Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:04

SinneJ schreef:
Citaat:
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat sommige reacties me in dit topic daadwerkelijk verbaasd hebben. Ten eerste een paar pagina's terug waar iemand riep dat ze stembusfraude goed zouden keuren omdat het doel de middelen zou heiligen. Bijna niemand reageerde er echter op, dus ik denk dat die mening totaal afgekeurd werd maar de lieve vrede bewaard moest blijven.

Ik mag heel erg hopen dat dit stukje niet op mijn reactie is, want ik heb expliciet vermeld dat ik het wel afkeur...

Even de post van IMANDRA lezen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:14

Roodvos schreef:
Hier ben ik het met je oneens. Ik heb geen Twitter, dus daar zit je fout. Maar ik werk voor een multinational en wij voelen wel degelijk de negatieve gevolgen van de handelsoorlog die Trump met China heeft ontketend. En mijn werk en dus mijn inkomen en dus mijn financiële zekerheid raakt mij persoonlijk. En daarmee raakt Trump mij, indirect, ook persoonlijk.

China op handels- en productiegebied buitenspel zetten zou de hele westerse wereld moeten proberen voor elkaar te krijgen: gezamenlijk!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:15

Askja schreef:
SinneJ schreef:

Ik mag heel erg hopen dat dit stukje niet op mijn reactie is, want ik heb expliciet vermeld dat ik het wel afkeur...

Even de post van IMANDRA lezen.

Heb ik gedaan. Zij heeft het over het stuk van de pb en het afwentelen van 4 jaar pijn... wat ik overigens ook erg overtrokken vind.

Maar goed, hoedanook moet ik me niet aangesproken voelen, want als het over mij gaat, heeft Enzino gewoon heel slecht gelezen :')

Ik ga die mooie speech maar eens luisteren nu.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:15

Askja schreef:
Ach, en als er dan voor het vertrouwen van de verliezers nog stemmen herteld moeten worden, dan moeten ze dat maar doen, er is vooralsnog geen enkel bewijs van verkiezingsfraude dus de kans dat dat de uitslag nog gaat beïnvloeden is echt minimaal.
Ik denk overigens niet dat de hardcore achterban van Trump daardoor het vertrouwen terug gaat krijgen. Hopelijk slijten de gevoelens van haat, achterdocht en rancune aan die kant wel een beetje, en wordt er ook eens iets substantieels gedaan tegen de verspreiding van achterlijke complottheorieën als QAnon.

Zolang je een groot deel van de Trump achterban er maar van kunt overtuigen dat er echt geen sprake is van Fraude dan is dat hertellen en alles tot de bodem uitzoeken een heel goed idee. Ik kan me niet voorstellen dat echt alle Trump stemmers oliedom zijn. Dus als je trumpstemmers met voldoende gezond verstand weet te overtuigen dat het klopt haal je al heel wat spanning uit het vat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:17

Ach, in the spur of the moment wordt er wel meer gezegd dat bij beschouwing achteraf niet voor herhaling vatbaar is.
En die verkiezingen was wat mij betreft toch echt wel een beetje de waan van de dag. Al ben ik blij dat Trump vertrekt. Maar wat ik ook al door anderen hoorde zeggen: de toon is gezet, of liever verhard. De tendens van verdachtmakingen, onderbuikgevoelens, populisme en grofheid in het debat zijn door de regering Trump weer een beetje meer salonfähig gemaakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:19

Loretta schreef:
Wat als Nederland een kiesmannenstelsel zou hebben volgens RTL

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rkiezingen

Kortom, zelfde schrikbeeld als in de VS.

Interessant. Maar typisch dat ze D66 inwisselbaar vinden. De partijen die ik rechts noem hebben een duidelijk anti-EU beleid en zijn klimaatkritisch. D66 is juist extreem voor open grenzen, de EU en harde klimaataanpak, dus die staat haaks op PVV/FvD.

