Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:27

Vanavond bij nieuwsuur een amerikaanse deskundige die dacht dat Trump zijn eigen mediabedrijf zal beginnen en via twitter heel veel invloed gaat houden bij zijn kiezers. Ik denk dat dat heel realistisch klinkt. Laten we hopen dat al die rechtszaken die tegen hem aangespannen worden wat opleveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:40

Maar we zullen geen potus en flotus meer zien onder zijn naam...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 01:08

Zijn er mensen hier uit Australie? Het schijnt dat daar hoofdzakelijk nieuws is over hoe er gefraudeerd is bij het stemmen en dat Trump had moeten winnen. Mijn beste maatje is pro-trump, maar ik weet dat als ze had geweten wat hier in Nederland in het nieuws is, ze er wel anders over had gedacht. Ik ben erg benieuwd of iemand hier weet waar dat enorme verschil vandaan komt?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 01:17

purny schreef:
Maar we zullen geen potus en flotus meer zien onder zijn naam...

Of scrotus. Dat was mijn favoriet.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 02:03

Xyris schreef:
Zijn er mensen hier uit Australie? Het schijnt dat daar hoofdzakelijk nieuws is over hoe er gefraudeerd is bij het stemmen en dat Trump had moeten winnen. Mijn beste maatje is pro-trump, maar ik weet dat als ze had geweten wat hier in Nederland in het nieuws is, ze er wel anders over had gedacht. Ik ben erg benieuwd of iemand hier weet waar dat enorme verschil vandaan komt?

Ik volg het nieuws in Australië, hier gaat het vooral over de toekomst. De handels contracten, China, en het milieu met Biden. De sinaasappel periode is voorbij. Ook de invloed van het media emporium Murdoch wordt besproken.

Als jou maatje de Murdoch programma’s volgt krijgt hij het pro sinaasappel verhaal, we hebben Scomo ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 02:34

Het is nu wel zo goed als duidelijk dat Trump het niet meer gaat redden, nu is het alleen wachten tot de republikeinen Biden als de volgende president erkennen. Bij Gore vs Bush duurde dat tot in december en ook deze keer zal het nog wel even kunnen duren. Dat maakt verder ook niet uit, want de datum van overdracht staat toch al vast.

Hopelijk komt er wel een gedegen onderzoek naar mogelijk stembusfraude. Niet zozeer omdat ik een grote verschuiving verwacht, meer omdat er 70 miljoen mensen op Trump gestemd hebben en die vertrouwen in het systeem moeten behouden voor volgende verkiezingen.

Biden gaat het op economisch vlak makkelijk hebben in het begin, de economie is al aan het aantrekken en de dreiging van Covid is sterk aan het afnemen (of groepsimmuniteit doordat iedereen al besmet is geweest of door een vaccinatie). Het grotere probleem is echter de verdeeldheid in Amerika dat helemaal is doorgetrokken tot in de media.

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat sommige reacties me in dit topic daadwerkelijk verbaasd hebben. Ten eerste een paar pagina's terug waar iemand riep dat ze stembusfraude goed zouden keuren omdat het doel de middelen zou heiligen. Bijna niemand reageerde er echter op, dus ik denk dat die mening totaal afgekeurd werd maar de lieve vrede bewaard moest blijven.

Ten tweede begreep ik de sterke emotionele uitbarstingen hier niet zo goed. Dat je kandidaat wint is leuk, net zoals het leuk is dat het Nederlands elftal wint, maar verder gaat het toch echt zo goed als geen invloed hebben op je leven. Tenminste, en daar zat ik waarschijnlijk fout, als je Trump in de Oval Office met twitter in de hand je niet op persoonlijk vlak raakt. Maar sommige mensen hebben hier mogelijk daadwerkelijk stress ervaren met hem daar, puur omdat ze zijn twitter of het nieuws volgde om zich er aan te ergeren. Dat was zelfs zo erg dat een persoon, die normaal zo stevig met beide voeten op de grond staat op bokt, het nodig vond haar volledige integriteit op het spel te zetten door een inhoudelijke referentie naar een PB op het openbare gedeelte te zetten. Waarom? Geen idee, niemand pikte het op dus ik denk dat het een poging was de pijn die ze de afgelopen 4 jaar ervaren had op mij af te wentelen. Jammer. Ik denk dat deze tweet het mooi weergeeft:

