Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Dat laatste is vooral in de Nederlandse veenweidegebieden een gevoelige kwestie. Zeker de helft van de 270.000 hectare veen in Nederland wordt gebruikt door boeren. Die hebben baat bij een laag grondwaterpeil: zo kunnen ze het land bewerken en staan de koeien niet met hun poten in de modder.
Waterschappen hebben daarom het peil in deze gebieden kunstmatig laag gehouden. Maar zo'n laag peil is niet goed voor het klimaat, want uit drooggelegd veen ontsnapt veel CO2 - jaarlijks zo'n vier procent van de totale Nederlandse uitstoot. Ook verzakken veel huizen door de snelle daling van droge veenbodems.
_San87_ schreef:Er staat mij idd ook iets van bij dat het waterpeil kunstmatig laag gehouden wordt voor boeren.
https://nos.nl/collectie/13923/artikel/ ... oet-omhoogCitaat:Dat laatste is vooral in de Nederlandse veenweidegebieden een gevoelige kwestie. Zeker de helft van de 270.000 hectare veen in Nederland wordt gebruikt door boeren. Die hebben baat bij een laag grondwaterpeil: zo kunnen ze het land bewerken en staan de koeien niet met hun poten in de modder.
Waterschappen hebben daarom het peil in deze gebieden kunstmatig laag gehouden. Maar zo'n laag peil is niet goed voor het klimaat, want uit drooggelegd veen ontsnapt veel CO2 - jaarlijks zo'n vier procent van de totale Nederlandse uitstoot. Ook verzakken veel huizen door de snelle daling van droge veenbodems.
BigOne schreef:Is dit enkel of rekenen ze beide kanten, heen en terug mee ? Dat was de vorige keer bij de A7 namelijk wel het geval.
Roodvos schreef:BigOne schreef:Is dit enkel of rekenen ze beide kanten, heen en terug mee ? Dat was de vorige keer bij de A7 namelijk wel het geval.
Goede vraag, dat staat er niet bij. Maar nu wil ik het ook weten.
Dus ik heb het even uitgezocht met Google Maps, en heel ruim gerekend, en dan kom ik op:
-A6 tussen Lelystad-Noord en de Ketelbrug: 11,5 km
-het grootste deel van de Afsluitdijk: 30,8 km
-A7 tussen Winschoten en de grens met Duitsland: 11,5 km
-A37 tussen knooppunt Holssloot en aansluiting Zwartemeer: 14,9 km
Totaal 68,7 km
Conclusie: die 117 km is dubbel gerekend, dus heen en terug.
Dat maakt dus dat je op een enkele reis wel 8 minuten en 6 seconden sneller op je bestemming bent.
Hoewel ik denk dat als je route over al deze 4 trajecten loopt je meer tijd kwijt bent aan een sanitaire stop en koffiepauze, en met een beetje pech nog ergens een file.
purny schreef:De burgers zullen ongetwijfeld wel weer de sigaar zijn, alle plannen die door GW zijn verteld gaan niet door.
Ze kunnen niet opgeven want ze weten dat wanneer ze het kabinet laten klappen geen enkele partij meer terug kan komen gezien de peilingen.
purny schreef:De burgers zullen ongetwijfeld wel weer de sigaar zijn, alle plannen die door GW zijn verteld gaan niet door.
Ze kunnen niet opgeven want ze weten dat wanneer ze het kabinet laten klappen geen enkele partij meer terug kan komen gezien de peilingen.
VuurVleugels schreef:purny schreef:Ze kunnen niet opgeven want ze weten dat wanneer ze het kabinet laten klappen geen enkele partij meer terug kan komen gezien de peilingen.
En zo staat dus niet het landsbelang of het belang van de burger voorop, maar het eigen belang van de partij.
Veronica2 schreef:purny schreef:De burgers zullen ongetwijfeld wel weer de sigaar zijn, alle plannen die door GW zijn verteld gaan niet door.
Jawel, jawel, de 130 km/h komt uit hun koker. Hoeveel kilometer weg was het ook alweer? Ik ben benieuwd of die paar kilometer in de uithoeken van het land genoeg zijn om de huidige achterban te motiveren opnieuw op deze partij te stemmen.
purny schreef:VuurVleugels schreef:En zo staat dus niet het landsbelang of het belang van de burger voorop, maar het eigen belang van de partij.
En dat is nieuw?
Bij ieder kabinet is dit van toepassing geweest.
VuurVleugels schreef:Het is niet nieuw, maar alsnog ironisch bij een kabinet met als enige doel een compleet nieuwe bestuurscultuur introduceren. Nou ja, ergens zijn ze enigzins wel nieuw: nog nooit zó'n incompetente minister als Faber gezien.
EDIT: quote verkloot
Benzz schreef:VuurVleugels schreef:Nou ja, ergens zijn ze enigzins wel nieuw: nog nooit zó'n incompetente minister als Faber gezien.
Klever komt weinig in de media, maar daar straalt wat mij betreft de competentie ook niet vanaf.
Veronica2 schreef:Het is best wel nieuw wat we nu meemaken. We hadden natuurlijk met z'n allen gehoopt dat nieuw ook beter zou zijn, maar helaas.
Electra63 schreef:Ik hoorde net op het nieuws, dat het Ministerie van Financiën nog nooit zoveel vragen heeft gehad of er nog niet ergens een potje is.
Ik ben wel blij dat de VVD de minister van financiën heeft geleverd, je moet er toch niet aan denken, dat daar een onervaren persoon van één van de andere partijen had gezeten.
Zie dan maar het kasboek kloppend te krijgen.