Magrathea schreef:Moet iets je letterlijk persoonlijk raken voordat je Trump een slechte president vind? Mag je niet meeleven met de ernstig benadeelde gemeenschappen in de VS? Mag je niet nadenken over desastreuze gevolgen voor de planeet die het heeft als de VS zich effectief terugtrekt uit het Parijsakkoord?
Op persoonlijk vlak had Trumps herverkiezing mij precies niets gedaan. Maar ik maakte mij wel erge zorgen over anderen, nu een in de toekomst, en over milieu en klimaat. Waarom is dat geen valide reden?
Natuurlijk mag je meeleven. Graag zelfs, dat maakt het voor ierdereen beter.
Omdat ik de VS niet goed ken weer een voorbeeld van de Nederlandse situatie. Ik ken persoonlijk in mijn omgeving vershillende PVV stemmers. de ironie is juist dat als ze zich zouden verdiepen in de politiek ze erachter zouden komen dat hun belangen veel beter gediend zouden zijn bij totaal andere partijen. Toch vind ik het te makkelijk om hun eenvoudig weg te zetten als fascist. Eerder als onwetend en slecht geinformeerd. Toch leef ik ook mee met deze mensen. En ook de problemen van heel andere groepen in de samenleving die de afgelopen tijd van zich hebben laten horen. Ik vind het heel erg dat deze verschillende groepen gigantisch tegen over elkaar komen te staan door de toon van het debat. Het meest schandalige vind ik nog wel dat groepen burgers tegen elkaar opgezet worden.
En de laatste jaren ben ik mij ook meer en meer over het klimaat zorgen gaan maken. Dichtbij huis zie ik al 3 jaar dat het gignatisch droog is.