Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:16

SandraVerl schreef:
Wil je een middenweg, dan moet iedereen inzien dat er dingen mis gaan. Zo lang je dat niet doet en excuses blijft zoeken voor het wangedrag binnen elke bevolkingsgroep, blijf je extremisme langs beide kanten voeden.

Hier wil ik even op in haken. Naar mijn idee ziet het gros van de deelnemers in dit topic wel degelijk in dat er dingen mis gaan. Maar dat er ook dingen goed gaan, die worden direct van tafel geschoven. Dat is wat mij zo tegen staat in dit topic. "My way or the highway". Dat gevoel krijg ik keer op keer.
Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik er wellicht minder negatief in sta, omdat ik geen nare ervaringen met moslims heb. Ik woon niet in de stad, ik kom ze niet tegen (vroeger wel collega's gehad, waar ik het prima mee kon vinden)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:32

Sandra ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je probeert met jouw voorbeeld ook het gedrag van bepaalde racisten goed te praten... ;)

Nee, je wordt niet als racist geboren, opvoeding en ervaring doet veel. Maar niemand wordt ook als vluchteling geboren.. (economisch of vanwege oorlog.. - dat is gewoon domme pech hebben en ieder mens wil het beste voor zichzelf en hun evt. kinderen - dus economische vluchtelingen kan ik begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat je dat gedrag massaal kan goed praten.)

Er zijn hier heel veel mensen die bepaald gedrag van sommige vluchtelingen helemaal niet goedkeuren, maar wel zeggen het is geen hele groep die dat doet. Het gedrag is fout, moet gestraft worden, moet wat aan gedaan worden maar kijk niet een hele groep eropaan. En op basis van het gedrag van sommigen wordt hier door een aantal steevast (!) wel een hele groep in een bepaalde hoek weggezet. En over dat laatste kun je in bepaalde mate nog best een stevige discussie voeren, maar van een vluchteling steevast een verkrachter maken en dus moeten ze allemaal maar weg en dat je dan moet kiezen tussen een vluchteling óf een racist.. ja dan is mijn keuze ook snel gemaakt, hoor..

Een vaag boulevard artikel ergens uit Duitsland wordt gebruikt om aan te tonen dat je asielzoekers niet moet of kunt vertrouwen, terwijl er hier in Nederland al anderhalf jaar jacht gemaakt wordt op een paardenmishandelaar. Wrs gewoon een Nederlander. In Duitsland komen dat soort berichten al jaren naar voeren. In België ook afgelopen jaar een paar keer gebeurd.

Er gaat genoeg mis, er gaat genoeg goed..

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:38

Wat is een racist?

Misschien is dat iets wat eens uitgediept moet worden..juist die angst om voor rasict uitgemaakt te worden, speelt die rare bijzondere :(:) mening van een groepje mensen hier...

Vinden jullie het ook goed als jullie kinderen zich zo gedragen ? Doen jullie dit ook allemaal als je uitgaat? Of jullie vriendengroepje en zeg je dan :(:) is normaal, wij zijn nu een maal uit...dat doen groepen nu eenmaal...en wij zijn niets beter dan de rest, als je dat wel denkt dan ben je een racist..

Er stelde iemand dat moslims niet aan prostitutie, alcoholmisbruik en drugs doen? Weten jullie wel dat juist de overlast op straat in Marokkaanse wijken juist komt door alcohol en drugs misbruik? En wat dachten we van de loverboycultus? Hoezo zijn er tienduizenden migranten kinderen van minderjarige leeftijd die wel geregistreerd staan, maar nu verdwenen zijn? Dat er juist veel kinderen in de prostitutie zijn beland in en om de azc's ..iets Westers ? Iets wat juist de Moslim niet doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:41

LadyMadonna schreef:
SandraVerl schreef:
Wil je een middenweg, dan moet iedereen inzien dat er dingen mis gaan. Zo lang je dat niet doet en excuses blijft zoeken voor het wangedrag binnen elke bevolkingsgroep, blijf je extremisme langs beide kanten voeden.

