Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:09

detour schreef:
Om het even plastisch uit te leggen: De slachtoffers lagen verspreid op straat, het wordt een zootje om daar bloemen neer te leggen, het hindert het verkeer en bij een monument wat status uitstraalt en er vlakbij staat vind ik het juist wél een mooie plek. :j
Daarbij is de oorzaak er van tot stilstand gekomen bij de naald, daar hield het ongeluk ahw op.
daar waar het ongeval stopt, begint de rouwverwerking... :(:)
Ik vind dat ze geen betere plek hadden kunnen uitkiezen, echter vraag ik me af of de reden waarvoor het geplaatst is, straks ondermijnt wordt.
We moeten de slachtoffers van de oorlog ook niet vergeten. daarom hoop ik dat er nog een ander gedenkteken wordt geplaatst.

Het komt op mij eerder over alsof de bloemen daar dan voor de dader zijn neergelegd. Omdat hij daar is gestrand.
Zou persoonlijk voor de slachtoffers de Naald niet hebben uitgezocht om bloemen neer te leggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:10

moet dat gelijk de eerste of de tweede dag? Wacht tot die mensen er klaar voor zijn.. Begrijp heel goed dat veel mensen nu denken dat zij ook slecht zijn, terwijl ze dat niet zijn..[/quote]

ja dat moet direct. Beter in 1 keer een goed beeld neerzetten dan later moeten corrigeren. Bovendien zullen die mensen er nooit klaar voor zijn. De pijn is nu toch onmeetbaar, doe dan maar alles in 1 keer. Hoe eerder zij kunnen starten met verwerken.[/quote]

@Da's heel naief want mensen zitten nu nog zó vol met emoties dat ze gekke dingen kunnen gaan doen. laat het eerst bedaren en laat het de mensen zelf bepalen..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:11

nikolletje schreef:
detour schreef:
Om het even plastisch uit te leggen: De slachtoffers lagen verspreid op straat, het wordt een zootje om daar bloemen neer te leggen, het hindert het verkeer en bij een monument wat status uitstraalt en er vlakbij staat vind ik het juist wél een mooie plek. :j
Daarbij is de oorzaak er van tot stilstand gekomen bij de naald, daar hield het ongeluk ahw op.
daar waar het ongeval stopt, begint de rouwverwerking... :(:)
Ik vind dat ze geen betere plek hadden kunnen uitkiezen, echter vraag ik me af of de reden waarvoor het geplaatst is, straks ondermijnt wordt.
We moeten de slachtoffers van de oorlog ook niet vergeten. daarom hoop ik dat er nog een ander gedenkteken wordt geplaatst.

Het komt op mij eerder over alsof de bloemen daar dan voor de dader zijn neergelegd. Omdat hij daar is gestrand.
Zou persoonlijk voor de slachtoffers de Naald niet hebben uitgezocht om bloemen neer te leggen.

Ik was al bang dat men dat zou denken. Da's een heel snel getrokken conclusie. :o Waar moeten ze dan gelegd worden, op de stoep?.. Is dat een mooie plek? op straat?.. Als je echter de teksten leest bij de bloemen dan weet je dat het helemaal niet is voor de dader. ;)
kom zeg, zou beetje vreemd wezen toch? ...

Er komt vast wel een gedenkteken maar nu heeft men bepaald dat het daar is. En als men dat goed vindt, ís het goed, voor de verwerking.. :(:)
Laatst bijgewerkt door detour op 02-05-09 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:12

en dat vind ik dan weer naïef ;-)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:13

Waarom? *D

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:14

detour bij het monument wat aan de overkant staat liggen de meeste bloemen voor de slachtoffers...
dat je ze niet op straat kan leggen snapt iedereen toch 8)7
maar om ze bij de naald te leggen,nee :\
sorry maar das mijn mening

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:15

Denkt iedereen daar over na? Want er wordt zo makkelijk op bokt geoordeeld, jammer dat de mensen daar met hun keuzes niet in hun waarde worden gelaten. :o

Dan leg jij ze toch elders neer?.. ;)

