Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 13:50

Berdien schreef:
Snap niet dat je het verschil tussen eerdere individuele acties en deze beleidsmatige horror niet kan zien..

Ah ik dacht even dat het puur om het onrechtmatig doodschieten ging.. My bad
(Dat vind ik nl ook best erg)

Tieneke

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:01

Onrechtmatig doodschieten is nooit oké. Altijd verwoestende gevolgen die we nooit goed kunnen overzien, voor de persoon zelf, familie etc.

Daarnaast is er wel een verschil tussen individuele incidenten en incidenten die door de POTUS goedgepraat worden en zelfs gevierd, waardoor er een vrijbrief wordt gegeven aan deze "ordedienst" om nog meer buiten het boekje te blijven gaan. Is de taak van ordediensten niet deëscalatie? Not exactly wat er gebeurt momenteel...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:01

Dit gaat op socials rond als statement van de familie van Alex Pretti.

Ik vermoed legitiem.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:24

Cer schreef:
Dat is serieus niet wat ik schrijf Jis… hoe kom je erbij :? Misschien moet je beter lezen

Misschien las ik niet goed maar misschien snap jij mijn reactie niet.

De politie heeft ook corrupte mensen schreef je. ICE is één en al fout.

Ik snap dat er rekeningen betaalt moeten worden maar als een ICE agent met moreel kompas en dit allemaal te ver vindt gaan zou hij/zij dit werk nog blijven doen?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:37

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:50

Er is een overduidelijke reden, dat T speciaal de swing states aanpakt. De democratische kiezers angst aanjagen en het zwijgen opleggen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:35

Koper schreef:
In Minneapolis zijn ook een paar Sioux stamleden opgepakt door ICE 8)7

Vraag me af waar ze die dan naartoe willen gaan deporteren.

Dat is wel weer het toppunt van dom! :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:15

nikkel schreef:
Er is een overduidelijke reden, dat T speciaal de swing states aanpakt. De democratische kiezers angst aanjagen en het zwijgen opleggen

Overduidelijk én gewoon openbaar. Zie brief van Pam Bondi:
Afbeelding

ICE wordt dus ingezet als politiek pressiemiddel. Het is zo ziek.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:54

Ja zo ziek zijn de plannen van deze regering, ik zag het op meerdere Amerikaanse kanalen (media) vandaag. Ze mogen wel opschieten met reageren want allerlei instanties worden uitgehold door de oranje meneer en zijn clubje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 06:44

Ik zie het op dezelfde manier, maar aan de andere kant is het natuurlijk eigenlijk ook logisch recht te praten dat ze de blauwe staten harder aanpakken: die werken immers niet mee aan het verwijderen van 'illegal aliens' waar de rode staten dat wel doen. Staten die het allemaal wel prima vinden hoef je niet aan te pakken.

Ik vraag me wel af of in de rode staten dan geen brave hard werkende 'buitenlanders' worden opgepakt uit gemoedelijke buurtjes waar de buren dan niet verontwaardigd door raken....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:10

Ik denk van niet, omdat dan goedkope arbeid wegvalt. Dan zou je als republikein het volle pond (dollar) moeten betalen voor arbeid. Het idee alleen al.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:29

pmarena schreef:
Ik zie het op dezelfde manier, maar aan de andere kant is het natuurlijk eigenlijk ook logisch recht te praten dat ze de blauwe staten harder aanpakken: die werken immers niet mee aan het verwijderen van 'illegal aliens' waar de rode staten dat wel doen. Staten die het allemaal wel prima vinden hoef je niet aan te pakken.

Ik vraag me wel af of in de rode staten dan geen brave hard werkende 'buitenlanders' worden opgepakt uit gemoedelijke buurtjes waar de buren dan niet verontwaardigd door raken....

