Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:39

En kinderbijslag..

Straks ook nog gratis kinderopvang..
Waar moet het heen met ons land?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:41

Lijkt me heerlijk als je leven alleen om jezelf draait :D.

Solidariteit en menselijkheid is ver te zoeken bij een aantal mensen.

fransje23

Kinderen betalen geen belasting, dragen weinig nuttigs bij en kosten de maatschappij handen vol geld!

8nnemiek

OleJon schreef:
Nee, krijg geen toeslagen. En nooit gehad ook.
En al zou dat wel zo zijn. Ik betaal belasting, en draag bij aan de maatschappij. Dat heeft deze groep nog niet gedaan. Hoe je het wend of keert. Het is wel zo.

Misschien moet je daadwerkelijk eens naar een asielzoekerscentrum gaan.
Er zijn zat asielzoekers die keihard werken. Zelfs degene die nog geen verblijfsstatus hebben. Sommige verdienen er een extra zakcent mee, anderen doen vrijwilligerswerk.
Ik heb vorig jaar nog met een groep vrijwilligers jonge bomen geoogst. Daar zaten een aantal vrijwilligers uit het asielzoekerscentrum bij, nou en of die kunnen werken :wow:
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om je kop in het zand te steken en de buitenlanders de schuld te geven van alles wat er mis is in Nederland, want dan hoef je nooit in de spiegel te kijken 8)7

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:59

OleJon schreef:
En al zou dat wel zo zijn. Ik betaal belasting, en draag bij aan de maatschappij. Dat heeft deze groep nog niet gedaan. Hoe je het wend of keert. Het is wel zo.

Iedereen in Nederland draagt bij aan de Nederlandse maatschappij.

:j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:47

fransje23 schreef:
Kinderen betalen geen belasting, dragen weinig nuttigs bij en kosten de maatschappij handen vol geld!

Maar ze gâán wel bijdragen aan de maatschappij. (en ons verzorgen/verplegen) op onze oude dag. En dus kunnen we maar beter zorgen dat ze zo gezond mogelijk opgroeien en zo goed mogelijk onderwijs krijgen.

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:53

mysa schreef:
Maar ze gâán wel bijdragen aan de maatschappij. (en ons verzorgen/verplegen) op onze oude dag. En dus kunnen we maar beter zorgen dat ze zo gezond mogelijk opgroeien en zo goed mogelijk onderwijs krijgen.

Dat is nog maar de vraag.
Wie weet groeien ze op voor half en rad en kosten ze alleen maar geld.
Daarnaast er zijn al teveel mensen op de wereld

Als mensen kinderen nemen moeten ze er ook maar voor betalen.

( Ik ben sarcastisch)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:24

mysa schreef:
fransje23 schreef:

Daarom is onderwijs zo belangrijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:27

ik hoop dat de plannen voor schoolfruit voor basis en middelbaar onderwijs door zullen gaan.

verder ben ik ook wel blij met verhoging van de kbs :) (als dat doorgaat).

vanaf 14.00 uur is het debat over het coalitieakkoord.

Bloodymary

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:35

Nou dat is belangrijk zeg dat schoolfruit... laat ze eerst maar eens fatsoenlijk onderwijs krijgen, want dat wordt echt elk jaar slechter.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:39

die ervaring heb ik niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:59

Bloodymary schreef:
Nou dat is belangrijk zeg dat schoolfruit... laat ze eerst maar eens fatsoenlijk onderwijs krijgen, want dat wordt echt elk jaar slechter.

Fruit lijkt me zeker belangrijk. Zo veel kinderen die thuis geen of te weinig fruit en groente eten. Daar begint de gezonde levensstijl ook dus ja heel goed dat ze daar iets mee proberen te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 12:59

Ik denk niet dat de kwaliteit van het onderwijs de grote boosdoener is. Kinderen hebben imo veel te veel afleiding tegenwoordig, zijn verslaafd aan hun mobiel en zodra ze thuis komen zitten ze achter de computer. Wij hadden vroeger niet eens een computer of tv op de slaapkamer, dus werd je zo veel minder snel afgeleid van je huiswerk.
Het verbieden van telefoons in de klas vind ik dus een top maatregel :j

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:00

Ik kom even binnenvallen...
Wist je dat scholen zich op kunnen geven bij euschoolfruit.nl voor gratis fruit? Het is wel een lotingssysteem, maar mijn school in Almere heeft al meerdere jaren meegedaan. Je krijgt dan een periode lang (nov tm april) 1 x pw 3 soorten fruit om te verdelen. Wij vragen ouders om het te snijden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:03

mee eens, geen telefoon op school. Maar dat is op de meeste scholen nu al de regel, dus dat hoeft niet persé per wet geregeld te worden lijkt me.

