje meeleven of verwerking te maken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:40

Hoe zit dat eigenlijk met de bokkers.. ook veel feesten die dag afgelast in de buurt?? Hier wel.. 't grote feest werd afgeblazen. Ik vind het enerzijds terecht, maar aan de andere kant denk ik dan tsja.. moeten we het nou door 1 persoon voor de rest vh land verpesten?? Dat het in apeldoorn afgelast ben begrijp ik uiteraard helemaal! Hoe denken jullie hierover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:40

Snoevie schreef:
ja klopt de meeste bloemen liggen bij dat monument aan de overkant maar bij de naald lagen gister ook veel bloemen maar vandaag bijna niks meer
Oh hmmmm, das wel vreemd dan dat er eerst wel wat lag maar nu niet meer :=

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:42

Ik vind het wel terecht dat het afgelast is! Maar zoals sommige plekken zoals amsterdam, vind ik het ook wel weer oke dat ze door zijn gegaan, want heel veel mensen daar kwamen van ver, en die wisten nog niet eens wat er gebeurd was! En ook daarbij, als ze alle mensen naar huis hadden gestuurd was er een grote chaos geweest!
In Arnhem was het vuurwerk afgelast!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:44

Nou precies, zo denk ik er ook over Sharon89 :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:45

@berdien hier in breda zijn ze rond 3 uur gestopt met live muziek en werd er gesproken om s avonds verder te gaan.
verder wete ik het niet hoorde het van een vriend van me. hij is niet meer terug gegaan zoals vele mensen.
de markt was zowiezo al niet veel soeps, voor en na het ongeluk niet.

mij maakte het persoonlijk niet veel uit aangezien ik mezelf al in de kreukels geholpen had en op krukken loop dus feesten zat er toch niet in. maar ja das een ander verhaal.

vindt dat mensen zelf hun grenzen moesten kunnen aangeven wat ze wilde. of naar huis of door feesten. niet iedereen hoeft er in me gesleurd te worden

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:46

Nee precies.. het is zo al erg genoeg toch?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:47

berdien85 schreef:
Hoe zit dat eigenlijk met de bokkers.. ook veel feesten die dag afgelast in de buurt?? Hier wel.. 't grote feest werd afgeblazen. Ik vind het enerzijds terecht, maar aan de andere kant denk ik dan tsja.. moeten we het nou door 1 persoon voor de rest vh land verpesten?? Dat het in apeldoorn afgelast ben begrijp ik uiteraard helemaal! Hoe denken jullie hierover?

het werd niet afgelast voor die man, maar uit respect voor de slachtoffers en familie, velen hebben het live gezien op een dag wat normaal een altijd vrolijke feestdag is, dus nee ik vind het heel normaal dat feesten worden afgelast.