Het zou wel fijn zijn dat de Randstad/grootstedelijk gebied dan niet meer leidend is voor het platteland.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 08-11-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:20

mysa schreef:
Ach, in the spur of the moment wordt er wel meer gezegd dat bij beschouwing achteraf niet voor herhaling vatbaar is.
En die verkiezingen was wat mij betreft toch echt wel een beetje de waan van de dag. Al ben ik blij dat Trump vertrekt. Maar wat ik ook al door anderen hoorde zeggen: de toon is gezet, of liever verhard. De tendens van verdachtmakingen, onderbuikgevoelens, populisme en grofheid in het debat zijn door de regering Trump weer een beetje meer salonfähig gemaakt.

Dat probleem speelt helaas ook in Nederland helaas. er moet echt heel hard gesleuteld worden om de boel weer een beetje bij elkaar te brengen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:24

Biden en Harris moeten gewoon de rotzooi van vier jaar opruiing en verdeeldheid zaaien oplossen. Trump heeft goede maar veel meer verkeerde dingen gedaan, op een vaak achterbakse manier.
Corona is nog steeds aan het razen door Amerika en de armen zijn alleen maar armer en de rijken rijker geworden. Biden gaat de WHO weer in, een taskforce voor Corona opzetten en het milieu akkoord van Parijs weer omarmen. Dat laatste heeft ook grote invloed op ons allemaal. Nu Trump vriendje Bolsanaro nog weg en dan kan het tropisch regenwoud hopelijk ook beter beschermd worden.

Arabesk

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:29

En wat gaan die 70 miljoen sinaasappel liefhebbers doen.... En hoe gaat Trump zich nog gedragen de komende twee maanden..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:31

Arabesk schreef:
En wat gaan die 70 miljoen sinaasappel liefhebbers doen.... En hoe gaat Trump zich nog gedragen de komende twee maanden..

Ik ben al wel blij dat Biden nu al een meer verbindende toon aan slaat ook tegen de Trump stemmers. Dat haalt bij een deel de angel er al uit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:44

Loretta schreef:
Kijk dan wat er aan de zorgen en problemen van een grote groep gedaan kan worden. Daarmee haal je al voor een heel groot deel de angel eruit. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden.

En bij welke groep begin je dan? Zo simpel is het echt niet.

Karl heeft in een aantal berichten in dit topic naar mijn mening heel goed uitgelegd waar de kern van het probleem zit in Amerika. Ik kan dat niet zo goed uitleggen en bovendien is het dubbel.
Even terug lezen dus.

Het gebrek aan een sociaal vangnet en het doorgeschoten "ieder voor zich" is echt niet in 2 jaar op te lossen.
En wat daar voor nodig is (belasting, meer regulatie uit de overheid) is voor veel Amerikanen ook ongewenst.

De verkiezing van Trump had op een ander niveau voorkomen moeten worden. Hij had nooit verkiesbaar mogen worden. Maar ik weet niet hoe dat daar werkt. Of iedereen die lid is van de partij (en voldoende geld heeft) zich kandidaat kan stellen. En ik weet ook niet of toen al volledig duidelijk was hoe "bijzonder" Trump echt is.

Trump heeft kennelijk een uitstekende antenne om allerlei sentimenten op te vangen en om te zetten in retoriek. En daarmee de sentimenten uit te vergroten.

Wat met 4 jaar Trump wel duidelijk is geworden dat er meer verbinding nodig is tussen politiek en de burger. In die zin vind ik het geen verloren periode.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:50

