Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:47

robert45 schreef:
mysa schreef:
Wie zijn 'ze' en waarom willen 'ze' 20 miljoen mensen?

Blijkbaar wil de regering dit, zonder immigratie zou er sprake zijn van een daling. Gezien de regeringspartijen allemaal voor immigratie zijn terwijl we nu al niet weten waar we ze gaan laten, en er ook nog allemaal regels zijn die het nog eens flink bemoeilijken om überhaupt te bouwen.

Denk je dat hier heel doordacht beleid van 'ze' achter zit, of is het gewoon onderdeel van de wereld/EU problematiek waar we nu mee te kampen hebben? De vluchtelingencrisis zal in het licht van de klimaatsverandering met bijbehorende economische crisissen alleen maar groter worden en er zijn toch Europese afspraken op dit vlak m.b.t. opvang?

Oprechte vraag dit, maar wel mede ingeven door het feit dat wanneer het om o.a. immigratie, Corona- of klimaatbeleid gaat de regering vanuit bepaalde kanten wordt beticht van een doordacht, lange termijn beleidsplan/ agenda/ visie terwijl dat in werkelijkheid eigenlijk nooit echt zichtbaar is (werkelijk goed doordachte lange termijnplannen) en het korte termijn denken regeert.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:05

Swah schreef:
Denk je dat hier heel doordacht beleid van 'ze' achter zit, of is het gewoon onderdeel van de wereld/EU problematiek waar we nu mee te kampen hebben? De vluchtelingencrisis zal in het licht van de klimaatsverandering met bijbehorende economische crisissen alleen maar groter worden en er zijn toch Europese afspraken op dit vlak m.b.t. opvang?

Oprechte vraag dit, maar wel mede ingeven door het feit dat wanneer het om immigratie, Corona- of klimaatbeleid gaat de regering vanuit bepaalde kanten wordt beticht van een doordacht, lange termijn beleidsplan/ agenda/ visie terwijl dat in werkelijkheid eigenlijk nooit echt zichtbaar is (werkelijk goed doordachte lange termijnplannen) en het korte termijn denken regeert.

Ik denk eerder dat er wanbeleid achter zit. De vluchtelingencrisis moet opgelost worden in de regio, die lossen we op deze manier niet op. We kunnen niet al die mensen toelaten. Hun culturen zijn in de meeste gevallen niet de onze. De problemen en andere normen en waarden daarvan zijn in talloze steden te zien. Wanneer ze iedereen per ommegaande teruggestuurd hadden naar waar ze vandaan gekomen waren hadden we nu nooit het verschrikkelijke probleem gehad dat mensen met gevaar voor hun leven op gammele bootjes stappen en zich voor veel geld laten overvaren. We houden dit zelf op deze manier in stand. Uiteraard kennen we allemaal de verschrikkelijke beelden van immigranten die de overtocht niet halen. Als onze regeringen daadkrachtig gehandeld hadden waren er niet zoveel slachtoffers geweest. Juist dit slappe beleid kost veel mensenlevens.

Ik geef de immigrant die deze kant op wil zeker niet de schuld. Vermoedelijk zouden we het zelf ook proberen als we konden.

IMANDRA

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:09

Maar hoe wil je dat vluchtelingenprobleem oplossen in de regio? Oorlogvoeren heeft niet veel zoden aan de dijk gezet, dus hoe je die regimes veilig wil maken is de vraag. Geld sturen heeft ook geen zin, gaat in de broekzak van corrupte mensen daar. Of moeten we mensen daar maar gewoon laten creperen? "Ja sorry Nederland is vol dus ga daar maar gewoon dood".

Het is niet voor niks dat deze immigranten zoveel riskeren om hierheen te komen...

