Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 21:59

Ik vind Vee als zijnde een kudde binnen moeten zetten wat anders dan 1 of 2 shetjes die idd meest als grasmaaier gehouden worden en verder niks maar gewoon buiten te laten staan! Ja die shetjes die gewoon weinig aandacht krijgen zie je hier ook veel en die staan achter een banketstaaf hekje of draadjes. Mag vaak niks kosten.

Die verdienen idd meer bescherming en dat ze die niet krijgen vind ik ook wat van ja! Vanaf het begin van dit probleem al.

Het is vaak niet een niet kunnen beschermen, het is vaak wel een niet de moeite nemen het willen te beschermen!

Er zijn er ook die wel de moeite nemen. Die dikke palen hout in de grond hebben geslagen en daar dikke ijzerdraden met flink stroom op hebben. Zo ook zelfs de bovenluiken van de stalletjes hebben dicht gemaakt met beton gaas..
Die weitjes die zijn afgezet betreffen niet hele hectares maar dat hoeft ook niet voor die kleintjes.

Ja je hebt meer werk en ja het kost meer geld in onderhoud en nee daar kunnen die beestjes ook niks aan doen.
Maar enig moeite nemen ze proberen te beschermen ipv met allerij kul smoezen te komen van kan niet en mag niet is toch wel het minste men nu gewoon moet doen. Of je dat nu leuk vind of niet.

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 22:50

Zichtmelding Achtmaal NB
Citaat:
Achtmaal Noord-Brabant
06-10-2025
22.30 uur

zichtmelding

Wolf gezien liep richting de Helstraat.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/1Fd7wiK1 ... tid=wwXIfr

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 05:50

Kiekeboefje schreef:
Vanmorgen van een klant een filmpje gezien van een wolf aan de Bremerweg in Zevenhuizen Gr.
Hier worden dus helaas geen meldingen meer van gemaakt want word vaker gezien vertelde hij.

Voor degenen die hier in de buurt wonen wellicht goed om te weten.

Ik woon bremerwei dus het verlengde van de Bremerweg.
Hier hoor ik regelmatig wolven in de vroege ochtend huilen.
Kan de wolf zijn die in bakkeveen woont of een van de jongen.
Ik had toen ook die pootafdrukken op de tuinkussens. Doorgegeven maar daar werd/ is niets mee gedaan.
Prima dan heeft melden ook weinig zin.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 08:05

Ik wou mijn verhaal eerst niet doen maar vamacht weer een schaap gepakt enkele meters van stal.

Een week geleden melding wolf in de straat. Ik heb nog nooit in zo een chaos een stuk of 8/15 paarden met spoed binnengezet. Oudjes en veulens. Pure paniek. Heb geen oog dicht gedaan... en dan gisteren, wat niet gemeld is bij geen wolf, schaap dood opnieuw. Zondag, mijn paard en een vriendin haar paard slogged op de vlucht uit het niets. Helemaal onverwacht.

Kotsbeu ben ik dit en die wolvenknuffelaars. Want Jan Loos beweerd dat er hier geen wolf zit want ' hij had geen zendermelding'

Ik ben het beu om in angst te leven of mijn paard de nacht nog haalt. Want al sluit je ze op...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 08:06

Bij Geen Wolf melden doe ik ook niet meer tenzij ik iets op film heb. Ik heb tot 2 keer toe wolven gehuil willen melden. Niet opgepakt konden ook honden zijn. Melding van 2 dagen eerder wilden ze niet meer oppakken want te lang geleden ( terwijl er heel vaak verlate zichtmeldingen zijn) dus daar ga ik het niet meer doorgeven. Ik heb de Viervoet app ook op mijn telefoon gezet paar weken terug. Leuke en handige app :j

Sentir wat een nachtmerrie :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 08:20

Sentir, wat verschrikkelijk!
:knuffel:

Kun je nagaan hoeveel meer ellende er nog is, maar wat niet bekend is.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:07

Little_Gift schreef:
DuoPenotti schreef:
Weggegooid geld ook nog eens.
Want het werkt niet.