Enzino, je post gelezen. Je schrijft een aantal dingen die ik niet herken hetgeen te maken heeft dat dit topic zo vreselijk snel ging, dat ik regelmatig paar bladzijde overgeslagen heb daar ik anders moest afhaken (ik heb dyslexie dus hele lappen tekst lezen daar zit een einde aan).
Over je verbazing die je uitspreekt hoe opgelucht mensen reageren over vertrek Trump in de VS en hier in dit topic daar verbaas ik me dan weer uit over.
Je was er toch bij de laatste vier jaar!
Denk jij echt dat als Rutten ooit stopt de mensen op de daken gaan vlaggen van vreugde? Echt niet hoor. Dat komt omdat Rutten, ook voor zijn politieke tegenstanders gewoon een beschaafde verbindende man is die er is voor alle Nederlanders.
Ik ga het niet uitleggen waarom dit Trump wel overkomt. Het is als een soort etterende steenpuist die uit elkaar klapt. Een steenpuist die de afgelopen jaren door Trump zijn eigen daden is opgebouwd. Fijn dat jij die man niet als bedreigend hebt ervaren voor de wereld vrede. Hier werden de tenen regelmatig bij elkaar geknepen zowel over zijn daden als over zijn uitlatingen. Ik heb daar gisteravond nog een post over geschreven.
VS is nog steeds een hele belangrijke staat en Trump heeft, als de spreekwoordelijke olifant, door de porselein kast gebanjerd. Daarbij heeft hij alle fatsoen normen finaal overboord gegooid en heeft hij zich absoluut presidentieel onwaardig gedragen. Als je dat niet in ziet, zegt dat vooral heel erg veel over wie jezelf bent.
Of anders gezegd, hij heeft de Republikeinse partij, enorme schade toegebracht zo schat ik in. Een partij die voornamelijk uit gewone vriendelijke normale stemmers bestaat. Dit omdat de uiterste rechtse tak van die partij met als vertegenwoordiger D Trump, die partij gekaapt heeft.
Trump was er echt niet voor alle Amerikanen. Vele zijn bang geweest, iets dat ik begrijp, en ook mijn vrienden kring heeft gisteren via whattsapp, met elkaar getoost op deze machtswisseling.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-11-20 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:52

Trump heeft in zijn verkiezingstijd heel slim ( net als Baudet en Wilders) kreten de lucht in geslingerd die bij een grote groep Amerikanen aansloegen. Datgene waar de meeste “ pijn “ zat bij de mensen heeft hij tot speerpunten gemaakt en dat werkte, maar de uitvoering was niet goed.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:52

Het is te hopen dat de republikeinen nu heel goed gaan nadenken hoe ze gaan voorkomen dat er ooit nog zo'n idioot in hun kringen naar boven komt drijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:55

Ik denk dat de meeste politici hun lesje wel geleerd hebben en misschien is dit wel het kantelpunt is zodat de politiek nu eens samen gaat werken in plaats van elkaar het leven zuur te maken. Ook in Amerika moeten nu keuzes gemaakt worden waar Republikeinen en/of Democraten niet achter zullen staan maar wel nodig zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:58

Wat een prachtige speech had Kamala, tranen in mijn ogen.

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:58

Roodvos schreef:
Loretta schreef:
Kijk dan wat er aan de zorgen en problemen van een grote groep gedaan kan worden. Daarmee haal je al voor een heel groot deel de angel eruit. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden.

En bij welke groep begin je dan? Zo simpel is het echt niet.

Karl heeft in een aantal berichten in dit topic naar mijn mening heel goed uitgelegd waar de kern van het probleem zit in Amerika. Ik kan dat niet zo goed uitleggen en bovendien is het dubbel.
Even terug lezen dus.

Het gebrek aan een sociaal vangnet en het doorgeschoten "ieder voor zich" is echt niet in 2 jaar op te lossen.
En wat daar voor nodig is (belasting, meer regulatie uit de overheid) is voor veel Amerikanen ook ongewenst.

De verkiezing van Trump had op een ander niveau voorkomen moeten worden. Hij had nooit verkiesbaar mogen worden. Maar ik weet niet hoe dat daar werkt. Of iedereen die lid is van de partij (en voldoende geld heeft) zich kandidaat kan stellen. En ik weet ook niet of toen al volledig duidelijk was hoe "bijzonder" Trump echt is.

Trump heeft kennelijk een uitstekende antenne om allerlei sentimenten op te vangen en om te zetten in retoriek. En daarmee de sentimenten uit te vergroten.

