Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:35

Nicolletje schreef:
Hermelientje schreef:
Loopt feminisme dan ook achter?

Ja toch, we zijn volgens mij nog lang niet waar we zijn moeten.
Misschien volgens jou wel en volgens mij niet.

Owww....leg uit!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:35

Hermelientje schreef:
Nicolletje schreef:
en blijkbaar zeggen een paar hoge Amerikaanse piefen dat nu ook.

Wat die hoge pief zegt snap ik eerlijk gezegd ook niet. :o?

Maar die hoge pief van jou Frank Gaffney heeft wel veel gevoel voor humor. zo kan hij aan dit nieuwe logo

zien dat Obama onderwerping aan de Sharia wil.

Dat hij dat soort complotten door heeft is zo ontzettend knap van hem, vind je niet? Daarom noemen ze hem een "right-wing intellectual" in Amerika. Voor iedereen die niet zo intellectueel is en niet meteen door heeft dat de Amerkaanse president een "crypto-muslim" is legt hoge pief Frank Gaffney het hier nog even uit in "plain English".

http://biggovernment.com/fgaffney/2010/ ... -crescent/

Met deze man kun je wel een leuke Tea Party houden denk ik.
;)

Mooie post, altijd fijn om te leren hoe iemand in zijn eigen (Amerikaanse) context gezien wordt. Het "expert" of "hoge pief" gehalte van deze man wordt hierdoor een stuk discutabeler.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:36

Krips schreef:
Ik ben zelf ook neutraal als het gaat om de Islam.

Ik ben dat niet. Ik heb een Islamitische vriend gehad, ben in moslimlanden bij mensen thuis geweest en heb me tot op zekere hoogte verdiept in de Islam.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:37

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:
Sorry, Nicolletje, dat ik je weer niet begrijp.
Jij zegt tegen mij: Je hebt je bericht aangepast, maar IK heb niets aangepast?????????????????

Oh sorry het was Waves, excuses.

Ik had er aan toegevoegd dat het jou ook een hoop moeite scheelt. Lijkt me niet heel essentieel toch? Je reageerde ook zo snel ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:38

Dat is dus een "hoge pief"gespeend van enig verstand!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:38

Teddy321 schreef:
Owww....leg uit!

Volgens mij is dat een andere discussie :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:40

Nicolletje schreef:
Krips schreef:
Ik ben zelf ook neutraal als het gaat om de Islam.

Ik ben dat niet. Ik heb een Islamitische vriend gehad, ben in moslimlanden bij mensen thuis geweest en heb me tot op zekere hoogte verdiept in de Islam.

Ik heb vele moslimvrienden, kwam tot voor kort wekelijks in moslimlanden en heb me niet tot op zekere hoogte, maar intens verdiept in de Islam. Toch kijk ik er heel anders tegenaan dan jij! Zo zie je maar, iemand's overtuiging hoeft niet de juiste te zijn ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:40

Ik ben zelf behoudend om mijn persoonlijke ervaringen op internet te gooien, omdat het hier gaat om mijn ex, en ik vind dat niet oké tegenover mijn huidige vriend.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:41

Teddy321 schreef:
Zo zie je maar, iemand's overtuiging hoeft niet de juiste te zijn ;)

Je bedoelt, de mijne is niet goed en de jouwe wel?
Ik vraag me ook af, of je weet wat mijn overtuigingen zijn.
Laatst bijgewerkt door Nic op 20-09-10 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:42

Nicolletje schreef:
Teddy321 schreef:
Owww....leg uit!