Hier wil ik even op in haken. Naar mijn idee ziet het gros van de deelnemers in dit topic wel degelijk in dat er dingen mis gaan. Maar dat er ook dingen goed gaan, die worden direct van tafel geschoven. Dat is wat mij zo tegen staat in dit topic. "My way or the highway". Dat gevoel krijg ik keer op keer.
Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik er wellicht minder negatief in sta, omdat ik geen nare ervaringen met moslims heb. Ik woon niet in de stad, ik kom ze niet tegen (vroeger wel collega's gehad, waar ik het prima mee kon vinden)

Ik begrijp wat je wil zeggen en je hebt best wel een punt. Tuurlijk is het fout om de positieve zaken van tafel te vegen. Maar ik denk niet dat mensen het alleen maar doen omdat ze een "My way or the highway" visie hebben. Naar mijn gevoel belichten beide visie het negatieve van de andere kant, gewoon omdat die negativiteit aan de basis ligt van extremisme in welke vorm ook.

Het is typisch menselijk om goede dingen vanzelfsprekend te vinden. Probeer maar eens uit: maak een lijstjes met de kleine kantjes van je geliefden en maak daarna een lijstje met de fijne eigenschappen. Bij de meeste mensen gaat het eerste lijstje veel vlotter. Hetzelfde gaat op voor de negatieve beeldvorming, mensen (en bedrijven) worden zwaar afgestraft voor elke fout die ze maken. Een "slechte" naam, heb je in een vingerknip en probeer dan maar eens om je naam te zuiveren.

Zo lang mensen niet ervan overtuigd zijn dat we eerst moeten werken aan die negatieve beeldvorming en blijven zeggen dat het maar een minderheid is en daarbij de meerderheid aan goede zaken blijft belichten, krijgen mensen gewoon het gevoel dat er niet naar hen geluisterd wordt. En het wekt ook het idee dat er toch niets gedaan wordt, wat gewoon zo enorm jammer is voor de grote massa die hier mee het slachtoffer van wordt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:44

Noorwegen en Denemarken en zweden zijn het onderhand wel zat...40 nieuwe maatregelen heeft Noorwegen opgesteld..met de verwachtig dat de instroom drastisch verminderd...kwestie van het zat zijn hoe het nu gaat...hele strenge screening bij binnenkomst..dan haal je de rotte appels er veel sneller uit..dit zal normalisering van het echte asielverhaal opleveren en mensen die wel met goede inzet een nieuw (tijdelijk) leven in een totaal vreemd land met hele nieuwe levensvisies op gaan bouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:45

Sammie schreef:
Sandra ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar je probeert met jouw voorbeeld ook het gedrag van bepaalde racisten goed te praten... ;)

Nee, je wordt niet als racist geboren, opvoeding en ervaring doet veel. Maar niemand wordt ook als vluchteling geboren.. (economisch of vanwege oorlog.. - dat is gewoon domme pech hebben en ieder mens wil het beste voor zichzelf en hun evt. kinderen - dus economische vluchtelingen kan ik begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat je dat gedrag massaal kan goed praten.)

Er zijn hier heel veel mensen die bepaald gedrag van sommige vluchtelingen helemaal niet goedkeuren, maar wel zeggen het is geen hele groep die dat doet. Het gedrag is fout, moet gestraft worden, moet wat aan gedaan worden maar kijk niet een hele groep eropaan. En op basis van het gedrag van sommigen wordt hier door een aantal steevast (!) wel een hele groep in een bepaalde hoek weggezet. En over dat laatste kun je in bepaalde mate nog best een stevige discussie voeren, maar van een vluchteling steevast een verkrachter maken en dus moeten ze allemaal maar weg en dat je dan moet kiezen tussen een vluchteling óf een racist.. ja dan is mijn keuze ook snel gemaakt, hoor..

