Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~a4599756/
Een jochie van 5 jaar en zijn papa opgepakt door ICE en naar texas gebracht in een detentie centrum, terwijl er een aanvraag loopt voor verblijfsvergunning.
Jis_ schreef:BigOne schreef:Hij is ze niet te hulp gekomen, huurlingen van Netanyahu hebben wel huisgehouden, er blijken Israëlische kogels gevonden te zijn in sommige doden.
Ik ben absoluut niet pro Netanyahu maar dit lijkt mij een verzonnen verhaal.
BigOne schreef:Zoveel WW2 veteranen zullen er niet meer zijn, 18 in 1945 zou nu 99 zijn.
Er zullen nog wel veel andere vets zijn uit de andere gevoerde oorlogen, Vietnam , Afghanistan enzenz.
heidy_wilco schreef:BigOne schreef:Zoveel WW2 veteranen zullen er niet meer zijn, 18 in 1945 zou nu 99 zijn.
Er zullen nog wel veel andere vets zijn uit de andere gevoerde oorlogen, Vietnam , Afghanistan enzenz.
Er zijn nog zo'n 42.000-45.000 US WWII veteranen in leven, dit vind ik relatief veel voor de leeftijd die ze nu hebben.
heidy_wilco schreef:Maakt het uit dat het op het aantal inwoners van de USA klein is? En dat ze 100 zijn betekend niet dat ze niets meer meekrijgen. Het is erg dat de relatief grote groep WWII militairen die nog leven ondanks de leeftijd, een Amerika meemaken die erg veel overeenkomsten heeft met Nazi-Duitsland 1933-1939. Een Duitsland waar ze uiteindelijk tegen vechten. En voordat er wat gezegd wordt over dat ook heel veel Amerikanen in andere delen hebben gevochten: Ja, dat weet ik, ik heb het nu echt specifiek over de militairen die naar Europa gezonden zijn.
Gnome schreef:Laat m daar maar ingrijpen. Het was echt een mooi modern land. Nu helemaal naar de klote geholpen. Tiranie.