De wereld is wel heel erg veranderd sinds onze generatie op school zat vind ik 8nnemiek, niet meer echt te vergelijken. Wat mij betreft mag het onderwijs nog wel meer met de tijd meegaan. (ik heb 1 kind op voortgezet onderwijs en 1 op de basisschool)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:04

marionblo schreef:
Ik kom even binnenvallen...
Wist je dat scholen zich op kunnen geven bij euschoolfruit.nl voor gratis fruit? Het is wel een lotingssysteem, maar mijn school in Almere heeft al meerdere jaren meegedaan. Je krijgt dan een periode lang (nov tm april) 1 x pw 3 soorten fruit om te verdelen. Wij vragen ouders om het te snijden.

klopt, heeft onze basisschool ook aan meegedaan. Helaas zijn ze nu alweer een paar jaar uitgeloot.
voor middelbare scholen zou ik het ook wel een vooruitgang vinden!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:20

Fruit past ook wel in de beleid van de overheid om te sturen op preventie van ziektes.
Gezond eten is daar onderdeel van.

Is ook positief voor kinderen uit gezinnen met minder te besteden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:45

Ik ben blij dat we een coalitie hebben die ook wat verder durft te kijken dan 1-2 jaar. Nee ik ben lang niet blij met alles, maar om later niet nog meer in de problemen te komen moet er nu alvast wat gebeuren, iets dat de afgelopen twee jaar door de toen zittende partijen totaal niet uit de verf is gekomen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:48

nou, niet alleen de afgelopen 2 jaar.. alle jaren daarvoor is er ook weinig vooruitgang geboekt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:50

ja, dat is eigenlijk ook wel waar, maar de afgelopen twee jaar is er echt 0,0 bereikt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 14:10

Ik ben al een week ziek, dus heb het debat op staan, maar kan me slecht concentreren.

Ik hoor Wilders alweer GL/Klaver de schuld geven van de bezuinigen.
Die zijn niet eens coalitiepartner.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 14:41

8nnemiek schreef:
OleJon schreef:

Misschien moet je daadwerkelijk eens naar een asielzoekerscentrum gaan.
Er zijn zat asielzoekers die keihard werken. Zelfs degene die nog geen verblijfsstatus hebben. Sommige verdienen er een extra zakcent mee, anderen doen vrijwilligerswerk.
Ik heb vorig jaar nog met een groep vrijwilligers jonge bomen geoogst. Daar zaten een aantal vrijwilligers uit het asielzoekerscentrum bij, nou en of die kunnen werken :wow:
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om je kop in het zand te steken en de buitenlanders de schuld te geven van alles wat er mis is in Nederland, want dan hoef je nooit in de spiegel te kijken 8)7

Ik ben meer begaan met de ouderen van ons land, en de mensen die ziek zijn.
Weet je wel? Die mensen die na de W2 dit land weer hebben opgebouwd. En al jaren belastingen betalen. En de gewoon werkende man, zoals een strater. Die op zijn 55ste al een versleten lichaam hebben. Maar nog langer moeten door werken.
Daar heb ik meer sympathie voor, dan een vluchteling, die 5 landen doorkruist om naar Nederland te komen.
En met de feestdagen terug gaan op vakantie.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:03

Electra63 schreef:
Ik ben al een week ziek, dus heb het debat op staan, maar kan me slecht concentreren.

Ik hoor Wilders alweer GL/Klaver de schuld geven van de bezuinigen.
Die zijn niet eens coalitiepartner.

:')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:09

OleJon schreef:
Weet je wel? Die mensen die na de W2 dit land weer hebben opgebouwd. En al jaren belastingen betalen. En de gewoon werkende man, zoals een strater. Die op zijn 55ste al een versleten lichaam hebben. Maar nog langer moeten door werken.
Daar heb ik meer sympathie voor, dan een vluchteling, die 5 landen doorkruist om naar Nederland te komen.

Ach hou toch op, alsof dat de gemiddelde vluchteling is.
Echt, het zou je sieren je eens daadwerkelijk te verdiepen in het leven van een vluchteling in plaats van mensen als Wilders na te praten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:13

OleJon schreef:

En de arbeidsmigranten die sinds jaren 60 hier hebben meegewerkt?
Ben je daar ook mee begaan? Je weet wel, die groep die het meest vieze werk heeft gedaan, vaak nog onderbetaald?

En als je zo bang bent voor die vluchteling, maak je borst maar nat, met al de oorlogsellende in de wereld en de gevolgen door klimaatveranderingen. Dat worden er alleen maar meer.