Zou het bewezen werken gaan mensen nog wel naar de bank.

Maar de vraag een burger een ton (of meer) geld te lenen voor iets aan hun (huur) huis wat nergens een doel voor heeft.
Kijken hoeveel er zeggen dat is goed. Doe ik wel.
En ja elke week moet je een dag spenderen om naast je baan met de bosmaaier rondom te gaan. Ipv lekker wat anders doen.
Voor dat niet werkende ding.
Omdat andere vinden dat jij dat moet kopen :j

Vetgedrukte: neen! Omdat jij dat voor je dier over hebt om die zo goed mogelijk veilig te kunnen houden.

Met andere woorden zeg je dus dat die rasters wolven tegenhouden terwijl bewezen is dat dat niet het geval is. Wel blokkeert het de doorgang van andere dieren.
Het kost ladingen geld en subsidies dekken de kosten niet, maar zogenaamde deskundigen blijven volhouden dat het werkt. Dus denken veel mensen dat mensen die zo’n raster niet (kunnen) neerzetten slecht voor hun dieren zorgen.
Hier zou zo’n raster al niet goed werken door de lekkage van stroom door het slecht onderhouden bosje van de gemeente. En ik denk dat onze buren niet blij worden van een bovengemiddeld hoge omheining met extra veel stroom langs hun tuin.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:45

Sentir schreef:
Ik wou mijn verhaal eerst niet doen maar vamacht weer een schaap gepakt enkele meters van stal.

Een week geleden melding wolf in de straat. Ik heb nog nooit in zo een chaos een stuk of 8/15 paarden met spoed binnengezet. Oudjes en veulens. Pure paniek. Heb geen oog dicht gedaan... en dan gisteren, wat niet gemeld is bij geen wolf, schaap dood opnieuw. Zondag, mijn paard en een vriendin haar paard slogged op de vlucht uit het niets. Helemaal onverwacht.

Kotsbeu ben ik dit en die wolvenknuffelaars. Want Jan Loos beweerd dat er hier geen wolf zit want ' hij had geen zendermelding'

Ik ben het beu om in angst te leven of mijn paard de nacht nog haalt. Want al sluit je ze op...

Wat vervelend Sentir! Veel sterkte |( Welke regio woon je?

Die zenders vind ik een wonderlijk verhaal. Dan moet toch echt een halsband zien? Onderhuids kun je geen zenders op batterij plaatsen die je kunt tracken.
Die Jan L. is echt helemaal de realiteit kwijt...

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:52

Kaja schreef:
Het klinkt misschien hard, als ik zeg dat je verplicht bent om je dieren zo goed mogelijk te beschermen tegen de wolf, maar het is realiteit. De uitkomst van jouw overwegingen om binnen jouw kunnen je dier zo goed mogelijk te beschermen zijn wellicht niet wat je voor ogen hebt, maar niets doen is geen optie.

Dit ben ik helemaal met je eens. Maar dit kun je ook doen door de populatie wolven te beheren.

Dat ze zoveel vee pakken laat m.i. zien dat er qua wilde prooidieren niet voldoende is, en ze niet schuw zijn - zoals in het 'echte wild' (dus landen met genoeg ruimte en genoeg aaneengeschakelde natuur, ipv versnipperd cultuurlandschap met enorme bevolkingsdichtheid), en er dus geen draagvlak is voor de hoeveelheden wolven die er nu al zijn.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:03

Ginam schreef:
Sentir schreef:

Wat vervelend Sentir! Veel sterkte |( Welke regio woon je?

Die zenders vind ik een wonderlijk verhaal. Dan moet toch echt een halsband zien? Onderhuids kun je geen zenders op batterij plaatsen die je kunt tracken.
Die Jan L. is echt helemaal de realiteit kwijt...