Afbeelding

Voor wie persoonlijk geleden heeft onder Trump 9500 km verderop in de Oval Office: hou het nog even vol tot januari en dan succes met je herstel. Voor de rest die er nuchterder in staan: hopelijk kan Biden wat mooie dingen doen de komende 4 (of mogelijk 8) jaar.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 03:28

Zo dat duurt lang, Biden staat nog steeds niet op het podium voor zin toespraak.

Oh, daar hebben we Harris!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 03:59

Oke, dat ging redelijk goed, ik vind Biden beter overkomen als hij gewoon rustig praat, hij was een beetje schreeuwerig in deze Toespraak, maar kwam goed uit zijn woorden tot aan de laatste 2 minuten toen hij 2-3x achter elkaar een kleine slip-up had. Goed gedaan verder!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 04:07

Ik vond Harris echt fantastisch, hopelijk wordt zij ooit president. Biden had niet zo moeten schreeuwen inderdaad, maar goed, inhoudelijk een fijne speech.
Toevallig was ik even wakker en precies op tijd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 04:26

Daphara schreef:
Oke, dat ging redelijk goed, ik vind Biden beter overkomen als hij gewoon rustig praat, hij was een beetje schreeuwerig in deze Toespraak, maar kwam goed uit zijn woorden tot aan de laatste 2 minuten toen hij 2-3x achter elkaar een kleine slip-up had. Goed gedaan verder!

Dat schreeuwerige is best logisch: op zo'n podium met een schreeuwend publiek, in de buitenlucht.. je hoort je eigen stem nauwelijks. Dan is volume erg lastig in te schatten! Zeker als je duidelijk en sterk wil overkomen snap ik het schreeuwerige wel, denk niet dat het bewust schreeuwerig is. Wel eens, vond hem sterk overkomen! Zo'n ander niveau dan Guiliani's toespraak van vanmiddag.. of de onsamenhangende verhalen van Trump...

@Enzino: Wat jammer zeg. Je bent de afgelopen tijd zo afwezig geweest en dan kon je terug met een bericht met zo'n –in mijn ogen– zeer negatieve toon. En over de 'emotionele uitbarstingen' waar je het over hebt? Ik heb een half jaar in Amerika gewoond. Ik ken er mensen. En bovendien is Amerika een grote speler op het internationale toneel die zeker invloed heeft op andere landen. Dus ja, ik ben zeer blij en dat laat ik weten met een 'emotionele uitbarsting' in het topic. Can you blame me? Of mag ik me er niet emotioneel over uitlaten, puur alleen omdat ik in Nederland woon en Trumps acties niet 1-op-1 effect hebben op mijn persoonlijke levensloop?
Overigens mag je me best bij mijn naam noemen. Je hoeft ook niet zo te overdrijven hoor, met je 'pijn van de afgelopen vier jaar op jou af te wentelen'. Ik vond jouw reactie gewoon erg overtrokken en hypocriet en plaatste er dus een referentie naar. Zonder naam, maar blijkbaar wil je er zelf toch nog even openbaar naar refereren. Vind ik prima. Was het heel netjes van mij? Nee, dat wil ik best toegeven. Maar om te roepen dat mijn "integriteit ermee op het spel werd gezet"... zo heftig was het nou ook weer niet ;). Jij vond het immers nodig om zo negatief te doen over de mensen in het topic, terwijl ik me simpelweg in het topic afvroeg wat jouw kijk was op de dingen die aan het gebeuren waren met Trump (omdat jij een van de mensen in het topic bent met een positievere kijk op Trump). Overigens een vraag waar je voor kiest om er niet op te reageren, je komt alleen weer hier in het topic om te melden wat Biden nu te wachten staat. Ook prima hoor, zelf weten, maar ik vind het toch vrij bijzonder als je zo uit de hoogte aan het doen bent over op welke manier mensen hier reageren en waar over gepraat wordt. Je had mijn opmerking natuurlijk ook gewoon kunnen negeren, om jezelf niet naar hetzelfde niveau te verlagen en gewoon met een interessant stuk kunnen komen, zonder negatief te worden over de mensen in het topic. Maar blijkbaar kon/wilde je dat niet. Nogmaals: prima. Maar dan moet je niet zo negatief doen als anderen ook niet 'perfect' reageren.

