Cowboy55 schreef:Wat ik om mij heen bespeur, bij mijzelf, familie en vrienden, is vooral opluchting dat deze ellende voorbij is. Herkenbaar?
Ja absoluut herkenbaar. Er is via whattsapp met familie en vrienden veel geproost en grapjes etc uitgewisseld.
Onze Engelse vrienden die hier vlakbij wonen, zeiden, en dat vond ik weer interessant→ dat ze benieuwd waren wat dit voor de Brexit betekend. Dit omdat Trump aan had gegeven extra handel met de UK te gaan onderhouden.
Biden is meer EU gericht.
Dat vond ik dan wel weer interessant, want daar had ik totaal niet bij na gedacht. Ook zij zijn erg opgelucht hoor, daar niet van. Zij hebben niet voor de Brexit gekozen maar hebben er wel mee te maken.
Manlief en ik bespraken vanavond dat we Trump het voordeel van de twijfel gaven. Het was nu toch eenmaal zo. Maar wij hebben altijd groen gestemd omdat we ons veel zorgen maken over vervuiling en de opwarming van de aarde. Dus Trump die uit het klimaatakkoord gestapt is vonden wij not done.
Tevens verzwakte hij ook de NAVO.
De WHO trok hij geld bij weg, en geloof dat dit bedrag later weer minder werd.
Wij vonden dat er een dreigende sfeer rond deze man hing en ik heb me onbehaaglijk gevoeld.
Manlief zij, dat deze verkiezingen eigenlijk belangrijker zijn voor ons allemaal, gezien de belangrijke positie als de NL verkiezingen.
Neemt niet weg dat Biden een moeilijke taak staat te wachten. VS is verdeelder dan ooit en de U van United→ tja daar zal hard aan gewerkt moeten worden. Want uiteindelijk is er ook heel erg veel voor Trump gekozen, en dat vinden wij erg zorgelijk. Daarnaast verwachten wij dat Trump veel van zich laten horen en dat zal het voor Biden erg moeilijk maken om een eenheid te gaan vormen.
Waar wij ook bang voor zijn is, dat Trump in de overtreffende trap, een precedent heeft geschapen als het gaat om grofheid, populistisch onderbuik gebral, fake news verspreiding en andere zaken die zo vreselijk presidentieel onwaardig zijn.
Maar dat is van latere zorg. Vanavond was het feest.
Ikzelf zag de aantallen stemmen verspingen op internet en ik dacht: "hij is er", dus ging naar Bokt en bam topic ontplofte en het was waar
. Dat gevoel van blijdschap zal ik niet gauw vergeten!