Loretta schreef:
interessante en nette discussie wel. Ik begrijp zijn standpunt ook wel, en hij zegt ook zinnige dingen. Maar ze zullen nooit op 1 lijn komen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Citaat:Vollenbroek wijst erop dat MOB niet alleen de landbouw op de korrel heeft, maar ook strijdt tegen de stikstofuitstoot van energiecentrales en de luchtvaart.
Bij Jesse Klaver en Rob Jetten gaat het bijna maar uitsluitend over de boeren. Tja MOB heeft de PAS door de rechter laten toetsen en de overheid kiest er vervolgens voor om de problemen zoveel mogelijk op het bordje van de boeren neer te leggen. De PAS was amper van tafel geveegd en toen begon Tjeerd de Groot gelijk al over de veestapel halveren. Luchtvaart en industrie bleven vrijwel buiten schot.
Iets in mij zegt dat het de overheid totaal niet gelegen is om echt eens iets voor het milieu te doen. Partijen als groen Links en D66 zijn op het gebied van duurzaamheid bij mij behoorlijk door de mand gevallen.
juval schreef:omdat de belangen te ver uit elkaar liggen.. MOB strijdt voor de natuur. En nieuwe natuur gaat doorgaans ten koste van landbouwgrond.
MOB zegt niet tegen individuele boeren te willen procederen, maar ze dienen wel bezwaar in bij elke NB vergunning die wordt aangevraagd.
_Penotti schreef:En van mij mogen ook alle vakanties huisjes waar nu niet permanent gewoond mag worden dat omgezet worden in permanente bewoning.
Blussem schreef:_Penotti schreef:En van mij mogen ook alle vakanties huisjes waar nu niet permanent gewoond mag worden dat omgezet worden in permanente bewoning.
Daarmee draai je wel meteen de hele toeristische sector zijn nek om. En krijg je juist veel werkloosheid in de branches die afhankelijk zijn van de toeristen.
Geen goed idee
juval schreef:omdat de belangen te ver uit elkaar liggen.. MOB strijdt voor de natuur. En nieuwe natuur gaat doorgaans ten koste van landbouwgrond.
MOB zegt niet tegen individuele boeren te willen procederen, maar ze dienen wel bezwaar in bij elke NB vergunning die wordt aangevraagd.
Blussem schreef:Wat ik heel bijzonder vindt is dat ze nu aan het demonstreren zijn voor een hogere melk prijs.
Als de boeren graag een hogere melkprijs willen dan zouden ze met hun allen 20% minder koeien moeten nemen waardoor er schaarste ontstaat zodat ze vervolgens de prijs kunnen opdrijven. Dit is ook wat de politiek wilt.
Kinke schreef:maar dat is het probleem, dat gaat gewoon niet gebeuren. Die import blijft, de inkooporganisaties verdienen goud geld en winkels gaan ook echt geen winstmarge weggeven.
Kinke schreef:maar dat is het probleem, dat gaat gewoon niet gebeuren. Die import blijft, de inkooporganisaties verdienen goud geld en winkels gaan ook echt geen winstmarge weggeven.
juval schreef:[ [url=m/803LjD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Janneke2 schreef:Het cda?
Wranglerbutt schreef:Ik zie met belangstelling hun verkiezingsprogramma tegemoet![]()
In het geval dat ze alleen het thema "portemonnee van de boeren" op het programma hebben, richt ik een partij op voor het nationaliseren van alle NL'se landbouwgronden op
Janneke2 schreef:De huidige minister is de eerste in lange tijd die de problemen aanpakt ipv wegkijkt (zoals Bleker met de PAS) maar is toch de oorzaak.
Peetstap schreef:Nog even en dan kunnen de boeren wel gaan afvinken wat ze aan duizenden liters protest diesel vervuiling erdoor heen hebben gejaagd t.o.v. het vliegverkeer....
Krijg langzaam wel steeds minder begrip voor hun huidige manier van aktie voeren.