Zonder voor de rest te willen praten: Trump was iemand die met allerlei dingen weg leek te komen. Dan kunnen er best 'emotionele uitbarstingen' zijn als blijkt dat Amerika als geheel die dingen blijkbaar tóch niet terug wil zien de komende vier jaar. Nogmaals jammer dat je daar zo negatief over doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 05:55

IMANDRA schreef:
@Enzino: Wat jammer zeg. Je bent de afgelopen tijd zo afwezig geweest en dan kon je terug met een bericht met zo'n –in mijn ogen– zeer negatieve toon.

Ik vond de toon juist positief: ik geef aan dat Trump weinig kans heeft en hoop dat Biden veel goeds kan doen. Dat jij er iets negatiefs in leest kan ik verder niet helpen. Ik had ook niet kunnen reageren, maar het leek me netjes het hier af te sluiten op deze manier nu er geen reden voor verdere discussies meer is. Een negatieve insteek zou zijn dat Amerika nu gedoemd is en Biden alleen maar vanwege fraude heeft gewonnen.

Citaat:
En over de 'emotionele uitbarstingen' waar je het over hebt? Ik heb een half jaar in Amerika gewoond. Ik ken er mensen. En bovendien is Amerika een grote speler op het internationale toneel die zeker invloed heeft op andere landen. Dus ja, ik ben zeer blij en dat laat ik weten met een 'emotionele uitbarsting' in het topic. Can you blame me? Of mag ik me er niet emotioneel over uitlaten, puur alleen omdat ik in Nederland woon en Trumps acties niet 1-op-1 effect hebben op mijn persoonlijke levensloop?

Mijn schoonfamilie heeft in het land waar ik nu woon een paar jaar geleden hun stem uitgebracht op een militaire dictator die een paar jaar daarvoor, op basis van zelf georganiseerde protesten, een coup heeft kunnen plegen om een democratisch gekozen regering omver te werpen en op geen enkele manier beïnvloed dit mijn emoties. Ik ben hoogstens teleurgesteld in hun keuze, maar kan er wel begrip voor opbrengen. Dus ja, die emotionele uitbarstingen verbazen mij, vooral als je nu in NL woont en de wereld in de afgelopen 4 jaar onder Trump niet vergaan is. Ik laat dingen die buiten mijn invloedssfeer liggen niet zo doorwerken op mijn emoties, dat heeft toch geen zin. Dat jij dat wel doet is je eigen keuze.

Citaat:
Overigens mag je me best bij mijn naam noemen. Je hoeft ook niet zo te overdrijven hoor, met je 'pijn van de afgelopen vier jaar op jou af te wentelen'. Ik vond jouw reactie gewoon erg overtrokken en hypocriet en plaatste er dus een referentie naar. Zonder naam, maar blijkbaar wil je er zelf toch nog even openbaar naar refereren. Vind ik prima. Was het heel netjes van mij? Nee, dat wil ik best toegeven. Maar om te roepen dat mijn "integriteit ermee op het spel werd gezet"... zo heftig was het nou ook weer niet ;).