Volgens mij is dat een andere discussie :)

Volgens mij begon jij erover dat het feminisme nog lang niet is waar het zijn moet. Niet meer dan logisch dat ik dan vraag of je dat wilt uitleggen. Op actie volgt meestal een reactie nl

Teddy321

Nicolletje schreef:
Teddy321 schreef:

Dat zeg ik niet, zo interpreteer jij het

Nic

Teddy321 schreef:
Volgens mij begon jij erover dat het feminisme nog lang niet is waar het zijn moet. Niet meer dan logisch dat ik dan vraag of je dat wilt uitleggen. Op actie volgt meestal een reactie nl

Nee dat was ik niet, ik reageerde op iemand die dat zei.
Dat het mijn mening is dat dat misschien niet zo is en de ander vindt van wel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:45

Teddy321 schreef:
Dat zeg ik niet, zo interpreteer jij het

Ik wil het niet verkeerd interpreteren, daarom vraag ik het.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:46

Nicolletje schreef:
Teddy321 schreef:

Die heb je hier de laatste maanden wel duidelijk gemaakt! Of je moet iets heel anders posten dan wat je bedoeld??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:47

Teddy321 schreef:
Toch kijk ik er heel anders tegenaan dan jij! Zo zie je maar, iemand's overtuiging hoeft niet de juiste te zijn ;)

Grappig trouwens, ik ben zo brutaal geweest om dan even te kijken wát jouw overtuiging is, maar de post die ik tegenkom, ben ik het echt helemaal mee eens hoor :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:49

Teddy321 schreef:
Die heb je hier de laatste maanden wel duidelijk gemaakt! Of je moet iets heel anders posten dan wat je bedoeld??

Ik heb het idee dat mijn posts soms verward of op 1 hoop gegooid worden maar het kan dat ik dat duidelijk heb gemaakt ja :j

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:53

Sinds ik hier op bokt kom speelt er nogal wat in de politiek. Het zou zo maar kunnen dat mijn politieke overtuiging gewijzigd is. Zeker mijn houding tov de PVV is enigzins gewijzigd.
Ik heb nooit op ze gestemd (gelukkig) maar vond het partijprogramma niet slecht op het buitenlanders-beleid na.
Nadat de Almachtige Wilders na 1 dag de pensioenleeftijd weggaf was ik er klaar mee. Dat gaf voor mij de doorslag dat deze man als politiek leider niet te vertrouwen is en niet staat voor wat ie zegt.
Met zijn buitenlanders-beleid ben ik het nooit eens geweest.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 01:00

Nee het ging niet om Wilders.

Ik ben niet vóór Wilders maar ik denk dat het niet verkeerd is om hem nu met een 20-tal zetels ruimte te geven in een volwaardig kabinet en hem niet zwart te maken.
Dat de tegenstanders hem zwart maken (omdat hij dat 'ook doet' ofzoiets) zegt mij méér over de zwakte van de tegenstanders en maakt Wilders alleen maar sterker.
Doe dat toch niet! Denk ik dan bij mezelf.
Als een partij met in den beginsel best wel radicale ideeen zoals de SP 20 zetels krijgt dan denken wij toch ook niet allemaal, ojee nu worden we een soort Sovjet-Unie?

Ik ben voorstander van gematigdheid en daarmee bedoel ik, zolang Wilders ergens in een klein middenpartijtje zit zijn er nog genoeg grote jongens om hem in het gareel te houden.

Het waait vanzelf wel over máár ik ben het niet eens met het heel erg pro-Islam zijn en ik vind het niet fijn als mij verteld wordt dat 'we maar moeten wennen aan moskeeen in het landschap' ofzoiets.
Ik zou het wel fijner vinden als wij als Nederland iets terughoudender zijn hierin.
Dat is mijn mening.

Qua Islam vind ik Ayaan erg goed en ben ik het met haar eens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:09

Nicolletje schreef:
Ik ben zelf behoudend om mijn persoonlijke ervaringen op internet te gooien, omdat het hier gaat om mijn ex, en ik vind dat niet oké tegenover mijn huidige vriend.