Een vaag boulevard artikel ergens uit Duitsland wordt gebruikt om aan te tonen dat je asielzoekers niet moet of kunt vertrouwen, terwijl er hier in Nederland al anderhalf jaar jacht gemaakt wordt op een paardenmishandelaar. Wrs gewoon een Nederlander. In Duitsland komen dat soort berichten al jaren naar voeren. In België ook afgelopen jaar een paar keer gebeurd.

Er gaat genoeg mis, er gaat genoeg goed..

Als ik zeg dat ik me niet in het gedachtegoed van mijn kennis kan vinden, maar wel snap dat mensen zo gevormd kunnen worden, praat ik helemaal niets goed.

Mensen moeten eens leren dat er een hemelsbreed verschil is tussen begrip hebben voor iets en iets goedkeuren. Vb: ik heb begrip voor mensen die een pedosexuele geaardheid hebben, maar ik kan absoluut niet goedkeuren dat ze met hun tengels aan kinderen zitten of naar rommel op het net te kijken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:48

Tcm62 schreef:
Er stelde iemand dat moslims niet aan prostitutie, alcoholmisbruik en drugs doen? Weten jullie wel dat juist de overlast op straat in Marokkaanse wijken juist komt door alcohol en drugs misbruik? En wat dachten we van de loverboycultus? Hoezo zijn er tienduizenden migranten kinderen van minderjarige leeftijd die wel geregistreerd staan, maar nu verdwenen zijn? Dat er juist veel kinderen in de prostitutie zijn beland in en om de azc's ..iets Westers ? Iets wat juist de Moslim niet doet?

Doel je hiermee op mijn eerdere reactie of bedoel je iemand anders?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:48

Het een is het andere, dat kan je niet loskoppelen Sandraverl, dat is utopie..

Pedofielie is iets wat niet zonder beleving bestaat., helaas...begrip hebben is in dit geval een beetje obscuur..ik zie het liever als een ziekelijke afwijking die behandelt dient te worden..en begrip heb ik er niet voor...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:52

Tcm62 schreef:
Noorwegen en Denemarken en zweden zijn het onderhand wel zat...40 nieuwe maatregelen heeft Noorwegen opgesteld..met de verwachtig dat de instroom drastisch verminderd...kwestie van het zat zijn hoe het nu gaat...hele strenge screening bij binnenkomst..dan haal je de rotte appels er veel sneller uit..dit zal normalisering van het echte asielverhaal opleveren en mensen die wel met goede inzet een nieuw (tijdelijk) leven in een totaal vreemd land met hele nieuwe levensvisies op gaan bouwen

Aha, die zijn wel gewoon welkom? Ondanks dat er vrouwen met hoofddoeken tussen zitten, ze arabisch praten, graag in een moskee willen bidden en halal/kosher vlees willen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:55

Tcm62 schreef:
Wat is een racist?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme Daar hangt aan vast..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

Wil ik nog wel opmerken dat hier het woord racisme (racist.. etc) meermaals als afschermwoord (tegelijkertijd met linkse rakkers, theedrinkers en aai-over-de-bolletjes) gebruikt wordt door het 'felle' 'nee'kamp dan door het 'gematige' ja/nee/geen specifieke mening en het 'felle' jakamp.

Citaat:
Vinden jullie het ook goed als jullie kinderen zich zo gedragen ? Doen jullie dit ook allemaal als je uitgaat? Of jullie vriendengroepje en zeg je dan :(:) is normaal, wij zijn nu een maal uit...dat doen groepen nu eenmaal...en wij zijn niets beter dan de rest, als je dat wel denkt dan ben je een racist..
Tcm62, wat nu juist in mijn post staat is dat de meeste mensen (en ik durf wel te stellen iedereen) juist zeggen dat dat specifieke gedrag NIET goed is, NIET goed te praten is. Maar.. (hamopmerking hier) dat je niet een hele groep erop moet veroordelen..