Ze werken niet mee aan de werkwijze van ICE en dat kan ik me goed voorstellen.
Als je je gewoon aan de feiten en cijfers houdt zijn er onder Obama en Biden flink meer ongewenste vreemdelingen uitgezet dan tot nu toe onder Trump met zijn harde aanpak. Dus het narratief van Trump klopt niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:32

Trump schreeuwt er gewoon harder over, terwijl de anderen er nooit mee 'pochten' En nu lijkt het dus dat Trump dat 'beter' doet.
Ik begrijp gewoon totaal niet hoe mensen al dat geweld/gemoord gerechtvaardigd vinden, wat is er dan toch mis met je? -O-

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:48

Er is een heleboel mis met 'die mensen'. Is het opgevallen dat meneer Bovino in kledij lijkende op die van de SS rondloopt? Het is meer dan verkeerd wat daar gebeurt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:01

kan me echt zo geen voorstelling maken van gemaskerde mannen die op basis van kleur en accent, mensen gewoon van de straat slepen met geweld. echt onvoorstelbaar

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:05

Twee artikelen, vanuit verschillend perspectief, over Minnesota:

Rebecca Solnit beschrijft het samenkomen van mensen in samenhorigheid, en het gebrek aan verbeeldingskracht bij T en de zijnen, die het zich gewoonweg niet kunnen voorstellen dat mensen iets doen voor anderen, zonder dat ze er zelf voordeel van hebben. Zoals altijd van haar, een waarlijk en hoopvol stuk: https://www.meditationsinanemergency.co ... uperpower/

Oud-diplomaat Johan (achternaam mij onbekend) zet de situatie in Minnesota in het perspectief van de opkomst van de junta in Argentinië, met ijzingwekkende duidelijkheid en scherpe vergelijkingen. Het is 1976, zegt hij, nog geen 1983, maar wel hard op weg. Er is nu nog kans om de ingezette koers te wijzigen, en hiervoor doet hij concrete voorstellen, maar de tijd begint te dringen: https://substack.com/home/post/p-185776093

Beide artikelen zijn in het Engels.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:21

Sachertorte schreef:
Er is een heleboel mis met 'die mensen'. Is het opgevallen dat meneer Bovino in kledij lijkende op die van de SS rondloopt? Het is meer dan verkeerd wat daar gebeurt.

Trump zelf ook in Gestapo achtige jas bij dat bezoek aan de ford fabriek.

Hij schijnt ooit zelfs gezegd te hebben dat hij wou dat zijn generaals zich gedroegen als die van Hitler.
Ik meen dat Obama dat in een interview ooit liet vallen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:29

pmarena schreef:

Het scoort niet zo goed bij de achterban als ze hun goedkope (uitgebuite) werknemers weghalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:36

Ik meen dat John Kelly dat een paar jaar geleden naar buiten bracht. Dat T. in een meeting aangaf er van te balen dat zijn 'staff' niet meer was als die van Hitler, dat ze gewoon order van hun baas zouden opvolgen.

En dat Kelly toen benoemde dat Hitler zijn eigen mensen meerdere keren geprobeerd hebben om hem uit te schakelen :=

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:20

F_T schreef:
Sachertorte schreef:

Trump zelf ook in Gestapo achtige jas bij dat bezoek aan de ford fabriek.

Hij schijnt ooit zelfs gezegd te hebben dat hij wou dat zijn generaals zich gedroegen als die van Hitler.
Ik meen dat Obama dat in een interview ooit liet vallen.

Die uitspraken heb ik gemist, maar als dat zo is, verbaast het me niks.

Gisteren zag ik dit:
https://www.youtube.com/watch?v=v-sxwT1a0g0

Hij lijkt totaal comfortabel in zijn rol, dit kleine mannetje.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:13

Heeft iemand "Buitenhof" gezien gisteren? Roxane van Iperen legt wat mij betreft heel goed uit hoe de vork in de steel zit wat de situatie in de US aangaat. Geen idee of de uitzending terug te kijken is, maar zo ja, dan is het een aanrader.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:43

Ja via de NPO app. Bedankt voor de tip

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 14:09

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 14:49

Exact. Met Geert Mak en Roxane van Iperen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:41

fokfanaat schreef:
kan me echt zo geen voorstelling maken van gemaskerde mannen die op basis van kleur en accent, mensen gewoon van de straat slepen met geweld. echt onvoorstelbaar

Ik heb ook nooit begrepen dat zoveel zwarte Amerikanen op Trump gestemd hebben.
Dit krijg je als je op een fascist stemt.