Ik hoop niet, dat je je mening over de Islam alleen gebaseerd heb op je ervaringen met je ex?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:45

sarabande schreef:
Weet je Joost ik zou de gebeurtenissen van die tijd nog eens even terug zoeken. Eerst kwam het rapport Davids waar Balk gewoon het hele rapport als leugen bestempelde, vervolgens bleek Maxime in de EU over Afghanistan te konkelen en brieven niet door te geven, wat raar dat de PVDA het toen allemaal een deur te ver vond en datgene wat afgesproken was wilde uitvoeren, namelijk niet nog een verlenging, dat was hun verantwoordelijkheid na die belofte aan de kiezer. Daar liepen ze dus allesbehalve voor weg.

Afghanistan is een oorlog. Al die openheid is alleen maar koren op de molen van de Taliban om hun zaakje te winnen. Wat mij betreft was er nog een veel sterkere geheimhouding geweest. Als publiek zijn we al die tijd steeds meer informatiegeil geworden. In sommige gevallen is het beter dat informatie gewoon geheim blijft. Voor politici is het heel moeilijk om met die geheimhouding om te gaan, vooral omdat we blijkbaar 16 miljoen bestuurders en generaals in dit land hebben die alles willen weten en het liefst de besluiten ook zelf zouden nemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:52

joostvangestel schreef:
Afghanistan is een oorlog. Al die openheid is alleen maar koren op de molen van de Taliban om hun zaakje te winnen. Wat mij betreft was er nog een veel sterkere geheimhouding geweest. Als publiek zijn we al die tijd steeds meer informatiegeil geworden. In sommige gevallen is het beter dat informatie gewoon geheim blijft. Voor politici is het heel moeilijk om met die geheimhouding om te gaan, vooral omdat we blijkbaar 16 miljoen bestuurders en generaals in dit land hebben die alles willen weten en het liefst de besluiten ook zelf zouden nemen.

Wanneer het kabinet verder had gewild, ten koste van nog meer geld van de belastingbetaler, had het die beslissing toch aan de kamer voor moeten leggen met alle publiciteit van dien. Dus van geheimhouding was zo wie zo geen sprake geweest.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:55

Nou ja, je moet toch draagvlak onder de bevolking hebben om een oorlog te gaan voeren. Mensen hebben recht op informatie als uit onze naam en met ons geld gedood en gestorven gaat worden.

Bovendien waren ze maar al te bereid informatie geven toen besloten moest worden of we daar heen gingen. De grot van Bin Laden werd nog net niet op de kaart aangewezen, rapporten en filmpjes over onderdrukking door de taliban waren aan de orde van de dag. Alles om de publieke opinie erachter te krijgen.

Maar wil je eruit dan moet alles geheim blijven en is het volk 'mediageil' :')

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:59

De oorspronkelijke titel van dit topic is : waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen ?
Wel, ik denk dat ze zich aangevallen voelen, omdat ze ook écht worden aangevallen. Met name linkse partijen als PvdA, Groenlinks, SP en D66 stellen erg veel in het werk om ervoor te zorgen dat de PVV vooral bekend staat als een smerige, uiterst rechtse partij die ons land de afgrond in zal storten.

Vanuit de linkse partijen is dat eigenlijk niet zo'n slimme actie, want het is wel gebleken dat het niet werkt.
Als PVV stemmer vind ik het wel leuk dat de linksen het zo dom aanpakken, want prutsmuts harder ze moord en brand schreeuwen, hoe meer mensen er naar Wilders lopen.

Een betere strategie van die partijen zou zijn om de problemen die Wilders aankaart, aan te pakken. Want als ze die problemen namelijk écht aanpakken, dan pas nemen ze de PVV wind uit de zeilen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:06

Electra63 schreef:
Ik hoop niet, dat je je mening over de Islam alleen gebaseerd heb op je ervaringen met je ex?

Nee hoor. Volgens mij heb ik dat allemaal al verteld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:07

joostvangestel schreef:
Afghanistan is een oorlog. Al die openheid is alleen maar koren op de molen van de Taliban om hun zaakje te winnen.

Dat geldt toch ook voor sommige partijen tegen de PVV?