Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Dus jij vind dat er niets negatiefs verdoezelt word in de media?Dat er pas na drie dagen naar buiten kwam dat er in Keulen iets aan de hand was?Dan denk ik....ben ik dan achterlijk?Het gaat mij absoluut niet om de vluchtelingen in een kwaad daglicht tezetten.Waarom zou ik,wat schiet ik daar mee op?
Emmaa_ schreef:Ik denk ook dat de term racist niet per se gericht is op mensen als jij en Jan Modaal die het er niet mee eens zijn en dat laten horen, maar wel op de mensen die varkenskoppen aan bomen hangen en racistische leuzen schreeuwen/opschrijven/whatever. Dat gaat niet meer over vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon een 'volwassen' versie van pesten en imo niet de bedoeling in een samenleving.
bruintje123 schreef:@sandra
Dat is het hele topic al zo. En zal zo ook wel blijven gaan.
In politieke topics kom je nooit met elkaar overeen.
En het ene moment gaat dat wat feller dan het ander.
LM
In andere kwesties waar onder het tapijt wordt geschoven maakt ook dat mensen boos.
Alleen zijn veel dingen wat verder van hun bed dan op de wachtlijst blijven staan van het huur huis en de vluchteling die voorgaat of de 800 vluchtelingen in je dorpje van 1200 inwoners.
geerke schreef:Ik krijg de indruk dat als je ( negatieve) feiten uit het nieuws benoemd...of uit ervaring je al snel rascist word genoemdIk ben geen rascist Vluchtelingen moeten geholpen worden...VLUCHTELINGEN.
geerke schreef:Verzet tegen hulpverleners is niet per definitie een asielzoekersdingetje maar wel een moslim/islam dingetje
Mixje90 schreef:geerke schreef:Ik krijg de indruk dat als je ( negatieve) feiten uit het nieuws benoemd...of uit ervaring je al snel rascist word genoemdIk ben geen rascist Vluchtelingen moeten geholpen worden...VLUCHTELINGEN.
Ik denk dat dat eerder komt door uitspraken als:geerke schreef:Verzet tegen hulpverleners is niet per definitie een asielzoekersdingetje maar wel een moslim/islam dingetje
Electra63 schreef:Vorige week werd op TV uitgelegd, dat misstanden met allochtonen en vluchtelingen in Duitsland niet gepubliceerd werden om de grote groep neo-nazi's niet in de kaart te spelen (ook dat is een taboe en wordt zo min mogelijk besproken in de media) en door het oorlogsverleden van Duitsland.
geerke schreef:dat is niet rascistisch dat is een feit....daar kan ik niets aan doen.Het heeft met geloof te maken,een ambulancebroeder mag geen moslima aanraken en een zuster geen moslimman....Als ik dat zou veroordelen zou ik een rascist zijn,dat doe ik niet,ik benoem het alleen.
En jij ziet daar geen onderscheid in.
geerke schreef:dat is niet rascistisch dat is een feit....daar kan ik niets aan doen.Het heeft met geloof te maken,een ambulancebroeder mag geen moslima aanraken en een zuster geen moslimman....Als ik dat zou veroordelen zou ik een rascist zijn,dat doe ik niet,ik benoem het alleen.
Wranglerbutt schreef:geerke schreef:dat is niet rascistisch dat is een feit....daar kan ik niets aan doen.Het heeft met geloof te maken,een ambulancebroeder mag geen moslima aanraken en een zuster geen moslimman....Als ik dat zou veroordelen zou ik een rascist zijn,dat doe ik niet,ik benoem het alleen.
Klinklare onzin! Wederom 'feiten' die op geen enkele manier onderbouwd kunnen worden
Kom je wel eens in Engeland? Weet je wel hoe veel van de verpleegsters en artsen in Engelse ziekenhuizen moslim zijn? Of in Nederland, wat dat betreft? Ik ken een Marrokaanse bejaardenverzorger - een man - die patiënten (mannen en vrouwen - en mijn eigen moeder!) liefdevol en met veel respect behandelt. Daarnaast werken in de zorg ook veel moslima's van Turkse, Marrokaanse en Hindoestaanse afkomst, allemaal prima personeel!
Ik vind het schandalig dat goede mensen hier door sommigen worden weggezet als hele of halve crimineel omdat je zelf zo'n verwrongen en simplistisch beeld hebt van mensen met een andere religie.
Mixje90 schreef:Ik zit in de vrijwillige hulpverlening en tot nu toe waren de enige misdragende buitenlanders wat Duitsers die een slok te veel ophadden.
Heeft mijn beeld van Duitsers zo erg verpest.... Not