Nou bij deze dan: als je IMANDRA een PM stuurt dan is er een goede kans dat ze de inhoud ervan gedeeltelijk in het openbare forum deelt als ze het niet met je eens is. Voor mij zijn PM's vertrouwelijk, voor haar niet. Misschien kan je dat als onderschrift toevoegen, dan weet iedereen waar ze aan beginnen als ze je een PM sturen. Ik vind het delen van PM's trouwens wel heftig, de meeste mensen schrijven die met de aanname dat een "privé bericht" ook daadwerkelijk privé is

Maar je vond mijn reactie in de PM dus overtrokken en hypocriet, en wilde het daarom in het openbaar delen? En wat wilde je daar mee bereiken? Je raakt mij er hoogstens persoonlijk mee omdat niemand een idee heeft waar je het over hebt of over wie je het hebt. Dus ik snap niet welk spelletje je probeerde te spelen, hoe je had gehoopt dat het uit zou pakken. Ik zie geen upside voor jou, alleen maar downside. Je had het ook gewoon in de PM kunnen zeggen en het daarbij laten, dan bereik je mij even makkelijk en kan je zelfs zien of ik het gelezen heb of niet. Mijn afwezigheid heb ik trouwens in dit topic verklaard 3 weken geleden.

Citaat:
Jij vond het immers nodig om zo negatief te doen over de mensen in het topic, terwijl ik me simpelweg in het topic afvroeg wat jouw kijk was op de dingen die aan het gebeuren waren met Trump (omdat jij een van de mensen in het topic bent met een positievere kijk op Trump). Overigens een vraag waar je voor kiest om er niet op te reageren, je komt alleen weer hier in het topic om te melden wat Biden nu te wachten staat. Ook prima hoor, zelf weten, maar ik vind het toch vrij bijzonder als je zo uit de hoogte aan het doen bent over op welke manier mensen hier reageren en waar over gepraat wordt. Je had mijn opmerking natuurlijk ook gewoon kunnen negeren, om jezelf niet naar hetzelfde niveau te verlagen en gewoon met een interessant stuk kunnen komen, zonder negatief te worden over de mensen in het topic. Maar blijkbaar kon/wilde je dat niet. Nogmaals: prima. Maar dan moet je niet zo negatief doen als anderen ook niet 'perfect' reageren.

Jij vroeg naar mijn mening, ik gaf je in een PM aan waarom ik niet meer postte in het topic. Onderdeel daarvan is dat ik de sfeer als "pesterig" ervaar. Dat is mijn mening en dat is niets nieuws, dat heb ik hier ook gedeeld op 15/10/2020 om 12:01 (3 weken geleden!). Sindsdien heb ik hier ook niet meer gepost, maar jij vroeg expliciet naar mijn mening dus vandaar mijn reactie via PM. Als je niet wilt dat ik me "negatief uitlaat" over dit topic of mensen in dit topic, waarom blijf je dan specifiek naar mijn mening vragen terwijl ik al aangegeven had niet meer hier te willen posten?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 06:21

Jeetje, het was net zo gezellig hier met de vieringen. Vecht het lekker over pb uit. En enzino, dat jij niet zo emotioneel bent is prima, maar laat anderen in hun waarde en doe niet zo denigrerend over andermans emoties. Iedereen kan voor zichzelf bepalen hoe die wil reageren op dit nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 06:37

heidy_wilco schreef:
Jeetje, het was net zo gezellig hier met de vieringen. Vecht het lekker over pb uit. En enzino, dat jij niet zo emotioneel bent is prima, maar laat anderen in hun waarde en doe niet zo denigrerend over andermans emoties. Iedereen kan voor zichzelf bepalen hoe die wil reageren op dit nieuws.

Via pb uitvechten kan niet want imandra post het hier dan alsnog.

Iedereen mag zelf bepalen hoe ze willen reageren en ik mag ook zelf bepalen wat ik daar van vind.

En gezellig kan het zo weer worden: negeer mijn bericht en plaats iets leuks of positiefs en het is weer gezellig. Ik heb mijn zegje gedaan en als daar verder geen directe reacties meer op komen dan post ik ook verder niet meer. Makkelijk toch?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:09

Ik knip er even in om het overzichtelijk te houden.
enzino schreef:
Hopelijk komt er wel een gedegen onderzoek naar mogelijk stembusfraude. Niet zozeer omdat ik een grote verschuiving verwacht, meer omdat er 70 miljoen mensen op Trump gestemd hebben en die vertrouwen in het systeem moeten behouden voor volgende verkiezingen.

