Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Bron SkyNews
Rusland ontkent het verlies van Andriivka
Berichten over Oekraïens succes in Andriivka zijn tot nu toe door Rusland onbetwist gebleven.
Oekraïne probeerde "zonder succes" troepen uit de stad terug te trekken, zei het Russische ministerie van Defensie in zijn dagelijkse briefing.
Het ontkende ook “gedeeltelijk succes” gerapporteerd door Oekraïne in het nabijgelegen Klishchiivka – beide ten zuiden van Bakhmut.
Deze week heeft Oekraïne er geen geheim van gemaakt dat het een overwinning in Andriivka was, en noemde het een opstapje naar de omsingeling van Bakhmut.
Zelfs de president prees de verantwoordelijke brigade in zijn nachtelijke toespraak.
Sky News kan deze slagveldrapporten niet verifiëren.
-----
Dit laatste verbaas ik me dan weer over. Zelfs het ISW komt met dit nieuws en er gaan genoeg filmpjes rond die dit ondersteunen.
nikkel schreef:Ik hoop het allemaal van harte. Ik heb er echter geen vertrouwen in. Dit omdat de Russen gewoon blijven doorgaan en versnellen met het produceren van raketten en wat dies meer zij. Het westen moet gewoon een groter aantal luchtverdediging wapens leveren en systemen installeren.
Babootje schreef:Bron SkyNews
Rusland ontkent het verlies van Andriivka
Berichten over Oekraïens succes in Andriivka zijn tot nu toe door Rusland onbetwist gebleven.
Oekraïne probeerde "zonder succes" troepen uit de stad terug te trekken, zei het Russische ministerie van Defensie in zijn dagelijkse briefing.
Het ontkende ook “gedeeltelijk succes” gerapporteerd door Oekraïne in het nabijgelegen Klishchiivka – beide ten zuiden van Bakhmut.
Deze week heeft Oekraïne er geen geheim van gemaakt dat het een overwinning in Andriivka was, en noemde het een opstapje naar de omsingeling van Bakhmut.
Zelfs de president prees de verantwoordelijke brigade in zijn nachtelijke toespraak.
Sky News kan deze slagveldrapporten niet verifiëren.
-----
Dit laatste verbaas ik me dan weer over. Zelfs het ISW komt met dit nieuws en er gaan genoeg filmpjes rond die dit ondersteunen.
pien_2010 schreef:Dank je wel Babootje. Vraagje, wat moet ik me voorstellen bij laterale herschikkingen? Worden dan mensen van elders geplukt en aangevuld, of is aterale herschikkingen iets anders?