Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:19

Ook geen negatieve discriminatie meer dan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:30

Ik denk dat negatieve uitlatingen zeker minder wordt als de regering eens doorpakt op wat sneeuwpop aangeeft.

En ja er is een hoop onvrede. Is dat zo raar dan? Er klopt geen bal van hoe het nu gaat.

Electra ook ik heb vrienden en familie die van origine geen Nederlanders zijn.
Toen ik zelf nog de oogkleppen ophad hadden hun al de felheid die ik nu heb.

En ik woon in een rustig dorp.
Maar waar ik ingezet wordt is dat omdat er overlast is in welke vorm dan ook.
En ja dan kom je tot de conclusie dat het vaker om onze medemens gaat waar de roots niet van hier zijn.
Maar liever niet benoemen want dan ben je racist.
Ipv wel benoemen en dan was het nooit zo ver gekomen.
Dan was het voor het grote deel dat zich wel fijn gedraagt ook aangenaam wonen met veel minder oordelen.
Die oordelen zijn er juist gekomen door alles maar weg te stoppen vanuit de politiek. Alsof de burger een peuterje is die het toch niet ziet.

En ja we zien nu overnieuw de doofpot vol gestopt worden.
Geen rellers aangepakt worden.

Maar steeds meer mensen zijn er klaar mee. En dat is schrikken.

Pak de punten aan die sneeuwpop beschrijft.
60 % kan dan al weg.
En geef een deel van die besparing uit in de zorg hier. En een ander deel aan de mensen met honger in Syrië.
Je weet wel. De ECHTE vluchteling.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:37

De regering draait steeds meer zaken terug, zoals bijv voorrang op een woning als je een verblijfsstatus hebt, dit dus ten koste van mensen die al tich jaren op de wachtlijst staan. De gemeenten mogen nu zelf beslissen of ze wel/geen voorrang geven. Inmiddels strengere grenscontroles. Turkije op de vingers getikt omdat ze te weinig, zeg gerust niks doen. Waarom? Misschien, heeeel misschien omdat er zo zachtjes aan daar in Den Haag ook een paar wakker beginnen te worden?
Noorwegen, Finland en Zweden die ineens een ommezwaai maken en met strengere regels komen. Als t allemaal zo goed was/is, dus het massaal opvangen van die vluchtelingen, waarom dan nu wel een ander beleid? Omdat men inziet dat ze zich wel eens compleet vergist kunnen hebben, het mijn inziens te verwachten "oeps" moment?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:42

Misschien omdat de stroom op dit moment niet houdbaar is? Een heel land bloeit leeg richting Europa..

Overigens was de situatie in Europa toen (jaren 90) niet te vergelijken met nu.. Compleet andere regeringsmensen, maar economisch ook een compleet andere situatie.. Wij komen nu uit de crisis waarin een kwetsbare groep te maken heeft gehad met baanverlies, hogere kosten, de broekriem aantrekken, langere wachttijd woning etc etc.. Ja dan is het begrijpelijk dat daar protest op komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:13

Ik krijg de indruk dat als je ( negatieve) feiten uit het nieuws benoemd...of uit ervaring je al snel rascist word genoemdIk ben geen rascist Vluchtelingen moeten geholpen worden...VLUCHTELINGEN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:16

Ik denk ook dat de term racist niet per se gericht is op mensen als jij en Jan Modaal die het er niet mee eens zijn en dat laten horen, maar wel op de mensen die varkenskoppen aan bomen hangen en racistische leuzen schreeuwen/opschrijven/whatever. Dat gaat niet meer over vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon een 'volwassen' versie van pesten en imo niet de bedoeling in een samenleving.

Het is ook niet de bedoeling (die van mij in ieder geval niet) om modder te gaan gooien, maar als er positieve artikelen over vluchtelingen geplaatst worden, of cijfers die dingen laten blijken die niet in een bepaalde lijn van denken passen, wordt er net zo goed fel gereageerd. Dan wordt er in de hele media weer alleen maar positief over vluchtelingen geschreven, wat ook niet waar is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:23

Dus jij vind dat er niets negatiefs verdoezelt word in de media?Dat er pas na drie dagen naar buiten kwam dat er in Keulen iets aan de hand was?Dan denk ik....ben ik dan achterlijk?Het gaat mij absoluut niet om de vluchtelingen in een kwaad daglicht tezetten.Waarom zou ik,wat schiet ik daar mee op?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:25

Mag ik zeggen dat ik de discutie nu veel gematigder en fijner vind als enkele pagina's terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:31

geerke schreef:
Dus jij vind dat er niets negatiefs verdoezelt word in de media?Dat er pas na drie dagen naar buiten kwam dat er in Keulen iets aan de hand was?Dan denk ik....ben ik dan achterlijk?Het gaat mij absoluut niet om de vluchtelingen in een kwaad daglicht tezetten.Waarom zou ik,wat schiet ik daar mee op?

