Sandra ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je probeert met jouw voorbeeld ook het gedrag van bepaalde racisten goed te praten...

Nee, je wordt niet als racist geboren, opvoeding en ervaring doet veel. Maar niemand wordt ook als vluchteling geboren.. (economisch of vanwege oorlog.. - dat is gewoon domme pech hebben en ieder mens wil het beste voor zichzelf en hun evt. kinderen - dus economische vluchtelingen kan ik begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat je dat gedrag massaal kan goed praten.)
Er zijn hier heel veel mensen die bepaald gedrag van sommige vluchtelingen helemaal niet goedkeuren, maar wel zeggen het is geen hele groep die dat doet. Het gedrag is fout, moet gestraft worden, moet wat aan gedaan worden maar kijk niet een hele groep eropaan. En op basis van het gedrag van sommigen wordt hier door een aantal steevast (!) wel een hele groep in een bepaalde hoek weggezet. En over dat laatste kun je in bepaalde mate nog best een stevige discussie voeren, maar van een vluchteling steevast een verkrachter maken en dus moeten ze allemaal maar weg en dat je dan moet kiezen tussen een vluchteling óf een racist.. ja dan is mijn keuze ook snel gemaakt, hoor..
Een vaag boulevard artikel ergens uit Duitsland wordt gebruikt om aan te tonen dat je asielzoekers niet moet of kunt vertrouwen, terwijl er hier in Nederland al anderhalf jaar jacht gemaakt wordt op een paardenmishandelaar. Wrs gewoon een Nederlander. In Duitsland komen dat soort berichten al jaren naar voeren. In België ook afgelopen jaar een paar keer gebeurd.
Er gaat genoeg mis, er gaat genoeg goed..