Michel123 schreef:De oorspronkelijke titel van dit topic is : waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen ?
Wel, ik denk dat ze zich aangevallen voelen, omdat ze ook écht worden aangevallen. Met name linkse partijen als PvdA, Groenlinks, SP en D66 stellen erg veel in het werk om ervoor te zorgen dat de PVV vooral bekend staat als een smerige, uiterst rechtse partij die ons land de afgrond in zal storten.
Vanuit de linkse partijen is dat eigenlijk niet zo'n slimme actie, want het is wel gebleken dat het niet werkt.
Als PVV stemmer vind ik het wel leuk dat de linksen het zo dom aanpakken, want prutsmuts harder ze moord en brand schreeuwen, hoe meer mensen er naar Wilders lopen.
Een betere strategie van die partijen zou zijn om de problemen die Wilders aankaart, aan te pakken. Want als ze die problemen namelijk écht aanpakken, dan pas nemen ze de PVV wind uit de zeilen.
De 'linkse' partijen hebben een gefunderdeerde mening waarom ze zich zo tegen Wilders keren. Dat heeft niets te maken met PVV pesten. Wat de partijen als ethische en morele punten aandragen om de wijze van de PVV af te keuren zijn kloppend. En dus gegrond om te zeggen lijkt mij. Dan is het aan de kiezer de keus of zij hier ook problemen mee hebben. Ook deze partijen hebben een idee over het oplossen van problemen die is alleen fundementeel anders dan die van Wilders. Ik vind dat wanneer er een partij opstaat die zo extremistisch is op bepaalde vlakken je niet kan verwachten dat er geen tegenstand komt uit andere partijen of uit de samenleving. De PVV wordt dus niet zozeer aangevallen. Ze vinden alleen in de grote discussie veel mensen en partijen die het niet met de PVV eens zijn. De PVV heeft er echter veel meer een handje van, naar mijn mening, om de linkse partijen zonder argumentatie van alles te verwijten. Hij heeft zelf zijn eigen taaltje bedacht met allerlei termen als linkse elite, linkse kerk enz. Ik vind het jammer dat het hele poldermodel verdwenen is en dat op deze manier de discussie gevoerd moet worden. Maar je kan niet verwachten dat de PVV geen tegenstand vind.