wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:01

Heino schreef:
Tja media komt wel vaker met onwaarheden en opgeblazen verhalen.

Ik vind het trouwens wel weer belachelijk dat ook de media al bezig is met benadrukken van etniciteit in berichten. Doet dat er nu werkelijk toe? Wat voor nut heeft het om de etniciteit te benoemen? Wat schiet je er mee op? Behalve dat de associatie Marrokaan met negatief bekrachtigd wordt?
Etniciteit hoort niet in dit soort berichten thuis vind ik, daar hebben we het CBS voor.

Vind ik juist heel goed, anders wordt nooit duidelijk hoe groot het probleem is. Dat zijn berichten die Wilders meer stemmen bezorgt dan al zijn uitspraken bij elkaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:03

janesmith schreef:
Vind ik juist heel goed, anders wordt nooit duidelijk hoe groot het probleem is. Dat zijn berichten die Wilders meer stemmen bezorgt dan al zijn uitspraken bij elkaar.

Je weet dat de media heel selectief is?? En dat wat je in de krant leest dus níet representatief is voor de werkelijkheid? En dat het probleem groter gemaakt wordt dan het is??

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:07

Heino schreef:
janesmith schreef:

Je weet dat de media heel selectief is?? En dat wat je in de krant leest dus níet representatief is voor de werkelijkheid? En dat het probleem groter gemaakt wordt dan het is??

Waarom vraag jij regelmatig om bronnen dan, als je ze toch niet gelooft?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:25

janesmith schreef:
sarabande schreef:
Elsevier zucht

Die heb ik op mijn onthouden lijstje gezet, daar er hier veel quotes uit Elsevier voorbij komen. o.a. door iemand, Hermelientje, die ik vrij hoog inschat wat intellect betreft.
Vanaf nu kan ik die namens jou met 'Zucht' afdoen. ;-)

Wil je mij alsjeblieft niet voor jouw propagandakarretje spannen. ;)
Ik quote trouwens een stuk minder dan iemand anders hier. :D
Dat is eigenlijk best onhandig van me want ik moet steeds alles zelf schrijven.

Ik ben al heel lang geleden opgehouden de wereld te verdelen in links/rechts en daar een waardeoordeel aan te hangen. Wat kranten en tijdschriften betreft zijn ze eigenlijk allemaal even goed in het weergeven van de waarheid, niet dus. ;) En wat is waarheid eigenlijk? Iedereen heeft zijn eigen waarheid.

Er kan evengoed een interessant artikel staan in de Volkskrant als in de Elsevier. Maar ik ben het wel vaak oneens met artikelen in de Elsevier. Om ook maar eens hele stukken tekst te quoten hier een commentaarstuk uit Elsevier van een week geleden. Ik vind dit een vreselijk slecht stuk waar ik het bovendien niet mee eens ben:

Waarom draait PVV bontsector de nek om?

Door toedoen van de PVV is de toekomst van de bontindustrie in gevaar. Om met Geert Wilders te spreken: Het moet niet veel gekker worden
Door Simon Rozendaal

Tweede Kamer wil verbod op fokken van nertsen
Met hulp van de Partij van de Vrijheid is eindelijk gelukt waar groen en links al jaren voor strijden. De Tweede Kamer wil een verbod op de fokkerij van nertsen. Omdat er in de PVV een fanatieke dierenbeschermer zit (Dion Graus) gaat die hele partij akkoord met groen-linkse symboolpolitiek.

Een keurige sector waar tweehonderd bedrijven in werkzaam zijn, waarin Nederland voorop loopt (wij zijn de derde nertsfokker in de wereld, na Denemarken en China), wordt de nek omgedraaid.

En waarom?

Nertsen hebben vijf maal zoveel ruimte als een scharrelkip. Ze worden beter verzorgd dan welk dier in de bio-industrie ook. Een dier dat zich niet kiplekker voelt, gaat immers aan de eigen vacht knagen en dat zal de fokker per se willen voorkomen. En dus vertroetelt hij zijn beestjes.

Doordrammers
Er is ook niks mis met bont. Ok, de Nederlander draagt het niet meer omdat doordrammers met verfspuitbussen dat onmogelijk hebben gemaakt, maar elders is bont nog steeds de prachtige en effectieve kleding die het al tienduizenden jaren is. Bont is zelfs een van de wezenlijke kenmerken van de menselijke beschaving: zodra wij uit de holen kropen, tooiden we ons met bont. En laten we wel zijn, wat is bont al met al? Leer met wat haar er op. Waarom mag leer zonder haar wel en leer met haar niet?