Wat met 4 jaar Trump wel duidelijk is geworden dat er meer verbinding nodig is tussen politiek en de burger. In die zin vind ik het geen verloren periode.

Ik moet echt zeggen dat ik het in veel zaken met Karl wel eens ben. en nogmaals ik ben veel meer op de hoogte van de situatie in Nederland dan van de situatie in de VS. Ik kijk met een Nederlandse bril. Maar als je tot de groep behoort die al jaren lang stelselmatig de gevolgen van bezuinigingen voor de kiezen krijgt dan gaat dat op den duur behoorlijk wringen. Ook in Nederland is er veel armoede helaas.

In dit topic zitten mensen die veel beter op de hoogte zijn van de VS dan dat ik dat ben. Wel zie ik dat de spanningen ook in Nederland spelen. Gelukkig is de Nederlandse parlemantaire democratie heel anders opgezet dan het Amerikaanse waardoor het minder snel uit de hand zal lopen. Dat wil nog niet zeggen dat het systeem hier onverwoestbaar is. en gelukkig hebben Nederlanders ook niet de neigingen met PVV vlaggen op hun auto's rond te rijden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:59

bigone schreef:
Trump heeft in zijn verkiezingstijd heel slim ( net als Baudet en Wilders) kreten de lucht in geslingerd die bij een grote groep Amerikanen aansloegen. Datgene waar de meeste “ pijn “ zat bij de mensen heeft hij tot speerpunten gemaakt en dat werkte, maar de uitvoering was niet goed.

Op CNN vergeleken ze zijn "techniek" met een bord spaghetti tegen de muur gooien en dan kijken wat blijft plakken. Vond het wel een mooie beeldspraak..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:06

Loretta schreef:
Dat wil nog niet zeggen dat het systeem hier onverwoestbaar is. en gelukkig hebben Nederlanders ook niet de neigingen met PVV vlaggen op hun auto's rond te rijden.
Dat klopt.
MAAR onderschat Baudet niet. Klip en klaar staat (of stond in ieder geval) in hun verkiezingsprogramma dat zo dra zij de politieke macht hebben, ze op post die er toe doen in de samenleving, mensen zetten van hun eigen partij. Hij noemde bv rechters, hoge post in de belastingdiensten e.a!
Dat betekent dat deze partij dus zonder blikken en blozen toegeeft, dat als zij democratisch gekozen worden, ze de democratie min of meer buiten spel gaan zetten door hun eigen mensen op die post te zetten. Want zo stond (staat?) er te lezen, dan gaat er gebeuren wat die partij wil.
Dit terwijl in NL de eigenlijke macht in de Tweede Kamer ligt. Je begeeft je dan al op een hellend vlak.

Wat ik dus wil aangeven. Baudet is in mijn ogen een echte wolf in schaapskleren. Maar heeft zelfde populistische ideeën als Trump en andere populistische partijen. Dat is ook een manier waarmee je democratische systemen van binnen uit kunt gaan verzwakken. Er zijn meer manieren als alleen die van Trump.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:21

Hahahaha hahahahahaha #dead _O- . Ze kunnen ook echt helemaal niks daar bij team Trump hè _O- .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LMAO _O- _O-

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:24

pien_2010 schreef:
Wat ik dus wil aangeven. Baudet is in mijn ogen een echte wolf in schaapskleren. Maar heeft zelfde populistische ideeën als Trump en andere populistische partijen. Dat is ook een manier waarmee je democratische systemen van binnen uit kunt gaan verzwakken. Er zijn meer manieren als alleen die van Trump.