Dus één islamitische verkrachter maakt niet alle islamieten een verkrachter..
Eén Nederlander op klompen maakt niet van elke Nederlander een klompenloper..

Als we daar nu eens wat meer opletten kunnen we eens kijken of wat kunnen doen aan die ene islamitische verkrachter ofschoon het gedrag wat die persoon vertoont (en als je wil wat aan de ene Nederlander op klompen :Y) )

SandraVerl schreef:
Als ik zeg dat ik me niet in het gedachtegoed van mijn kennis kan vinden, maar wel snap dat mensen zo gevormd kunnen worden, praat ik helemaal niets goed.

Mensen moeten eens leren dat er een hemelsbreed verschil is tussen begrip hebben voor iets en iets goedkeuren. Vb: ik heb begrip voor mensen die een pedosexuele geaardheid hebben, maar ik kan absoluut niet goedkeuren dat ze met hun tengels aan kinderen zitten of naar rommel op het net te kijken.
Juist ja.. maar dat werkt wel twee kanten op! Mensen snappen hier dat anderen vluchten en hulp nodig hebben, maar dat maakt ze nog niet massaal met-open-armen-zwaaiend te staan of dat bepaald gedrag massaal geaccepteerd wordt 'want ze zijn zielig' dus maakt het uit dat een enkeling verkracht. Bitter weinig mensen die zo denken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-02-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:57

Tcm62 schreef:
Het een is het andere, dat kan je niet loskoppelen Sandraverl, dat is utopie..

Pedofielie is iets wat niet zonder beleving bestaat., helaas...begrip hebben is in dit geval een beetje obscuur..ik zie het liever als een ziekelijke afwijking die behandelt dient te worden..en begrip heb ik er niet voor...

Er zijn nochtans, dappere, getuigenissen van mensen die weten dat ze pedo gevoelens hebben, maar daar niet naar handelen. Zoals bv deze man die euthanasie vraagt omdat hij zelf bang is voor zijn afwijking.

http://www.radio1.be/hautekiet/hulplijn-voor-pedofielen

Maar bon, dit is wel erg off topic.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:02

Sammie, maar bijna elke AZC moet voor uitgerukt worden...de meldingen vorig jaar zijn niet van de lucht..hoe,plaats je dat dan? Is dat niet specifiek voor een bepaalde groep dan die niet Westers is?

En daar negatieve grvoelens over hebbende is meteen maar een racist?
Ik richt mij meer naar de aaiaaimensen de linkse knuffelaars en waarom? Omdat ze zoooo naif zijn, zo graag beregraag met het Hollandse vingertje wijzen, dat hollandse belerende vingertje wat in het buitenland juist zo ontzettend wordt bekritiseert en verafschuwt.
Dat belerende vingertje die niet meer wijst naar de wantoestand opzich maar zo graag naar de kritiserende...en daar graaft Nederland zijn eigen graf nu mee.

Alle landen zijn het spuugzat en nenem maatregelen, Nederland is nog in discussie met de vingerwijzenden.

Roept en schreeuwt, nazie, fascist en racist en ondertussen laat men alles maar gebeuren....want jaaaaa wij hebben ook onverlaten, ook hier moet elke dag 10 wagens naar de kroeg, de soos, de school, de kerk, de bieb, enz...wij zijn nl net zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:05

SandraVerl schreef:

Juist ja.. maar dat werkt wel twee kanten op! Mensen snappen hier dat anderen vluchten en hulp nodig hebben, maar dat maakt ze nog niet massaal met-open-armen-zwaaiend te staan of dat bepaald gedrag massaal geaccepteerd wordt 'want ze zijn zielig' dus maakt het uit dat ze verkrachten. Bitter weinig mensen die zo denken.[/quote]