Ja, eens. Maar dan wel op een integere manier. Niet met als uitgangspunt dat er gefraudeerd wordt door een bepaalde politieke partij. Maar meer welke mogelijkheden tot frauderen zijn er en welke veiligheden zijn er al ingebouwd om dit tegen te gaan. En wat kan er gedaan worden om het proces nog beter en veiliger te maken.

enzino schreef:
Ten tweede begreep ik de sterke emotionele uitbarstingen hier niet zo goed. Dat je kandidaat wint is leuk, net zoals het leuk is dat het Nederlands elftal wint, maar verder gaat het toch echt zo goed als geen invloed hebben op je leven. Tenminste, en daar zat ik waarschijnlijk fout, als je Trump in de Oval Office met twitter in de hand je niet op persoonlijk vlak raakt..

Hier ben ik het met je oneens. Ik heb geen Twitter, dus daar zit je fout. Maar ik werk voor een multinational en wij voelen wel degelijk de negatieve gevolgen van de handelsoorlog die Trump met China heeft ontketend. En mijn werk en dus mijn inkomen en dus mijn financiële zekerheid raakt mij persoonlijk. En daarmee raakt Trump mij, indirect, ook persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:50

Roodvos schreef:
Ja, eens. Maar dan wel op een integere manier. Niet met als uitgangspunt dat er gefraudeerd wordt door een bepaalde politieke partij. Maar meer welke mogelijkheden tot frauderen zijn er en welke veiligheden zijn er al ingebouwd om dit tegen te gaan. En wat kan er gedaan worden om het proces nog beter en veiliger te maken.

Inderdaad, met historisch hoge opkomst lijkt het me belangrijk dat niet 70 miljoen kiezers, of een deel daarvan, weglopen met het gevoel bestolen te zijn en daarom nooit meer te willen stemmen. Hopelijk brengen volgende verkiezing nog meer mensen hun stem uit zodat ze zich betrokken bij het proces blijven voelen.

Citaat:
Hier ben ik het met je oneens. Ik heb geen Twitter, dus daar zit je fout. Maar ik werk voor een multinational en wij voelen wel degelijk de negatieve gevolgen van de handelsoorlog die Trump met China heeft ontketend. En mijn werk en dus mijn inkomen en dus mijn financiële zekerheid raakt mij persoonlijk. En daarmee raakt Trump mij, indirect, ook persoonlijk.

Fair enough.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:56

Emotie en in dit geval empathie kun je ook voelen voor andere mensen. Dat hoeft je niet te raken en je hoeft ze niet te kennen. Ik heb dat voor mensen over de hele wereld die het moeilijk hebben en die hun verhaal delen. Die mensen heb je ook in Amerika en mijn hart gaat naar hun uit. Nu voel ik blijdschap voor hun omdat ze weer hoop hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:59

pien_2010 schreef:
Want uiteindelijk is er ook heel erg veel voor Trump gekozen, en dat vinden wij erg zorgelijk.

Er moet vooral iets gedaan worden met de zorgen waar veel Amerikanen mee leven. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden. De VS heeft nog een lange weg te gaan. Maar ook in Neeerland is een groot deel van de bevolking dat zich niet gehoord voelt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:02

Jessix schreef:
Emotie en in dit geval empathie kun je ook voelen voor andere mensen. Dat hoeft je niet te raken en je hoeft ze niet te kennen. Ik heb dat voor mensen over de hele wereld die het moeilijk hebben en die hun verhaal delen. Die mensen heb je ook in Amerika en mijn hart gaat naar hun uit. Nu voel ik blijdschap voor hun omdat ze weer hoop hebben.

Dit inderdaad. Het hele probleem tegenwoordig is dat mensen amper verder kijken dan hun eigen voordeur. Dat alleen iets er toe doet als het je persoonlijk raakt. Zo werkt het niet, alles loopt door elkaar heen, en acties van anderen hebben vaak consequenties voor veel mensen. En vooral als het om wereldmachten gaat, dan raak je met je acties niet alleen mensen in je eigen land.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:25

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:47

Loretta schreef:
Er moet vooral iets gedaan worden met de zorgen waar veel Amerikanen mee leven. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden. De VS heeft nog een lange weg te gaan. Maar ook in Neeerland is een groot deel van de bevolking dat zich niet gehoord voelt.

