wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:19

Shadow0 schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Ehhh........ Cohen kon toch niet met het CDA zei hij?????? Behalve als zijn grote vriendin mee kan regeren..

Lekker hypocriet.

Wat vind je daar precies hypocriet aan, en vooral, waarom reken je dat Cohen zo erg aan? We hebben, voor zover ik het kan zien, een situatie waarin alle partijen hebben gezegd een bepaalde combinatie niet aan te willen gaan. Waarom zou dat alleen van de PvdA hypocriet zijn?

Cohen heeft niet zoveel te willen? Cohen is een van de verliezers ?

Enne.. ik wil niet met jou spelen, maar als pietje erbij komt dan wil ik wel.....
A la Wilders; JA OF NEE??

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:20

(dubbel bericht)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:27

Heino schreef:
gohya schreef:
Nou ik denk dat ze er niet uit komen,dat worden dus her-verkiezingen.En dan komen de PVV en VVD als winnars uit de bus.Die 2 gaan samen regeren,zo zal het gaan worden [denk ik].

Is de PvdA niet aan zet, mocht het de VVD niet lukken een coalitie te vormen?
En ik betwijfel of ze ooit samen aan 76 zetels zullen komen :)

Ook al zou P.v.d.A een coalitie vormen,dan nog zal dat kabinet niet lang bestaan.
VVD en PVV dienen een motie in van wantrouwen,een paar mensen meer mee krijgen en het kabinet valt.
Nee het is een zootje zoals het nu gaat.
Wat "Kiwiko" zegt pvv, sp, vvd en pvda, dat lijkt mij ook wel wat.
Maar helaas zal dit ook niet gaan,de een wil niet met die samen en de ander niet met die.
Tja zo kom je er dus nooit uit.

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:34

Hmm denk dat de VVD en PVV de enigen zullen zijn die direct een motie van wantrouwen in willen dienen, al schat ik Rutte eigk wel hoger in en verwacht ik niet dat hij dat zal doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:38

Rebeccatjuh schreef:
Shadow0 schreef:

Wat vind je daar precies hypocriet aan, en vooral, waarom reken je dat Cohen zo erg aan? We hebben, voor zover ik het kan zien, een situatie waarin alle partijen hebben gezegd een bepaalde combinatie niet aan te willen gaan. Waarom zou dat alleen van de PvdA hypocriet zijn?

Cohen heeft niet zoveel te willen? Cohen is een van de verliezers ?

Enne.. ik wil niet met jou spelen, maar als pietje erbij komt dan wil ik wel.....
A la Wilders; JA OF NEE??

PvdA heeft nog steeds meer zetels dan de PVV. Ik vind het altijd knap dat er dan over verliezers wordt gesproken, terwijl nog steeds meer mensen gekozen hebben voor de PvdA dan voor de PVV.

@Heino: als na lange, moeizame onderhandelingen eindelijk dit land weer eens geregeerd gaat worden (iets waar de Belgen ooit bijna een jaar over gedaan hebben dacht ik) dan maakt degene die de boel meteen weer opblaast met een motie van wantrouwen, zich onwijs impopulair.

Inderdaad zou Rutte nooit zoiets doen. Ik denk zelfs dat zelfs Wilders zoiets niet zou doen, in ieder geval niet op korte termijn. Hoewel ik vermoed dat een grote groep Wildersstemmers het wel een goede 'stunt' zou vinden, wint hij er waarschijnlijk weinig sympathie mee.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:40

@ randalinpony

22 november 2006 9 juni 2010
1.1 CDA (41 zetels) CDA – 1.281.886 stemmen – 21 zetels
1.2 PvdA (33 zetels) PvdA – 1.848.805 stemmen – 30 zetels
1.3 SP (25 zetels) SP – 924.696 stemmen – 15 zetels
1.4 VVD (22 zetels) VVD – 1.929.575 stemmen – 31 zetels
1.5 PVV (9 zetels) PVV – 1.454.493 stemmen – 24 zetels
1.6 GroenLinks (7 zetels) GroenLinks – 628.096 stemmen – 10 zetels
1.7 ChristenUnie (6 zetels) ChristenUnie – 305.094 stemmen – 5 zetels
1.8 D66 (3 zetels) D66 – 654.167 stemmen – 10 zetels
1.9 Partij voor de Dieren (2 zetels) Partij voor de Dieren – 122.317 stemmen – 2 zetels
1.10 SGP (2 zetels) SGP – 163.581 stemmen – 2 zetels