Het politiek dubieuze is bovendien dat de PVV op deze manier achter de Volkert van der Graaf-achtige milieuterroristen aanhobbelt. Fortuyn is mede vermoord omdat hij geen bezwaar tegen bont had. Voor de op hol geslagen dierenbevrijders is de nertsfokkerij samen met het apenonderzoekscentrum in Rijswijk altijd de grote steen des aanstoots geweest.

Volkert
Dankzij de PVV krijgen Volkert van de Graaf en zijn kompanen in het parlement (zoals Krista van Velzen van de SP en Marianne Thieme van de Partij van de Dieren) nu hun zin.

Het moet niet veel gekker worden, om een geliefde uitspraak van Geert Wilders te hanteren. Gelukkig kan de Eerste Kamer deze rare kongsi van groen, links en PVV nog tegenhouden.

Waarom ik het hier niet mee eens ben:
Ten eerste de manier waarop het geschreven is, rare verbanden leggen met dat hele Volkert van de G. verhaal. Dat heeft er helemaal niks mee te maken en het suggereert dat er een band is tussen PVV en milieuterroristen en dat van Velzen en Thieme kompanen zijn van Volkert vd G. (Overigens is deze manier wel precies hoe de PVV ook vaak dingen onder de aandacht brengt en dat vind ik dus ook niks).
Ten tweede vind ik de aanval op het PVV standpunt niet correct, de PVV doet hier namelijk precies wat ze beloofd heeft in haar verkiezingsprogramma. +:)+
Ten derde vind ik persoonlijk nertsenfokkerij helemaal geen keurige sector.

Ander voorbeeld:
http://www.trouw.nl/opinie/podium/artic ... rbod_.html
Dit vind ik een goed geschreven opiniestuk over hetzelfde onderwerp. Verder gaf Trouw eerder ook ruimte voor de mening van een tegenstander van het verbod, ze belichten dus beide kanten, iets wat tot mijn grote genoegen steeds vaker gebeurt in oa Trouw, NRC en Volkskrant.

Wat vind jij zelf van de manier waarop Elsevier hier over de PVV schreef?
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 24-06-10 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:38

Als ik quote, dan doe ik dat ook bij voorkeur uit de 3 kranten die jij noemt, omdat die algemeen aanvaard zijn als kwaliteitskranten. Over het algemeen wordt Elsevier zo ook gezien, maar net als ieder medium, zullen ook zij af en toe stukken plaatsen die die kwaliteit niet halen. Ik ben met je eens dat het stukje dat jij aanhaalt heel tendentieus is en getuigt van een bepaalde mate van vooringenomenheid die een journalist niet zou moeten hebben. Laatst had ik daar een gesprek over met mijn vriend en die zei dat echte objectiviteit niet bestond. Iedereen heeft wel een bepaalde mening en voorkeur. Van een journalist is het niet rechtvaardig om te vragen die voorkeur of mening uit te schakelen op het moment dat hij iets schrijft.
Moreel gezien vind ik dat de nertsenfokkerij verboden zou moeten worden, maar als ik echt objectief probeer te zijn vind ik wel dat er waarheid zit in de vergelijking van hoe we met andere dieren omgaan en dat dat wel algemeen geaccepteerd is. Ik ben op een nertsenfokkerij geweest ooit en heb gezien hoe ze gedood werden, ben ook op een kippenfokkerij geweest en daar zag ik hoe de kippen in kratten gepropt werden op weg naar de slagerij. Daar werd ik ook niet vrolijk van.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 01:09

We zijn ondertussen 177 pagina's verder met soms interessante discussies en soms vervelende persoonlijk getinte opmerkingen. De verwachting is dat de formatie nog wel even zal duren en dat er dus op Bokt ook over gediscussieerd wordt. Dit topic had ondertussen allang op slot moet zijn en er komt dus morgen een slotje op. Wellicht zou iemand een nieuw topic willen openen, waar we de huidige formatie verder kunnen bespreken. Dat is tenslotte hetgene waar dit topic ondertussen vooral over gaat.

janesmith

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 01:50

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:55

Ok, dan gaat hier een slotje op en kan de discussie daar voortgezet worden.