Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Krips

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:41

De Islam is dan toch niet een politieke ideologie? De Islam kent een aftakking die zich op politiek orienteerd. Net als dat je Christelijke politiek hebt. Het CDA, CU, SGP.

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:42

jantergouw schreef:
Niet anders dan over een bruin kabinet spreken, zoals links nu doet. ;-)
Ook dat verkracht de waarheid en heeft met objectieve waarneming niets meer van doen.

god, wat is het toch makkelijk om alles te veralgemeniseren.. 1 persoon spreekt over een bruin kabinet. Domme zet. Totaal niet handig. Maar daar is ook alles mee gezegd; als één persoon die deel uit maakt van een groep iets zegt, betekent het niet dat die hele groep dat denkt of dat de uitspraak veralgemeniseerd moet worden. Denk na.
Zelfde geld voor mensen die buitenlanders slecht en crimineel vinden. Er zitten natuurlijk een paar bij die het verzieken voor de rest, maar waarom zou je dat veralgemeniseren naar de hele groep? Wat bereik je daar mee?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:54

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:51

Nicolletje schreef:
Ja maar een promotiekreet vind ik het dus niet.

http://www.livingscoop.com/watch.php?v=NTQw#

Je hoeft haar niet te geloven hoor.
Net als hem

Sorry, dat tweede filmpje kan ik niet goed volgen. Kan je een korte samenvatting geven?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:16

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:29

Wat ik eruit begrijp

Citaat:
As has been shown in this study (notably in the Appendix), there is arguably no better example of this syndrome than the West’s embrace of the stealthy jihadist practice of shariah-compliant finance. In the absence of options to conduct their financial affairs in a “shariah-compliant” fashion, Muslims in America are – pursuant to the shariah doctrine of “necessity” – able to engage in transactions the shariah-adherent consider “haram” (impure).

Once such arrangements are available, however, theretofore non-adherent Muslims are subjected to intense pressure to conform to shariah. This can result, among other problematic implications, in the latters’ tithing through shariah-compliant financial mechanisms that wind up underwriting jihad.

Is dat zodra je de Sharia op (met de grondwet of westerse maatstaven) verenigbare manier invoert (financien bijvoorbeeld) dan zet je de moslims die niet persé praktiserend zijn onder druk om ook onder Sharia te gaan leven.
Wat de eventuele radicale moslims een extra zet (ik weet geen goed woord even) geeft om verder te gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:02

Nicolletje schreef:
sarabande schreef:
Dus de uitspraak dat de Islam een politieke instelling is, lijkt me wat bezijden de waarheid, gewoon een van de vele promotie kreten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme

Hier staat het uitgelegd als je het niet begrijpt :)

Misschijn kan jij het nog een keer in je eigen woorden uitleggen, wat eerlijk gezegd snap ik jou niet.
Ik zie wel links/filmpjes e.d., maar ik begrijp (bijna) nooit wat je daarmee bedoelt te zeggen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:08

xKnol schreef:
jantergouw schreef:
Niet anders dan over een bruin kabinet spreken, zoals links nu doet. ;-)
Ook dat verkracht de waarheid en heeft met objectieve waarneming niets meer van doen.

god, wat is het toch makkelijk om alles te veralgemeniseren.. 1 persoon spreekt over een bruin kabinet. Domme zet. Totaal niet handig. Maar daar is ook alles mee gezegd; als één persoon die deel uit maakt van een groep iets zegt, betekent het niet dat die hele groep dat denkt of dat de uitspraak veralgemeniseerd moet worden. Denk na.
Zelfde geld voor mensen die buitenlanders slecht en crimineel vinden. Er zitten natuurlijk een paar bij die het verzieken voor de rest, maar waarom zou je dat veralgemeniseren naar de hele groep? Wat bereik je daar mee?

Er zijn er veel meer die over Bruin kabinet spreken.Zelfs hier op Bokt vind je er heel wat.
Doordat een Amsterdams raadslid van de PVDA (wie anders?) dit zegt krijgt het een politieke lading.
En wat het ernstigst is is dat niemand van links er afstand van heeft genomen of zegt dat dit soort uitspraken niet kunnen.

