dems75 schreef:Nou Cer, je vraagt je hierboven hardop af hoelang mensen zich gekwetst voelen en of dat van generatie op generatie gaat.
Ik vind dat je daarmee afbreuk doet aan wat er allemaal meespeelt. Je doet net alsof discriminatie nu niet meer speelt (want blijkbaar gaat het alleen om slavernij) en dat klopt niet. Discriminatie speelt nu meer dan ooit en daarom is het ook belangrijk om dit soort zaken aan te pakken en afscheid te nemen van oude en kwetsende stigma's.
Dat doe ik nadrukkelijk niet, dat is wat jij erin leest, al dan niet gevoed door vooroordelen

Ja ik vraag het wel, maar niet met die achtergrond het "net doen alsof discriminatie nu niet meer speelt" is echt iets wat je er zelf bij bedenkt.
ik vraag me af, hoe zoiets op generatie naar generatie overgaat,als er op dit moment in dit land geen slavernij meer is (wel discriminatie, rascime) Maar de associatie van Zwarte Piet met slavernij. Dat is nl wat er stond. Ik vraag me af, en dat leek mij interessant voor een gesprek (maar dat kan niet, niet met jou in ieder geval) of dat dan ooit nog over kan gaan. Of moet dan inderdaad alle rascisme weg, of al het schelden, of kan het slijten, of laait het dan weer ergens door op, hebben we nu nog zaken waar we (of althans ik) overheen kijken die duidelijk in de samenleving aanwezig zijn, maar nog wel kwetsend zijn. Door associatie kan ik er van alles bij filosoferen, ik vind dat interessant

Is het echt zo dat het nu meer dan ooit is? Hebben we niks 'gewonnen' ondertussen? Ik heb geen idee hoor, dat is ook gewoon een vraag, er zal best informatie over zijn.
De "want blijkbaar gaat het alleen om slavernij" komt niet van mij trouwens, die stond egens in dit topic
Citaat:Een witte man aan het hoofd en zijn knechtjes zijn zwart. Hoe kun je dan NIET aan slavernij denken
dus dat is dan wel een groot onderdeel ervan, denk ik?
Dit is overigens het laatste inhoudelijke wat ik erover schrijf, behalve als er iets verkeerd geinterpreteerd wordt