En zo zitten we terug bij de kracht van de negatieve beeldvorming en onze aard om te veralgemenen. Ik heb trouwens geen idee hoe je zo'n cirkel kan doorbreken. Dingen verdoezelen, voeden het extremisme, dingen uitbrengen ook. :(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:08

misschien veralgemeniseerd de vluchteling wel? Democratie, vrijheid, alles mag, dus wij ook...
Rijke landen, geld zat, iedereen heeft alles, dus wij eisen ook!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:08

Onze kennissenkring kun je inmiddels best wel multicultureel noemen. Merendeel is van klant naar ook kennis of vriend 'over gegaan'. Met Een van hen, een Irakees die jaren geleden naar hier gevlucht is, hebben we een twee weken geleden een interessant gesprek gehad. Hij is moslim. Prima vent die bijvoorbeeld vier jaar geleden zelfs met een tas vol Irakeze lekkernijen tijdens een bezoekuur in t ZH aan mijn bed stond. Hij vertelde ons dat hij zich flink zorgen maakte vwb dit hele vluchtelingen gebeuren. Volgens hem kun je Moslims, om t makkelijker te houden, voornamelijk in twee groepen splitsen. De goeie en de slechten. Helaas zijn er in de afgelopen maanden nagenoeg alleen slechte Europa binnen gewandeld. Degenen waarvoor hij destijds gevlucht is. Hij denkt dat we in Europa dankzij t 'met open armen beleid' mega problemen krijgen. Hetgeen tot nu toe is voorgevallen, is naar zijn mening nog maar het topje van de ijsberg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:10

Tcm62 schreef:
En daar negatieve grvoelens over hebbende is meteen maar een racist?

Nogmaals nee, de enige die dat constant roepen is het 'felle' neekamp als afschermmiddel. (evenals aai aai en links knuffelaars.. waarom moeten dat soort woorden toch gebezigd worden..? Wat schiet er mee op.. De discussie of de toenadering wordt er niet beter op, hoor..)

Angst, frustratie etc is heel normaal om te hebben, zeker bij nieuwe, onbekende of enge dingen, maar wil je hier over discussiëren helpt hetwel als de generalisering weghaalt en wijst op de 'feiten'. Je zegt zelf bijna elk AZC, dan wijs je in de discussie dus naar AZC's waarbij dat is gebeurt en haal je dat specifieke aan.

Ik denk dat je zo verderder komt dan een ander een links boomknuffelaar te noemen. Ik zie ook dat er veel problemen zijn bij AZC's, ik zie ook graag een discussie over verschil in cultuur enz, Dat kan namelijk prima zonder racistisch te zijn of discriminerend. Maar op deze manier komen we er niet naar toe, want er worden alleen maar populistische termen gebruikt. En dat vind ik jammer, want de situatie en dus de discussie is op zichzelfstaand al lastig genoeg (en laten we niet de illusie hebben het hier op bokt even snel op te kunnen lossen), maar het wordt met dat soort termen niet gemakkelijker of prettiger op.

SandraVerl schreef:
En zo zitten we terug bij de kracht van de negatieve beeldvorming en onze aard om te veralgemenen. Ik heb trouwens geen idee hoe je zo'n cirkel kan doorbreken. Dingen verdoezelen, voeden het extremisme, dingen uitbrengen ook. :(
Aard van het beestje? Ja misschien wel.. Zelfbewust zijn, kennis hebben, verdiepen in, discusseren, alert zijn, praten, open staan voor, nadenken desnoods even stilstaan.. Die cirkel doorbreken is idd niet makkelijk, maar de geschiedenis heeft wel aangetoond dat het kan. Dus onmogelijk is het niet. We zijn allemaal mens, dus er is een gemeenschappelijke deler..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-02-16 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:12

Tcm62 schreef:
Sammie, maar bijna elke AZC moet voor uitgerukt worden...de meldingen vorig jaar zijn niet van de lucht..hoe,plaats je dat dan? Is dat niet specifiek voor een bepaalde groep dan die niet Westers is?

Er zijn ook zoveel AZC's met westerlingen om het mee te vergelijken hè...
Wat is het toch makkelijk om negatieve conclusies te trekken tegenover vluchtelingen/allochtonen/alleswatnietoponslijkt..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:15

Aslo, ik sta volledig achter je bericht.

Dat is nl wat ik ook hoor...en ook ik ken allochtonen hoor, mijn vader is zelfs een vluchteling uit de 2e wereld oorlog...voor de wet ben ik ook allochtoon, net zoals voor de wet Koning Willem Alexander is :D

maar mijn vader was naar ons onverbiddelijk! Ik heb geen typisch Hollandse opvoeding gehad, wij moesten voorbeeldig zijn...deze groep heeft heel hard gewerkt en een geruisloze intergratie ondergaan..geen moslim, dat is het verschil..
Ik kom weer terug op een groep moslims die hier niet passen en in eigen land ook niet een goed moslim zijn..als je rookt, drinkt, steelt, verkracht, rooft, en desnoods maar naar IS gaat omdat je denkt dat het daar beter is en op de koop toe mee doet aan genocide en afslachten van mensen die in die moslimogen geen mensen zijn maar minder dan dieren, dan ben je van binnen rot...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:18

Sammie ik heb geen angst of frustratie, ik zie het zoals het is....gewoon zoals het is...

Als we de groep welwillende er uit halen en al die mijderjarigen kijderen zonder familie meteen er uit hadden gehaald en in kinderverblijven met verzorgers uit eigen groep of hier wonende landen was het heel,anders verlopen...

Die groep is klein...de groep die het verstiert is inmens groot en die moet weg, nu niet morgen..dan zal er een normale asielprocedure ontstaan net zoals toen tijdens de oorlog in voormalig joegoslavie..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:22

Tcm62 schreef:
maar mijn vader was naar ons onverbiddelijk! Ik heb geen typisch Hollandse opvoeding gehad, wij moesten voorbeeldig zijn...deze groep heeft heel hard gewerkt en een geruisloze intergratie ondergaan..geen moslim, dat is het verschil..

Die meer dan 17.000 autochtone bekeerde moslims zijn ook zoooo niet nederlands opgevoed xD

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:28

Nou mijn opvoeding was volledig westers hoor en de norm die jij hier in dit topic zo normaal vind dat die rakkers in die AZC's uitvoeren, hoefde ik niet in mijn hoofd te halen.. :D dat werd een week straf...
Heb op een zeer streng protestante school gezeten, dat was toen nog zo... :D dus je vergelijijg gaat een beetje mank...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:48

Tcm62 schreef:
Nou mijn opvoeding was volledig westers hoor en de norm die jij hier in dit topic zo normaal vind dat die rakkers in die AZC's uitvoeren, hoefde ik niet in mijn hoofd te halen.. :D dat werd een week straf...
Heb op een zeer streng protestante school gezeten, dat was toen nog zo... :D dus je vergelijijg gaat een beetje mank...

Aha, maar die 17000 Autochtone Nederlandse moslims (de bekeerden) hebben natuurlijk een hele slechte opvoeding gehad en die zullen hun kinderen ook vast heel slecht opvoeden.

edit:
Citaat:
de norm die jij hier in dit topic zo normaal vind dat die rakkers in die AZC's uitvoeren

Kun jij ergens een post aanhalen dat ik heb gezegd of iets in die richting gezegd heb, dat ik het normaal vind?
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 01-02-16 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:00

Sammie schreef:
We zijn allemaal mens, dus er is een gemeenschappelijke deler..
[/quote]

Maar als een grote groep zich niet als mens gedraagt maar als beesten die zich o.a. vergrijpen aan kinderen, vrouwen, homo's, bejaarden etc? Dan is er m.i. geen sprake meer van een gemeenschappelijke deler.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:12

Ik vind dat men in dit topic continu doorslaat. Dit topic gaat over vluchtelingen, maar heel vaak wordt de 3e generatie Marokkanen erbij gehaald.