PVDA Raadslid noemt rechts kabinet Bruin kabinet

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:11

janesmith schreef:
Er zijn er veel meer die over Bruin kabinet spreken.Zelfs hier op Bokt vind je er heel wat.
Doordat een Amsterdams raadslid van de PVDA (wie anders?) dit zegt krijgt het een politieke lading.
En wat het ernstigst is is dat niemand van links er afstand van heeft genomen of zegt dat dit soort uitspraken niet kunnen.

Niet overdrijven, janesmith. Op Bokt zijn er maar twee berichten te vinden waarin deze term wordt gebruikt.
(Met die van ons erbij -> 4 :+ ).

Wat vind je nu van de nieuwe adviseur van Wilders?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:23

Electra63 schreef:
Misschijn kan jij het nog een keer in je eigen woorden uitleggen, wat eerlijk gezegd snap ik jou niet.
Ik zie wel links/filmpjes e.d., maar ik begrijp (bijna) nooit wat je daarmee bedoelt te zeggen.

Iemand vindt Islam neerzetten als politieke stroming een promotiekreet. Alsof politieke Islam niet zou bestaan, een klein clubje mensen is die dat aanhangt of misschien zelfs te verwaarlozen is.
Ik vind dat niet.

Wafa Sultan legt in haar filmpje uit, dat zij in haar jeugd de term Politiek Islam nieteens kende. Zoals zij is opgegroeid, heeft geleerd op school, is er maar 1 Islam en dat is die waarin zij leefde.
De term politieke Islam heeft zij pas in het westen gehoord. Met andere woorden: zij leerde dat er niks anders/ beter is dan de Islam.

Ik geloof ook meteen dat als je in een Islamitisch land bent opgegroeid dat er (net als bijv. in Rusland nu met Stalin) geschiedsvervalsing of verzwijging plaatsvindt en dat je leert dat Islam het enige ware is. (en het westen slecht)

Nou, dat andere fimpje. Dit onderzoek geeft weer, dat het westen denkt dat het op zich geen slecht idee is om Islamitische dingen te implementeren om de mensen een plezier te doen, of met andere redenen, en het gevaar ervan heb ik ten eerste al vaak uitgelegd in mijn eigen berichten (zo trek je ook niet zulke fanatieke moslims mee in het systeem van een keuze moeten maken tussen moslim-zijn of niet met alle gevolgen van dien) en blijkbaar zeggen een paar hoge Amerikaanse piefen dat nu ook.

Is de uitleg zo beter?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:24

Electra63 schreef:
Nicolletje schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme

Hier staat het uitgelegd als je het niet begrijpt :)

De definitie voor ideologie is: Er wordt een utopie beschreven van hoe de wereld er moet uitzien, hieruit komen de waarden en normen.
Dit gaat op voor de Koran omdat deze als enig heilig schrift bepaalt hoe er met niet gelovigen, omgegaan moet worden.
De Sharia is onlosmakelijk verbonden met de Islam en schrijft wetten en regels voor alsmede straffen. Dit is ideologisch en niet religieus.

In essentie is de Islam zowel religie als ideologie

Bron Hizb Ut Tahrir

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:30

Ann schreef:
janesmith schreef:

Niet overdrijven, janesmith. Op Bokt zijn er maar twee berichten te vinden waarin deze term wordt gebruikt.
(Met die van ons erbij -> 4 :+ ).

Wat vind je nu van de nieuwe adviseur van Wilders?

Dat heb je fout Ann. Misschien geldt dat voor de combinatie Bruin Kabinet maar spreken over Bruine regering of Bruin I tellen ook mee. Ik wil de moeite wel nemen om ze allemaal op te zoeken. Het [HK] topic 'Het Politiek Debat' is al een leuk begin voor een zoekactie. ;-)

Ik vind het geen gelukkige keus om deze man als adviseur te nemen.Maar ik vind ook niet dat de PVV direct afgedaan heeft als partij vanwege deze foute keus. In iedere partij vind je hele foute figuren met foute ideeën.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:31

janesmith schreef:
...Ik vind het geen gelukkige keus om deze man als adviseur te nemen.Maar ik vind ook niet dat de PVV direct afgedaan heeft als partij vanwege deze foute keus. In iedere partij vind je hele foute figuren met foute ideeën.
Maar Wilders wist met wie hij in zee ging en heeft schijnbaar bewust gekozen voor deze meneer. Waarom heeft-ie dat gedaan denk je?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:36

janesmith schreef:
Electra63 schreef:

De definitie voor ideologie is: Er wordt een utopie beschreven van hoe de wereld er moet uitzien, hieruit komen de waarden en normen.
Dit gaat op voor de Koran omdat deze als enig heilig schrift bepaalt hoe er met niet gelovigen, omgegaan moet worden.
De Sharia is onlosmakelijk verbonden met de Islam en schrijft wetten en regels voor alsmede straffen. Dit is ideologisch en niet religieus.

