Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Argh, kan die vent niet terug naar Rusland.
Al vind ik Maaike Schoon wel vervelend interviewen... Ik snap het wel, maar dat steeds onderbreken en door elkaar praten is zo irritant...
Roodvos schreef:@San: ja, maar hij beantwoord ook gewoon de vragen niet en draait zijn eigen plaat af.
Ik vind de duiding van Renée Jones-Bos wel fijn.
Poosje81 schreef:_San87_ schreef:Argh, kan die vent niet terug naar Rusland.
Al vind ik Maaike Schoon wel vervelend interviewen... Ik snap het wel, maar dat steeds onderbreken en door elkaar praten is zo irritant...
Ze hield m aan banden en terecht, anders krijg je zelfs op NL tv een pro-Poetin propaganda programma.
Echt, wat die man durft uit te spreken
sureido schreef:Maar dan nog gaat hij het niet winnen van de NAVO hoor, of het nou ter land, ter zee of in de lucht is. En dat weet Putin ook prima denk ik zk. Ik zie het niet per se als provoceren van Rusland maar ze willen heel Oekraïne dus ook de grensgebieden…
Of ja, ik vind Rusland sowieso wel provoceren in totaal maar ik zie dit niet als ‘extra’, voor jullie denken dat ik team Putin ben
Marcella schreef:sureido schreef:Maar dan nog gaat hij het niet winnen van de NAVO hoor, of het nou ter land, ter zee of in de lucht is. En dat weet Putin ook prima denk ik zk. Ik zie het niet per se als provoceren van Rusland maar ze willen heel Oekraïne dus ook de grensgebieden…
Of ja, ik vind Rusland sowieso wel provoceren in totaal maar ik zie dit niet als ‘extra’, voor jullie denken dat ik team Putin ben
Dat dachten ze eerst met Hitler ook alleen dat liep ook anders dan verwacht.
Marcella schreef:sureido schreef:Maar dan nog gaat hij het niet winnen van de NAVO hoor, of het nou ter land, ter zee of in de lucht is. En dat weet Putin ook prima denk ik zk. Ik zie het niet per se als provoceren van Rusland maar ze willen heel Oekraïne dus ook de grensgebieden…
Dat dachten ze eerst met Hitler ook alleen dat liep ook anders dan verwacht.
_San87_ schreef:Argh, kan die vent niet terug naar Rusland.
Ann schreef:Over Buitenhof:
Imo was ze wat te emotioneel en liet daardoor kansen liggen voor andere vragen zoals hierboven. Maar ik denk dat er vanuit die ambassadeur ook alleen maar propaganda-achtige antwoorden zouden komen op wat voor vragen dan ook.
irmaz schreef:_San87_ schreef:Argh, kan die vent niet terug naar Rusland.
Vond ik ook.
Ik vond het punt van de soevereiniteit van Ukraïne wel interessant, ik had best meer willen horen over de commando's van de Washington die Ukraïne op zou volgen. En had graag wat meer gehoord of de man vindt dat de WHO en VN liegen.
En thermobare wapens zijn toegestaan en vriendelijke wapensen moet je gebruiken om vrouwen, kinderen en ouderen uit schuilkelders te bombaderen... euh, vijandelijke militairen die zich ondergronds verscholen hebben te treffen
Ann schreef:Over Buitenhof:
Imo was ze wat te emotioneel en liet daardoor kansen liggen voor andere vragen zoals hierboven. Maar ik denk dat er vanuit die ambassadeur ook alleen maar propaganda-achtige antwoorden zouden komen op wat voor vragen dan ook.
pien_2010 schreef:Die Maaike had weinig keus en daarin ga ik mee met de ambassadeur die in Moskou heeft gewerkt. Als Maaike dit niet had gedaan dan was het interview gebruikt voor de Russische propaganda machine want de Russische ambassadeur probeerde het gesprek iedere keer over te nemen door zelf de vragen aan haar te stellen. Daar trapte ze niet in.
Tevens heeft de ambassadeur duidelijk wel antwoord gegeven op alle vragen:
1. Vacuüm bommen zijn geoorloofd, dus gebruikt;
2. De Oekraïners gebruiken mensen als menselijk schild→ waardoor het lijkt alsof er zoveel burgerslachtoffers zijn;
3. Er wordt door de WHO, de VN , de EU, Amnesty international , de New York tiomesgebruik gemaakt van fake news;
4. De aanval op het kinderziekenhuis was een aanval op een militair object en er waren acteurs aanwezig→ "kijk maar naar die zogenaamde zwangere vrouw (slechts eentje maar) die later op de brancard naar binnen werd gebracht";
5. De Russen zijn terecht binnen gevallen om het neo nazisme aan te pakken die zelfs in de regio's waar het allemaal begon zeer actief waren;
6. De Oekraïners hebben recht op een gedeeltelijke soevereine status (dus kwam hij terug op zijn uitspraak van weken geleden waar hij zei dat Oekraïne een souverein land zou zijn) want de neo nazisch vallen de Russische inwoners aan en de regering is spreekbuis en laat zich sturen door Washington ipv dat ze zich Souverein opstellen→ dus dit "rechtvaardigt de actie van Rusland" (hij vermeed het woord inval en oorlog) en Oekraïne is gedeeltelijk Souverein;
7. De vraag over gebruik Rusland irt chemische wapens gebruik werd beantwoord dat het andersom is daar Oekraïne de chemische wapens zou hebben en dat de Russen zich gaan verdedigen als ze die inzetten .
8.![]()
![]()
Kan het nog duidelijker→ ik had dit volkomen verwacht.
Dus alle antwoorden die we al kenden vanuit de Russische propaganda machine hebben we wederom gehad met volle overtuiging, dus deze 70 jarige ambassadeur hoeft niets te vrezen voor zijn hachie van Poetin.
Bijzonder was dat hij de hele vraag of hij medelijden had met de Oekraïense bevolking negeerde en/ of afdeed dat er geen burger doelen en bewoners geraakt waren.
Dus wat willen we nog meer en wat verwachten we nog meer van Maaike?
Dit is zo'n gast die als je beleefd bent en laat uitspreken je gebruikt als spreekbuis voor je propaganda materiaal en ik deel daarin 100% de goedkeuring die de ex ambassadeur uit Nederland in Moskou gaf aan dit gesprek. Voor een goed gesprek heb je twee mensen nodig en ik denk dat Maaike zeer strikt is geadviseerd hoe hier mee om te gaan.
Wellicht had een ander journalist het beter gedaan→ maar dat is nog maar de vraag. In ieder geval heeft de Nederlandse TV zich niet geleend voor spreekbuis van Rusland.