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:16

@ detour. Omdat (nogmaals) die mensen er de komende jaren niet klaar voor zullen zijn en het niet zelf kunnen bepalen. Ik zou als burgemeester van Zevenaar snel zorgen dat die mensen professionele hulp kregen in de vorm van een mediatrainer/woordvoerder die ze hier mee helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:16

detour schreef:

Dat komt er vast te zijner tijd wel. De Dodenherdenking a.s maandag zal ook wel extra beladen zijn maar dat wil niet zeggen dat de Dodenherdenking en het monument op zich nu ondermijnd worden. Het is toch logisch dat men hier nu met de slachtoffers van Koninginnedag bezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:18

Bij de Naald nog wel de bloemetjes neerleggen, jaheur, waar de bestuurder zijn Waterloo heeft gevonden 8)7
Over de opmerking over mensen niet in hun keuzes in hun waarde worden gelaten, ik denk dat iedereen daar zonder uitzondering aan mee doet, en daarvoor hoef je slechts de laatste posts te lezen, er is dus nu al iemand die heeft beslist dat de bloemen bij de Naald zouden moeten liggen en die is er oneens mee dat anderen vinden dat dit niet kan. Tja, mirror mirror on the wall.....

Nessah

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:20

Mooi stukje in de ad!

maar is het al bekend hoe het met de vrouw gaat die gister nog kritiek was?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:22

uit welke post maak jij uit op dat ik die mensen niet in hun waarde laat :?
ik zeg alleen dat ik het een béétje dubbel vind om daar bloemen neer te leggen,en ben niet de enige die er zo over denkt..gister zei iemand op t nieuws het ook al dus zo gek is t niet...
ieder heeft zo zijn mening en dit is de mijne,accepteer die dan ook ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:27

HenrietteM schreef:
@ detour. Omdat (nogmaals) die mensen er de komende jaren niet klaar voor zullen zijn en het niet zelf kunnen bepalen. Ik zou als burgemeester van Zevenaar snel zorgen dat die mensen professionele hulp kregen in de vorm van een mediatrainer/woordvoerder die ze hier mee helpt.

Het gaat niet om ons! Het gaat om de slachtoffers.. De pers is er voor ons, wij die willen weten wat voor man het was.. En wij zijn niet belangrijk! De mensen die belangrijk zijn, zijn zijn ouders/falilie en de slachtoffers en de nabestaanden.. Laat zijn ouders met rust. Als ze het willen vertellen dan doen ze dat vanzelf wel.. Misschien begrijp ik er wel helemaal niets van, dat kan best..

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:29

ik denk inderdaad dat je het niet begrijpt. Ik heb toch geprobeerd het goed uit te leggen. Meer kan ik er niet aan toevoegen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:30

Ik denk persoonlijk dat het bij de bloemen om de intentie gaat. Als je gaat zoeken naar redenen waarom het niet gepast is om ze daar te leggen, denk ik dat je goede bedoeling van de mensen mist. Die bloemen zijn daar neergelegd om toch mee te leven. De plek waar ze liggen is maar symboliek - wij kennen zelf die waarde eraan toe. Maar het gaat niet om de plek. Het gaat erom dat de mensen die de bloemen hebben neergelegd willen tonen dat ze meeleven. Daar zie ik niets verkeerds in, sterker, ik denk dat die boodschap van medeleven het meeste aandacht moet krijgen. Niet of plek X of plek Y de juiste is. Dat doet er toch helemaal niet toe?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:31

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens.. Misschien zo beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:32

De bloemen worden toch neergelegd bij het monument voor de Canadezen aan de overkant van de straat?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:34

waar maak je je druk om.
het gaat om het gebaar, om te laten zien dat de mensen mee leven met de slachtoffers met de nabestaanden.
dat het ze ook geschokt heeft en dat ze me willen leven.
dat ze bij de naald liggen maakt dan weing uit, geen enkel normaal mens zal denken dat ze daar voor de bestuurder liggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:47

HenrietteM schreef:

Dit topic gaat zo hard dat ik niet alles lees, HenrietteM.. ;)