Bron Hizb Ut Tahrir

In principe is elke godsdienst dan ook een ideologie. Het Christendom haalt zijn normen en waarden net zo goed uit de Bijbel en heeft ook een utopie van hoe de wereld er uit zou moeten zien.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:44

Krips schreef:
janesmith schreef:

Bron Hizb Ut Tahrir

In principe is elke godsdienst dan ook een ideologie. Het Christendom haalt zijn normen en waarden net zo goed uit de Bijbel en heeft ook een utopie van hoe de wereld er uit zou moeten zien.

Nee hoor. In geen enkele andere religie vind je wetten waar de volgers van die religie zich aan moeten houden op straffe van. Dat vind je alleen in de Islam, nergens anders. Die behandelt helemaal waar een gelovige zich aan dient te houden en wat de straf zou moeten zijn als deze gelovige dat niet doet. Tevens behandelt de Islam hoe je niet Moslims moet behandelen. Dat zul je in geen ander heilig schrift vinden.
Normen en waarden zijn geen verplichtingen maar richtlijnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:08

Nicolletje schreef:
Iemand vindt Islam neerzetten als politieke stroming een promotiekreet. Alsof politieke Islam niet zou bestaan, een klein clubje mensen is die dat aanhangt of misschien zelfs te verwaarlozen is.

Daar maak je een klassieke logica-fout. Niemand zegt dat er geen politieke islam-stroming bestaat. Men zegt dat niet alle islam alleen maar een politieke stroming is.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:59

janesmith schreef:

Ik heb even gezocht en je hebt weer gelijk. Ene Jantergouw is er inderdaad over begonnen. Hij is de enige in dit topic en hij zegt dat het iets met links te maken. Nou dan is hij zeker links, gelukkig dat hij maar alleen is. Want nu ik van de nieuwe adviseur van Wilders heb vernomen dat zelfs het reguliere onderwijs door links geïndoctrineerd is ben ik echt wel op m'n hoede. Zou Wilders hem daarom als adviseur hebben aangenomen om zijn brillliante ideeën over onderwijs? Als hij nou eens samen met Wilders alle PVV stemmers overhaalt om ook hun kinderen thuis les te geven net als hij gedaan heeft in verband met het linkse gevaar als je ze naar een gewone school stuurt. Dat lost dan het docententekort meteen op en het zal ook vast een enorme besparing op het onderwijsbudget zijn. Bijkomend voordeel een deel van de jonge generatie is veilig voor links. Ik vind het maar eng al dat links opeens, het doet me denken aan vroeger toen zaten er "reds under the beds", dat had ook iets met links te maken. Ik slaap zelf op een boxspring en daar past niemand onder dus ik denk dat ik wel veilig ben.

Ik ben het ook weer helemaal met je eens dat bruin niet zo'n mooie kleur is voor kabinetten, het is een beetje een poepkleur. Gelukkig wordt op Bokt bruin meestal alleen maar genoemd in combinatie met dekjes. Voor dekjes kan het wel denk ik, al vind ik zelf dat paars mooier staat bij mijn schimmel.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:13

Als ik kinderen had zou ik ze ook thuis laten onderwijzen, liefst door mijn bruine bijrijdpaard. Het doet mij ook een beetje denken aan die spreekwoordelijke rus in de tuin maar ik denk dat mijn tuin wel goed genoeg afgesloten is.
En op zondag gaan we zeker niet naar de linkse kerk. Nee, het maakt mij allemaal niet uit wat er verder voor kabinet komt. We hebben gelukkig de vrijheid om onszelf te wapenen tegen de trollen van links en rechts.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:18

Neutraal zijn is zo slecht nog niet. Met meneer Ed in de voortuin.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:19