Ho ho, dat zeg ik niet! Er worden zeker dingen achtergehouden, niet alleen door de media maar ook door de politiek en de politie. Maar het is wel een enorm actuele discussie, wat ook betekent dat de media er op dit moment bol van staat. En dat zijn heus niet alleen maar positieve berichten, in tegenstelling zelfs. Ik probeer enkel te zeggen dat het twee kanten op gaat. Een link naar een artikel maakt je een linkse naïeve moraalridder, een link naar het andere artikel doet het lijken alsof je wellicht erg anti-vluchtelingen bent. Dat zeggen we tegen elkaar, dat wordt niet alleen van de 'pro' kant naar de 'anti' kant geslingerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:42

Ik denk dat er altijd informatie achter gehouden wordt door media politiek en politie... Ik noem een Teeven deal, ik noem mh17 (onderste steen moest toch boven meneer Rutte?)
Dat staat imo los van de vluchtelingen crisis.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:07

@sandra
Dat is het hele topic al zo. En zal zo ook wel blijven gaan.
In politieke topics kom je nooit met elkaar overeen.
En het ene moment gaat dat wat feller dan het ander. :)

LM
In andere kwesties waar onder het tapijt wordt geschoven maakt ook dat mensen boos.
Alleen zijn veel dingen wat verder van hun bed dan op de wachtlijst blijven staan van het huur huis en de vluchteling die voorgaat of de 800 vluchtelingen in je dorpje van 1200 inwoners.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:32

Vorige week werd op TV uitgelegd, dat misstanden met allochtonen en vluchtelingen in Duitsland niet gepubliceerd werden om de grote groep neo-nazi's niet in de kaart te spelen (ook dat is een taboe en wordt zo min mogelijk besproken in de media) en door het oorlogsverleden van Duitsland.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:58

Emmaa_ schreef:
Ik denk ook dat de term racist niet per se gericht is op mensen als jij en Jan Modaal die het er niet mee eens zijn en dat laten horen, maar wel op de mensen die varkenskoppen aan bomen hangen en racistische leuzen schreeuwen/opschrijven/whatever. Dat gaat niet meer over vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon een 'volwassen' versie van pesten en imo niet de bedoeling in een samenleving.

Een varkenskop ophangen valt imo ook nog onder verzet tegen het werk van de overheid.
Ik wil ook niet nog meer moslims in nederland.
En ze welkom heten, gaat mij ook te ver. Tot nu toe gaat de overheid ver over de grenzen heen van vele nederlanders door hun zogenaamde positieve discriminatie (er is niks positiefs aan discriminatie) Minimaal(!) 60% is geen vluchteling en daarbij worden de illegalen er niet uitgezet. Overal moskeeen, het voelt niet nederlands meer.
Helpen in hun eigen land, daar ben ik wel voor.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:01

bruintje123 schreef:
@sandra
Dat is het hele topic al zo. En zal zo ook wel blijven gaan.
In politieke topics kom je nooit met elkaar overeen.
En het ene moment gaat dat wat feller dan het ander. :)

LM
In andere kwesties waar onder het tapijt wordt geschoven maakt ook dat mensen boos.
Alleen zijn veel dingen wat verder van hun bed dan op de wachtlijst blijven staan van het huur huis en de vluchteling die voorgaat of de 800 vluchtelingen in je dorpje van 1200 inwoners.

Om niet te spreken over de bouwvergunningen, waar mensen jaren mee bezig zijn (moet in de omgeving passen etc) , terwijl zo'n centrum even wordt neergezet alsof het niks is, zonder dat er naar de bezwaren van omwonenden gekeken wordt.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:05

geerke schreef:
Ik krijg de indruk dat als je ( negatieve) feiten uit het nieuws benoemd...of uit ervaring je al snel rascist word genoemdIk ben geen rascist Vluchtelingen moeten geholpen worden...VLUCHTELINGEN.