Professionele steun horen ze idd te krijgen. En EMDR is een heel mooie vrij nieuwe therapie die bij trauma geweldige uitkomst zou kunnen bieden...En dat krijgen ze hier en daar vast aangeboden. Ik werk zelf in de zorg, waar mensen lopen die dingen mee gemaakt hebben waar jij en ik in geen 80 jaar mee te maken zullen krijgen.. Ook trauma's kunnen hun hele leven doorwerken.. We hebben de hele vorm van rouwverwerking dan ook uitgebreid behandeld.. :(:)
Daarom vind ik het dus niet slim de ouders er nu al bij te betrekken (geen idee of jij het was die dat meldde) en daarbij vind ik het not done dat mensen achter de pjoeter maar vinden dat die ouders meteen in beeld moeten komen. Ook zij zijn slachtoffer en getraumatiseerd, vandaar..
Vind dat niet tuigen van respect. :o

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:50

gekvanfleur schreef:
waar maak je je druk om.
het gaat om het gebaar, om te laten zien dat de mensen mee leven met de slachtoffers met de nabestaanden.
dat het ze ook geschokt heeft en dat ze me willen leven.
dat ze bij de naald liggen maakt dan weing uit, geen enkel normaal mens zal denken dat ze daar voor de bestuurder liggen.

Jij vat nu precies samen wat ik bedoel, de plek is idd niet de issue, het gaat om het verwerken wat men daar doet en daar zijn geen regels voor. ;)

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:51

@detour. Wat ik heb meegemaakt weet jij niet ;-) En ik had het hier niet over de andere noodzakelijke hulp in de vorm van therapie. Maar over hulp in het omgaan met de media.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:54

Dat suggereer ik ook nergens, Henriette, dat ik dat weet.
Ik denk heel simpel: Als mensen eea bij de naald willen neerleggen is dat hun goedrecht. Willen ze het thuis verwerken, dan is dat ook prima. Of in de grote kerk..
Media vind ik een heel complex iets eigenlijk.
Die man die dé foto heeft gemaakt van de bestuurder wordt veroordeeld op het feit dat hij in koelen bloede plaatjes heeft gemaakt.
Echter beleefde hij dat zelf niet zo.
Er wordt zo snel ingevuld..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:57

Ik vind in elk geval dat de media wel wat terughoudender en kritischer naar zichzelf mag zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:59

Zit me ook af te vragen wat het met familieleden doet van slachtoffers dat ze zo en public- met wonden en al- op de buis verschijnen, op de p.c., in de krant..

Sommige mensen zeggen:" Iedereen moét dit zien"..
Zou het voor ons toeschouwers nu écht een toegevoegde waarde hebben?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:01

Om direct maar met de deur in huis te vallen
Gatverdarre hoe ziek kun je zijn in je kop om zo iets te doen
Dit slaat echt alles
Waarom moest die stomme vent 4 doden veroorzaken, 5 zwaargewonden en 8 lichtgewonden en aan deze mooie dag een dramatisch einde te maken?
Waarom?
Helaas is deze man overleden nu blijven we altijd met de vraag zitten waarom?
Waarom zou je de koninklijke familie iets aan willen doen? Wat hebben ze verkeerd gedaan?
Nou zijn er in heel Nederland allerlei dingen afgeschaft (wat ik ook wel kan begrijpen hoor) terwijl alles zo goed was voorbereid.
Neem nou ons concert dat kon niet door gaan :( Ik had me er best op verheugd. Maar kan het ook wel begrijpen dat het niet door gegaan is.
Wat ben ik blij dat ik niet in Apeldoorn was.
Even Apeldoorn bellen. Die man dacht zeker even Apeldoorn rammen en teisteren met mijn gedrag.....
Ik hoop echt dat ze te weten komen waarom hij een aanslag wou plegen op de koninklijke familie......
Ik haat die vent met z'n kapotte zwarte autootje.....
Ik leef met alle slachtoffers mee en met alle nabestaanden van de doden.
Helaas zijn er inmiddels alweer een paar overleden 7
Dat zijn er 7 teveel
Bahbahbahbah hoe zo'n mooie fijne warme dag kan aflopen in een k*tdag.......

Kan het nog steeds geen plekje geven
Het lijkt allemaal zo nep omdat het zo erg is
Echt is kan het niet beseffen dat dit allemaal echt is
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 02-05-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt