pien_2010 schreef:Elnienjo, je post gelezen. Je schrijft een aantal dingen die ik niet herken hetgeen te maken heeft dat dit topic zo vreselijk snel ging, dat ik regelmatig paar bladzijde overgeslagen heb daar ik anders moest afhaken (ik heb dyslexie dus hele lappen tekst lezen daar zit een einde aan).
Over je verbazing die je uitspreekt hoe opgelucht mensen reageren over vertrek Trump in de VS en hier in dit topic daar verbaas ik me dan weer uit over.
Je was er toch bij de laatste vier jaar!
Denk jij echt dat als Rutten ooit stopt de mensen op de daken gaan vlaggen van vreugde? Echt niet hoor. Dat komt omdat Rutten, ook voor zijn politieke tegenstanders gewoon een beschaafde verbindende man is die er is voor alle Nederlanders.
Ik ga het niet uitleggen waarom dit Trump wel overkomt. Het is als een soort etterende steenpuist die uit elkaar klapt. Een steenpuist die de afgelopen jaren door Trump zijn eigen daden is opgebouwd. Fijn dat jij die man niet als bedreigend hebt ervaren voor de wereld vrede. Hier werden de tenen regelmatig bij elkaar geknepen zowel over zijn daden als over zijn uitlatingen. Ik heb daar gisteravond nog een post over geschreven.
VS is nog steeds een hele belangrijke staat en Trump heeft, als de spreekwoordelijke olifant, door de porselein kast gebanjerd. Daarbij heeft hij alle fatsoen normen finaal overboord gegooid en heeft hij zich absoluut presidentieel onwaardig gedragen. Als je dat niet in ziet, zegt dat vooral heel erg veel over wie jezelf bent.
Of anders gezegd, hij heeft de Republikeinse partij, enorme schade toegebracht zo schat ik in. Een partij die voornamelijk uit gewone vriendelijke normale stemmers bestaat. Dit omdat de uiterste rechtse tak van die partij met als vertegenwoordiger D Trump, die partij gekaapt heeft.
Trump was er echt niet voor alle Amerikanen. Vele zijn bang geweest, iets dat ik begrijp, en ook mijn vrienden kring heeft gisteren via whattsapp, met elkaar getoost op deze machtswisseling.
Ik verbaas mij niet over de opluchting dat Trump vertrekt hoor, ik slaak zelf ook 'n zucht van verlichting omdat hij 'n lose canon is nu tijdens de pandemie. Denk dat je een post van mij en van iemand anders (enzino wellicht?) door elkaar haalt.