Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:24

Maar kun je na gaan hoeveel er lopen daar rond Ede/Veluwe waar deze nu ook weer dood gereden is...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:01

Sanet schreef:
Jessix schreef:
Ik ook. Ik voel daarbij ook geen opluchting of blijdschap, ik vind het alleen maar triest.

Ik woon niet in die regio, maar kan me toch voorstellen dat het als een kleine opluchting voelt. Aan de andere kant, als er dan 20km verderop nog steeds 10 lopen, dan schiet dat nog niet op…

Ik woon in de regio waar vorige week of de week ervoor een wolf werd doodgereden en kan je dus vertellen dat ik dat gevoel niet deel. Wat een ander voelt daar vind ik helemaal niets van, ik sta er alleen niet zo in.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:03

sterregoud schreef:
BBB Utrecht wil actie n.a.v. wolven incident scholier. Ongeveer de enige partij die er iets meewil.

https://www.nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/ ... l9jQ-MToHQ

Maar dit wordt toch te gek dat kinderen niet meer veilig naar school kunnen fietsen. WANNEER komt het gezonde verstand terug in Nederland?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:07

tienus63 schreef:
Zichtmelding Appelscha Kale Duinen. Gisteravond 20.00 uur.

Citaat:
Vanavond 5a 6 wolven staken over weg Canada/Kale Duinen 20 uur.

[ Afbeelding ]
Bron app meldingen wolven in Westerveld

Ik schrok ff (heel egoïstisch). Maar dit locatie plaatje is niet de Kale duinen, ik ben alleen bang dat je dat niet meer kunt aanpassen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:23

Omdat het zo dicht bij de paarden is voelde het voor mij wel een beetje als een opluchting, maar besef me wel dat er heel veel lopen rondom Ede. Mijn standpunt is wel veranderd daarin, doordat het dus ook steeds dichterbij komt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:34

het paard van mijn dochter staat ook in Ede. Daar hebben ze nu bouwhekken voor de schuilstallen gemaakt om de wolven buiten te houden. Ik vind het een spannende oplossing want ik ben heel bang dat er een paard met een been door het hek gaat. En de paniek als er een wolf in de buurt komt is er dan toch want ze kunnen het wel zien dan natuurlijk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:37

DuoPenotti schreef:
Elk aangereden dier vind ik sneu. Ook een wolf.
Ja hij heeft geen uren hoeven lijden zoals zijn slachtoffers wel. Dat is zijn geluk.
Maar blijf het naar vinden om te zien.

Blij dat er 1 minder is wel.
Dit is nu de enige vijand van de wolf. (Trein) Verkeer.

Roep dit niet te hard. Voor je het weet besluiten ze aan natuurlijk wolf beheer te gaan doen en introduceren ze de beer in Nederland

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:41

juval schreef:
het paard van mijn dochter staat ook in Ede. Daar hebben ze nu bouwhekken voor de schuilstallen gemaakt om de wolven buiten te houden. Ik vind het een spannende oplossing want ik ben heel bang dat er een paard met een been door het hek gaat. En de paniek als er een wolf in de buurt komt is er dan toch want ze kunnen het wel zien dan natuurlijk.

Buiten idd dat er een been in kan komen met alle gevolgen van dien is zo'n bouwhek ook een prima klimrek voor een wolf waar hij zijn poot niet voor omdraait. Of de bovenkant moet voorzien zijn van stroomdraden of er moet een dak op zitten.

Als de oversteek boven mijn buitenstallen breder was geweest (2 mtr ipv 1 mtr) had ik die keuze ook liever gemaakt zodat ze iig de koppies nog naar buiten konden steken.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:27

Bouwhekken kunnen wel wanneer je er winddoek van 1,5 meter langsmaakt. Zo heb ik het teminste gedaan. Je hebt dan niet die trigger van in zicht zijn.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:30

StonedRomy schreef:
DuoPenotti schreef:
Elk aangereden dier vind ik sneu. Ook een wolf.
Ja hij heeft geen uren hoeven lijden zoals zijn slachtoffers wel. Dat is zijn geluk.
Maar blijf het naar vinden om te zien.

Blij dat er 1 minder is wel.
Dit is nu de enige vijand van de wolf. (Trein) Verkeer.

Roep dit niet te hard. Voor je het weet besluiten ze aan natuurlijk wolf beheer te gaan doen en introduceren ze de beer in Nederland

die zijn dan nooit in het berenbos van Ouwehands geweest :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:30

josien_m_ schreef:
Bouwhekken kunnen wel wanneer je er winddoek van 1,5 meter langsmaakt. Zo heb ik het teminste gedaan. Je hebt dan niet die trigger van in zicht zijn.

toch klimmen ze daar nog wel makkelijk overheen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:38

Het zicht is één ding, maar dieren ruiken ze ook of horen ze.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 13:55

Zichtmelding Lienden Gld gisteravond
Citaat:
Lienden Gelderland
22-11-2024
Gisteravond

Gisteravond een wolf gezien op de muiskampweg in Lienden.

Betrouwbaarheid laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1DP4ZPjJ1v/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 13:59

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:07

Ik hoor net van een collega dat er deze week een wolf gezien is bij de Surfvijver in Veenendaal. Weet de dag en tijd niet, maar ze komen dus ook gewoon bij de bebouwing hier. En er lopen daar veel mensen met de hond(en), die het bos niet meer in durven.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:21

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:22

Hét wapen voor mensen tegen de wolf? BBB wil illegale spray inzetten (net in nieuwsartikel)

Net of je met een beetje pepperspray een hele groep wolven op afstand houd. En de meeste mensen zijn niet handig ermee en sprayen tegen de wind in; zichzelf tijdelijk blind en zijn dan nog makkelijkere prooi voor de wolf

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:44

Sassy4barrel schreef:
Hét wapen voor mensen tegen de wolf? BBB wil illegale spray inzetten (net in nieuwsartikel)

Net of je met een beetje pepperspray een hele groep wolven op afstand houd. En de meeste mensen zijn niet handig ermee en sprayen tegen de wind in; zichzelf tijdelijk blind en zijn dan nog makkelijkere prooi voor de wolf

Vast idd geen oplossing. Maarrrr ze denken wel na om oplossing te gaan vinden! Hoor ook hier wel meer mensen over pepperspray. Het hele idee is zo gek niet. Dan wel met duikbril op

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:49

Ik vind het ook wel goed dat ze nadenken over (tijdelijke ) oplossingen maar pepperspray is niet zo eenvoudig en onschuldig in gebruik als mensen denken. Er gebeuren veel ongelukken mee. Ik heb ooit een cursus voor gehad ivm werk maar als je ziet hoeveel er mis gaat , vooral als mensen zich niet aan de veiligheidvoorschriften houden.. plus denk ik niet dat de gemiddelde wandelaar ermee om kan gaan en ik denk dat de meeste mensen niet gaan rondlopen met duikbril :D en wat denk je dat scholieren doen met pepperspray als ze keer ruzie hebben?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:57

Nouja beter pepperspray dan messen...deodorant in de ogen spuiten kan ook goed werken.

Ik vind het sneu dat die wolf aangereden is in Bennekom, maar ergens vind ik het ook wel fijn dat er in die regio eens wat gebeurd (behalve voor de eigenaren van de dieren) omdat ik daar nog zoveel mensen ken die in de ontkenning zitten. Uiteraard zijn dat degene die geen buitendieren hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:14

Stichting WenN, voor mij weer een nieuwe pagina.

Daar las ik het artikel van de BBB ook.
Hier ook vaak besproken.
Maar denk ook dat het niet werkt.
Misschien de bearspray die naar ik meen, verder weg sprayt tegen 1 wolf nog wel.
( er van uitgaande dat je geen wind tegen hebt)

Maar als je omsingeld word dan moet je rond gaan draaien.
Sta je zelf in de nevel.

Maar fijn dat BBB iets probeert. De rest is stil.. Veel te stil voor zo'n groot maatschappelijke probleem waar in de burger niet meer veilig is. Iets met de taak van de overheid..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:35

Sanet schreef:
Ik schrok ff (heel egoïstisch). Maar dit locatie plaatje is niet de Kale duinen, ik ben alleen bang dat je dat niet meer kunt aanpassen?

Klopt, niet eens in de buurt ook :D

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:37

DuoPenotti schreef:

Hier ook vaak besproken.
Misschien de bearspray die naar ik meen, verder weg sprayt tegen 1 wolf nog wel.

Sta je zelf in de nevel.

Maar fijn dat BBB iets probeert. De rest is stil.. Veel te stil voor zo'n groot maatschappelijke probleem waar in de burger niet meer veilig is. Iets met de taak van de overheid..

Nou, dus veiligheidsbril op tijdens het wandelen :')

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:41

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:

Hier ook vaak besproken.

Sta je zelf in de nevel.

Nou, dus veiligheidsbril op tijdens het wandelen :')

En je hond of honden ook maar een bril op. :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:13

Onze kinderen dan ook maar voorzien van pepperspray en dan maar hopen dat ze niet in paniek raken en de pepperspray goed inzetten?!