Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:42

bigone schreef:
Heel eerlijk , ik denk dat Russische wetenschappers op dit moment niets te zoeken hebben nucleaire projecten in het westen.

Het mogelijk in kunnen zetten van gedeelde kennis tegen het Westen is anders wel een probleem.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:47

_San87_ schreef:
bigone schreef:
Heel eerlijk , ik denk dat Russische wetenschappers op dit moment niets te zoeken hebben nucleaire projecten in het westen.

Het mogelijk in kunnen zetten van gedeelde kennis tegen het Westen is anders wel een probleem.

Zouden veel Russische wetenschappers die nu in het Westen wonen op dit moment terug willen verhuizen naar Rusland?

elnienjo

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:52

Zouden Russische wetenschappers aan de kant van Putin staan?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:04

Ik zou zeggen elke Russische wetenschapper in het westen eens even goed aan de tand voelen en kijken of je wat info kan krijgen. Wellicht zijn ze nog handig

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:17

Onderhandelingen gaan nu digitaal plaats vinden:

Onderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland gaan door in videoformaat

"De onderhandelingen met de Russische delegatie zijn aan de gang in videoformaat. Er zijn speciale werkgroepen opgericht. De positie van Oekraïne wordt bepaald door extreem strikte eerdere richtlijnen "

Bron: Mykhailo Podoliak

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:22

irmaz schreef:
_San87_ schreef:

Zouden veel Russische wetenschappers die nu in het Westen wonen op dit moment terug willen verhuizen naar Rusland?

Ik weet het niet. Er zullen er vast zijn die gewoon in Rusland wonen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:42

Zonet een onthutsend beeld bij een vandaag over de beschuldiging van Rusland over de fabriek waar zaken gebeuren die niet deugen. Dit nieuws is in no time ongelooflijk veel gedeeld op internet en ook China doet hier stevig aan mee.

Diegene die het hele gedoe rondom de NH17 hebben bewezen hebben dat hele spoor van verspreiding van dit nepnieuws gevolgd en het is stuitend om te zien hoe hier door Rusland gebruik wordt gemaakt van social media en hoe ze hun leugen zelf tig keren verspreiden wereldwijd.

Vaak is het zo dat dan veel mensen denken "waar rook is, is vuur". De onderzoekers uitten hun bezorgdheid dat Poetin nu een excuus zoekt om dit soort wapens te gaan gebruiken. Door de manier waarop dit nieuws zich verspreid, is duidelijk te zien dat hier een georganiseerd geheel achter zit dat dus betekent dat dit zelf als "nieuws" de wereld in is gebracht. Heel zorgwekkend want vaak gaat het met dit soort "nieuws".

Deze mensen zijn tevens bezig om de oorlogsmisdaden nu al te bewijzen en op te sporen. Dit opdat de wereld geïnformeerd kan worden. Het is triest erg triest wat er allemaal gebeurd en de Russen zelf wordt van alles wijs gemaakt.

Tevens waren ze bezorgd want interviews in Rusland laten zien wat het met mensen doen die jaren en jaren gehersenspoeld zijn. Enkel interviews werden uitgezonden en de mensen kun je het niet eens kwalijk nemen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:20

pien_2010 schreef:
Zonet een onthutsend beeld bij een vandaag over de beschuldiging van Rusland over de fabriek waar zaken gebeuren die niet deugen. Dit nieuws is in no time ongelooflijk veel gedeeld op internet en ook China doet hier stevig aan mee.

Diegene die het hele gedoe rondom de NH17 hebben bewezen hebben dat hele spoor van verspreiding van dit nepnieuws gevolgd en het is stuitend om te zien hoe hier door Rusland gebruik wordt gemaakt van social media en hoe ze hun leugen zelf tig keren verspreiden wereldwijd.

Vaak is het zo dat dan veel mensen denken "waar rook is, is vuur". De onderzoekers uitten hun bezorgdheid dat Poetin nu een excuus zoekt om dit soort wapens te gaan gebruiken. Door de manier waarop dit nieuws zich verspreid, is duidelijk te zien dat hier een georganiseerd geheel achter zit dat dus betekent dat dit zelf als "nieuws" de wereld in is gebracht. Heel zorgwekkend want vaak gaat het met dit soort "nieuws".