Even een overzicht van het aantal zetels in 2006 en in 2010;

VVD,PVV,GL& D66 hebben gewonnen.
Uitgerekend in zetels:
Links (gl): 3 zetels winst
Midden (d66): 7 zetels winst
Rechts (vvd/pvv): 24 zetels winst

Volgens mij zegt het zetelaantal duidelijk dat de meeste winst in midden/rechts zit? En zeer zeker niet bij de pvda.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:45

Daar staat toch precies wat ik zeg Rebeccatjuh?

Ze zijn in grootte de tweede partij van Nederland.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:46

Oh ja, trouwens: leg me nou eens een keer uit waarom de PVV een rechtse partij is? Ik heb het al een paar maal gevraagd in dit topic maar nog nooit antwoord gekregen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:47

randalinpony schreef:
Daar staat toch precies wat ik zeg Rebeccatjuh?

Ze zijn in grootte de tweede partij van Nederland.

Dus de bevolking wil geen rechtsere coalitie dan in 2006?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:49

In mijn ogen wéét het volk niet meer wat het wil, gezien de verdeeldheid. En die verdeeldheid, daar moeten we in mijn ogen vanaf.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:51

@Rebeccatje: dat hangt dus helemaal af van je interpretatie van winst en van rechts, links en midden. ;)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:53

Heino schreef:
In mijn ogen wéét het volk niet meer wat het wil, gezien de verdeeldheid. En die verdeeldheid, daar moeten we in mijn ogen vanaf.

Daar raak je nooit vanaf.
Iedereen zal zijn eigen kijk blijven houden op het verbeteren en idealiseren van Nederland.

@ randalinpony; http://wiki.fok.nl/index.php/Nederlands ... e_partijen
feit is dat de pvv rechts geplaatst wordt, daar hebben anderen zich over gebogen en dat zal wel zo zijn.
Ik stem op de partijpunten, en vele daarvan zijn zeer zeker ook links.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:55

Shadow0 schreef:
Jan, heb je nog meer van die leuke analogieen? Beter dan het jeugdjournaal :j 'Politiek op nijntje-niveau' - goed hoor. (Wel jammer dat elke nuance verloren gaat, en dat het dus niet meer gaat over het besturen van het land zelf maar alleen om hoe het eruit ziet, maar ach... als het maar scoort, toch?)

Ik zie dat jij het ook al helemaal te pakken hebt. Als het maar scoort. :D
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 23-06-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:55

Rebeccatjuh schreef:
Heino schreef:

Daar raak je nooit vanaf.
Iedereen zal zijn eigen kijk blijven houden op het verbeteren en idealiseren van Nederland.

We komen er nooit vanaf nee, maar het wordt wel steeds erger.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:57

Heino schreef:
We komen er nooit vanaf nee, maar het wordt wel steeds erger.

In mijn ogen iets positiefs.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:06

Heino schreef:
janesmith schreef:
Als je genoeg straatterreur uitoefent, hoef je niet eens verstand van subsidie te hebben want dan komt de gemeente je zelf geld brengen om feestjes te organiseren als je maar belooft dat je dan niet bij openbare activiteiten aanwezig zult zijn. Dat begrijpen de mensen al helemaal niet.

Mocht je hierbij op oudejaarsnacht in Gouda doelen, dan is dat een regelrechte leugen wat je nu verkondigt.

Zit jij toevallig in de Gemeenteraad van Gouda dat je dat zo zeker weet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:21

Rebeccatjuh, vind je dat er steeds meer verdeeldheid komt positief???