Regio antwerpen/Limburg. Ondertussen komen er meldingen binnen bijna dagelijks hier in de buurt. Overlaats in Pelt, en Herselt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 10:14

Mando schreef:
Kiekeboefje schreef:
Vanmorgen van een klant een filmpje gezien van een wolf aan de Bremerweg in Zevenhuizen Gr.
Hier worden dus helaas geen meldingen meer van gemaakt want word vaker gezien vertelde hij.

Voor degenen die hier in de buurt wonen wellicht goed om te weten.

Ik woon bremerwei dus het verlengde van de Bremerweg.
Hier hoor ik regelmatig wolven in de vroege ochtend huilen.
Kan de wolf zijn die in bakkeveen woont of een van de jongen.
Ik had toen ook die pootafdrukken op de tuinkussens. Doorgegeven maar daar werd/ is niets mee gedaan.
Prima dan heeft melden ook weinig zin.

Je kunt het heel eenvoudig in die app Viervoet zetten. Desnoods foto erbij.
Er zijn gebruikers die een wolvenkeutel melden, dus dat gehuil gewoon melden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 10:24

Citaat:
7 oktober 2025/Frankrijk
Betreft de 1st aanval van KBH honden
Het onderzoek wordt voortgezet na de aanval op een wandelaar van vier honden voor de bescherming van de kudde op de top van de Morgon op zondag 5 oktober.
De openbare aanklager van de Republiek Gap, Marion Lozac'hmeur, bevestigt deze aanval en “de ernstige verwondingen” van het slachtoffer, met name in het gezicht.

https://www.ledauphine.com/faits-divers ... urce=nonli

Artikel van de aanval
"Een 20-jarige man werd aangevallen door vier herdershonden, waaronder Anatolische herders, tijdens een wandeling op een pad – niet in het park van de kudde – vlakbij het kleine meer, dat aan het luspad naar de Morgon-piek ligt, ongeveer 400 meter van de schaapskooi.
De honden waren blijkbaar uit de omheining ontsnapt. Toen de reddingswerkers arriveerden, waren ze er nog steeds, "agressief. De wandelaar had geen bereik, dus hij moest proberen te bewegen om 112 te bellen", vertelde de reddingswerker aan de Dauphiné Libéré. ​​"De honden vielen hem een ​​uur lang aan. In het begin was het ingewikkeld; de honden reageerden vijandig op de komst van de helikopter."
De reddingswerker moest extreem snel ingrijpen om de jonge wandelaar te redden. Het slachtoffer, dat meerdere verwondingen opliep, werd naar het ziekenhuis van Escartons gebracht. Zondagavond lag hij nog steeds in de operatiekamer. "Hij was over zijn hele lichaam gebeten, behoorlijk ernstig", beschreef de reddingswerker van PGHM.
We reageren regelmatig op aanvallen van herdershonden.

https://www.ledauphine.com/faits-divers ... urce=nonli

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/17Abbu ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 10:28

Zeer grote aanval Portugal, 21 schapen gedood
Citaat:
7 oktober 2025/Miranda do Douro/Portugal

Miranda do Douro:
Wolven doden 21 schapen en lammeren, verwonden 9 dieren
Een herder uit Águas Vivas, in de gemeente Miranda do Douro, district Bragança, bevestigde vandaag dat een wolvenaanval vanochtend de dood van 21 dieren en ernstige verwondingen aan negen andere dieren tot gevolg had.

"De wolvenaanval vond plaats in de vroege ochtend.
Vroeg in de avond kwam ik de lammerende schapen voeren en alles was rustig. Toen ik aankwam op de plek, die was afgezet met een net, trof ik overal dode en gewonde dieren aan", vertelde dominee José Pais aan persbureau Lusa.
Met een wanhopige blik vroeg de herder zich af hoe dit allemaal had kunnen gebeuren. Hij rechtvaardigde het door te zeggen dat het terrein omheind was en dat er een waakhond in de buurt was, maar hij concludeerde al snel dat de wolven via een lager punt in het hek waren binnengekomen.
"Ze [de wolven] maakten van dat punt in het hek gebruik om naar de hogere grond te springen en aan te vallen. Er moeten er minstens vier of vijf zijn geweest. Eén wolf alleen zou dat niet allemaal kunnen," benadrukte hij.
José Pais spreekt momenteel over een verlies van ongeveer vierduizend euro, maar dit bedrag kan nog oplopen, aangezien sommige dieren hun verwondingen mogelijk niet overleven.

