Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HenrietteM schreef:ik zit nu net een paginagroot artikel in de telegraaf te lezen waarin vrienden en buren van de dader aan het woord komen die een heel ander beeld schetsen dan de Burgemeester van Huissen gisteren. Weet niet of het artikel ook online staat.
suleilitha schreef:Wat had de beste man dan moeten zeggen???
Er zijn genoeg bronnen te vinden waar te lezen valt dat deze man een teruggetrokken bestaan leidde en dat hoeft niet automatisch te betekeken dat je dan gelijk met een of andere psycho te maken hebt.
Verder vind ik de vergelijking met de situatie in Duitsland niet relevant.
Er zijn wel meer mensen die waarde hechten aan een solitair leven. Ik ken zelf een kunstenaar en een schrijver, die beide ook af en toe bijna afgesloten van anderen leven, dit is hun keuze en heeft m.i. niks maar dan ook niks met mogelijke misdaad te maken. En als iemand de gordijnen dicht wil doen, is die daar zelf heer en meester over.
Kim_89 schreef:Maar het is in de loop der jaren denk ik wel bewezen dat de de plegers van dergelijke incidenten om het maar even zo uit te drukken, vaak wel een erg teruggetrokken leven leiden. Laatst was er een documentaire op televisie over onder andere die jongen die op een Amerikaanse universiteit als een beest tekeer is gegaan. Ook hij voelde zich onderdrukt door de maatschappij en had problemen met zichzelf. Het wil heus niet zeggen dat mensen die graag op zichzelf zijn ook zonderlingen zijn en allemaal potentiële daders zijn voor incidenten zoals degene die zich donderdag in Apeldoorn heeft afgespeeld maar ik denk toch dat er wel bepaalde kenmerken zijn die dergelijke plegers gemeenschappelijk hebben.
Ik vind het in ieder geval erg dat de man waar het hier onder andere om draait is overleden. We zullen nu nooit precies weten wat zijn motief was terwijl dit volgens mij wel cruciale informatie is ook voor volgende festiviteiten en gebeurtenissen met betrekking tot veiligheid; je krijgt dan beter inzicht in het hele proces dat er aan vooraf is gegaan.