Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Je MOET helemaal niet langer doorwerken. De mensen die dat kunnen, die ‘moeten’ dat.
Als dat niet kan, gaan die mensen in de ziektewet, en ontvang je ook inkomen. Alleen nog geen AOW. Wat ook meestal minder is dan je ziektewetuitkering.
juval schreef:verootjoo schreef:Je MOET helemaal niet langer doorwerken. De mensen die dat kunnen, die ‘moeten’ dat.
Als dat niet kan, gaan die mensen in de ziektewet, en ontvang je ook inkomen. Alleen nog geen AOW. Wat ook meestal minder is dan je ziektewetuitkering.
ik vind niet dat de ziektewet hiervoor bedoeld is.
juval schreef:verootjoo schreef:Je MOET helemaal niet langer doorwerken. De mensen die dat kunnen, die ‘moeten’ dat.
ik vind niet dat de ziektewet hiervoor bedoeld is.
IMANDRA schreef:OleJon schreef:Ik ben meer begaan met de ouderen van ons land, en de mensen die ziek zijn.
Weet je wel? Die mensen die na de W2 dit land weer hebben opgebouwd. En al jaren belastingen betalen. En de gewoon werkende man, zoals een strater. Die op zijn 55ste al een versleten lichaam hebben. Maar nog langer moeten door werken.
Daar heb ik meer sympathie voor, dan een vluchteling, die 5 landen doorkruist om naar Nederland te komen.
En met de feestdagen terug gaan op vakantie.
Ach hou toch op, alsof dat de gemiddelde vluchteling is.
Echt, het zou je sieren je eens daadwerkelijk te verdiepen in het leven van een vluchteling in plaats van mensen als Wilders na te praten.
verootjoo schreef:Die ziektewet is niet voor mensen die door ziekte niet kunnen werken?
Of hoe bedoel je jouw opmerking?
OleJon schreef:IMANDRA schreef:
Ach hou toch op, alsof dat de gemiddelde vluchteling is.
Echt, het zou je sieren je eens daadwerkelijk te verdiepen in het leven van een vluchteling in plaats van mensen als Wilders na te praten.
Bedoel je diezelfden met de nieuwste I Phone en fatbikes? Of die na 4 jaar nog geen woord Nederlands kunnen en willen spreken. Behalve als het om geld of vrouwen gaat?
Nee, geen behoefte aan.
OleJon schreef:Electra63 schreef:Lijkt me heerlijk als je leven alleen om jezelf draait.
Solidariteit en menselijkheid is ver te zoeken bij een aantal mensen.
De 1 heeft solidariteit met mensen 2000km verderop. En de andere in de regio
. Dan slijt je hard. Gelukkig niet allemaal, wij hebben vorig jaar afscheid genomen (pensioen, de man was kerngezond) van een collega die 50 jaar stratenmaker is geweest!
juval schreef:wat ik bedoelde met mijn ziektewet opmerking is dat het niet in plaats van aow moet komen. Er wordt gezegd dat mensen die de pensioenleeftijd niet zullen halen, dan maar in de ziektewet moeten.. dat lijkt me dus niet de bedoeling, als mensen niet tot hun 70e kunnen werken, dan zou de aow leeftijd te hoog zijn als dat medisch/lichamelijk gezien niet haalbaar is. Dan kan beter de aow leeftijd omlaag dan dat heel veel meer mensen gebruik zullen moeten gaan maken van de ziektewet.