Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:@Benzz: Dank voor je antwoord, maar mijn vraag is: Waarom moeten wij als burger zijnde dan 3,14 miljard euro ophoesten voor een zogenoemd veiligheidsfonds en het bedrijfsleven komt er van af met 1,7 miljard?
purny schreef:En dan nog even over de AOW leeftijd. Ik hoop dat de zware beroepen zoals de zorg er eerder mee kan stoppen, je kan toch niet verwachten dat iemand op zijn 70e nog iemand uit bed kan tillen?
BigOne schreef:Maar die witte 55 plusser die 140 K verdient krijgt in de ww zeer waarschijnlijk meer dan in een nieuwe baan. Pas wanneer het richting bijstand gaat willen sommigen wel graag beneden hun “ salaris “ werken.
Babsiej schreef:Maximale loon in de WW IS 6617 euro. Nog steeds fors minder dan 140k maar beduidend meer dan 3900.
Cer schreef:Dus bedrijven betalen heffingen maar krijgen dan ook weer subsidie? Die dan wel of geen zin heeft (tata steel). Ik snap wel dat sommige mensen daar dan vraagtekens bij hebben..
Babsiej schreef:Scheelt toch behoorlijk. Voor mij althans![]()
![]()
De plannen zijn dan wel geloof ik dat je de eerste 2 maanden 80% gaat krijgen.
BigOne schreef:Tja, we hadden een keus, dit is wat stemmen op rechtse partijen oplevert .
Dilan heeft het “goed” gedaan.
Gnome schreef:Ik denk dat de stemmers op deze partijen ook heel tevreden zijn of zitten hier stemmers die dit helemaal niks vinden? Vind de reacties hier wel erg zuur en negatief al zo voordat er nog maar iets door de kamer is goedgekeurd.
mysa schreef:Gnome schreef:Ik denk dat de stemmers op deze partijen ook heel tevreden zijn of zitten hier stemmers die dit helemaal niks vinden? Vind de reacties hier wel erg zuur en negatief al zo voordat er nog maar iets door de kamer is goedgekeurd.
Ik heb D66 gestemd, zoals zo vaak. Maar wel met de hoop dat ze over links een coalitie zouden vormen. Helaas niet gelukt.
Vooral de bezuinigingen op de zorg zitten me dwars. Maar om dat goed in te kunnen schatten, zou ik eerst willen weten hoe dat inhoudelijk uitpakt. Dus: hóé precies gaan ze dat aanpakken? Is daar al iets over bekend?