Volgens de dominee behoren de dode en gewonde dieren tot het Manchega-ras, bekend om de kwaliteit van de melk voor de kaasproductie, die een waarde van 200 euro per stuk kan bereiken.
De aanval werd gemeld bij het GNR en het Institut de la Conservation de la Nature et des Forests (ICNF).
In iets meer dan een maand tijd is dit de vierde wolvenaanval die in de gemeente Miranda do Douro is geregistreerd.
Op 19 september meldde het ICNF aan persbureau Lusa dat er sinds 2024 32 wolvenaanvallen waren geregistreerd in de regio Planalto Mirandês, een grensgebied in het district Bragança.
Alleen al in de gemeente Miranda do Douro werden in één maand tijd vier wolvenaanvallen geregistreerd in de plaatsen Malhadas, Fonte Ladrão, Genísio en nu ook in Águas Vivas. Hierbij kwamen tientallen dieren om het leven en raakten tientallen anderen ernstig gewond.
De door Lusa gecontacteerde experts noemen voedselgebrek als gevolg van de branden en het feit dat wolven "territoriale" dieren zijn enkele van de redenen voor de aanvallen.
De nabijheid van wolvenaanvallen tot dorpen baart schapen- en geitenhouders in de regio Trás-os-Montes ook zorgen.
Volgens het ICNF heeft de Iberische wolf de status van bedreigde diersoort in Portugal, wat hem een ​​beschermde status geeft.
In juli werd het programma Alcateia 2025-2035 voor de bescherming van de Iberische wolf gepresenteerd. Dit programma, met een budget van € 3,3 miljoen voor dit jaar, voorziet in een herziening van de compensatie voor wolvenaanvallen op vee, om deze dichter bij de marktwaarde te brengen.
Volgens de directie van ICNF kan de compensatie bijvoorbeeld oplopen tot 60 of 70 euro per dier, terwijl dit op de markt 170 of 180 euro zou zijn.
Hiermee wordt benadrukt dat de marktwaarde niet volledig wordt gecontroleerd, maar dat het om een ​​benadering gaat.

https://www.noticiasaominuto.com/pais/2 ... gn=2865181

https://www.facebook.com/share/p/1C1Cbw ... tid=wwXIfr

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:34

Knuffeldier schreef:
Kaja schreef:
Het klinkt misschien hard, als ik zeg dat je verplicht bent om je dieren zo goed mogelijk te beschermen tegen de wolf, maar het is realiteit. De uitkomst van jouw overwegingen om binnen jouw kunnen je dier zo goed mogelijk te beschermen zijn wellicht niet wat je voor ogen hebt, maar niets doen is geen optie.

Dit ben ik helemaal met je eens. Maar dit kun je ook doen door de populatie wolven te beheren.

Dat ze zoveel vee pakken laat m.i. zien dat er qua wilde prooidieren niet voldoende is, en ze niet schuw zijn - zoals in het 'echte wild' (dus landen met genoeg ruimte en genoeg aaneengeschakelde natuur, ipv versnipperd cultuurlandschap met enorme bevolkingsdichtheid), en er dus geen draagvlak is voor de hoeveelheden wolven die er nu al zijn.

Dat zeker maar je kunt niet afwachten of anderen, in dit geval de overheid actie gaan ondernemen. Daar hebben je dieren die risico lopen nu geen boodschap aan. Jij bent nu verantwoordelijk voor deze zorg. En boeie wat gemeente of buren er van zullen vinden!