Ik denk dat dat eerder komt door uitspraken als:

geerke schreef:
Verzet tegen hulpverleners is niet per definitie een asielzoekersdingetje maar wel een moslim/islam dingetje

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:23

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

Ik denk dat dat eerder komt door uitspraken als:

geerke schreef:
Verzet tegen hulpverleners is niet per definitie een asielzoekersdingetje maar wel een moslim/islam dingetje

dat is niet rascistisch dat is een feit....daar kan ik niets aan doen.Het heeft met geloof te maken,een ambulancebroeder mag geen moslima aanraken en een zuster geen moslimman....Als ik dat zou veroordelen zou ik een rascist zijn,dat doe ik niet,ik benoem het alleen.
En jij ziet daar geen onderscheid in.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:25

Electra63 schreef:
Vorige week werd op TV uitgelegd, dat misstanden met allochtonen en vluchtelingen in Duitsland niet gepubliceerd werden om de grote groep neo-nazi's niet in de kaart te spelen (ook dat is een taboe en wordt zo min mogelijk besproken in de media) en door het oorlogsverleden van Duitsland.

en ze hebben daar nog nooit van social-media gehoord?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:47

geerke schreef:
dat is niet rascistisch dat is een feit....daar kan ik niets aan doen.Het heeft met geloof te maken,een ambulancebroeder mag geen moslima aanraken en een zuster geen moslimman....Als ik dat zou veroordelen zou ik een rascist zijn,dat doe ik niet,ik benoem het alleen.

Klinklare onzin! Wederom 'feiten' die op geen enkele manier onderbouwd kunnen worden :(

Kom je wel eens in Engeland? Weet je wel hoe veel van de verpleegsters en artsen in Engelse ziekenhuizen moslim zijn? Of in Nederland, wat dat betreft? Ik ken een Marrokaanse bejaardenverzorger - een man - die patiënten (mannen en vrouwen - en mijn eigen moeder!) liefdevol en met veel respect behandelt. Daarnaast werken in de zorg ook veel moslima's van Turkse, Marrokaanse en Hindoestaanse afkomst, allemaal prima personeel!

Ik vind het schandalig dat goede mensen hier door sommigen worden weggezet als hele of halve crimineel omdat je zelf zo'n verwrongen en simplistisch beeld hebt van mensen met een andere religie.
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 01-02-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:48

geerke schreef:

Islam en moslims omvat veel meer dan wat Marokkaanse allochtonen aan de onderkant van de maatschappij die zich misdragen. Het probleem is dat jij daarin geen onderscheid ziet volgens mij.
Dat je voor rascist uitgemaakt zou worden als je dat veroordeelt geloof ik geen bal van.

En feiten zijn geen feiten omdat je beweert dat het een feit is, feiten kun je onderbouwen. Als het een feit is wat je zegt, onderbouw het dan ook aub.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:56

Toch heb ik hier in dit topic nog bijzonder weinig mensen een ander een rascist zien noemen...

En hier komt geweld tegen hulpverleners gewoon van Hollandse, dorpse "testosteron bommen"... Wij gebben geen Marokkanen.... Wij hebben wel gastjes van 16-20 die teveel zuipen en teveel snuiven...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:00

Ik zit in de vrijwillige hulpverlening en tot nu toe waren de enige misdragende buitenlanders wat Duitsers die een slok te veel ophadden.
Heeft mijn beeld van Duitsers zo erg verpest.... Not

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:01

Wranglerbutt schreef:
geerke schreef:

Klinklare onzin! Wederom 'feiten' die op geen enkele manier onderbouwd kunnen worden :(

Kom je wel eens in Engeland? Weet je wel hoe veel van de verpleegsters en artsen in Engelse ziekenhuizen moslim zijn? Of in Nederland, wat dat betreft? Ik ken een Marrokaanse bejaardenverzorger - een man - die patiënten (mannen en vrouwen - en mijn eigen moeder!) liefdevol en met veel respect behandelt. Daarnaast werken in de zorg ook veel moslima's van Turkse, Marrokaanse en Hindoestaanse afkomst, allemaal prima personeel!

Ik vind het schandalig dat goede mensen hier door sommigen worden weggezet als hele of halve crimineel omdat je zelf zo'n verwrongen en simplistisch beeld hebt van mensen met een andere religie.

ik heb in engeland gewoond...al eerder schreef ik dat dit niet geldt voor alle moslims.
Ik heb het ook niet over een moslim als ambulance broeder...maar een niet moslim die een moslim eerste hulp wil bieden.

Waarom gaan er nu geen ambulances meer richting een AZC zonder dat daar politie bij is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:03

Mixje90 schreef:
Ik zit in de vrijwillige hulpverlening en tot nu toe waren de enige misdragende buitenlanders wat Duitsers die een slok te veel ophadden.
Heeft mijn beeld van Duitsers zo erg verpest.... Not

Hier uit maak ik op dat er in Nederland helemaal geen probleem is...niet met vluchtelingen,niet met een paar Marokkaantjes die zich niet weten te gedragen...ambulancepersoneel kan gewoon hun werk doen.

Klinkt goed!

ik wacht maar weer even op een rechts windje... :+
Laatst bijgewerkt door geerke op 01-02-16 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:04

De enige reden daarvoor kan natuurlijk alleen maar zijn omdat het moslims zijn en omdat het islamitische geloof dat predikt toch?