Ik zet het een beetje stellig neer, maar ben wel benieuwd hoe je het wil doen. Het is natuurlijk relatief makkelijk om te stellen dat die mensen maar gewoon terug moeten, maar niet te benoemen hoe je het probleem op zou lossen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:38

Als er geen andere optie is dan in je land blijven, dan zal je als bevolking het zelf moeten gaan oplossen. Niet de makkelijkste keuze, want je hebt vaak anders dan de mooie verhalen 0, 0 idee van hoe dat werkelijk functioneerd of hoe er te komen. Maar dan wel je enige mogelijkheid om dat paradijs/droom/ideaal te bereiken. Zoals nu is de naar verhouding veel simpelere (want het bestaat al werkend en wel) keuze om te vertrekken ipv je overheid een rotschop te geven en of met nieuwe regering of samen met de oude in eigen land zo'n plek te creeeren. Helemaal omdat deze mensen niet of niet geheel snappen waarom het hier wel werkt en denken dat hun meegebrachte normen en waarden toch beter zijn/geen verschil maken voor het voortbestaan van het succes hier. Grote bottleneck voor hen is vaak geen scheiding tussen kerk en staat samen met bar slecht onderwijs. Beide is wat hier ook problemen geeft, de ene door de regels die hier dus ondergeschikt zijn aan de grondwet en de andere geeft ellende omdat het samen gaat met een kleine woordenschat in de eigen taal, wat basis voor andere taal leren ook lastig maakt.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:10

IMANDRA schreef:
Maar hoe wil je dat vluchtelingenprobleem oplossen in de regio? Oorlogvoeren heeft niet veel zoden aan de dijk gezet, dus hoe je die regimes veilig wil maken is de vraag. Geld sturen heeft ook geen zin, gaat in de broekzak van corrupte mensen daar. Of moeten we mensen daar maar gewoon laten creperen? "Ja sorry Nederland is vol dus ga daar maar gewoon dood".

Het is niet voor niks dat deze immigranten zoveel riskeren om hierheen te komen...

Ik zet het een beetje stellig neer, maar ben wel benieuwd hoe je het wil doen. Het is natuurlijk relatief makkelijk om te stellen dat die mensen maar gewoon terug moeten, maar niet te benoemen hoe je het probleem op zou lossen.

Oorlogvoeren lost inderdaad een vluchtelingen/immigranten probleem niet op. Sterker nog het staat aan de basis van het probleem in de meeste gevallen. Om te beginnen kunnen we eens beginnen met niet klakkeloos oorlogen te steunen omdat de Amerikanen daarom vragen.

Laat landen het intern uitzoeken wij zijn geen politieagent. Waarom moeten WIJ precies ingrijpen? Mocht het toch nodig zijn om in te grijpen vanwege bv genocide dan zal een VN-vredesmacht hier een rol in kunnen spelen, breed gedragen door de landen in de regio en niet alleen omdat wij iets vinden. Landen zoals Libië en Syrië waren relatief veilig en welvarend tot wij besloten om democratie te brengen en alles plat te bombarderen. Denk dat de bevolking onder de regimes een beter leven had dan wat ze nu hebben.

De immigranten die hier komen zijn allemaal een tiental veilige landen doorgetrokken voordat ze besloten dat Nederland toch het meest veilige was. Dat wij ze niet allemaal hier kunnen huisvesten en opvangen wil niet zeggen dat ik de mensen de dood in wil hebben. Beetje jammer dat je het zo zwart-wit stelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:32

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:24

Ik hoorde het op het nieuws. Ze is er nog jong genoeg voor, dus waarom niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:25

Hagenaar hier! Ik zit er niet op te wachten. Ze heeft vreselijk geblunderd met haar eigen bedrijf, dus dan maar weer proberen een inkomen te genereren uit de politiek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:26

Fakkelactie bij Kaag: 'Dit is een relatief kleine groep mensen die heel luid is' - https://nos.nl/l/2412155

Dit is toch wel eng aan het worden..
Dit gun je echt helemaal Niemand

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:29

Echwel schreef:
Fakkelactie bij Kaag: 'Dit is een relatief kleine groep mensen die heel luid is' - https://nos.nl/l/2412155

Ik vind ook echt de opmerkingen op sm schokkend...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:40

Echwel schreef:

Walchelijk en dat krijg je met al dat bashen wat zij (en ook anderen) over haar heen heeft gekregen. Gelukkig al snel voor de rechter en wat mij betreft of echte douw krijgen of verplicht psychiatrie traject want dit is niet normaal.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:59

Nee, dit soort acties ontsporen al snel en hun volgelingen vinden het prachtig. Ik vind het voornamelijk doodeng. Er zal maar zo'n figuur voor je huis staan met een fakkel...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:59

prompter schreef:
Hagenaar hier! Ik zit er niet op te wachten. Ze heeft vreselijk geblunderd met haar eigen bedrijf, dus dan maar weer proberen een inkomen te genereren uit de politiek.

Als de inwoners van Den Haag haar, Rita Verdonk/groep De Mos willen hebben, ontvangt ze zoiets als 2800 euro per maand.
Niet slecht betaald, maar nul baangarantie, nul sociale voorzieningen.
En kolossaal minder dan een ministerssalaris.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:03

prompter schreef:
Nee, dit soort acties ontsporen al snel en hun volgelingen vinden het prachtig. Ik vind het voornamelijk doodeng. Er zal maar zo'n figuur voor je huis staan met een fakkel...

Waarom denk je dat ze bij jou voor de deur komen te staan? Voor zover duidelijk is komen deze gasten enkel maar bij belangrijke politici. Dus doodeng vind ik het inmiddels al lang niet meer. Ik kijk na de afgelopen 2 jaar nergens meer van op. Het wordt alleen maar gekker en gekker.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:19

Ik denk helemaal niet dat ze hier komen, ik verplaatste me in de gevoelens van de kinderen van mw Kaag.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:21

Echwel schreef:
Starters komen echt niet aan een woning ook.niet op.het platteland..

Idd,er zijn maar heel beperkt huizen.
Huur (sociaal) al helemaal niet.
Als ik alleen al naar mijn eigen familie kijk,single en werkend en jaren ingeschreven…
Wordt gewoon gezegd dat de kans zeer laag is om een woning te krijgen,statushouders gaan voor.

En ondertussen stromen er dagelijks 800-1000 mensen (vluchtelingen)ons land in.
Welke partij roept dat een halt toe?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:23

prompter schreef:

Dat is met twee maten meten.
Vind je het dan net zo erg dat Antifa (notabene met politie in de buurt) een verfbom tegen de de deur van FvD gooien?

Of dat Geert Wilders al jaren leeft onder doodsbedreigingen en met 24/7 bescherming

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:24

Ravellie, dat is toch net zo erg? Wilders vind ik zelfs nog erger, dan Kaag en dan die verfbom. Mag niet, punt!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:26

pien_2010 schreef:
Ravellie, dat is toch net zo erg? Wilders vind ik zelfs nog erger, dan Kaag en dan die verfbom. Mag niet, punt!

Ja precies

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:30

Wilders woont hier vlakbij, ik weet hoe die man moet leven en dat vind ik helemaal verschrikkelijk. Dus nee, ik meet niet met twee maten, ik had het puur over dit fakkel incident.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:33

ravellie schreef:
Dat is met twee maten meten.
Vind je het dan net zo erg dat Antifa (notabene met politie in de buurt) een verfbom tegen de de deur van FvD gooien?

Of dat Geert Wilders al jaren leeft onder doodsbedreigingen en met 24/7 bescherming

Hoe trek jij die conclusie dan ineens ook?

Deze dingen geeft ook weer aan dat de dictatuur hier wellicht wel meevalt... mensen die dit doen worden, meen ik, door een echte dictator, ergens gestopt waar niemand ze ooit meer kan vinden... ?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:34

ravellie schreef:
Echwel schreef:
Starters komen echt niet aan een woning ook.niet op.het platteland..

Als ik alleen al naar mijn eigen familie kijk,single en werkend en jaren ingeschreven…
Wordt gewoon gezegd dat de kans zeer laag is om een woning te krijgen,statushouders gaan voor.

