Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:32

Heftige beelden..
Wel 'fijn' dat er bij de volgende vluchten ook een ceremonie is.
Hier was er ook iemand buiten aan het schreeuwen en een hond aan het blaffen toen er op de trompet gespeeld werd.
Ik heb mijn honden naar binnen gehaald toen de vliegtuigen aankwamen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:33

Deijs schreef:
_Mondy_ schreef:
Net terug ... heb beide vliegtuigen binnen zien komen... hoe druk het ook was, het was muis en muisstil rond het hele vliegveld !!!
Ookal is het dan behoorlijk warm, je krijgt het koud tot op het bot.

Pfoe, zal erg indrukwekkend zijn geweest.

Dat was het zeker :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:34

Jeetje dat applaus deed mij opnieuw breken

Nils_010

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:34

idd.. heel indrukwekkend dat applaus.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:35

Dat applaus was mooi op z'n plaats. Wat onwijs mooi.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:35

1200 aanwezigen op vliegbasis eindhoven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:36

Iemand zei het al. Wat als jouw geliefde nu weggevaagd blijkt? Je hoopt zo dat hij de aankomende dagen erbij zit, je denkt bij iedere kist, dat is hem. En dan.... blijkt er niets meer te zijn van hem.

Ik kan mij dat niet voorstellen. :n

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:39

pffoee dit applaus was een stuk krachtiger zeg.. kippenvel.. zoveel wederzijds respect tussen de dragers en nabestaanden over de slachtoffers..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:40

Misschien al gevraagd, maar weet iemand waarom de dragers bloot hoofds zijn? Uit respect voor de overledenen en omdat ze hun handen niet vrij hebben om pet of baret in de hand te houden ?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:40

Even voor m'n eigen beeldvorming, en mogelijk dat van anderen..

Ik ben een keer bijna verzopen, in paniek begin je heen en weer te zwemmen onder het object waar je onder zit, maar je komt tot de conclusie dat het weinig zin heeft. Ondertussen kan je door de paniek je adem niet meer inhouden en begin je toch met ademen, dat uiteraard niet gaat onder water, en dus krijg je water binnen.

Toen kreeg ik ineens het heldere moment om het licht op te zoeken, en was toen zo weer boven. Hoestend en proestend hapte ik naar lucht.

Dit alles heeft in mijn hoofd een eeuwigheid geduurd, terwijl degene waar ik mee aan het zwemmen was, niet eens gemerkt heeft dat ik onder water vast zat. Het heeft misschien een minuut geduurd

Wat ik zeggen wil, ook al weet je vrij zeker dat er een grote kans is dat je op dat moment dood gaat, ergens altijd nog een drang is naar overleven. Dat heeft mij gelukkig gered.

De laatste halve minuut van de slachtoffers zal een achtbaan van emoties en gedachten geweest zijn (mits ze natuurlijk niet meteen dood waren door de raket) om te vechten voor hun leven.

Ik hoop natuurlijk net zoals jullie, dat dit zo kort mogelijk is geweest, maar voor degene die niet door de explosie om het leven zijn gekomen, vrees ik toch dat er enig bewustzijn is geweest van de situatie.

En tuurlijk hebben de lage temperatuur van -50/-60 en het lagere zuurstofgehalte geholpen bij een snelle pijnloze dood, maar het besef zal er toch bij sommige geweest zijn ben ik bang.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:41

Ik heb de filmpjes op LiveLeaks gekeken en geloof me je wilt niet dat de nabestaanden hun familie zo ziet.

(hoewel ik vorig jaar ook erg de drang had om mensen uit te dagen of het echt wel mijn opa was in die kist. Ze zeggen het allemaal wel, maar wie garandeert mij dat. Maar dat is een gedeelte van het rouwproces, hoe hard het ook is)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:41

Deijs schreef:
Hier gingen 2 auto's ook langs de weg stilstaan om 4u

op de snelweg waar mijn weiland aan grenst niet hoor, vrachtwagens wel, die stonden allemaal op de parkeerplaats vlak naast mijn weiland en om 10 over 4 gingen ze allemaal tegelijk toeteren, dat was wel erg indrukwekkend