Maar dat is en blijft ontzettend lastig natuurlijk. Je niet gehoord voelen is wat anders dan dat je niet gehoord bent.
Maar "gehoord worden" is niet synoniem aan "je zin krijgen".
En dat gevoel krijg ik op dit moment in Nederland bij veel mensen.

Ik denk dat er in Amerika ook een rol ligt bij de staten. Het land, de mensen, de verschillen in klimaat en omgeving en daarmee de manier van leven is zo divers.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:50

Roodvos schreef:
Loretta schreef:

Maar dat is en blijft ontzettend lastig natuurlijk. Je niet gehoord voelen is wat anders dan dat je niet gehoord bent.
Maar "gehoord worden" is niet synoniem aan "je zin krijgen".
En dat gevoel krijg ik op dit moment in Nederland bij veel mensen.

Ik denk dat er in Amerika ook een rol ligt bij de staten. Het land, de mensen, de verschillen in klimaat en omgeving en daarmee de manier van leven is zo divers.

Kijk dan wat er aan de zorgen en problemen van een grote groep gedaan kan worden. Daarmee haal je al voor een heel groot deel de angel eruit. 4 jaar Trump had voorkomen kunnen worden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:57

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:58

Citaat:
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat sommige reacties me in dit topic daadwerkelijk verbaasd hebben. Ten eerste een paar pagina's terug waar iemand riep dat ze stembusfraude goed zouden keuren omdat het doel de middelen zou heiligen. Bijna niemand reageerde er echter op, dus ik denk dat die mening totaal afgekeurd werd maar de lieve vrede bewaard moest blijven.

Ik mag heel erg hopen dat dit stukje niet op mijn reactie is, want ik heb expliciet vermeld dat ik het wel afkeur...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:59

@zonnebloem: Idd nee dank je

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:01

De overwinningsspeech van Biden heeft mij positief verrast, zelfs af en toe ontroerd. Ik vond hem niet schreeuwerig, maar krachtig overkomen.
Je kon duidelijk merken hoezeer hij naar dit moment heeft toegeleefd. Wat een verademing om iemand op het hoogste plan te zien die niet uit is op het vernederen van zijn tegenstanders, die zijn land niet verdeelt in winnaars en verliezers, maar die zich oprecht wil inzetten voor alle Amerikanen. Wat een contrast met Trump - en dat contrast wordt alleen maar groter naarmate Trump zich langer blijft verschuilen in zijn rancune en niet groot genoeg is om zijn nederlaag te erkennen.
Biden moet het allemaal nog waarmaken uiteraard, en er staat hem.een gigantische klus te wachten wat dat betreft, maar zijn speech geeft in ieder geval hoop, al was het maar hoop op terugkeer van de hoognodige dosis beschaving in het Witte Huis.

Ach, en als er dan voor het vertrouwen van de verliezers nog stemmen herteld moeten worden, dan moeten ze dat maar doen, er is vooralsnog geen enkel bewijs van verkiezingsfraude dus de kans dat dat de uitslag nog gaat beïnvloeden is echt minimaal.
Ik denk overigens niet dat de hardcore achterban van Trump daardoor het vertrouwen terug gaat krijgen. Hopelijk slijten de gevoelens van haat, achterdocht en rancune aan die kant wel een beetje, en wordt er ook eens iets substantieels gedaan tegen de verspreiding van achterlijke complottheorieën als QAnon.

Ik ben wel benieuwd of deze bizarre verkiezingen nog gaan leiden tot een herziening van het Amerikaanse kiesstelsel. Waarschijnlijk niet, of alleen op details. Het stemmen per post zal de volgende keer ook niet zo massaal gebeuren, ervan uitgaande dat er over 4 jaar niet nog steeds, of alweer, sprake is van een pandemie.