En jantergouw, ik heb er 20 jaar gewoond en ken genoeg mensen uit de bewuste wijk ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:27

Heino schreef:
Rebeccatjuh, vind je dat er steeds meer verdeeldheid komt positief???

En jantergouw, ik heb er 20 jaar gewoond en ken genoeg mensen uit de bewuste wijk ;)

Dan weet je nog niet hoe of wat. Door leden van de Gemeenteraad is dit bevestigd en er zijn ook kamer vragen over gesteld. Zal toch niet gebeuren als het niet waar is?

Citaat:
Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. ‘Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren. De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling,’ zegt een woordvoerder tegen het dagblad.

Volgens de gemeente is het geld goed besteed. ‘We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven,’ meldt een woordvoerder.

Bron:Crimineeltjes krijgen geld voor feestje volgens VVD in Gouda

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:32

Ja dat was een prima actie de jongen verantwoordelijk bij brengen door een begroting te laten maken,
Super actie, zou men meer moeten doen, zo voelen ze zich nuttig, en dat is zo belangrijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:36

Zoals ik het begrepen heb (van buurtbewoners die uitgenodigd zijn...) hebben niet de relschoppers geld gekregen, maar andere buurtbewoners en zijn de relschoppers ook uitgenodigd. Is al heel wat anders dan stellen dat als je rotzooi trapt je geld krijgt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:50

Nou dat staat er toch echt:

Citaat:
Marokkaanse criminelen die in Gouda betrokken waren bij berovingen met behulp van sneeuwballen eind vorig jaar, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden. Ze kregen 2.250 euro om zelf een feestje te organiseren

De criminele Marokkanen overvielen eind december voorbijganger met behulp van sneeuw De criminele Marokkanen overvielen eind december voorbijganger met behulp van sneeuw

Berovingen
Tientallen Marokkaanse jongeren uit de Goudse wijk Oosterwei belaagden verschillende fietsers met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.

De jongeren kregen ze van de gemeente geld aangeboden om ze met de Nieuwjaarsviering koest te houden. De VVD in Gouda is furieus. ‘Je beloont immers crimineel gedrag,’ stelt de VVD-fractie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:54

Tja media komt wel vaker met onwaarheden en opgeblazen verhalen.

Ik vind het trouwens wel weer belachelijk dat ook de media al bezig is met benadrukken van etniciteit in berichten. Doet dat er nu werkelijk toe? Wat voor nut heeft het om de etniciteit te benoemen? Wat schiet je er mee op? Behalve dat de associatie Marrokaan met negatief bekrachtigd wordt?
Etniciteit hoort niet in dit soort berichten thuis vind ik, daar hebben we het CBS voor.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:57

sarabande schreef:
Ja dat was een prima actie de jongen verantwoordelijk bij brengen door een begroting te laten maken,
Super actie, zou men meer moeten doen, zo voelen ze zich nuttig, en dat is zo belangrijk.

Vond ik ook een geweldig signaal. Schop herrie en terroriseer de buurt dan krijg je van de gemeente contant geld in je hand om een feestje te bouwen. Dat zouden ze veel vaker moeten doen, want dan wordt de PVV pas echt groot. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:58

Van der Laan als burgemeester van Amsterdam. Die zal krachtdadig op gaan treden, hele goed keus.
Jammer dat hij zijn net begonnen werk als minister nooit heeft kunnen uitbouwen, maar in Amsterdam zal hij het prima doen

Jorritsma stond op de eerste plaats, hoe verzinnen ze het

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:00

janesmith schreef:
sarabande schreef:

Vond ik ook een geweldig signaal. Schop herrie en terroriseer de buurt dan krijg je van de gemeente contant geld in je hand om een feestje te bouwen. Dat zouden ze veel vaker moeten doen, want dan wordt de PVV pas echt groot. :+

Heel grappig dat in deze post het verschil in benadering zo duidelijk wordt. Het is maar waar je voor kiest