Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:34

Rinske schreef:
Hahahaha hahahahahaha #dead _O- . Ze kunnen ook echt helemaal niks daar bij team Trump hè _O- .

[ [url=m/I0pdxi.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fQJjVr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vfBn4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DDHP1J.jpg]Afbeelding[/url] ]

LMAO _O- _O-

En blijkbaar is het 24 minuten rijden vanaf hotel Four Seasons naar dat tuincentrum. En de persconferentie was een halfuur vertraagd. Do the math :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:35

Shiloh schreef:
purny schreef:
Maar we zullen geen potus en flotus meer zien onder zijn naam...

Of scrotus. Dat was mijn favoriet.

Waar stond dat voor?
Ik kwam er dus pas achter wat potus en flotus was

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:37

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:
Elnienjo, je post gelezen. Je schrijft een aantal dingen die ik niet herken hetgeen te maken heeft dat dit topic zo vreselijk snel ging, dat ik regelmatig paar bladzijde overgeslagen heb daar ik anders moest afhaken (ik heb dyslexie dus hele lappen tekst lezen daar zit een einde aan).
Over je verbazing die je uitspreekt hoe opgelucht mensen reageren over vertrek Trump in de VS en hier in dit topic daar verbaas ik me dan weer uit over.
Je was er toch bij de laatste vier jaar!
Denk jij echt dat als Rutten ooit stopt de mensen op de daken gaan vlaggen van vreugde? Echt niet hoor. Dat komt omdat Rutten, ook voor zijn politieke tegenstanders gewoon een beschaafde verbindende man is die er is voor alle Nederlanders.
Ik ga het niet uitleggen waarom dit Trump wel overkomt. Het is als een soort etterende steenpuist die uit elkaar klapt. Een steenpuist die de afgelopen jaren door Trump zijn eigen daden is opgebouwd. Fijn dat jij die man niet als bedreigend hebt ervaren voor de wereld vrede. Hier werden de tenen regelmatig bij elkaar geknepen zowel over zijn daden als over zijn uitlatingen. Ik heb daar gisteravond nog een post over geschreven.
VS is nog steeds een hele belangrijke staat en Trump heeft, als de spreekwoordelijke olifant, door de porselein kast gebanjerd. Daarbij heeft hij alle fatsoen normen finaal overboord gegooid en heeft hij zich absoluut presidentieel onwaardig gedragen. Als je dat niet in ziet, zegt dat vooral heel erg veel over wie jezelf bent.
Of anders gezegd, hij heeft de Republikeinse partij, enorme schade toegebracht zo schat ik in. Een partij die voornamelijk uit gewone vriendelijke normale stemmers bestaat. Dit omdat de uiterste rechtse tak van die partij met als vertegenwoordiger D Trump, die partij gekaapt heeft.
Trump was er echt niet voor alle Amerikanen. Vele zijn bang geweest, iets dat ik begrijp, en ook mijn vrienden kring heeft gisteren via whattsapp, met elkaar getoost op deze machtswisseling.

Ik verbaas mij niet over de opluchting dat Trump vertrekt hoor, ik slaak zelf ook 'n zucht van verlichting omdat hij 'n lose canon is nu tijdens de pandemie. Denk dat je een post van mij en van iemand anders (enzino wellicht?) door elkaar haalt.

:o sorry, ik haal jullie namen door elkaar. Ik heb mijn post nog verbeterd. Sorry (dyslexie)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:38

pien_2010 schreef:
:o sorry, ik haal jullie namen door elkaar. Ik heb mijn post nog verbeterd. Sorry (dyslexie)

no worries ;)

Ik denk ook telkens dat ik mijn eigen nick lees als ik enzino zie staan dus toen je het had over dyslexie viel m'n kwartje gelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:40

pien_2010 schreef:
Enzino, je post gelezen. ...

Ik heb het gelezen maar ga geen inhoudelijke discussies hier meer over voeren. Blijkbaar zijn we het oneens, dat mag.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:42

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
Enzino, je post gelezen. ...

Ik heb het gelezen maar ga geen inhoudelijke discussies hier meer over voeren. Blijkbaar zijn we het oneens, dat mag.
Dus je komt enkel even je mening over de reacties van anderen geven, terwijl je daar 3 weken geleden heel duidelijk op bent aangesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:44

Ailill schreef:
Dus je komt enkel even je mening over de reacties van anderen geven, terwijl je daar 3 weken geleden heel duidelijk op bent aangesproken?

Wij hebben eerder gesproken over jouw one-liners, dus dat ga ik niet nog een keer doen.
Als je het topic gezellig wilt houden dan is dit niet de goede manier lijkt me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:48

Enzino? Jij vond Trump geen gevaarlijke leider voor de maatschappij in Amerika? Ik wel , net zoals Baudet en Wilders en gelukkig is er wat Trump betreft een halt toegeroepen aan zijn opruiende en vaak desastreuze beslissingen. Een politiek leider weet zichzelf weg te weg te cijferen en proberen te doen wat goed is voor iedereen. En daar was Trump toch niet al te vaak op te betrappen.
Amerika heeft het aan zichzelf te danken en nu ook door hem weg te stemmen. Ik hoop dat de volgende regering de eenheid weer hersteld want usa is een prachtig land met vaak ontzettend fijne en vriendelijke mensen. Ze verdienen beter. En Corona is oliebol maar ergens blij want dit is het enigste goede wat het heeft veroorzaakt .

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:50

Om de "gezelligheid" en informatie in dit topic te waarborgen lijkt me dat jij juist de eerste stap in een negatieve richting hebt gezet Enzino door te plaatsen dat je het vreemd vindt hoe mensen reageren op Biden zijn overwinning. Leven en laten leven zou je meer sieren. Nu kom je gefrustreerd en verbitterd over wat erg jammer is voor een verschrikkelijk interessant topic.

Ontzettend goede speech van Biden! En van Kamala zeker ook. Heel benieuwd wat de komende 4 jaar gaat brengen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:51

Ailill schreef:

Retorische vraag? Of je het waardeert of niet, volgens mij is Bokt nog steeds een vrij forum. Wat is het probleem?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:52

Moet iets je letterlijk persoonlijk raken voordat je Trump een slechte president vind? Mag je niet meeleven met de ernstig benadeelde gemeenschappen in de VS? Mag je niet nadenken over desastreuze gevolgen voor de planeet die het heeft als de VS zich effectief terugtrekt uit het Parijsakkoord?

Op persoonlijk vlak had Trumps herverkiezing mij precies niets gedaan. Maar ik maakte mij wel erge zorgen over anderen, nu een in de toekomst, en over milieu en klimaat. Waarom is dat geen valide reden?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:53

Ik vond de speech ook mooi. Ik hoop inderdaad dat het lukt om weer wat rust en verbinding te krijgen. Maar hij staat voor een zware taak..

Om die reden ook wel goed dat er een onderzoek/rechtszaak komt. Hopelijk geeft dat dan de doorslag en kunnen alle Amerikanen weer verder met een toekomst.

Verder hoop ik dat het rustig blijft. Geen rellen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:55

XladyX schreef:
Om de "gezelligheid" en informatie in dit topic te waarborgen lijkt me dat jij juist de eerste stap in een negatieve richting hebt gezet Enzino door te plaatsen dat je het vreemd vindt hoe mensen reageren op Biden zijn overwinning. Leven en laten leven zou je meer sieren. Nu kom je gefrustreerd en verbitterd over wat erg jammer is voor een verschrikkelijk interessant topic.

Wat denk jij dat op dit moment beter werkt voor de gezelligheid hier?
1 - mij aanspreken op mijn gedrag waarna ik weer reageer en er een discussie ontstaat
2 - mijn post negeren ( = leven en laten leven) en een gezellig onderwerp aansnijden waarna ik vanzelf verdwijn want ik reageer alleen nog maar als iemand specifiek iets aan mij richt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:55

XladyX schreef:

Ontzettend goede speech van Biden! En van Kamala zeker ook. Heel benieuwd wat de komende 4 jaar gaat brengen.

Om de ''gezelligheid'' en informatie... enz". Het lijkt er op dat een niet gangbare mening/standpunt niet gewaardeerd ordt door de 'vaste kern'. Dat is bijna Trumpiaans toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:01

enzino schreef:
Ailill schreef:

Wij hebben eerder gesproken over jouw one-liners, dus dat ga ik niet nog een keer doen.
Als je het topic gezellig wilt houden dan is dit niet de goede manier lijkt me.
Nee jij komt lekker binnen, ha ha ha :')

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:02

Rinske schreef:
Hahahaha hahahahahaha #dead _O- . Ze kunnen ook echt helemaal niks daar bij team Trump hè _O- .

[ [url=m/I0pdxi.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fQJjVr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vfBn4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DDHP1J.jpg]Afbeelding[/url] ]

LMAO _O- _O-

Was dit echt zo. Je gaat bijna denken dat het een grap is :')

En het zou fijn zijn als het een beetje gezellig blijft in dit topic. Merk dat het best wat grimmiger wordt. Ieder heeft z'n eigen mening en dat is prima, maar let wel op hoe je je mening brengt. Ik vond het juist zo'n leuk/leerzaam topic.

Prachtige speech van Kamala en ook van Biden. Toch wel bijzonder dat ze de eerste vrouw is..

Blijft ook wel heet typisch dat toevallig net Trumps grootste vriendjes uit Rusland, Brazilië en Saoedi Arabië Biden nog niet hebben gefeliciteerd :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:03

CharleyT schreef:
Ailill schreef:

Retorische vraag? Of je het waardeert of niet, volgens mij is Bokt nog steeds een vrij forum. Wat is het probleem?
Precies.

Hij is daarnaast ook door een mod hier heel duidelijk op aangesproken, blijkbaar zit de frustratie nog steeds enorm hoog.

Lekker laten gaarkoken.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:04

Als je mij tot vaste kern gaat rekenen is het vreemd gelopen ik heb zeer weinig bijdrage in het topic geleverd laat staan of uitgesproken heb wat mijn mening over Trump is. Leven en laten leven doelde ik voornamelijk op. En helemaal gelijk hoor, precies de reden dat ik meestal zeer weinig plaats op bokt zijn de veroordelende reacties en het hoge trol gehalte van sommige gebruikers. Kruip ik nu weer onder m'n steen :o

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:06

Jessix schreef:
Emotie en in dit geval empathie kun je ook voelen voor andere mensen. Dat hoeft je niet te raken en je hoeft ze niet te kennen. Ik heb dat voor mensen over de hele wereld die het moeilijk hebben en die hun verhaal delen. Die mensen heb je ook in Amerika en mijn hart gaat naar hun uit. Nu voel ik blijdschap voor hun omdat ze weer hoop hebben.

Ik vind dit een hele belangrijke opmerking. Gisteren heb ik nog mee zitten huilen met een reporter die ik niet ken, omdat hij emotioneel was doordat zijn land nu veiliger voelt voor zijn kinderen.

Ben ik blij dat Trump weg moet? Ja. Die man is geen olifant in een porseleinkast, maar een losgeslagen sloopkogel in een porseleinkast. Het ontbreekt hem aan tact, empathie en enig nuance. Hoe kan het zijn dat Amerika zó groot is en alleen maar serieuze presidentskandidaten heeft waarvan je je afvraagt of dat nu echt 'the best of the best' zou zijn voor het land. Ik hoop serieus dat dat in de toekomst verandert, want ik juich niet omdat Biden heeft gewonnen. Ik juich omdat die clown niet heeft gewonnen.

We hebben het over deze man hè, en zo zijn er nog talloze andere uitspraken, maar ik vind dit echt tekenend. Het is volstrekt onnodig voor de discussie en denigrerend:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:08

enzino schreef:
XladyX schreef:

Wat denk jij dat op dit moment beter werkt voor de gezelligheid hier?
1 - mij aanspreken op mijn gedrag waarna ik weer reageer en er een discussie ontstaat
2 - mijn post negeren ( = leven en laten leven) en een gezellig onderwerp aansnijden waarna ik vanzelf verdwijn want ik reageer alleen nog maar als iemand specifiek iets aan mij richt

Dat is ook een manier om je zin te krijgen. :')

Net gekeken naar Biden zijn speach. Kreeg er kippenvel van! Wat mij betreft is dit wat elk land nodig heeft en dus ook Amerika. Dus ik hoop dat hij dit kan bewerkstelligen. Mooi hoe hij ook de stemmers toe spreekt die niet voor hem gestemd hebben. :+:
En hoe ie aan geeft dat ie zelf ook een paar keer verloren heeft. :D :)) :(:)

Verder volg ik Jessix, empathie maakt dat veel mensen hier blij zijn, omdat ze overtuigd zijn dat biden een opluchting zal zijn voor mensen die vier jaar bang geweest zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:21

Enzino , je gaf aan dat je alleen nog even reageerde wanneer mensen je iets vroegen, dat heb ik gedaan namelijk of jij Trump geen gevaarlijke leider vond voor Amerika! Los van het feit of mensen nu blij of teleurgesteld zijn is zijn gedrag de laatste drie maanden toch doorzichtig en bijna misdadig door de postbedrijven een baas te geven die er alles aan doet zodat de mensen niet konden stemmen, het continu verspreiden van fraude met stemmen via de post ? Gewoon het ondermijnen van de democratische stemmers en de vrijheid in het land of the free zoveel mogelijk in te dammen .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:25

Magrathea schreef:
Moet iets je letterlijk persoonlijk raken voordat je Trump een slechte president vind? Mag je niet meeleven met de ernstig benadeelde gemeenschappen in de VS? Mag je niet nadenken over desastreuze gevolgen voor de planeet die het heeft als de VS zich effectief terugtrekt uit het Parijsakkoord?

Op persoonlijk vlak had Trumps herverkiezing mij precies niets gedaan. Maar ik maakte mij wel erge zorgen over anderen, nu een in de toekomst, en over milieu en klimaat. Waarom is dat geen valide reden?

Natuurlijk mag je meeleven. Graag zelfs, dat maakt het voor ierdereen beter.
Omdat ik de VS niet goed ken weer een voorbeeld van de Nederlandse situatie. Ik ken persoonlijk in mijn omgeving vershillende PVV stemmers. de ironie is juist dat als ze zich zouden verdiepen in de politiek ze erachter zouden komen dat hun belangen veel beter gediend zouden zijn bij totaal andere partijen. Toch vind ik het te makkelijk om hun eenvoudig weg te zetten als fascist. Eerder als onwetend en slecht geinformeerd. Toch leef ik ook mee met deze mensen. En ook de problemen van heel andere groepen in de samenleving die de afgelopen tijd van zich hebben laten horen. Ik vind het heel erg dat deze verschillende groepen gigantisch tegen over elkaar komen te staan door de toon van het debat. Het meest schandalige vind ik nog wel dat groepen burgers tegen elkaar opgezet worden.

En de laatste jaren ben ik mij ook meer en meer over het klimaat zorgen gaan maken. Dichtbij huis zie ik al 3 jaar dat het gignatisch droog is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:35

purny schreef:
purny schreef:
Waar stond dat voor?
Ik kwam er dus pas achter wat potus en flotus was

Scotus is Supreme Court of the United States. Het hooggerechtshof dus.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:38

Magrathea schreef:

Precies dit inderdaad. Voor mij voelt het ook een soort internationale overwinning van fatsoen, verbinden en waardigheid en een nederlaag voor het ongefundeerde en verdelende populisme. Een stap vooruit voor verbinden en vertrouwen, een stap achteruit voor haatzaaien, racisme en wantrouwen. En ja, dat maakt me opgelucht.

Van mij mogen ze absoluut hertellen, ik geloof totaal niet dat er gefraudeerd is. Ik denk dat uit de hertellingen hetzelfde resultaat zal komen met een kleine foutmarge.

Ik denk dat van die 70 miljoen Trump stemmers geen al te grote groep van die radicale debielen zijn en denk en hoop dat het snel zal overwaaien. Er mag van mij wel keihard worden opgetreden tegen het belemmeren van de stemgang of het tellen van stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:40

Ailill schreef:
CharleyT schreef:
Ailill schreef:

Precies.

Hij is daarnaast ook door een mod hier heel duidelijk op aangesproken, blijkbaar zit de frustratie nog steeds enorm hoog.

Lekker laten gaarkoken.

Nee hoor, daar ben ik helemaal niet door een mod duidelijk op aangesproken. Geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik had jouw one-liners juist getemt en daar reageerde een mod op met een hulk dat one-liners toegestaan waren mits het topic er niet door ontspoorde. Je kan dit terugvinden in een post op 15 oktober.

En de frustratie zit helemaal niet hoog. Maar ik heb wel twee prachtige zonen, die nu bijna 4 jaar oud zijn, en daar heb ik van geleerd te herkennen wanneer iemand onzin verteld om je uit de kast te lokken. Ja, dat doen kinderen soms omdat ze graag "macht" willen hebben en een negatieve reactie uitlokken bij de ouders valt daar ook onder, ondanks dat ze er een waarschuwing of time-out voor zullen krijgen. Ik zie dat ook in jouw post hier, dus hopelijk ben je blij met mijn reactie.