Daar heb je wel gelijk aan. Gelukkig staat de FVD er op dit moment heel slecht voor in de peilingen. Maar er kan nog van alles veranderen. Bovendien is de FVD in de eerste kamer nog steeds een factor van belang. Baudet heeft in het verleden gigantisch zijn eigen ramen in gegooid door zijn maffe kunstjes zoals met dure woorden strooien en in het latijn de kamer toe spreken. Dat schijnt hij nu toch aardig na te laten. Maar baudet komt op mij ook over als een man met behoorlijk wat narcistische trekjes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:24

Hardop lachen hierom. HOE DAN

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:26

pien_2010 schreef:
Elnienjo, je post gelezen. Je schrijft een aantal dingen die ik niet herken hetgeen te maken heeft dat dit topic zo vreselijk snel ging, dat ik regelmatig paar bladzijde overgeslagen heb daar ik anders moest afhaken (ik heb dyslexie dus hele lappen tekst lezen daar zit een einde aan).
Over je verbazing die je uitspreekt hoe opgelucht mensen reageren over vertrek Trump in de VS en hier in dit topic daar verbaas ik me dan weer uit over.
Je was er toch bij de laatste vier jaar!
Denk jij echt dat als Rutten ooit stopt de mensen op de daken gaan vlaggen van vreugde? Echt niet hoor. Dat komt omdat Rutten, ook voor zijn politieke tegenstanders gewoon een beschaafde verbindende man is die er is voor alle Nederlanders.
Ik ga het niet uitleggen waarom dit Trump wel overkomt. Het is als een soort etterende steenpuist die uit elkaar klapt. Een steenpuist die de afgelopen jaren door Trump zijn eigen daden is opgebouwd. Fijn dat jij die man niet als bedreigend hebt ervaren voor de wereld vrede. Hier werden de tenen regelmatig bij elkaar geknepen zowel over zijn daden als over zijn uitlatingen. Ik heb daar gisteravond nog een post over geschreven.
VS is nog steeds een hele belangrijke staat en Trump heeft, als de spreekwoordelijke olifant, door de porselein kast gebanjerd. Daarbij heeft hij alle fatsoen normen finaal overboord gegooid en heeft hij zich absoluut presidentieel onwaardig gedragen. Als je dat niet in ziet, zegt dat vooral heel erg veel over wie jezelf bent.
Of anders gezegd, hij heeft de Republikeinse partij, enorme schade toegebracht zo schat ik in. Een partij die voornamelijk uit gewone vriendelijke normale stemmers bestaat. Dit omdat de uiterste rechtse tak van die partij met als vertegenwoordiger D Trump, die partij gekaapt heeft.
Trump was er echt niet voor alle Amerikanen. Vele zijn bang geweest, iets dat ik begrijp, en ook mijn vrienden kring heeft gisteren via whattsapp, met elkaar getoost op deze machtswisseling.

Ik verbaas mij niet over de opluchting dat Trump vertrekt hoor, ik slaak zelf ook 'n zucht van verlichting omdat hij 'n lose canon is nu tijdens de pandemie. Denk dat je een post van mij en van iemand anders (enzino wellicht?) door elkaar haalt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:28

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Daar heb je wel gelijk aan. Gelukkig staat de FVD er op dit moment heel slecht voor in de peilingen. Maar er kan nog van alles veranderen. Bovendien is de FVD in de eerste kamer nog steeds een factor van belang. Baudet heeft in het verleden gigantisch zijn eigen ramen in gegooid door zijn maffe kunstjes zoals met dure woorden strooien en in het latijn de kamer toe spreken. Dat schijnt hij nu toch aardig na te laten. Maar baudet komt op mij ook over als een man met behoorlijk wat narcistische trekjes.

Baudet is de reden dat die partij zo ongenadig gedaald is in de peilingen. Hij leeft in 'n soort sprookjes utopia en kan niet debatteren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:33

Biden slaat een toon van verbinding aan. Wat een verademing na zoveel tijd van polarisering. en het klinkt alsof hij ook de Trump stemmers serieus neemt en ook hen probeert te betrekken. Ik vind het een hele mooie speech.

https://www.youtube.com/watch?v=A5mA0ABXbA0

Het mag dan wat schreeuwirig klinken. Maar goed, dat hoort ook wel een beetje bij het huidige Amerika.