En dat ze actie gaan ondernemen gaat nog heel lang duren of het gaat wellicht nooit gebeuren want je hoort maar bar weinig tot niks vanuit die kant ondanks de zoveelste petitie of ander protesteer.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:40

tienus63 schreef:
Zeer grote aanval Portugal, 21 schapen gedood
Citaat:
7 oktober 2025/Miranda do Douro/Portugal

Miranda do Douro:
Wolven doden 21 schapen en lammeren, verwonden 9 dieren
Een herder uit Águas Vivas, in de gemeente Miranda do Douro, district Bragança, bevestigde vandaag dat een wolvenaanval vanochtend de dood van 21 dieren en ernstige verwondingen aan negen andere dieren tot gevolg had.

"De wolvenaanval vond plaats in de vroege ochtend.
Vroeg in de avond kwam ik de lammerende schapen voeren en alles was rustig. Toen ik aankwam op de plek, die was afgezet met een net, trof ik overal dode en gewonde dieren aan", vertelde dominee José Pais aan persbureau Lusa.
Met een wanhopige blik vroeg de herder zich af hoe dit allemaal had kunnen gebeuren. Hij rechtvaardigde het door te zeggen dat het terrein omheind was en dat er een waakhond in de buurt was, maar hij concludeerde al snel dat de wolven via een lager punt in het hek waren binnengekomen.
"Ze [de wolven] maakten van dat punt in het hek gebruik om naar de hogere grond te springen en aan te vallen. Er moeten er minstens vier of vijf zijn geweest. Eén wolf alleen zou dat niet allemaal kunnen," benadrukte hij.
José Pais spreekt momenteel over een verlies van ongeveer vierduizend euro, maar dit bedrag kan nog oplopen, aangezien sommige dieren hun verwondingen mogelijk niet overleven.

Volgens de dominee behoren de dode en gewonde dieren tot het Manchega-ras, bekend om de kwaliteit van de melk voor de kaasproductie, die een waarde van 200 euro per stuk kan bereiken.
De aanval werd gemeld bij het GNR en het Institut de la Conservation de la Nature et des Forests (ICNF).
In iets meer dan een maand tijd is dit de vierde wolvenaanval die in de gemeente Miranda do Douro is geregistreerd.
Op 19 september meldde het ICNF aan persbureau Lusa dat er sinds 2024 32 wolvenaanvallen waren geregistreerd in de regio Planalto Mirandês, een grensgebied in het district Bragança.
Alleen al in de gemeente Miranda do Douro werden in één maand tijd vier wolvenaanvallen geregistreerd in de plaatsen Malhadas, Fonte Ladrão, Genísio en nu ook in Águas Vivas. Hierbij kwamen tientallen dieren om het leven en raakten tientallen anderen ernstig gewond.
De door Lusa gecontacteerde experts noemen voedselgebrek als gevolg van de branden en het feit dat wolven "territoriale" dieren zijn enkele van de redenen voor de aanvallen.
De nabijheid van wolvenaanvallen tot dorpen baart schapen- en geitenhouders in de regio Trás-os-Montes ook zorgen.
Volgens het ICNF heeft de Iberische wolf de status van bedreigde diersoort in Portugal, wat hem een ​​beschermde status geeft.
In juli werd het programma Alcateia 2025-2035 voor de bescherming van de Iberische wolf gepresenteerd. Dit programma, met een budget van € 3,3 miljoen voor dit jaar, voorziet in een herziening van de compensatie voor wolvenaanvallen op vee, om deze dichter bij de marktwaarde te brengen.
Volgens de directie van ICNF kan de compensatie bijvoorbeeld oplopen tot 60 of 70 euro per dier, terwijl dit op de markt 170 of 180 euro zou zijn.
Hiermee wordt benadrukt dat de marktwaarde niet volledig wordt gecontroleerd, maar dat het om een ​​benadering gaat.

https://www.noticiasaominuto.com/pais/2 ... gn=2865181

https://www.facebook.com/share/p/1C1Cbw ... tid=wwXIfr

In Nederland in 2025
Tot nu toe al 13 aanvallen met 20 of meer dode dieren.