Deze mensen zijn tevens bezig om de oorlogsmisdaden nu al te bewijzen en op te sporen. Dit opdat de wereld geïnformeerd kan worden. Het is triest erg triest wat er allemaal gebeurd en de Russen zelf wordt van alles wijs gemaakt.

Tevens waren ze bezorgd want interviews in Rusland laten zien wat het met mensen doen die jaren en jaren gehersenspoeld zijn. Enkel interviews werden uitgezonden en de mensen kun je het niet eens kwalijk nemen.

Pien heb je een linkje? Ik kan je post moeilijk plaatsen, heb je het over 1 onderwerp of meerdere?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:35

Nepnieuws is van alle tijden, net zoals beïnvloeding bvb via Twitter. Er is laatst eens een onderzoek naar de volgers van Thierry Baudet geweest en blijkt dat de helft van zijn volgers fake is en vaak vanuit het buitenland opereren. Enigste wat ze doen is in grote aantal zijn berichten retweeten.
Wat zorgelijker is is dat er. Hoge Russische pief vandaag zei dat ze gewoon doorgaan en andere buurlanden maar uit moesten kijken. Ook zullen buitenlandse transporten van hulpgoederen gebombardeerd worden. Wanneer ze dat buiten Oekraïne doen is het ook oorlog , voor iedereen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:40

Het was een vandaag 18.15 uur. Wat rommelig opgeschreven door mij want had haast en was bezig met broden af te bakken.

Ze volgden 1. de tweet door Rusland uitgedaan over de Oekraïne fabriek gesteund tesamen met de VS en daarnaast probeerden diezelfde mensen (zo begreep ik het) nu in het heden 2. de berichten van Oekraïne over gepleegde oorlogsmisdaden te onderzoeken of het klopt en dat met bewijzen te staven. Het klopt blijkt, dus ze zijn nu al bezig met dossiervorming.

3. Het is de zelfde groep mensen die vlak na het gebeuren van het neerhalen van de NH17 dit onderzocht hebben. Omdat ze er zo snel bij waren wisten ze met hun onderzoek telefoongesprekken op te vangen, routes te volgen etc. Bewijslast dus.

Dat retweeten van Bigone hierboven hadden ze het ook over. Ze hebben dus dievtweet over die fabriek vanaf de start gevolgd. China doet ook mee en in no time staat het overal op social media.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:43

En die Oekraïne fabriek tesamen met de VS is een fabriek die biologische en chemische wapens zou maken?

(Oe lekker, zelfgebakken brood, dat moet ik vanavond ook nog klaar zetten :9 )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:47

Klopt.

_O-

Sorry Irmaz, ik heb teveel last van mijn dyslexie want heb vandaag voortdurend geswitcht met praten tussen Nederlands, Frans en Engels. Mijn brein gooit de pannen erop is te moe van al dat multitasken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:48

pien_2010 schreef:
Klopt.

_O-

Sorry Irmaz, ik heb teveel last van mijn dyslexie want heb vandaag voortdurend geswitcht met praten tussen Nederlands, Frans en Engels. Mijn brein gooit de pannen erop is te moe van al dat multitasken.

Geeft niks hoor, samen komen we er wel uit :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:54

Vandaag op de flightradar nog wat interessante bewegingen gezien. Vanochtend is het vliegtuig van het Russische ministerie van binnenlandse zaken plankgas in de richting van Zuid Ukraïne gevlogen en waarschijnlijk gelandt in het dichtsbijzijnde Russische vliegveld onder Mariupol of doorgevlogen naar de Krim.
Vanmiddag en vroeg in de avond zijn achtereenvolgens een enorm vliegtuig van de Russische marine en een transportvliegtuig in Syrië gelandt. Ik vermoed dat we binnenkort wel gaan horen wat die daar op gaan halen en ben bang dat het weinig goeds is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:56

pien_2010 schreef:
Het was een vandaag 18.15 uur. Wat rommelig opgeschreven door mij want had haast en was bezig met broden af te bakken.

Ze volgden 1. de tweet door Rusland uitgedaan over de Oekraïne fabriek gesteund tesamen met de VS en daarnaast probeerden diezelfde mensen (zo begreep ik het) nu in het heden 2. de berichten van Oekraïne over gepleegde oorlogsmisdaden te onderzoeken of het klopt en dat met bewijzen te staven. Het klopt blijkt, dus ze zijn nu al bezig met dossiervorming.