Hangt er vanaf waar je kijkt, en soms moet je die uitspraken met een korreltje zout nemen. De woningcoöperatie waar ik nu huur heeft een samenwerking met alle coöperaties tussen Dordrecht en Nijmegen, min of meer tussen de Lek en de Maas. Je kan je inschrijven op de site en dan reageren. Bij vrijwel iedere woning die voor mij interessant is, is mijn kans volgens die site laag of zeer laag. Ik heb op diverse woningen gereageerd het afgelopen jaar en soms klopt dat ook, dan sta je 80e van de 130 ofzo, maar ik heb ook woningen gehad waar ik bovenin eindig. Bij de woning waar ik naar ga verhuizen (nieuwbouw, krijg over anderhalve week de sleutel) stond ook dat mijn kans zeer laag was, maar stond ik na de reactietermijn gewoon eerste van de 103.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:46

prompter schreef:
Wilders woont hier vlakbij, ik weet hoe die man moet leven en dat vind ik helemaal verschrikkelijk. Dus nee, ik meet niet met twee maten, ik had het puur over dit fakkel incident.

Ah,ok

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:28

Een paar losse feiten bij elkaar harken....?
Citaat:

... hoezo zou 'een partij' deze wantoestanden een halt moeten toeroepen?

Elementaire staatsinrichting: daar hebben we een regering voor.
Die bij haar taak wordt gecontroleerd en gecorrigeerd door de Tweede Kamer.

En een elementaire samenvatting van de afgelopen tien jaar: we hebben rechtse kabinetten gehad. (Ook R II met Samson.)
Veel woningbouwverenigingen zijn opgeheven, ze zijn in giga 'bedrijven' opgegaan, er is botweg geld bij hen weggehaald door de regeringen, en ze hebben woningen moeten verkopen.

Ondertussen stijgen de prijzen van de koopwoningen, dus ontstaat er een giga tekort.

Oh ja, ook op asielzoekers wordt bezuinigd. (Centra dicht en gesloopt zodra 'een golf' voorbij is.)
Aangezien de wereldvrede er nog niet is en de klimaatcrisis nieuwe oorlogen aanwakkert: knap stom.

En tja, dan komen er mensen tussen wal en schip.
Eén van de 'oplossingen' is statushouders voorrang geven. (Want zoals veel huidige vluchtelingen worden ondergebracht 'is geen doen'.)

And please note: vluchten is een recht.
(Ik weet niet of er weer één of andere malloot gesteld heeft 'te gaan regelen' dat dit maar beperkt moet worden - maar dat is dan gewoon een leugenaar die domme mensen brdriegt.)
(Na dat ¥®~{<|×¶\{ gedoe van Geert Wilders en 'minder Marokkanen' en zijn leugen 'dat gaan we regelen' kan iedereen weten dat dit onzin is.)

Dit wil niet zeggen dat ik geen problemen zie.
Maar ik heb een hekel aan mensen tegen elkaar uitspelen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:40

Vluchten is een recht, maar hoe je dan vervolgens opgevangen word: dat verschilt dan weer per land. Overigens doen Duitsland en Frankrijk het meeste:

Citaat:
416.860 asielzoekers vragen in 2020 bescherming in een EU-land (zonder Verenigd Koninkrijk), bijna een derde minder dan in 2019. 15% daarvan was afkomstig uit Syrië (63.455 mensen). Duitsland en Frankrijk vangen daarvan samen ruim 40% op.

Trieste cijfers dit hee....
82,4 miljoen... niet voor te stellen gewoon. Zie je dus ook dat het grootste deel in een ontwikkelingsland blijft wonen.

Citaat:
In 2020 zijn er meer mensen op de vlucht dan ooit. De VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR becijferde dat er 82,4 miljoen mensen op de vlucht zijn voor oorlog en geweld. De laatste drie jaren werd dat trieste record telkens verbroken. Het aantal mensen dat op de vlucht is, is bijna verdubbeld vergeleken met 2010. Bijna 6,7 miljoen Syriërs zijn hun land ontvlucht. 42% van de vluchtelingen is jonger dan 18 jaar. 86% van de vluchtelingen wereldwijd wordt opgevangen in een ontwikkelingsland

https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/cij ... wereldwijd

Verder Janneke trek je nogal wat conclusies in je vrij korte samenvatting die niet zo 1 op 1 te stellen zijn:) .