;(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 10:45

Goed dat je het even benadrukt!

Je weet het wel, maar door alle meldingen zakt het ook weer weg.

Ik raak bijna afgestompt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 11:01

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 11:23

Aanval Achtmaal NB, 1 schaap gedood, 1 gewond
Citaat:
Achtmaal Noord Brabant
07-10-2025

Aanval op schapen, 1 schaap gedood en 1 gewond

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/19gYaeKT ... tid=wwXIfr
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 07-10-25 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:24

Oh vlakbij pakawi park. Dan ben ik wel benieuwd hoe de wolven in het park en de wilde wolven erbuiten op elkaar reageren.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 11:26

Saul schreef:
Oh vlakbij pakawi park. Dan ben ik wel benieuwd hoe de wolven in het park en de wilde wolven erbuiten op elkaar reageren.

Gek ons werd altijd verteld in pakawi Park dat ze wegbleven omdat olmen een 'roedel' had (de wolven van hun dus)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 11:36

Naar aanleiding berichten over grote aanval in Portugal ontving ik een screenshot van overzicht grote aanvallen in Nederland.
Twijfelachtige eer in Nederland is een aanval waarbij 39 dieren slachtoffer zijn geworden.
Dit zijn alleen de cijfers 2025, bijgehouden door BIJ12.
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:00

BrankaZ schreef:
Little_Gift schreef:

Vetgedrukte: neen! Omdat jij dat voor je dier over hebt om die zo goed mogelijk veilig te kunnen houden.

Met andere woorden zeg je dus dat die rasters wolven tegenhouden terwijl bewezen is dat dat niet het geval is. Wel blokkeert het de doorgang van andere dieren.
Het kost ladingen geld en subsidies dekken de kosten niet, maar zogenaamde deskundigen blijven volhouden dat het werkt. Dus denken veel mensen dat mensen die zo’n raster niet (kunnen) neerzetten slecht voor hun dieren zorgen.
Hier zou zo’n raster al niet goed werken door de lekkage van stroom door het slecht onderhouden bosje van de gemeente. En ik denk dat onze buren niet blij worden van een bovengemiddeld hoge omheining met extra veel stroom langs hun tuin.

Dat dus, door de leugens van de exerts blijft dit de gedachtengang.

Want ja niet alles in raster geeft ook weer ontsnappingsmogelijkheden, misschien is dat waar een ander voor kiest. :j
Zonder navraag weet je dat niet en komt het op het niveau roddel uit.
Maar nee, dat mag niet want dat is niet wat ze zelf zouden doen. -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:09

tienus63 schreef:
Naar aanleiding berichten over grote aanval in Portugal ontving ik een screenshot van overzicht grote aanvallen in Nederland.
Twijfelachtige eer in Nederland is een aanval waarbij 39 dieren slachtoffer zijn geworden.
Dit zijn alleen de cijfers 2025, bijgehouden door BIJ12.
[ Afbeelding ]

En dan wil ik toch deze bijvoegen.
Waar je kostmisselijk van de jamaar word. Was de dag daarvoor goedgekeurd door bij12.
Want schapen in paniek en dan gaan ze ook nog even de eigenaar de schuld geven op deze manier.

25-7-2024 Ede Gelderland volgens BIJ12:
Scha(a)p(en)
dood 39
gewond 9
vermist 7
geëuthanaseerd 5
totaal dode slachtoffers 44
wolf GW3695m; gemixt profiel

wolfwerende omheining:
Ja, maar op twee plaatsen was het omver gelopen.

https://www.edestad.nl/lokaal/dieren/10 ... olf-in-ede
bijgaand artikel
Waar aantallen verschillen van Bij12

En misschien wel een stuk minder doden als er 2 draadjes waren geweest....nadenkertje...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:41

DuoPenotti schreef:
En misschien wel een stuk minder doden als er 2 draadjes waren geweest....nadenkertje...

Voor jou? Of de rest?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:43

Voor wie zich aangesproken voelt en de schoen aantrekt.