3. Het is de zelfde groep mensen die vlak na het gebeuren van het neerhalen van de NH17 dit onderzocht hebben. Omdat ze er zo snel bij waren wisten ze met hun onderzoek telefoongesprekken op te vangen, routes te volgen etc. Bewijslast dus.

Dat retweeten van Bigone hierboven hadden ze het ook over. Ze hebben dus dievtweet over die fabriek vanaf de start gevolgd. China doet ook mee en in no time staat het overal op social media.

Dat is Bellingcat. Het onderzoeksbureau dat MH17 onderzocht

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 22:23

Ik begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt met die wetenschappers. Kan iemand dat wat beter uitleggen?
Hebben we het specifiek over mensen die in de atoomfysica werken? Dat zijn er niet bepaald vreselijk veel of zo.
Of gaat het over die boycott van het CERN?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:39

Die transportvliegtuigen halen Syrische soldaten op. Poetin zit in het nauw en wil niet nog meer onrust onder de eigen bevolking veroorzaken door jonge mannen verplichten te vechten. 10.000den jonge mannen zijn trouwens al gevlucht uit Rusland , meestal doordat ouders ze over de grens stuurden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:44

Logisch. Hij had beloofd geen dienstplichtigen in te zetten. Maar dat heeft ie wel gedaan. Snap die jongens en ouders heel goed.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:12

bigone schreef:
Die transportvliegtuigen halen Syrische soldaten op. Poetin zit in het nauw en wil niet nog meer onrust onder de eigen bevolking veroorzaken door jonge mannen verplichten te vechten. 10.000den jonge mannen zijn trouwens al gevlucht uit Rusland , meestal doordat ouders ze over de grens stuurden.

Heb je daar een bron van?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:27

Is al op diverse plekken in het nieuws gekomen, 16.000 huurlingen uit het Midden-Oosten willen de Russen naar Oekraïne brengen. Volgens mij heeft Poetin het er zelf ook over gehad.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:33

mysa schreef:
Is al op diverse plekken in het nieuws gekomen, 16.000 huurlingen uit het Midden-Oosten willen de Russen naar Oekraïne brengen. Volgens mij heeft Poetin het er zelf ook over gehad.

In zijn rechter- (of linker) achterzak zit ene Assad. Die heeft t nog voor het zeggen in een verschroeid Syrië dank zij Poetin. Assad heeft nog steeds de beschikking over de best getrainde soldaten in het Midden Oosten (uiteraard met uitzondering van Tsva ha-Hagana le-Yisra'el, de Israëlische strijdkrachten).

Ze gaan het koud krijgen, die (Zuid-) Syriërs. Gemiddeld 15 graden temperatuurverschil tussen Syrië en Oekraïne in maart. Assad kan geen troepen uit het noorden wegtrekken ivm IS en de Jezidi.
Trek ze weg uit het zuiden en de vijanden van Hezbollah in Libanon schrikken wakker. Zit Hezbollah zonder bescherming.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-03-22 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:56

Cowboy55 schreef:
mysa schreef:

In zijn rechter- (of linker) achterzak zit ene Assad. Die heeft t nog voor het zeggen in een verschroeid Syrië dank zij Poetin. Assad heeft nog steeds de beschikking over de best getrainde soldaten in het Midden Oosten (uiteraard met uitzondering van Tsva ha-Hagana le-Yisra'el, de Israëlische strijdkrachten).

Ze gaan het koud krijgen, die (Zuid-) Syriërs. Gemiddeld 15 graden temperatuurverschil tussen Syrië en Oekraïne in maart. Assad kan geen troepen uit het noorden wegtrekken ivm IS en de Jezidi.

Ik dacht dat Assad ergens tussen die twee achterzakken in zat...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:59

Janine1990 schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik dacht dat Assad ergens tussen die twee achterzakken in zat...

Als je zojuist zei dat Assad een kl**tzak is dan zeg ik: ja. :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:00

Volgens mij eerder dat ie een kontkruiper bij P. is :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:02

Poosje81 schreef:
Volgens mij eerder dat ie een kontkruiper bij P. is :+

Exactly...