Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Mixje90 schreef:Ik zit in de vrijwillige hulpverlening en tot nu toe waren de enige misdragende buitenlanders wat Duitsers die een slok te veel ophadden.
Heeft mijn beeld van Duitsers zo erg verpest.... Not
Hier uit maak ik op dat er in Nederland helemaal geen probleem is...niet met vluchtelingen,niet met een paar Marokkaantjes die zich niet weten te gedragen...ambulancepersoneel kan gewoon hun werk doen.
Klinkt goed!
geerke schreef:er is niets mis met het islamitische geloof....maar het strookt niet echt met de westerse manier van denken.
Maar dat roep ik ook zomaar,totaal niet onderbouwd en ook nog zonder bron.
Desiree schreef:geerke schreef:er is niets mis met het islamitische geloof....maar het strookt niet echt met de westerse manier van denken.
Maar dat roep ik ook zomaar,totaal niet onderbouwd en ook nog zonder bron.
Schaf het hele geloof af, maar het probleem zal blijven bestaan. Mensen zullen altijd een reden vinden om anderen te vernietigen.
De islam hoeft geen enkel probleem te vormen in onze westerse cultuur. Zolang moslims integer en oprecht zijn in hun geloof.
Tcm62 schreef:En dan praat men over niet gunnen?
Niemand gunt inderdaad een gelukszoeker iets, waarom niet? Omdat iedereen weet dat ze komen profiteren en guess, niet alleen de witte rechtsdenkende hollander zegt dit hoor...spreek de allochtoon die wel een eerlijk bestaan heeft oogebouwd, die zijn pas fel.
geerke schreef:jij zit in de vrijwillige hulpverlening en het enige waar je last van hebt is drinkende duitsers.Met andere woorden...geen lastige vluchtelingen enzo.Geen idee trouwens hoeveel vluchtelingen er in het Gooi bivakkeren?
geerke schreef:ik reageer op wat jij schrijft...schrijf het dan niet...over conclusies trekken gesproken
geerke schreef:Hier uit maak ik op dat er in Nederland helemaal geen probleem is...niet met vluchtelingen,niet met een paar Marokkaantjes die zich niet weten te gedragen...ambulancepersoneel kan gewoon hun werk doen.
Tcm62 schreef:geerke schreef:jij zit in de vrijwillige hulpverlening en het enige waar je last van hebt is drinkende duitsers.Met andere woorden...geen lastige vluchtelingen enzo.Geen idee trouwens hoeveel vluchtelingen er in het Gooi bivakkeren?
Verwacht sowieso een ander straatbeeld in het gooi dan bv in amsterdam west..en de hoeveelheid AZC's zijn in het gooi ook niet zo groot in getal als in de rest van het land, platte land dus. Daar is ineens straks 10% moslim in dorpen tussen de 400 en 1100 mensen. En dat geeft een samenleving die niet op het gooi lijkt en die aanpassing van de lokale bevolking vereist aan de nieuwkomer, ongevraagd...
Daarom is het zo makkelijk oordelen omdat de ervaring anders is.
Migranten, vluchtelingen en 3e generatie marokkanen lopen inderdaad door elkaar in dit topic omdat er steeds zijpaden worden bewandeld omdat er ook steeds voorbeelden gegeven moeten worden.
Ik ben juist Amsterdam West ontvlucht en hoef niet terug in zo een gelijke situatie.
Maar kennelijk mag je dat niet willen..de huizen hier zijn ook niet te vergelijken met het stadse..hier gaat alles in de vrije verkoop vanaf 3 1/2ton tot 8 a 9 ton en dan heb je een ander soort samenleving...
Tcm62 schreef:Daar gaat het niet Geerke, het gaat erom om per definitie niet eens te zijn met jouw en mij en nog een paar anderen..en ik denk dat hij ook exht heel eerlijk niet snapt wat wij bedoelen..niet iedereen is in de zalige positie (geweest) om aan den lijve mee te maken en te ondergaan wat je steeds aanhaalt..die denken dat het fantasie is omdat ze zelf nooit dergelijke zaken hebben meegemaakt..
Het gooi kent dat nl niet...
geerke schreef:Tcm62 schreef:Daar gaat het niet Geerke, het gaat erom om per definitie niet eens te zijn met jouw en mij en nog een paar anderen..en ik denk dat hij ook exht heel eerlijk niet snapt wat wij bedoelen..niet iedereen is in de zalige positie (geweest) om aan den lijve mee te maken en te ondergaan wat je steeds aanhaalt..die denken dat het fantasie is omdat ze zelf nooit dergelijke zaken hebben meegemaakt..
Het gooi kent dat nl niet...
Daar zal best waarheid inzitten,het totaal niet eens zijn...maar lezen ze geen kranten,volgen ze geen nieuws?
Wranglerbutt schreef:@Bruintje123: Welke link en wie zei er waar wat over?
Met dit soort vage verwijten en foute beweringen, drijf je de discussie iedere keer weer terug in de onaangename hoek.
bruintje123 schreef:Dus de link die ik op de vorige pagina plaatste is ook weer dikke onzin.
Alles is onzin, als het niet pro moslim is.
Mixje90 schreef:ravellie schreef:Die vlieger gaat lang niet altijd op.
Niet alleen de buurt waar je woont en het niveau waar je mee opgroeit spelen mee, maar ook wel degelijk je cultuur en mate van aanpassing in Nederland.
Dat het niet altijd opgaat zou kunnen, maar ik heb het niet over de uitzonderingen. Ik heb hele Hollandse buren gehad die het financieel goed voor elkaar hadden maar ook "tokkie"gedrag vertoonden, tjah...Citaat:Velen wonen in NL, maar voelen zich helemaal geen Nederlander en zijn helemaal niet 'trots' dat ze Nederlander zijn, daar zit ook nog eens een flinke kern van het probleem integratie.
Tjah, als je gedemoniseerd wordt door de media e.d. en toch altijd als "Allochtoon" gezien wordt, je toch moeilijker aan een baan komt etc. etc. dan neem ik het iemand niet kwalijk als diegene niet "trots" is op Nederland en zich minder "Nederlander" voelen.
Ze zijn voor het volk "Nederlander" als ze in het Nederlandse elftal spelen, maar Allochtoon als ze een overtreding plegen.. tjah....