Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
OleJon schreef:Nee, krijg geen toeslagen. En nooit gehad ook.
En al zou dat wel zo zijn. Ik betaal belasting, en draag bij aan de maatschappij. Dat heeft deze groep nog niet gedaan. Hoe je het wend of keert. Het is wel zo.
fransje23 schreef:Kinderen betalen geen belasting, dragen weinig nuttigs bij en kosten de maatschappij handen vol geld!
mysa schreef:Maar ze gâán wel bijdragen aan de maatschappij. (en ons verzorgen/verplegen) op onze oude dag. En dus kunnen we maar beter zorgen dat ze zo gezond mogelijk opgroeien en zo goed mogelijk onderwijs krijgen.
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.
mysa schreef:fransje23 schreef:Kinderen betalen geen belasting, dragen weinig nuttigs bij en kosten de maatschappij handen vol geld!
Maar ze gâán wel bijdragen aan de maatschappij. (en ons verzorgen/verplegen) op onze oude dag. En dus kunnen we maar beter zorgen dat ze zo gezond mogelijk opgroeien en zo goed mogelijk onderwijs krijgen.
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.
Bloodymary schreef:Nou dat is belangrijk zeg dat schoolfruit... laat ze eerst maar eens fatsoenlijk onderwijs krijgen, want dat wordt echt elk jaar slechter.
marionblo schreef:Ik kom even binnenvallen...
Wist je dat scholen zich op kunnen geven bij euschoolfruit.nl voor gratis fruit? Het is wel een lotingssysteem, maar mijn school in Almere heeft al meerdere jaren meegedaan. Je krijgt dan een periode lang (nov tm april) 1 x pw 3 soorten fruit om te verdelen. Wij vragen ouders om het te snijden.
8nnemiek schreef:OleJon schreef:Nee, krijg geen toeslagen. En nooit gehad ook.
En al zou dat wel zo zijn. Ik betaal belasting, en draag bij aan de maatschappij. Dat heeft deze groep nog niet gedaan. Hoe je het wend of keert. Het is wel zo.
Misschien moet je daadwerkelijk eens naar een asielzoekerscentrum gaan.
Er zijn zat asielzoekers die keihard werken. Zelfs degene die nog geen verblijfsstatus hebben. Sommige verdienen er een extra zakcent mee, anderen doen vrijwilligerswerk.
Ik heb vorig jaar nog met een groep vrijwilligers jonge bomen geoogst. Daar zaten een aantal vrijwilligers uit het asielzoekerscentrum bij, nou en of die kunnen werken![]()
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om je kop in het zand te steken en de buitenlanders de schuld te geven van alles wat er mis is in Nederland, want dan hoef je nooit in de spiegel te kijken
OleJon schreef:Ik ben meer begaan met de ouderen van ons land, en de mensen die ziek zijn.
Weet je wel? Die mensen die na de W2 dit land weer hebben opgebouwd. En al jaren belastingen betalen. En de gewoon werkende man, zoals een strater. Die op zijn 55ste al een versleten lichaam hebben. Maar nog langer moeten door werken.
Daar heb ik meer sympathie voor, dan een vluchteling, die 5 landen doorkruist om naar Nederland te komen.
En met de feestdagen terug gaan op vakantie.
OleJon schreef:Ik ben meer begaan met de ouderen van ons land, en de mensen die ziek zijn.
Weet je wel? Die mensen die na de W2 dit land weer hebben opgebouwd. En al jaren belastingen betalen. En de gewoon werkende man, zoals een strater. Die op zijn 55ste al een versleten lichaam hebben. Maar nog langer moeten door werken.
Daar heb ik meer sympathie voor, dan een vluchteling, die 5 landen doorkruist om naar Nederland te komen.
En met de feestdagen terug gaan op vakantie.