Ik noemde het kabinet niet voor niks donkergroen. Groen met Rood (CDA met Rood) lijkt me anders wel een schakering van bruin te geven, dus zijn we net van bruin af ;)

Overigens is Christelijk wel degelijk ook een politieke ideologie te noemen. Volgens mij is er zelfs een land (het Vaticaan) met een geestelijke als staatshoofd. Dat is theoretisch een stapje verder dan Iran. Overigens hield Paus Johannes Paulus II zich heel veel met politiek bezig en was hij een katalysator voor het einde van het Warscha pact. Ben ik daar rouwig om? Nee. Is het helemaal seculier? Dat is wat anders. Overigens is het democratisch proces in het Vaticaan ook heel interessant, aangezien het staatshoofd van het Vaticaan gekozen wordt door kiezers die niet eens staatsburger zijn van het Vaticaan volgens mij (bestaat zoiets eigenlijk zelfs).

Shadow0: ik herinner me het gekonkel over Afghanistan nog heel goed. Mijn mening daarover is niet veranderd. Mijn spin is anders dan die van jou. Feit is wel dat zelfs de kopstukken van de PvdA later toegaven dat het CDA gelijk had in hun standpunt, waardoor het nog schrijnender is dat de PvdA ministers van hun verantwoordelijkheden wegliepen.

De PvdA wist dus vooruit dat ze door die stap niet echt serieus genomen konden worden als regeringspartner, dus als er een mogelijkheid was tot het vormen van een regering zonder het PvdA, die kans ook genomen zou worden en daarmee heeft het PvdA juist de PVV kans gegeven om invloed te krijgen op de regering van dit land.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:19

Ja, meneer Ed <3 Díe zouden ze eens minister President moeten maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:58

joostvangestel schreef:
Shadow0: ik herinner me het gekonkel over Afghanistan nog heel goed. Mijn mening daarover is niet veranderd. Mijn spin is anders dan die van jou. Feit is wel dat zelfs de kopstukken van de PvdA later toegaven dat het CDA gelijk had in hun standpunt, waardoor het nog schrijnender is dat de PvdA ministers van hun verantwoordelijkheden wegliepen.

De PvdA wist dus vooruit dat ze door die stap niet echt serieus genomen konden worden als regeringspartner, dus als er een mogelijkheid was tot het vormen van een regering zonder het PvdA, die kans ook genomen zou worden en daarmee heeft het PvdA juist de PVV kans gegeven om invloed te krijgen op de regering van dit land.

Weet je Joost ik zou de gebeurtenissen van die tijd nog eens even terug zoeken. Eerst kwam het rapport Davids waar Balk gewoon het hele rapport als leugen bestempelde, vervolgens bleek Maxime in de EU over Afghanistan te konkelen en brieven niet door te geven, wat raar dat de PVDA het toen allemaal een deur te ver vond en datgene wat afgesproken was wilde uitvoeren, namelijk niet nog een verlenging, dat was hun verantwoordelijkheid na die belofte aan de kiezer. Daar liepen ze dus allesbehalve voor weg.

De PVDA vond dus na 3 jaar gekonkel van Maxime en De Vries het CDA geen betrouwbare regeringspartner meer, raar he. En het is niet de PVDA die de PVV de kans gegeven heeft, maar Verhagen en Rutte die dat al op 10 juni afgesproken hebben waardoor de onderhandelingen over paars een totale farce geweest zijn.
Maar ja als je zo graag het CDA wil geloven zou ik je aanraden om het interview met hun belangrijke lid de heer Wijfels van deze morgen even op uitzending gemist te bekijken.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:08

Zoals jij het beschrijft Sarabande, heb ik het ook nog in mijn hoofd zitten. Er gebeurden toen echt tenenkrommende dingen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:14

Ik heb weer even bijgelezen.
Maar bruin kabinet heb ik niet gelezen, maar daar snap ik sowieso niet het probleem van. Vrijheid van meningsuiting toch?

Nicolletje, doe maar geen moeite, ik snap nog steeds je punt niet en ik ben toch niet blond, sorry.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:35

Shadow0 schreef:
Daar maak je een klassieke logica-fout. Niemand zegt dat er geen politieke islam-stroming bestaat. Men zegt dat niet alle islam alleen maar een politieke stroming is.

Ik reageer op een bericht dat hier net boven stond.