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:43

Gecondoleerd iedereen. Ook de mensen die niemand hebben verloren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:46

Ik zat te kijken, echt een brok in mijn keel en ik voelde tranen in mijn ogen. En kende gelukkig helemaal niemand, maar het raakte me toch echt. Ik kan me daarom niet voorstellen hoe de nabestaande zich dan wel niet moeten voelen, echt verschrikkelijk! ;(

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:47

mooi om te zien dat minister timmermans de bemanning van de toestellen nog even bedankt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:47

Als exmilitair heb ik heeeeel veel respect voor alle militairen en burgers die ervoor zorgen dat alles op zo'n respectvolle manier verloopt. Brok in mn strot van het applaus dat de dragers kregen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:48

Nils_010 schreef:
mooi om te zien dat minister timmermans de bemanning van de toestellen nog even bedankt.

En Hennis

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:53

Die stoet... als je zoh zeggen dat dit het was zou het al bizar zijn. Maar dan te bedenken dat er nog meer van deze ritten gaan komen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:53

Ik heb een heilig respect voor Timmermans gekregen. Die man doe zo immens veel. Zo een goed en sterke afvaardiger voor ons land. Die knuffel die die nog even uitdeelde...

Beter dan Rutte met z'n wuif handje.
Onze koning en koningin ook waardig aanwezig. Ze hadden het moeilijk, gezien het feit dat ze elkaars hand heel strak vasthielden.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:55

palousa_boy schreef:
De laatste halve minuut van de slachtoffers zal een achtbaan van emoties en gedachten geweest zijn (mits ze natuurlijk niet meteen dood waren door de raket) om te vechten voor hun leven.

Ik hoop natuurlijk net zoals jullie, dat dit zo kort mogelijk is geweest, maar voor degene die niet door de explosie om het leven zijn gekomen, vrees ik toch dat er enig bewustzijn is geweest van de situatie.

En tuurlijk hebben de lage temperatuur van -50/-60 en het lagere zuurstofgehalte geholpen bij een snelle pijnloze dood, maar het besef zal er toch bij sommige geweest zijn ben ik bang.

Een gebrek aan zuurstof is een totaal andere sensatie dan water inademen, veel minder pijnlijk. Zodra de luchtdruk wegvalt raak een mens min of meer meteen in een staat van desorientatie, dan bewustzijnsverlies en daarna treedt de dood in. Hoewel het het gebeurde niet minder afschuwelijk maakt is het wel ergens een troost dat de slachtoffers zeer waarschijnlijk weinig hebben meegekregen van wat hen overkwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:56

Ik heb net een traantje weg moeten pinken, en heb de ceremonie niet eens op TV bekeken. Luisterde op Q music en na de minuut stilte werd zonder gepraat Imagine van John Lennon aangezet. Erg emotioneel en erg mooi. Denk dat het erg fijn is voor de nabestaanden dat er zo veel aandacht aan besteed wordt en dat er ook zo veel individuele aandacht is voor de slachtoffers. Neemt het verdriet uiteraard niet weg, maar het is wel een mooi teken dat heel Nederland meeleeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:57

Veulen84 schreef:
Ik heb een heilig respect voor Timmermans gekregen. Die man doe zo immens veel. Zo een goed en sterke afvaardiger voor ons land. Die knuffel die die nog even uitdeelde...

Beter dan Rutte met z'n wuif handje.
Onze koning en koningin ook waardig aanwezig. Ze hadden het moeilijk, gezien het feit dat ze elkaars hand heel strak vasthielden.

Ik ook. Zijn speech bij de VN heeft me echt kippenvel over mijn hele lichaam gegeven, vind echt dat hij het ongelofelijk goed aanpakt. Heel emotioneel maar toch heel vredig, en toch ook zo druk. Reist van hot naar her om alles maar te proberen op te lossen en voor iedereen het verdriet wat minder te maken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:57

Alles even teruggelezen..

Respect hierzo.
Om 16.00 was dit topic ook stil!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:58

manzano schreef:
Nils_010 schreef:

En Hennis

Vond ik ook! Rutte peerde hem gauw, misselijke vent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:00

:n

Ik ga maar niet meer in op anti Rutte en antimpoetin Posts...
Wat moet die man dán doen?