Ik ben helemaal geen knuffelaar. Ik zit ook niet te wachten op grote groepen vluchtelingen. Maar ik vind wel, dat wij als rijk sociaal land vluchtelingen moeten opvangen en fatsoenlijk opvang moeten aanbieden.
Ik wil ook, dat er goed gescreend wordt, maar ik begrijp ook, dat dit gemakkelijk gezegd wordt en niet altijd snel uitvoerbaar is.
De buitengrenzen dicht, zie ik ook niet uitvoerbaar. De kustlijn van Turkije is lang en de Griekse eilanden zijn dichtbij. Je kan geen muur bouwen in zee.
Ook hier Nederland hermetisch afsluiten, is niet uitvoerbaar in de praktijk.

In dit topic stoor ik mij aan het op 1 hoop gooien van vluchtelingen, immigranten en allochtonen enz.
Het is in dit topic een sport om zoveel mogelijk negatieve berichten te plaatsen, soms ook leugens.
In t begin werd een aantal keren bijvoorbeeld gesteld, dat elke Zweedse vrouw verkracht wordt in haar leven. Ook al wordt zo'n bericht met feiten ontkracht, toch wordt het meerdere keren geplaatst.

Ik discussieer ook liever over wat wel een oplossing zou kunnen zijn, dan over onuitvoerbare plannen.
Of over de oorzaak van bepaalde misstanden met bepaalde groepen. Sommigen gillen direct "de islam", maar dat klopt niet. Het zijn de mensen aan de onderkant van de maatschappij. De discussie zou moeten gaan over hoe je dit kan veranderen. Gillen dat het tuig het land uitgegooid moet worden, is voor mensen met een Nederlands paspoort of permanente verblijfsvergunning niet mogelijk. Persoonlijk mogen van mij alle moordenaars en verkrachters van welke afkomst dan ook, op een eiland in zee worden gezet...
. Maar helaas dat eiland is er niet en het is volgens de wet niet mogelijk.

Een aantal van de fanatieke anti-bokkers komt op mij ontevreden en gefrustreerd over.

Ik ben dat niet, toch kom ik dagelijks in aanraking met allochtonen. Ik werk en woon in Rotterdam, daar is toch een zeer groot percentage van allochtone afkomst. Waarom ben ik dan niet zo negatief of ontevreden en een ander wel? BTW ik ben niet gelovig en ga regelmatig 's avonds de stad in :D
En natuurlijk heb ik weleens vervelende ervaringen gehad met bijv.oogeschoten allochtone jongens, maar helaas ook van een Nederlandse jongen die bij mij in de straat woonde en ontspoorde in zijn pubertijd. Hij en zijn vrienden hebben een tijd erg veel overlast veroorzaakt.
Zeker in een grote stad, waar mensen dicht op elkaar wonen, heb je snel last van elkaar. Maar ik denk ook, dat ik veel sneller goede ervaringen heb met allochtonen. Ik heb buren, collega's, vrienden en familie van allerlei verschillende afkomsten. Dat zijn gewone, leuke, normale, werkende mensen en hun afkomst boeit mij totaal niet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:17

Daarbij moet de overheid nog wat recht trekken.
Geen positieve discriminatie meer.
Een sneller proces, zeker voor degene uit een veilig land, direct terug.
Straffen voor degene die zich misdragen. (Niet alleen over plaatsen)
Geen paspoort is ook geen asiel, maar gevangenis of terug naar eigen land.
Illegalen oppakken, straffen en weg
Verblijf zelf betalen. (Nu ook positieve discriminatie)
Geen voorrang op vanalles. (Is positieve discriminatie)

Toevalllig dat degene van het generaal pardon hun paspoort weer vonden en nu hun familie hierheen willen halen.Echt,t grrr!