Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jantergouw schreef:Niet anders dan over een bruin kabinet spreken, zoals links nu doet.
Ook dat verkracht de waarheid en heeft met objectieve waarneming niets meer van doen.
Nicolletje schreef:Ja maar een promotiekreet vind ik het dus niet.
http://www.livingscoop.com/watch.php?v=NTQw#
Je hoeft haar niet te geloven hoor.
Net als hem
Citaat:As has been shown in this study (notably in the Appendix), there is arguably no better example of this syndrome than the West’s embrace of the stealthy jihadist practice of shariah-compliant finance. In the absence of options to conduct their financial affairs in a “shariah-compliant” fashion, Muslims in America are – pursuant to the shariah doctrine of “necessity” – able to engage in transactions the shariah-adherent consider “haram” (impure).
Once such arrangements are available, however, theretofore non-adherent Muslims are subjected to intense pressure to conform to shariah. This can result, among other problematic implications, in the latters’ tithing through shariah-compliant financial mechanisms that wind up underwriting jihad.
Nicolletje schreef:sarabande schreef:Dus de uitspraak dat de Islam een politieke instelling is, lijkt me wat bezijden de waarheid, gewoon een van de vele promotie kreten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme
Hier staat het uitgelegd als je het niet begrijpt
xKnol schreef:jantergouw schreef:Niet anders dan over een bruin kabinet spreken, zoals links nu doet.
Ook dat verkracht de waarheid en heeft met objectieve waarneming niets meer van doen.
god, wat is het toch makkelijk om alles te veralgemeniseren.. 1 persoon spreekt over een bruin kabinet. Domme zet. Totaal niet handig. Maar daar is ook alles mee gezegd; als één persoon die deel uit maakt van een groep iets zegt, betekent het niet dat die hele groep dat denkt of dat de uitspraak veralgemeniseerd moet worden. Denk na.
Zelfde geld voor mensen die buitenlanders slecht en crimineel vinden. Er zitten natuurlijk een paar bij die het verzieken voor de rest, maar waarom zou je dat veralgemeniseren naar de hele groep? Wat bereik je daar mee?
janesmith schreef:Er zijn er veel meer die over Bruin kabinet spreken.Zelfs hier op Bokt vind je er heel wat.
Doordat een Amsterdams raadslid van de PVDA (wie anders?) dit zegt krijgt het een politieke lading.
En wat het ernstigst is is dat niemand van links er afstand van heeft genomen of zegt dat dit soort uitspraken niet kunnen.
PVDA Raadslid noemt rechts kabinet Bruin kabinet
Electra63 schreef:Misschijn kan jij het nog een keer in je eigen woorden uitleggen, wat eerlijk gezegd snap ik jou niet.
Ik zie wel links/filmpjes e.d., maar ik begrijp (bijna) nooit wat je daarmee bedoelt te zeggen.
Electra63 schreef:Nicolletje schreef:
Misschijn kan jij het nog een keer in je eigen woorden uitleggen, wat eerlijk gezegd snap ik jou niet.
Ik zie wel links/filmpjes e.d., maar ik begrijp (bijna) nooit wat je daarmee bedoelt te zeggen.
Ann schreef:janesmith schreef:Er zijn er veel meer die over Bruin kabinet spreken.Zelfs hier op Bokt vind je er heel wat.
Doordat een Amsterdams raadslid van de PVDA (wie anders?) dit zegt krijgt het een politieke lading.
En wat het ernstigst is is dat niemand van links er afstand van heeft genomen of zegt dat dit soort uitspraken niet kunnen.
PVDA Raadslid noemt rechts kabinet Bruin kabinet
Niet overdrijven, janesmith. Op Bokt zijn er maar twee berichten te vinden waarin deze term wordt gebruikt.
(Met die van ons erbij -> 4).
Wat vind je nu van de nieuwe adviseur van Wilders?
janesmith schreef:Maar Wilders wist met wie hij in zee ging en heeft schijnbaar bewust gekozen voor deze meneer. Waarom heeft-ie dat gedaan denk je?...Ik vind het geen gelukkige keus om deze man als adviseur te nemen.Maar ik vind ook niet dat de PVV direct afgedaan heeft als partij vanwege deze foute keus. In iedere partij vind je hele foute figuren met foute ideeën.
janesmith schreef:Electra63 schreef:Misschijn kan jij het nog een keer in je eigen woorden uitleggen, wat eerlijk gezegd snap ik jou niet.
De definitie voor ideologie is: Er wordt een utopie beschreven van hoe de wereld er moet uitzien, hieruit komen de waarden en normen.
Dit gaat op voor de Koran omdat deze als enig heilig schrift bepaalt hoe er met niet gelovigen, omgegaan moet worden.
De Sharia is onlosmakelijk verbonden met de Islam en schrijft wetten en regels voor alsmede straffen. Dit is ideologisch en niet religieus.
In essentie is de Islam zowel religie als ideologie
Bron Hizb Ut Tahrir
Krips schreef:janesmith schreef:
De definitie voor ideologie is: Er wordt een utopie beschreven van hoe de wereld er moet uitzien, hieruit komen de waarden en normen.
Dit gaat op voor de Koran omdat deze als enig heilig schrift bepaalt hoe er met niet gelovigen, omgegaan moet worden.
De Sharia is onlosmakelijk verbonden met de Islam en schrijft wetten en regels voor alsmede straffen. Dit is ideologisch en niet religieus.
In essentie is de Islam zowel religie als ideologie
Bron Hizb Ut Tahrir
In principe is elke godsdienst dan ook een ideologie. Het Christendom haalt zijn normen en waarden net zo goed uit de Bijbel en heeft ook een utopie van hoe de wereld er uit zou moeten zien.
Nicolletje schreef:Iemand vindt Islam neerzetten als politieke stroming een promotiekreet. Alsof politieke Islam niet zou bestaan, een klein clubje mensen is die dat aanhangt of misschien zelfs te verwaarlozen is.
janesmith schreef:Er zijn er veel meer die over Bruin kabinet spreken.Zelfs hier op Bokt vind je er heel wat.
joostvangestel schreef:Shadow0: ik herinner me het gekonkel over Afghanistan nog heel goed. Mijn mening daarover is niet veranderd. Mijn spin is anders dan die van jou. Feit is wel dat zelfs de kopstukken van de PvdA later toegaven dat het CDA gelijk had in hun standpunt, waardoor het nog schrijnender is dat de PvdA ministers van hun verantwoordelijkheden wegliepen.
De PvdA wist dus vooruit dat ze door die stap niet echt serieus genomen konden worden als regeringspartner, dus als er een mogelijkheid was tot het vormen van een regering zonder het PvdA, die kans ook genomen zou worden en daarmee heeft het PvdA juist de PVV kans gegeven om invloed te krijgen op de regering van dit land.