Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xyris schreef:Zijn er mensen hier uit Australie? Het schijnt dat daar hoofdzakelijk nieuws is over hoe er gefraudeerd is bij het stemmen en dat Trump had moeten winnen. Mijn beste maatje is pro-trump, maar ik weet dat als ze had geweten wat hier in Nederland in het nieuws is, ze er wel anders over had gedacht. Ik ben erg benieuwd of iemand hier weet waar dat enorme verschil vandaan komt?
Daphara schreef:Oke, dat ging redelijk goed, ik vind Biden beter overkomen als hij gewoon rustig praat, hij was een beetje schreeuwerig in deze Toespraak, maar kwam goed uit zijn woorden tot aan de laatste 2 minuten toen hij 2-3x achter elkaar een kleine slip-up had. Goed gedaan verder!
IMANDRA schreef:@Enzino: Wat jammer zeg. Je bent de afgelopen tijd zo afwezig geweest en dan kon je terug met een bericht met zo'n –in mijn ogen– zeer negatieve toon.
Citaat:En over de 'emotionele uitbarstingen' waar je het over hebt? Ik heb een half jaar in Amerika gewoond. Ik ken er mensen. En bovendien is Amerika een grote speler op het internationale toneel die zeker invloed heeft op andere landen. Dus ja, ik ben zeer blij en dat laat ik weten met een 'emotionele uitbarsting' in het topic. Can you blame me? Of mag ik me er niet emotioneel over uitlaten, puur alleen omdat ik in Nederland woon en Trumps acties niet 1-op-1 effect hebben op mijn persoonlijke levensloop?
Citaat:Overigens mag je me best bij mijn naam noemen. Je hoeft ook niet zo te overdrijven hoor, met je 'pijn van de afgelopen vier jaar op jou af te wentelen'. Ik vond jouw reactie gewoon erg overtrokken en hypocriet en plaatste er dus een referentie naar. Zonder naam, maar blijkbaar wil je er zelf toch nog even openbaar naar refereren. Vind ik prima. Was het heel netjes van mij? Nee, dat wil ik best toegeven. Maar om te roepen dat mijn "integriteit ermee op het spel werd gezet"... zo heftig was het nou ook weer niet.
Citaat:Jij vond het immers nodig om zo negatief te doen over de mensen in het topic, terwijl ik me simpelweg in het topic afvroeg wat jouw kijk was op de dingen die aan het gebeuren waren met Trump (omdat jij een van de mensen in het topic bent met een positievere kijk op Trump). Overigens een vraag waar je voor kiest om er niet op te reageren, je komt alleen weer hier in het topic om te melden wat Biden nu te wachten staat. Ook prima hoor, zelf weten, maar ik vind het toch vrij bijzonder als je zo uit de hoogte aan het doen bent over op welke manier mensen hier reageren en waar over gepraat wordt. Je had mijn opmerking natuurlijk ook gewoon kunnen negeren, om jezelf niet naar hetzelfde niveau te verlagen en gewoon met een interessant stuk kunnen komen, zonder negatief te worden over de mensen in het topic. Maar blijkbaar kon/wilde je dat niet. Nogmaals: prima. Maar dan moet je niet zo negatief doen als anderen ook niet 'perfect' reageren.
heidy_wilco schreef:Jeetje, het was net zo gezellig hier met de vieringen. Vecht het lekker over pb uit. En enzino, dat jij niet zo emotioneel bent is prima, maar laat anderen in hun waarde en doe niet zo denigrerend over andermans emoties. Iedereen kan voor zichzelf bepalen hoe die wil reageren op dit nieuws.
enzino schreef:Hopelijk komt er wel een gedegen onderzoek naar mogelijk stembusfraude. Niet zozeer omdat ik een grote verschuiving verwacht, meer omdat er 70 miljoen mensen op Trump gestemd hebben en die vertrouwen in het systeem moeten behouden voor volgende verkiezingen.
enzino schreef:Ten tweede begreep ik de sterke emotionele uitbarstingen hier niet zo goed. Dat je kandidaat wint is leuk, net zoals het leuk is dat het Nederlands elftal wint, maar verder gaat het toch echt zo goed als geen invloed hebben op je leven. Tenminste, en daar zat ik waarschijnlijk fout, als je Trump in de Oval Office met twitter in de hand je niet op persoonlijk vlak raakt..
Roodvos schreef:Ja, eens. Maar dan wel op een integere manier. Niet met als uitgangspunt dat er gefraudeerd wordt door een bepaalde politieke partij. Maar meer welke mogelijkheden tot frauderen zijn er en welke veiligheden zijn er al ingebouwd om dit tegen te gaan. En wat kan er gedaan worden om het proces nog beter en veiliger te maken.
Citaat:Hier ben ik het met je oneens. Ik heb geen Twitter, dus daar zit je fout. Maar ik werk voor een multinational en wij voelen wel degelijk de negatieve gevolgen van de handelsoorlog die Trump met China heeft ontketend. En mijn werk en dus mijn inkomen en dus mijn financiële zekerheid raakt mij persoonlijk. En daarmee raakt Trump mij, indirect, ook persoonlijk.
pien_2010 schreef:Want uiteindelijk is er ook heel erg veel voor Trump gekozen, en dat vinden wij erg zorgelijk.
Jessix schreef:Emotie en in dit geval empathie kun je ook voelen voor andere mensen. Dat hoeft je niet te raken en je hoeft ze niet te kennen. Ik heb dat voor mensen over de hele wereld die het moeilijk hebben en die hun verhaal delen. Die mensen heb je ook in Amerika en mijn hart gaat naar hun uit. Nu voel ik blijdschap voor hun omdat ze weer hoop hebben.
Loretta schreef:Er moet vooral iets gedaan worden met de zorgen waar veel Amerikanen mee leven. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden. De VS heeft nog een lange weg te gaan. Maar ook in Neeerland is een groot deel van de bevolking dat zich niet gehoord voelt.
Roodvos schreef:Loretta schreef:Er moet vooral iets gedaan worden met de zorgen waar veel Amerikanen mee leven. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden. De VS heeft nog een lange weg te gaan. Maar ook in Neeerland is een groot deel van de bevolking dat zich niet gehoord voelt.
Maar dat is en blijft ontzettend lastig natuurlijk. Je niet gehoord voelen is wat anders dan dat je niet gehoord bent.
Maar "gehoord worden" is niet synoniem aan "je zin krijgen".
En dat gevoel krijg ik op dit moment in Nederland bij veel mensen.
Ik denk dat er in Amerika ook een rol ligt bij de staten. Het land, de mensen, de verschillen in klimaat en omgeving en daarmee de manier van leven is zo divers.
Citaat:Ik wil er nog wel aan toevoegen dat sommige reacties me in dit topic daadwerkelijk verbaasd hebben. Ten eerste een paar pagina's terug waar iemand riep dat ze stembusfraude goed zouden keuren omdat het doel de middelen zou heiligen. Bijna niemand reageerde er echter op, dus ik denk dat die mening totaal afgekeurd werd maar de lieve vrede bewaard moest blijven.